Pontiac Trans Am `75Elektriautot siiski ei tule. Tagasi on seal osaliselt juba vana tuttav 400CID jõuallikas natuke porditud 6x kaantega. Sinna lisaks kolahunnikust Holley Street Dominator sisselase, 650cfm Demoni karpa, MSD HEI jagajakaan süütepooliga, originaal mehaaniline kütusepump. Nüüd saab lõpuks rahulikult vaikuses sõita. Elektriline kütusepump tegi suuremat lärmi kui mu ema Kia. Jube. Lõpetuseks peaks sinna otsa ronima TH700 käigukast. Automaatne käigukast välistab driftivõistlustel osalemise. Loodetavasti kraapsu ikka vahest teeb
Pontiac Trans Am `752 aastat linnulennul möödunud. See aga ei tähenda, et masin niisama ainult tolmu kogunud. Jõudumööda ehitamine ja aretamine käib.
Vahepeal on uue omaniku leidnud viimasel pildil näha olevad 6x Pontiaci plokikaaned, mille asemele sai visatud juba varem tuttavad Kauffman Racingu D-port alumiiniumi omad.
TH700 kast on kenasti üle käidud ja toimetab lausa fantastiliselt koos turbiiniga, millel tiba kõrgem stall kui originaalil. Originaal oli Caprice alt ja too tahtis juba 500 rpm juures kohalt tõmmata. Väga raske oli D asendis piduriga autot kohal hoida. Jalalihastele muidugi hea trenn aga üpris ebamugav.
Originaal shifter ei sobi th700-le väga hästi. Vahetusse tulnud B&M oma samas sobib aga ideaalselt peale kergeid ümbertegemisi papsi poolt. Nimelt juhtus 85a mudelile mõeldud shifter. Kinnitusdetailid tiba teised.
Seejärel ei saanud ka uuenduskuuri vajavat keskkonsooli teisiti paikka panna kui pidi Sadulsepp Tomi juurest läbi käima.
Ja nagu ikka ei saa ju olla nii, et päev enne avakruiisi poleks vaja auto juures midagi teha. Nii otsustaski jalutama minna bensiinirõhk.
Kahtlusalune nr1- Kütusekogus paagis. Peale eurode sissekallamist oodatud tulemust ei tulnud.
Kahtlusalune nr2- Ummistus. Ei avastanud ka krokodilli paagis ega torustikus/voolikutes.
Kahtlusalune nr3- bensupump. Sai küljest võetud ja näpuvahel paistis toimivat aga igaksjuhuks sai siiski kodanik wagoonerile helistatud ja ta leidis oma laia riiuli pealt ühe sobiva laenuks. Rõõmsalt ühest linna otsast teise ja ... ei miskit.
Kahtlusalune nr4- nukkvõlli otas pesitsev ekstsentriline julla, mis bensupumba jalga liigutab. Lõbus- mootori esiosa pilbasteks laiali ja etskae imet
Asendit fikseeriv kõrv murdunud. Ma saan vist esimene maailmas olla, kellel selline asi ära murdub. Siis sai nii ja naapidi mõeldud asja remondiks aga igaks juhuks kõne kodanik wagoonerile ja jesss... lai riiul päästab taaskord.
Nojah, sai siis kokku tagasi visatud ja täna hommikul poldid üle pingutatud, mahl sisse ja võtit.
Õhtul näeme ja tänud abilistele.
03.05.2014 at 13:53
1 edit. Last edited 03.05.2014 at 13:53 by kristohd
Pontiac Trans Am `75Sedasi ikka ei saa. St hobiauto peaks ikka kiirendama ka ja raskel autol peab olema raskelt jõudu. Seetõttu saab vana sõber taaskord 460CID Pontiaci stroker mootori.
3 kuud avakruiisini jäänud. Igav oleks ju töökorras asi tolmust pühkida ja sõitma hakata. Paari kuu pärast peaks ilmselt siis liigutama hakkama, et kõik ikka õigel ajal valmis oleks.
Proovime seekord selliseid nõgusaid sulgkergeid kolbe kuna plokikaaned väikse põlemiskambriga siis peaks surveaste jääma 11 kanti.
Kuna ajaga asjad arenevad siis proovib seekord kõige uuemat vända tagumist simmerit:
originaal takunöör on täiesti kohutav asi- õlileke garanteeritud.
2piece Viton simmer kahel mootoril kasutusel olnud- tundub OK. Pigem kipub mitmeosaline karteri tihend lekkima, mida ka BOPengineering pakub ühes tükis.
Pontiac Trans Am `75Seekord sai mootoriplokk vähe teise pinnakatte kui tavaliselt, varem oleme originaalilähedat tooni taga ajanud. Heledam pärla sinine 75 aasta mootoril. Natuke paistab seda tooni ka esimeselt pildilt. http://www.pontiacpower.org/enginecolor.htm
tagasi R-koneistusest:
"natuke" puhastamist:
uus värv:
Tekkis väike huvi kaalusäästu osas:
kolb+ keps+ sõrm+ saaled= kaaluvõit ca 310g
See korrutada 8 silindriga siis saame juba 2,48kg pöörlevat massi, mida enam ei ole=
Kuu aja pärast juba kevad käes ja kuuleb linnulaulu.
Pontiac Trans Am `75Loom ellu äratatud. Lühidalt- nice.
paar pilti postimehe galeriist:
Valmis siiski veel pole. Nipet näpet asju hobiautole kohaselt.
Kui keegi endale seda peaks tahtma siis võib ühendust võtta. Hinnasilt alla 20k. St 10k eest soomlastele ei müünud kruiisil
06.05.2015 at 15:11
1 edit. Last edited 06.05.2015 at 15:52 by kristohd
Pontiac Trans Am `75ABCS 2015
Olude sunnil tuli kiirendusele minna selle sõbraga seekord.
Tänava slikke sellele garagenurgas veel ei ole, mistõttu olid timeslipi andmed järgmised:
60feet - 2,4sek
ET - 13,4sek
kiirus - 169km/h
See kõik viitab 400-le arvutuslikule hobujõule ja jumal teab mitmele väändemomendile mootorist.
Tuleb slikid alla kruvida ja 12 sekundi sisse ka ära sõita. Siis saab öösel rahulikult magada
Pontiac Trans Am `75ABCS 2016
See aasta ei olnud enam huvi suvalise "sussiga" rajale ronida. Hakkasin kaaskannatajatele kõnesid tegema ja tekkisidki vajalikud rehvid sellele tulilinnule garage nurka.
Ja tulemus oli ootuspärane:
60ft- 1,8sek (-0,6sek vs tavaline tänavarehv)
ET- 12,7sek (-0,7sek vs tavaline tänavarehv)
kiirus- 168km/h (- 1km/h vs tavaline tänavarehv)
Rahulikult magada ikka ei saa Tahaks kohe nukkvõlli ära vahetada, sest alates 5000 rpm ei toimunud enam midagi. Eks seal ole ka paras harjavars sees. Samuti kannataks ju natuke gaasi mootorisse lasta, nii 150hp jagu. Siis kindlasti vaja kastiga midagi teha... ja nii ei saagi auto kunagi valmis
Võimsust pole autol kunagi liiast.
19.09.2016 at 14:19
2 edits. Last edited 23.09.2016 at 11:42 by kristohd
Pontiac Trans Am `75Elavdaks natuke foorumi teemat ka.
Vahepeal sai installitud Holley Sniper EFI ja mootor tervenisti üle käidud:
Ja vähemalt lisa 10hp peale kleebitud:
Tulemuseks oli selle aasta alguses toimunud testipäeval 12.7sek, mis oli sama karpaga sõidetule. Tegime sel päeval ca 5 starti kus süsteem õppis iga sõiduga ja aeg muudkui paranes. 12,7 oli võetud eesmärgiks ja selle saavutades lõpetasime.
Igaljuhul väga rahul selle süsteemiga. Masin käivitub oluliselt kiiremini/ paremini. Töötab ühtlasemalt ja sujuvamalt iga pöördemomendi juures. Erinevate lahenduste juures sai otsustavaks kättesaadavus. US-Partsus kohapeal olemas.
Hiljem sel aastal selgus, et antud mootori kombinatsioon suudab TH700 kastil pressure plate`i (ca5mm paksune) pooleks murda. See tuli välja juhuslikult kasti kapitaalremonti tehes.
Soolakurgi kõrvale leidis oma koha ka hydroboost
Töö käigus on selgeks saanud, et originaal roolivõimu pump toodab ca 1000psi rõhku aga vaja ca 1400psi või enam. Lisaks sellele tuleb ka jahutusradikas süsteemile lisada.
Kas kellelgi on kogemusi/teadmisi kelle ja missugust pumpa eelistada ja miks?
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
Pontiac Trans Am `75Lisaks on olemas selline vigur: https://www.summitracing.com/parts/hdt-ps-101
Võimaldab reguleerida näiteks roolivõimule minevat rõhku eraldi pidurisüsteemile minevast.
Lugedes seda teemat siis tundub see 1,200-1,350psi ja 2.7-3.5 GPM flow rate`ga pump sobivat.
07.11.2021 at 18:46
1 edit. Last edited 07.11.2021 at 18:50 by kristohd
Pontiac Trans Am `75Kui sellest abi on siis mul on diisel suburbani hydroboosti pump mis mul häälitses, arvatavasti laager. Võin selle õilsal eesmärgil niisama loovutada.
Pontiac Trans Am `75Tahaks teha 1 korra ja korralikult lootusega murevabale kruiisimisele, niiet läheb uus pump külge. Olemasolev pump tegi ka naljakaid hääli.
Tänan Tim pakkumise eest. Kui kaasa elatakse, pakutakse abi ja ollakse nõuga toeks lisab alati motivatsiooni selle asjaga tegeleda