register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Autogaas: :) või :(   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Poster Message
Mell
Autogaas: :) või :(
Search andis küll tulemusi kulude ja paigaldushindade kohta...aga ennast huvitaks rohkem see,kuda asi pikas perspektiivis mootorile mõjub???
Nimelt üks auto,mis praegu huvitab,on gaasiseadmega?Kas sellise puhul peaks midagi ekstra kontrollima?

Hetkel siis
pooltargumendid:
1.kuna enamus maanteesõit,Leedu/Poola eriti,siis poole odavam hind
2.kuna seda ikkagi põhimõtteliselt kogu euroopas kasutatakse,siis ei tohiks asi just ohtlik olla (vist oleneb ka paigaldusest)
3.üks suhteliselt tehnikateadlik inimene väitis,et gaasiga sõites mootori sees temperatuurid madalamad,seega pigem säästab.selle tõestuseks teisalt jutt,et gaasiga sõites olevat temp.näidik küll pügala jagu madalamal olnud.

vastuargumendid:
1.kui gaasiga ikka kulu kuni 20% suurem ja tõmme kuni 20% kehvem ja kuskilt jäi silma,et gaas eeldab süüte reguleerimist,siis oma loogika tõmbab kohe paraleelid "solkbensiiniga"-et nagu auto,millele on 95 ette nähtud,sõidaks 72-ga ja kolvid/klapid saavad destroyerit.

NB.see üks vastuargument kipub hetkeseisuga kolm pooltargumenti varju jätma...suudaks keegi lollile vastupidist tõestada :D

____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0
17.12.2004 at 13:30
anti
 
Autogaas: :) või :(
Oleneb ju seadmest (kui kaasaegne või arhailine), tema korrasolekust ja gaasi kvaliteedist. IV-põlvkonna seadmete puhul 10% bensiinist rohkem kütust põletab. "Tõmme" sama, võimalik lasta ka bensiinist äkilisemaks seadeid kruvida.
Tasuvuse kalkulaator on parim abivahend kui kahevahel oled :)
17.12.2004 at 13:35 Last edited 17.12.2004 at 13:38 by anti
Alex
Autogaas: :) või :(
aegade hämarusest meenub, et 94-l sai Hollandist toodud üks sierra(selleks hetkeks 10 aastat vana)mis oli sõitnud kogu aeg gaasiga.Saksamaal paaki bensiini valades sain ebameeldiva üllatuse osaliseks:bensu paak oli läbiroostetanud.Seega oli see masin ainult gaasiga sõitnud!(ja sõitis probleemideta edasi)
Hetkel on bussil üle aasta gaas peal olnud(95% selle aja kilometraazist on gaasiga sõidetud)ja mingeid probleeme mis oleks gaasi poolt tekitatud ei ole.
Kahjuks on küll minu arvates gaasi kvaliteet viimase kolme kuuga kehvemaks läinud(kulu 100 km on suurenenud ca 3 liitrit)
Uuris paigaldajate käest, et mis viga võiks olla ja sain vastuse, et paljud on kurtnud kulu suurenemise üle(gaasi kvaliteet?)
Gaasi mahuti võiks ainult suurem olla(praeguse mahutiga saab ca 300 km sõita) aga Poolas sõites on gaasi tanklaid sirka iga 10 kildi tagant:)


____________________________
2X Ex-Econoline
Ex-Lumina APV
Ex-Dodge Ram
17.12.2004 at 13:48
meintz
Autogaas: :) või :(
quote:
Mell: tõmme kuni 20% kehvem
ise eelmisel sajandil mõned aastad kulgenud igapäevaselt ühe isendiga millel ürgvana I põlvkonna seade peal oli, ja oma tagumikutunde järgi tundus hoopis gaasiga nõksu parem minek olevat. Kulu jäi bensuga umbes samale tasemele. Muidu oli hea odav kulgeda küll, ainult et tanklaid leidus siis suht hõredalt - Tallinnas sai siis ainult Betooni tänaval tankida, ja kui põhiline liikumispiirkond oli Nõmme-Mustamäe-Õismäe kant siis tankla just väga tee peale ei kippunud jääma...
17.12.2004 at 13:49 Last edited 17.12.2004 at 13:50 by meintz
ilman
 
Autogaas: :) või :(
quote:
Nõmme-Mustamäe-Õismäe kant siis tankla just väga tee peale ei kippunud jääma...
Järve Nestel saab gaasiga tankida, ja Kadaka tee TAK kõrval mingi "Peterburg oil comp" ka , Koplis veel üks gaasitankla olemas. Kütusekulu sama mis bensiiniga ( mul gaasiseadme "ajuga" )

____________________________
info : ilman.meister@gmail.com ____________________________________________________
17.12.2004 at 14:24
13piisab
 
Autogaas: :) või :(
quote:
Mell: kuskilt jäi silma,et gaas eeldab süüte reguleerimist,siis oma loogika tõmbab kohe paraleelid "solkbensiiniga"-et nagu auto,millele on 95 ette nähtud,sõidaks 72-ga ja kolvid/klapid saavad destroyerit.
oleneb muidugi, kummale poole reguleerida! Hilisem aitab tõesti detonatsiooni vältida - samas kui varasema mõte on rohkem võimsust:) Teine küsimus on muidugi "power loss" - kas ca 20% tuuakse kogu võimsuskõverat allapoole - või kehtib see vaid tipu jaoks?
... ja kui juba võimsusest rääkida, siis tuleks ju ka juurdepoogitava krempli kaalust rääkida. 100kg on mulle näiteks 10% tühimassist (ning selle lisamine on võrreldav 10% hobuste koondamisega...). Küsin just, kuna näiteks (keevituse) CO2 balloon mahutab 30kg gaasi, taara kaalub aga üle 60kg (sum=90+ kg)...

kuna jutuks tuli gaasiseade ilmselt tänu AL artiklile, viitame kenasti ka seal antud kohale:
http://www.ecotrans.ee
muide, sealt selgub ka, et ülelaetud motole sobib gaasiseade!

____________________________
vanem on parem
17.12.2004 at 16:42
epsum
Autogaas: :) või :(
Ei sobi.
Vähemasti ecotransi tüüp kirjutas mulle, et turbomootorile sobivat gaasiseadet neil hetkel pakkuda ei ole.

seega, vähemasti mina pean bensiiniga edasi sõitma
17.12.2004 at 16:53
13piisab
 
Autogaas: :) või :(
quote:
epsum:
Vähemasti ecotransi tüüp kirjutas mulle, et turbomootorile sobivat gaasiseadet neil hetkel pakkuda ei ole.

mida nad siis oma hinnapäringus küsivad turbo kohta, ütleks parem kohe: EI :(

aga ehk tahavad sihtgrupi suurust määrata:)

____________________________
vanem on parem
17.12.2004 at 17:12
godzila
Autogaas: :) või :(
Suur pluss on ka ECOM 102-l suur oktaanarv 102-103.
Surveaste võib vabalt 12 olla ilma et muretsema peaks.
17.12.2004 at 18:11
spark
 
Autogaas: :) või :(
turboga SAAB ka,
siin on üks ja 110kW peaks olema LPT turbo
17.12.2004 at 19:05
Hylas
Autogaas: :) või :(
quote:
spark: turboga SAAB ka,
siin on üks ja 110kW peaks olema LPT turbo

ka sellisel on turbo ja gaasiseade, ei tea küll palju gaasiga neid kW on aga testisõidu võimalus peaks olema.
17.12.2004 at 19:40
Mell
Autogaas: :) või :(
Selge...kogemuste põhjal tundub siis,et kui settingud ok,siis pole mootori enneagse läbipõlemise pärast mõtet põdeda?Ja et kui kõik on timmis,siis võimsus/gaasikulu ei tohiks bensiiniga võrreldes kõikuda rohkem kui +/-10% ?

Huvitav,kas see gaasiballoon tohib Caravanis taga sees ka olla või peab see mingi vaheseinaga eraldatud olema?Endale meeldiks ilgelt selline variant,et kui seda vaja pole,siis saaks mõne minuti jooksul paari lihtsa liigutusega ta välja visata?Ja Leedus veel sellist asja täheldanud:kui gaasi tankimiseks läheb,siis lonkab putkast mingi töll välja,kes asja ära toimetab...ise tankida ei saa...ohtlik?

____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0
17.12.2004 at 19:49
Quattro
  
Autogaas: :) või :(
Minu mäletamist mööda ei pea mingit vaheseina olema, sest gaasiseade olevat ehitatud piisavalt turvalisena. Ja mis see vahesein ikka päästab, kui asi õhku lendab???

____________________________
Passat,R1100GS
17.12.2004 at 00:29
godzila
Autogaas: :) või :(
väike OT:

vaata et sa siis gaasiballooni siniseks värvid ja NOS sinna peale kirjutad :D
18.12.2004 at 11:17
Alex
Autogaas: :) või :(
quote:
Mell:
Huvitav,kas see gaasiballoon tohib Caravanis taga sees ka olla või peab see mingi vaheseinaga eraldatud olema?Endale meeldiks ilgelt selline variant,et kui seda vaja pole,siis saaks mõne minuti jooksul paari lihtsa liigutusega ta välja visata?Ja Leedus veel sellist asja täheldanud:kui gaasi tankimiseks läheb,siis lonkab putkast mingi töll välja,kes asja ära toimetab...ise tankida ei saa...ohtlik?
minul on balloon tagadiivani all ja vahel suvel bussis magades pole kunagi sellepärast halba und näinud.Lihtviisiliselt mahutit siiski välja visata ei saa(minu teada)
Reeglina peavad tankla operaatorid tankima gaasiautosi(eriväljaõpe mis koosneb bossi loengust) aga kadaka tanklas nad pakuvad kogu aeg võimalust ise tankida(siiani olen keeldunud kuna mahuti kohal pole varikatust ja millegipärast alati vihma sajab kui tangin :) )

____________________________
2X Ex-Econoline
Ex-Lumina APV
Ex-Dodge Ram
20.12.2004 at 12:02 Last edited 20.12.2004 at 12:35 by Alex
peep
 
Moderator
Autogaas: :) või :(
Olen lugenud, et gaasiga sõitmine mõjub mootori elueale pigem positiivselt kuna gaas ei pese õlikilet silindriseintelt nii intensiivselt maha kui bensiin.
20.12.2004 at 12:06 Last edited 20.12.2004 at 12:06 by peep (Moderator)
Caddy73
Autogaas: :) või :(
viisin täna Cevy gaasiseadme paigaldamiseks tööse ja sai kokku lepitud et mahutid pannakse põhja alla. Tööd on sellisel juhul küll rohkem, tuleb astmelaudade kronsteinid uued teha aga oldi nõus .

____________________________
convertible 500cid
20.12.2004 at 12:51
S.S.D.D.
 
Autogaas: :) või :(
Gaasi teemal olen suht ebapädev aga olen kuulnud, et gaas kulutab mootorit ja küttesüsteemi rohkem kui voolav kütus. Määrdeomadused 0, süsteemid korrodeeruvad, tihendid kuivavad ja pragunevad...

Osta parem korraliku väändega diisel:), see ka suht ökonoomne


____________________________
2005 R1200C Independent
2006 O2
20.12.2004 at 13:13
Mell
Autogaas: :) või :(
quote:
Gaasi teemal olen suht ebapädev aga olen kuulnud, et gaas kulutab mootorit ja küttesüsteemi rohkem kui voolav kütus. Määrdeomadused 0, süsteemid korrodeeruvad, tihendid kuivavad ja pragunevad...

Osta parem korraliku väändega diisel, see ka suht ökonoomne



Määrdeomadused 0?Määre autol(=neljataktilisel) ju ikka karteris,mitte ei tule kütusega ;)

Ja gaasil ikka oma etteande liin paagist kollektorini,mitte ei tule ta bensutorusid pidi...või tuleb???

Et kui selles liinis mingi tihend ää kooleb,siis saab sõit bensiiniga jätkuda tihendi vahetuseni...vähemalt tee peale ei jää!

Minu kartused põhinesid rohkem sellel,et gaasi kehvema põlemisega (nigelam tõmme)kaasneb detonatsioon ja niipidi lammutab mootorit ja jutud klappide ärapõletamise kohta jne...

Diislist niipalju:ei viitsi ennast piinata diisliga ja sellega kaasnevate hädadega.Uut autot osta ei jõua ja vanad juba suure läbisõidu kohta mõttetult kallid ja diisli remontimiste peale ei taha mõeldagi.Peale tankimist haised nagu traktorist kui tilk riietele või kätele peaks sattuma :)
Pealegi 90% sõidust mul maantel,omega bensukulu 7-8l sajale,seega legaalselt kütust osetes vahe peaaegu olematu?
Kusjuures,tihtilugu sõit käruga,kokku kuni 3tonni massi...ja katsu siis diisliga öösel mööda ViaBalticat sõites kuuerekkalisest kolonnist mööda saada?
;)

____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0
20.12.2004 at 14:17 Last edited 20.12.2004 at 14:21 by Mell
otipoiss
Autogaas: :) või :(
Maikuu Autolehes oli sellest vist artikkel, kui ma õigesti mäletan.
22.12.2004 at 21:55
partel
  
Autogaas: :) või :(
UK's sõidavad usakad gaasiga, kuna mis see bena seal on? 25 kanti äkki?

Kes viitsib, uurigu.


____________________________
_
24.12.2004 at 00:02
Mell
Autogaas: :) või :(
quote:
UK's sõidavad usakad gaasiga, kuna mis see bena seal on? 25 kanti äkki?

kui 5a tagasi autoga seal käisin,siis oli diisel veidi alla ja bensiin veidi üle £...mäletan,et meite rahas tuli mingi 22eek diisli ja 28eek bensu liitrihinnaks...tookord siis.

____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0
24.12.2004 at 00:28
zeke
Autogaas: :) või :(
suvel oli uk's bena £0,8 umbes ja disla 2-3 penni kallim.

____________________________
MX-5, 116
25.12.2004 at 13:14
Mell
Autogaas: :) või :(
Nii,nüüd siis auto gaasiseadmega käes...
Mõne päeva testimise tulemusena küll veel pole ei tõmbe ega kulu vahet täheldanud...muidugi seda tõmbe tunnetamist takistavad nii atm.kast kui ka kehvad teeolud,üle 200kmh testid jätaks kuskile kevade poole :)

Niipalju kui kapoti alla vaatasin,tundub mingi suht inteligentne süsteem olema:asja kontrollib kaks karbikest...ühel peal kohe kiri,et miski lambda sond controller,teine nagu selline aju moodi karbike.
See on lahe,et kui gaasi peale vahetada,siis gaas aktiveerub automaatselt alles siis kui pööre on üle 2000 ja niipea kui pööre kukub allapoole 1500,siis läeb jälle automaatselt bensiini peale ümber...nii et kohaltvõtuga probleeme pole,ja kui 2000rpm,siis gaasile.Check engine tuluke annab siis asjast märku.
Eelmise omaniku sõnul ei pidanud muidugi kõigekõige kallim seade olema,aga oli just lastud tuttavate paigaldajate poolt valida kui parim hinna ja kvaliteedi suhe.Temal oli see kolm aastat/u.40000km muretult toiminud...ainuke,mida talle mainiti,et paari-kolme aasta tagant võiks pihustute puhastuse/hoolduse ette võtta,kuna enamus aja gaasiga sõites pidid need jõude seistes siiski saastakihti peale korjama???

____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0
27.12.2004 at 00:49
Sully
Autogaas: :) või :(
Räägi lähemalt, kus, mida ja mis hinna eest sulle paigaldati?
28.12.2004 at 14:49
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Autogaas: :) või :(   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.