register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Minu auto : Pontiac Trans Am `75   1 2 3 4 5 6  
Poster Message
kristohd
 
Pontiac Trans Am `75
Tehaseandmed kirjas koos pikema jutuga tehtud juba ära- http://www.tqhq.ee/dir.php?id=119
Peaks olema minu andmetel ainuke selle ninaga TA Eestis?!

Auto sai muretsetud aasta alguses. Peale seda, poole aasta jooksul tehtud rida töid, et masin esiteks sõidetav ja teiseks nauditav oleks. Teha on veel pikk rida töid kuid enne vaja natuke sõita, et veedetav aeg auto all lõbusam oleks.
Kättesaades oli autol peal mittekomplektne quatrajeti karburaator. Masina kere oli peris mäda: auk katuses, tagatiib paistis läbi, laepolster rippus inetult, plastik pleekind/ pragune, paljud esiosa detailid puudu jne. Väideti, et tehnika ok. Tegi isegi häält. Mitu nädalat sai vaadatud ja mõeldud- osutus siiski tol hetkel parimaks lahenduseks.

Algselt olid autol mõningased modifikatsioonidki tehtud:

Holley street dominator sisselase
Kuulus ja Kummaline nukkvõll- ei tea, mis seal on- originaal mitte
2,5 tolli väljalase Flowtechi potskadega
Positractioni 2.56 ülekandega tagasild
TH400 käigukast

väljanoppeid tehtud töödest:
Speed Demon karburaator
Flowtechi headerid
uus radiaator
käigukastiõli jahutussüsteem
"kergseadistused" siinkohal suured tänud Erkki -le, kes leidis oma kiires ajagraafikus meile aega. Masinal olid siis nii rikka kui lahja küttesegu nähud. Esimese asjana sai õpitud natuke Speed Demoni hingeelu. Seejärel kõiksugu kruvide kallale. Mõnikord tundus, et läks paremaks siis jälle sitemaks, heaks aga mitte kordagi. OK sai karpa lahti võetud ja sealt väljus terve posu metallipuru. Esialgu hea meel, et nüüd vast kõik korras.. aga ei. Kontrollisime üle kõik vaakumiotsad ja vahetasime voolikud. Tulemust aga ei andnud miski. Küünlad paksult musta täis, hakkad sõitma taob leeki pikki piilumist. Oli vaja kedagi, kel kogemust sääraste asjadega. lõpuks telefonikõne Erkkile ja kohale. Peale poole päevast jändamist, hakati süüdet regullima aga.. mis ei tahtnud grammigi nihkuda oli jagaja. Isa, Erkki ja Margus lammutasid vahelduva eduga päris pikalt. Ei hakanud oma nina vahele toppimagi :). Olgu, lõpuks sai jagaja jala pealt pooleks, ots aga plokis sees.
Vist oli paar päeva hiljem kui "Ri-Q" leidis garaažist vajaliku HEI jagaja, mille lahkelt üle andis- Aitüma. Paps puuris ettevaatlikult jagajajala välja plokist kuni mina tolmuimejaga imesin tekkiva puru kotti, et mootorisse hirmpalju ebavajalikku ei langeks. Uus jagaja asemele ja süüde niipalju paika kui võimalik kuna keegi ei tea, mis nukkvõlliga tegemist. Küttesegu siiski rikas ja plärtsus üles, kuid märgatavalt vähem. Mõningased seadistused veel karburaatorile ja vinks vonks. Täna õhtul saame asendustüüsid kätte- ehk saab küttesegu õigeks.
Siinkohal meenub veel üks pisiasi, mis sai vahetatud- õiges pikkuses õlivarras käigukastile. :) "Kas teil pikemat ei ole?"

Vahetatud veel rida jubinaid, mida üles lugema hakata pole sügavat mõttetki (läheb pikaks). Tehtud mõned kereparandustööd (et rooste kaugele ei paistaks :)). Istmed said uue kuue ja vaip peaks ka peale 2kuust ootamist vist võib olla ehk lõpuks kohale jõudma, seejärel asetab ta oma kohale. Sisemised plastikdetailid sai samuti kenamaks muudetud.

Tegemist vajab veel praktiliselt KÕIK.
Esialgu aga peaks toimima kui liikur. D asendis täisgaasiga vahetab viisakalt 3500rpm juures käiku :)

"Kevadeks" saab valmis! :)

Big Thanks To:
American Beauty- viguritevarustaja
US Parts- viguritevarustaja
Erkki Engineering- aitas seadistamisel ja andis hääd nõu
Georg Noor "Olds"- organiseeris karburaatori ja mõned vigurid sinna juurde
Lakiauto Märt Vuks- ehitas uue radiaatori ja leidis ühed el ventilaatorid

"Alla 1000hp autosi pole küll mõtet pildistada" aga miskine klõps siiski. :)
http://img258.imageshack.us/my.php?image=dscf6299ku4.jpg
18.06.2007 at 18:08 1 edit. Last edited 23.09.2007 at 21:59 by kristohd
newton
 
Moderator
Pontiac Trans Am `75
Tore lugeda, et ühte 2gen TA-d taas elule aidatakse. Kaua see masin on juba Eestis olnud?

Jõudu kah, paistab, et läheb teist veel omajagu vaja!
19.06.2007 at 18:38
DJ Seebimull
  
Pontiac Trans Am `75

see masin tuli eelmise aasta juuli lopus ja resideerus kuni praeguse omaniku valdusesse minekut Tartus. Sellega sai isegi Raadil lennukal ringi vuhisetud.

____________________________
FULL THROTTLE CLUB
http://usaraud.ee/?id=4_65_27_6436 (reklaam)
19.06.2007 at 20:31
kristohd
 
Pontiac Trans Am `75
quote:
DJ Seebimull:
see masin tuli eelmise aasta juuli lopus ja resideerus kuni praeguse omaniku valdusesse minekut Tartus. Sellega sai isegi Raadil lennukal ringi vuhisetud.

Ingmar teab, mis räägib. Kui ma ei eksi siis sa keevitamistöödegagi kätt proovinud seal?!

Eile oli plaan teisi tüüse proovida karburaatorile panna. Testisõitu aga ei saanud, kuna sõber kägikastitross läks puru.
20.06.2007 at 07:37
Olds
  
Pontiac Trans Am `75
quote:
kristohd:
quote:
DJ Seebimull:
see masin tuli eelmise aasta juuli lopus ja resideerus kuni praeguse omaniku valdusesse minekut Tartus. Sellega sai isegi Raadil lennukal ringi vuhisetud.
Eile oli plaan teisi tüüse proovida karburaatorile panna. Testisõitu aga ei saanud, kuna sõber kägikastitross läks puru.
Roni põhjaalla, tõmba hoob "D" asendisse ja saad prooviringi ära teha senikaua kuni uue trossi saad.


____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
20.06.2007 at 08:08
cam79
 
Pontiac Trans Am `75
Ülikõva, palju õnne!
kui ma ei eksi siis sama auto:
http://www.usaraud.ee/index.php?id=4_4_27_982
welcome to the club: II gen F-body


____________________________
Z28 79
jpm
20.06.2007 at 09:52
partel
  
Pontiac Trans Am `75
Karpa on vaakum. Trikk selles, secondary vedru nõrk, avas liiga vara-kiiresti, segu lahja ja leek väljas. Erinevaid vedrusid näpu vahel proovides tuli mul meelde, et meil on ju väike digikaal kuni 2000g vidinate jaoks. Erkki siis katsetas kuni selgus, et peab kaks vedrut kokku panema, siis oli suht ok.

Jällegi sai 5 min karparegullist 5 tunnine mootoriremont. :)


____________________________
_
20.06.2007 at 10:22
DJ Seebimull
  
Pontiac Trans Am `75


Ingmar teab, mis räägib. Kui ma ei eksi siis sa keevitamistöödegagi kätt proovinud seal?!

Seda nüüd küll jah, sai teist siit ja sealt vähe praetud. Mul üks kolmanda geni tutikas stock käimari tross üle, kui huvi võta ühendust Ingmar@ftc.ee

____________________________
FULL THROTTLE CLUB
http://usaraud.ee/?id=4_65_27_6436 (reklaam)
20.06.2007 at 22:03
kristohd
 
Pontiac Trans Am `75
Uuendustest:
Vaip pandi usast teele 04.05.07 eelmise nädala teisipäeval 03.07.07 saime kätte kohalikust postkontorist. Tellitud sai Rockautost. Viga polnud neis vaid meie tollis.
Möödunud nädalavahetus istutasime vaiba maha. Olles näinud ühte camaro vaipa, sai tükk maad parem kui ma algus kartsin. Sisemus nüüd enam vähem.
Eelmine nädal saime enda valdusesse ka uue esipõlle, mis vajas natuke nikerdamist.
Ja kui juba tegemiseks läks sai ette võetud ka tulede ümber olev esiosa.

http://profile.imageshack.us/user/kristohd/

Küüsi pole aga siiani saanud karburaatori düüsidekomplekti taha.. ehk järgmine nädal
11.07.2007 at 11:47
mr. RocknRoll
 
Pontiac Trans Am `75
Oli Rockautost tellimine suur jamamine? Toll?

____________________________
44269
11.07.2007 at 12:28
kristohd
 
Pontiac Trans Am `75
Tellimine oli väga lihtne. Kaup oli Eestis 2 nädalaga tegelikult. Elukoha järgsesse postkontorisse tuli pakk, kus maksin tolli ja sain kauba koos kõikvõimalike paberitega.

Algselt oli probleem tollis, kes hoidis pakki oma käes ja saatis kirja (et tule järgi ja maksa raha) valele aadressile, 2x kusjuures. :)
Seejärel vaatas toll et pole vaja ja saatis vaiba tagasi usasse.
Siis sai natuke lobisetud Rockautost ühe härraga ja Eesti Postiga.
Paari nädala pärast helistasin oma postkontorisse, kust üeldi, et täna hommikul toodi meile pakk, tulge õhtul läbi.
Lõpp hea kõik hea aga ära tüütas küll.
11.07.2007 at 14:09
cozmo
  
Pontiac Trans Am `75
ega ei tea, kas 75a T/A tagumine ducktail/tuuletiib 79a Firele istub ?

____________________________
Pontiac Firebird Redbird Esprit 1979
11.07.2007 at 14:09
kristohd
 
Pontiac Trans Am `75
Tahad pimedas ära virutada? :)

Peaks istuma ikka.
11.07.2007 at 14:12
cozmo
  
Pontiac Trans Am `75
quote:
kristohd: Tahad pimedas ära virutada? :)

Peaks istuma ikka.

Ei miks virutada, äkki saab mingi diiliga sult seda laenata, vorm teha ja endale klaasriidest meisterdada. Jube palju annab see saba juurde ikka

____________________________
Pontiac Firebird Redbird Esprit 1979
11.07.2007 at 15:21
kristohd
 
Pontiac Trans Am `75
Tagaluugi küljest on korra ära käind kui luugi roostest vabastamine/värvimine oli. Tiibade küljest pole ära kiskunud. Peab uurima kui keeruline see on. Enne talve, kapitaalset keretöödesse minekut ta sealt maha ei tule.

Ja annab juurde kõvasti küll. Esprititele ei pantudki neid üldse!?

edit: siin üks 79 aasta oma millele see külge riputatud: http://www.tqhq.ee/dir.php?id=53
11.07.2007 at 15:40 1 edit. Last edited 11.07.2007 at 16:02 by kristohd
cozmo
  
Pontiac Trans Am `75
quote:
kristohd: Tagaluugi küljest on korra ära käind kui luugi roostest vabastamine/värvimine oli. Tiibade küljest pole ära kiskunud. Peab uurima kui keeruline see on. Enne talve, kapitaalset keretöödesse minekut ta sealt maha ei tule.

Ja annab juurde kõvasti küll. Esprititele ei pantudki neid üldse!?

edit: siin üks 79 aasta oma millele see külge riputatud: http://www.tqhq.ee/dir.php?id=53


Redbird Esprititel oli tagumine spoiler vabavalik, st lisavarustuses kui vaja, aga küljeomasi vist ei saanud üldse. Ega mul sellega kiire pole kah, talv on alles ees :)

____________________________
Pontiac Firebird Redbird Esprit 1979
11.07.2007 at 16:05
DJ Seebimull
  
Pontiac Trans Am `75
uus vaip naeb vaga hea valja, ma maletan, et vana sai valja v6etud kuhvli ja harjaga.

____________________________
FULL THROTTLE CLUB
http://usaraud.ee/?id=4_65_27_6436 (reklaam)
11.07.2007 at 19:29
Indrek_S
 
Pontiac Trans Am `75
Kristo, kas sa ukse alumised paneelid ja need, mis jalgade juures on värvisid lihtsalt ära, või tellisid uued?
PS! mulle meeldib kõige rohkem tagarehvi muster! :smokin

____________________________
not done until it's done
11.07.2007 at 22:01
kristohd
 
Pontiac Trans Am `75
quote:
Indrek_S: Kristo, kas sa ukse alumised paneelid ja need, mis jalgade juures on värvisid lihtsalt ära, või tellisid uued?
PS! mulle meeldib kõige rohkem tagarehvi muster! :smokin

Ühtegi uut liistu pannud ei ole ja see liist, mis roostesurma ning uut värvi nägi jääb vaiba alla. Pilt ilmselt petab, et hirmus uued välja paistavad. :)
Edit: paneelid sai värvitud punaseks üle.

Tagarehvid näitavad seda kuidas autoga lustitud oli. Nende rehvidega kusjuures oli pidamine vihmas samahea kui uutega! Ehk siis pole :finger (huvitaks, mis siis juhtub kui mootor kunagi häälestatud korralikult saab)
11.07.2007 at 22:44 1 edit. Last edited 12.07.2007 at 14:14 by kristohd
kristohd
 
Pontiac Trans Am `75
Vahepeal üht koma teist nokitud:
süüde enam vähem paika saadud (saab ka täisgaasiga sõita)
vahetatud tagasilla ülekanne, mis valmistas oodatust palju suuremat vastupanu.
2.56 ülekande pealt 3.23 peale.
Sai aeg American Beautysse kinni pantud. Paar nädalat ootamist ja võtsid tõstuki peale.
Loo alustas tõsiasi, et silla difkorpus oli vigane- üks laager ringi käind ja siis keegi seal midagi ratsinud, et kuidagi ikka laager omas kohas püsiks.
Mehaanik soovitas uut sisu mitte sisse panna ja ladus vana asja kokku tagasi.
Õhtul võtsime ise silla alt ja lammutasime laiali.
Sai mõeldud ja arutatud targematega ning korpus läks treipinki (OÜ Janimet). Seal siis viidi läbi uuenduskuur.
Seejärel uuele ringile.. aga taas jama, sest vast taastatud korpusele ei sobi 3.23 ülekanne otsa. NB! Kahe silma vahele oli jäänud see:
When replacing a stock 2.56 and numerically lower, the carrier must be replaced with a carrier of 2.73 or higher.
Üllatus lahenes vastava vaheplaadi lisamisega, mis käib korpuse ja taldriku vahele.
Nüüd jäi Erkkil sild kokku lõplikult panna.
Praeguseks mitu päeva sahistatud ringi ja kõik töötab kenasti.
See protseduur kokku võttis pea kaks kuud aega ehk auto oli kividel.

Veel võib olla midagi huvitavat: enne kui ülekanne sai muudetud ja süüde reguleeritud sai nalja viluks g techi proovitud- aeg tuli midagi madal 15 poole gaasiga sõites.
Täna sai uuesti proovitud ja paremuse poole pole absoluutselt liikunud. 15.8- :) hirmus püss küll. oleks ilmselt ka madala 15 välja pressinud.

Keegi kuskil hulkuvaid hobujõude pole näind? Võtaks mõne endale. :-/
25.09.2007 at 12:36 1 edit. Last edited 25.09.2007 at 12:36 by kristohd
kristohd
 
Pontiac Trans Am `75
pilt tagasillast:


tagumise stabvarda uued puksid:
26.09.2007 at 07:26 1 edit. Last edited 27.09.2007 at 08:19 by kristohd
LaSa
 
Moderator
Pontiac Trans Am `75
Alumisel pildil ikka pigem stabikas kui õõts :)
26.09.2007 at 22:15
kristohd
 
Pontiac Trans Am `75
vahepeal üht teist juhtunud:


KRE alumiinium plokikaaned, 1.65 nookuritega, 2.11 ja 1.66 klappidega

Nõu küsiks nukkvõlli valiku juures, mis hetkel käsil.

Mis durationi piiridesse peaks jääma?
Klapisuurus ütleb, et lift võiks olla 0,53tolli või enamgi!?

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=CCA%2D51%2D240%2D4&autoview=sku ?

Autoga peaks olema võimalik ka tänaval sõita!
21.10.2007 at 18:01 1 edit. Last edited 28.12.2007 at 17:28 by kristohd
kristohd
 
Pontiac Trans Am `75
Nukkvõll nüüdseks autol küljes. Valituks osutus- http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=CCA%2D51%2D309%2D4&autoview=sku

Talvepuhkust garages toimunud pole





Loodetavasti leiab koha õige peatselt TCI konverter 2400 stalliga

27.12.2007 at 21:55 1 edit. Last edited 27.12.2007 at 21:55 by kristohd
partel
  
Pontiac Trans Am `75
Mis kaaned täpsemalt on?

Juba Edelbrocki #60599 annab reitingu 0.600 tolli juures ehk kui max lift on vaid .520, siis ei kasutatata kaante potentsiaali ju ära. Kaantest on vähe kasu kui nukk on harjavars.

Ja hobiautole valiksin ikka mehhaanilise rulli, mitte mingil juhul flat tappetit, kuna nende koht on muuseumis, mitte performance mootoris.


____________________________
_
28.12.2007 at 15:29
tqhq.ee foorum : Minu auto : Pontiac Trans Am `75   1 2 3 4 5 6  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.