» kiirendusvõistlused » 

Katusorganisatsioonid


NHRA
 

NHRA - Wally Parks'i 1951. a. asutatud, seega aastal 2001 oma 50. juubelit pidanud National Hot Rod Association on maailma suurim autospordiorganisatsioon, peakorteri asukohaga Glendora, California. Üle 85000 võistleja ja liikme, 144 võistlusrada, ligi 35000 litsenseeritud võistlejat, ligi 5000 üritust aastas nii professionaalsel kui ka "harrastaja" - Sportsman tasandil.

Aasta 2001 oli NHRA jaoks tormiline. Esiteks oli tegemist NHRA 50. aastapäevaga, mille käigus valiti ka kõigi aegade kiirendusvõistlejate Top 50.

Teiseks oli totaalne muutus peasponsorites. Profiseeriast lahkus Winston, kuna USA valitsuse tubakavastase sõja tulemusena oli Winstonil (R.J. Reynolds Tobacco Co) võimalik jääda vaid NASCAR'i sponsoriks. Uueks peasponsoriks sai viieks aastaks POWERade, mis on Coca-Cola spordijook. Suurenesid auhinnarahad ning paranes poliitiliselt korrektsema sponsori tõttu ka massimeediapakett. Harrastajate seeriast lahkus Federal-Mogul, uueks peasponsoriks on Lucas Oil.

POWERade profiklassid: Top Fuel, Funny Car, Pro Stock, Pro Stock Bike

Lucas Oil Sportsman klassid: Top Alcohol Dragster, Top Alcohol Funny Car, Competition Eliminator, Super Stock, Stock, Super Comp, Super Gas ja Super Street.

Mõned rekordid 2. aprilli 2002.a. seisuga:

 
Top Fuel: 4.477 Kenny Bernstein 332.18 mph (535 km/h) Kenny Bernstein
Funny Car: 4.731 John Force 326.87 mph (526 km/h) Gary Densham
Pro Stock: 6.750 Jeg Coughlin 204.35 mph (329 km/h) Mark Osborne
Pro Stock Bike: 7.092 Matt Hines 194.10 mph (312 km/h) Matt Hines
Pro Stock Truck: 7.379 @ 182.65 mph (294 km/h) Mike Coughlin
FM Dragster: 5.278 Rick Santos 274.44 mph (442 km/h) David Baca
FM Funny Car: 5.549 Tony Bartone 259.71 mph (418 km/h) Cy Chesterman
 

IHRA
 

IHRA - International Hot Rod Association (Norwalk, Ohio, USA)

IHRA on olnud teenimatult NHRA varjus. Samas on just siin ühed atraktiivsemad ja metsikumad võistlusklassid nagu näiteks Pro Modified, Nitro Harley-Davidson ja Top Sportsman. Lisaks leiab iga huviline endale sobiva nishi. Sisuliselt saab võistelda nii Top Fuel'i kui vanaema turulkäimisautoga.

Klassid: Top Fuel Dragster, Mopar Performance Parts Pro Modified, Screamin' Eagle Nitro Harley, Funny Car, Sunoco Pro Stock, "NOS" Top Sportsman, "Annihilator" Top Dragster, "Hooker" Modified, "Dominator" Quick Rod, "Holley Team G" Super Rod, "Weiand" Hot Rod, "Lunati" Super Stock, "Earl's Stock", GM Performance Parts Top Stock ja E.T. Bracket.

Pro Modified: Üks kõige populaarsemaid ja atraktiivsemaid klasse kogu autospordis. Kered on suhteliselt originaalilähedased, kusjuures uksed avanevad (doorslammer). Mootoriks on kas kuni 711 cid (11.6L) bensiini ja naerugaasi tarbijad või kompressoriga kuni 527 cid / 8.6L metanoolijoodikud. Võimsused on üle 2000 hj. Kuna nitrokasutajad kurdavad kompressormootoritega autode ülemvõimu, siis on neile antud kaalueelis: 2450 vs 2700 naela (1110 vs 1220 kg). Soodustamaks vähem aerodünaamilisi, kuid see-eest atraktiivsemaid keresid, on 1959.a. ja vanematel keremudelitel miinimummass 50 naela (23 kg) väiksem.

Nitro Harley-Davidson on V2 mootoriga kaherattalistele, võib kasutada nii mehhaanilist kui ka elektroonilist kütuse sissepritset. Kütuseks nitrometaan või naerugaasiga alkohol. Kuna töömahu piiriks on 175 cid / 2.87L, siis on lubatud ainult ühe mootori kasutamine.

Pro-Stock: IHRA's on lubatud kuni 815 cid / 13.36L töömaht, NHRA's aga vaid 500 cid / 8.2L, seega rekordid on teisest puust. Miinimumkaal on 2400 naela (1100 kg).

Top Sportsman: Üks viimaseid "no rules" klasse, mootori töömaht ja kogu modifitseerimine on vaba. Lubatud laialdane elektroonika. Väga radikaalsed masinad.

Mõned IHRA rekordid (seisuga 10. august 2001):

 
Top Fuel: 4.631 @ 320.13 mph (515 km/h) Clay Millican
Pro Mod: 6.112 Mike Janis 231.20 mph (372 km/h) Fred Hahn
Nitro Harley: 6.405 @ 221.85 mph (357 km/h) Doug Vancil
Pro Stock: 6.532 @ 213.37 mph (343 km/h) Gene Wilson
 
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2017. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.