register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Vaja nõu kolvigrupi hindamisel  
Poster Message
merc65
Vaja nõu kolvigrupi hindamisel
Ehk on mõni spetsialist kel ka praktilisi teadmisi , kas
vähekulunud bloki korral- (koonilisus 2/100 mm, üleval servas ellips 1/100 mm, keskel ja all O, kolvid väga heas
korras) - võib ainult rõngaid vahetada? Mootor Ford FE seeria 390, 4V, 330 hj. Eestis enamus masinistid arvavad et isegi rõngast pole mõtet vahetada, löö aga sisse tagasi,
sõbrad mujal maailmas aga et vähemalt rõnga peab igal juhul vahetama, kui kolvi välja võtad. Lahti peab aga võtma, kuna õlikanalid vajavad puhastamist. Ja veel - kui vahetada rõngad, kas on mõtekas kergelt läige maha hoonida (nn. glaze.braking) ja siis moly-rõngad paigaldada?
Ei tahaks 5000 km mootorit ehitada aga mõtlematult head silindrit ka puurida ei tahaks. Andke nõu!
20.01.2005 at 15:08
vvt
  
Vaja nõu kolvigrupi hindamisel
Rõngaid tagasi panna ei soovitata. Rõngas kipub ovaali põhimõttel kuluma ja kui teise asendisse tagasi läheb, siis on jama. Nii vähemalt asjapulgad räägivad.

Mina lasin käsihooniga silindri kergelt üle ja panin uued rõngad. Moly nõuab peenemat hoonimist kui tavaline.

Muidu seda silindrit mina ei puuriks.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
20.01.2005 at 17:26
pisike99
Vaja nõu kolvigrupi hindamisel
Kaldun pooldama enamust masiniste juhul kui on tegemist kvaliteetsete rõngastega ja asenduseks paneks odavad tarvikrõngad, mida enamus jupipoode letis pakuvad. Kui tellida mingid paremad-kallimad, siis loomulikult vvt pakutud variant. Puurida ja kolbe vahetada pole kindlasti mingit mõtet.

____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999
20.01.2005 at 21:41
silver
Vaja nõu kolvigrupi hindamisel
Kolbe välja võttes tehakse mõnikord rõngaste jaoks märgid peale mis asendis nad olid, siis saab samamoodi tagasi pista. Üldjuhul see vahe mis ütlesid on nii väike ja pole mõtet rõngaid vahetada. Enda rahustuseks võid uurida kui suur on see täpsus millega nad tehase poolt sees istuvad, arvan et see on samas tuuris.
21.01.2005 at 09:05
vvt
  
Vaja nõu kolvigrupi hindamisel
Jutt oli ainult silindri seisukorrast. Kuskil polnud öeldud, et kolvirõngad korras või mittekorras olid. Kolvirõngaste tagasipanekut määrab lukuvahe.

Kolvirõngad ja silinderi ei kulu tihti võrdselt - silinder tehakse kõvem, kolvirõngad tihedaks saamiseks pehmed ning remondis on kulumaterjal rõngas.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
21.01.2005 at 10:28
silver
Vaja nõu kolvigrupi hindamisel
Eelnevalt lugesin välja midagi sellist

[[vähekulunud bloki korral- (koonilisus 2/100 mm, üleval servas ellips 1/100 mm]]

Ei ole oma silmaga näinud seda plokki ja palju ta eelnevalt on läbi sõitnud, ka ei tea. Kui on väikese läbisõiduga, siis ei ole mõtet tänavasõiduautol iga nt 10000 km tagant rõngaid vahetada, oletades, et mootor on ostetud näiteks laksu teinud auto pealt ja igaks juhuks lahti võetud.

Teisks soovitasin uurida tehase täpsust sellepärast palju erineb silindrite omavaheline valmistamise tolerants +- ja palju need rõngad seda tasandama peavad.

[[Rõngas kipub ovaali põhimõttel kuluma ja kui teise asendisse tagasi läheb, siis on jama. Nii vähemalt asjapulgad räägivad.]]

Sellepärast need märgid kolbe väljavõttes ka tehakse, et sisse pannes vanasse jälge läheks.Selget mõtlemist abistab ka see, kui võtad enda ette ühiku 1/100 mm ja võrdled seda kolvirõngaga ja silindri endaga.

Võibolla kirjutasin enne veidi segaselt ja mõte jäi kuhugi varju. PS ka see võis segane tulla(tööst segi veidi)
21.01.2005 at 17:18
vvt
  
Vaja nõu kolvigrupi hindamisel
Pidasin silmas seda, et ploki kulumisaste ei näita läbisõitu ega rõngaste kulumist. Sootuks iseseisvad mõisted.

Mul on kuskil isegi pildid kahest mootorist läbisõiduga 250 000+ km (vanem 85 aasta), kus silindri kulumine on null (sajandikega mõõteriist ei näita) ja silindril on tehase hoonimine peal, aga kolvirõngad on 1-1,5 mm lukuvahega (so selle jaoks viimases veerandis). Tõsi, pole küll Fordi mootor, aga lihtsalt selgituseks, et silindri olukord ei ole alati rõngaste kulumise näitaja.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
21.01.2005 at 20:28
Jörm
 
Vaja nõu kolvigrupi hindamisel
Sõbrad. Tegin just oma Oldsmobile mootori lahti, et veidi kaani tuunida. Kone on sõitnud üle 600 000-e ja tehase hoonimisjäljed on veel kergelt aimatavad, mingeid rante pole. Tegemist siis 3.8 V6-ga. Et tegelikult sissepritsega mootoritel on silindri kulumine täiesti marginaalne, kuna kütuse segu ja süüde on enamus ajast paigas, (need ajad välja arvata, kus teil armatuuris check engine tuli põleb, kui Lambda andur on katki). Mullu tuli mul kümmekond romula mootorit lahti võtta ja siis nendest võidusõidu ja muidu jõuallikaid teha. Kui oli mitmepunkti pritsega auto, siis põhimõtteliselt oleks võinud kogu värgi vanade rõngastega kokku panna, ilma hoonimata. Karpa ja monopritsega koned olid tiba kehvemad.
Mis rõngaste asendisse puutub, siis pannakse lukud nii, et nad ei kohtuks, ehk nelja rõnga puhul 1/4 ringist. Rõngad peavad mootoris liikuma ümber oma telje, muidu jäävad nad kinni ja kuluvad ära. Ehk nad ei ole kolvi suhtes paigal.
Kui uusi rõngaid panna, siis oleks mõttekas tõesti hoonida, aga käsihoon ei pruugi kõige paremat tulemust anda. Kõige õigem versioon on loomulikult üle puurida ja remont mõõdus kolvid, rõngad sisse, sest siis on kõik tolerantsid paigas, kusjuures rõngaste lukkude vahet tuleb kindlasti kontrollida, tehase poolt pole nad sugugi täpsed, kui pilu liiga väike jääb, paisub rõngas kinni ning kulub ära või läheb mitmest kohast katki.

____________________________
Amper Racing
25.01.2005 at 12:04
vvt
  
Vaja nõu kolvigrupi hindamisel
Uute rõngaste panekul hoonimine vs mittehoonimine on endal selline näide tuua (sama valmistaja mootorid). Esimene neist remonditi eelmise omaniku poolt (kontrollitud), pannes vaid uued rõngad. Mootori kompressioon oli suhteliselt ebaühtlane kui ma ta ostsin ning kui vahepeal korra kontrollisin, siis samuti. Lisaks madalapoolne (selline 11-10-11-9,5) Õli aga ei võtnud. Nüüdseks on see kone läbinud umbes 120 000 km ning paar nädalat tagasi küünlaid vahetasin, siis viskasin kella peale ja kõigis oli grammipealt 13,0. Teisel mootoril sai rõngastega koos silindrid lihtsalt selle abrasiividega käsihooniga töödeldud ja uued rõngad. Kompressioon oli 15 juba 2000 km pärast ning rohkem muutunud ei ole.

Ehk siis kõvasse silindrisse uued rõngad pannes on risk see, et sissetöötamine võtab kaua-kaua.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
25.01.2005 at 13:36
Mart ja auto
Vaja nõu kolvigrupi hindamisel
Rõngaste lukupilu tuleb igal juhul kontrollida. Rõngaste vahetusel töötanud silindrisse tuleb kindlasti jälgida ka seda ,et silinder on kulunud kooniliseks ja lukupilu tuleb mõõta silindri alaosas. Kui lukupilu on ebapiisav võib olla tagajärjeks mootori kinnikiilumine ja ka silindri purunemine.
Lukupilude asendit jälgida valmistajajuhendist. Siiski ei jää lukud silindri koormatud piirkonda.
25.01.2005 at 23:32
ural
Vaja nõu kolvigrupi hindamisel
Hoonimise kohta.
Mootorisse lähevad uued rõngad sisse ja tahaks ploki lasta üle hoonida. Oskate ehk soovitada mingit töökoda, kus võiks sellise töö lasta teha.

____________________________

10.03.2005 at 11:50
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Vaja nõu kolvigrupi hindamisel  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.