register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : 3" summutipütt  
Poster Message
Joel
 
3" summutipütt
Mul on euro-V8 all summuti mis koosneb laias laastus sirgest 3" torust üle tagasilla ning kahest paralleelsest 2,5" resonaatorist ja 3,5" resonaatoriga otsast. Summuti on eelkõige mõeldud võidusõiduks ja on seega tänaval sõitmiseks liiga lärmakas. Kuna mul tagateljest eespool resonaatorite jaoks ruumi ei ole, siis on ainus variant teha tänavasõiduks alternatiivne summuti tagumine ots kasutades paralleelsete resonaatorite asemel mingi seeriaauto 3" mitte-otseläbipütti (kambritega), mis tänavasõidupööretel müra kontrolli all hoiaks. Euroautode varuosanimekirjast sellist asja ilmselt ei leia. Seega minu küsimus on, et mis USA autol või truckil kasutatakse nii umbes 50 cm pikkust 1 toru sisse 1 toru välja 3" kambritega summutipütti?

____________________________
2xV8
12.09.2007 at 10:17
_martin_
  
3" summutipütt
Kas näiteks Flowmasteri valikust ei leia sobivat pütti?
Summiti lehelt saad ka otsida sobivate parameetrite järgi: http://www.summitracing.com/

____________________________
'97 Mark VIII
12.09.2007 at 10:36
Fog
 
3" summutipütt
Kas fenno P8564 ei sobi?
76mm/76,5mm otsad, pikkus 500mm.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
12.09.2007 at 10:56
Joel
 
3" summutipütt
Uurisin Fenno kataloogi ja see P8564 võiks täitsa sobida. Mul pole küll aimugi milline ta seestpoolt välja näeb või mis häält ta teeb...

Tänud vihjete eest.

____________________________
2xV8
12.09.2007 at 12:19
rescue
 
3" summutipütt
Kaevasin vana teema ülesse aga küsin omaltpoolt et kust kohalikust kaubandusvõrgust fenno summutit leiaks?
nimelt olen 3" sisse ja 3" välja mufflerite otsingul 2tk, ei oska kusagilt väga otsida kah :)
05.06.2017 at 11:48
DevilDeVille
  
3" summutipütt
https://summutiabi.ee//pdf/universaalsed.pdf

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
05.06.2017 at 14:10
rescue
 
3" summutipütt
quote:
DevilDeVille: https://summutiabi.ee//pdf/universaalsed.pdf
Tänud Devil ;)
05.06.2017 at 16:51
vvt
  
3" summutipütt
quote:
Joel: Mul on euro-V8 all summuti mis koosneb laias laastus sirgest 3" torust üle tagasilla ning kahest paralleelsest 2,5" resonaatorist ja 3,5" resonaatoriga otsast. Summuti on eelkõige mõeldud võidusõiduks ja on seega tänaval sõitmiseks liiga lärmakas. Kuna mul tagateljest eespool resonaatorite jaoks ruumi ei ole, siis on ainus variant teha tänavasõiduks alternatiivne summuti tagumine ots kasutades paralleelsete resonaatorite asemel mingi seeriaauto 3" mitte-otseläbipütti (kambritega), mis tänavasõidupööretel müra kontrolli all hoiaks. Euroautode varuosanimekirjast sellist asja ilmselt ei leia. Seega minu küsimus on, et mis USA autol või truckil kasutatakse nii umbes 50 cm pikkust 1 toru sisse 1 toru välja 3" kambritega summutipütti?

Probleem on sul ka selles, et summuti ots näib omavat suuremat ristlõikepinda kui toru enne seda (ja püttide sees).
See valjendab heli päris kõvasti. Just madalaid toone, mis pikal sõidul väsitavad.

Mul oli kunagi selline kontstrui tehtud (bmw 3.5 mootori taga).
Kuni tagapütini olid seeria 51 mm (2 tolli) torud ja pütid.
Tagapütt oli ise tehtud, sest 51 mm kahe perfo toruga ja klaasvilla täis.
Need 51 mm otsad suubusid umbes 20 cm pikka 104 mm (4 tolli) lõputorusse (tekkist ristlõike pindala järsk kasv).

Tulemuseks oli (just selle lõputoruga tekkiva ristlõike muutumise tõttu) müra pea 100 detsibelli ja politseiametnike tähelepanu.
Kui asendasin selle 51 mm lõputorudega seeria (otseläbi tüüpi) summutipütiga, siis oli vaikus.
Sinna panin mingid 55 mm kroomitud peenkesed dekoratiivotsad ja vaikus.

Summuti möla muidu suurendavad ka torukollektorid, nagu olen ise kogenud. Stock sumpa pikkade torukollektorite järel pole siiski nii vaikne kui tehase malmkärakatega.

Kokkuvõtteks tundub mulle, et liigse müra allikas pole mitte "sportpütid", vaid ristlõikepindala muutumine suuremaks (nii sportpüttide kui ja otsatoruga).
Lisamüra tekib nii kapoti alt (läbi õhukese toru seina) kui ka summuti taga otsast, kus mootori töötaktid lausa kuulda on.
Ilmselt malmkollektori vastusurve ja väljalasketaktide üksteise vastu töötamine tapab muidu selle müra.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
09.06.2017 at 10:00 2 edits. Last edited 09.06.2017 at 10:12 by vvt
Joel
 
3" summutipütt
Hoh, nii vana teema üles kaevatud.

Tegelikult sai umbes 9 aastat tagasi need paralleelsed 2x2,5" pütid ikkagi vahetatud kahekambrilise 3" püti vastu (tootjat enam ei mäleta, äkki Universal) ning tagasilla ette sai ka üks 3" reso ära paigutatud.

ACDrad09kevad2_IN.jpg

Hääl läks palju mõistlikumaks. Aga tõtt-öelda veidi palju ta ikka lärmab. Kuskil täpselt 100km/h sõites on ebamugav resonants. Ma olen mõelnud teha sellise triki, et paneks selle 3"->3" püti asemele 3"->2x2,5" püti ning sinna otsa kaks 2,5" otsikut, kusjuures ühe otsiku vahele paneks umbes sellise elektroonilise liblikklapi, mida reguleeriks aju TPS sensori järgi. See peaks tegema asja linnasõidul piisavalt vaikseks ja täisgaasil kiirendades piisavalt hingavaks. Aga kuna ma olen selle autoga viimase 10 aasta jooksul umbes 1000 km sõitnud, siis ootab see mõte hetkel paremaid aegu.

____________________________
2xV8
22.06.2017 at 11:19 2 edits. Last edited 22.06.2017 at 11:27 by Joel
fuel
3" summutipütt
Akustika on selline peen teadus, et seda vist isegi ei õpetata kusagil ja seda valdavad mõned üksikud (mina pole kindlasti nende hulgas).
Oma praktikast tunnen, et häält aitab pehmemaks saada ka summuti otsatükk, mis tehtud reso põhimõttel, kus sisetoru on perforeeringuga ja kaetud villaga.
Selliselt lõpetatud sumpa võtab terava plagina maha, mis tekib just siis kui resost või pütist otsani on pikk lõik.
22.06.2017 at 13:52
DevilDeVille
  
3" summutipütt
Omajagu pilli puhub ka viimase otsa kuju ja kaugus kerekopsikust.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
22.06.2017 at 00:19
vvt
  
3" summutipütt
quote:
fuel: Akustika on selline peen teadus, et seda vist isegi ei õpetata kusagil ja seda valdavad mõned üksikud (mina pole kindlasti nende hulgas).
Oma praktikast tunnen, et häält aitab pehmemaks saada ka summuti otsatükk, mis tehtud reso põhimõttel, kus sisetoru on perforeeringuga ja kaetud villaga.
Selliselt lõpetatud sumpa võtab terava plagina maha, mis tekib just siis kui resost või pütist otsani on pikk lõik.


Nii umbes ongi.
Isehakanule polegi muud (ise ma ka selline), et ei maksa läbimõõtudega väga vallatleda ning tehase (või muu targema leiutatud setupi) oluliselt muuta.
Igasugused ülearused mürad gaasidega mängimisel tulevad ikka sellest, kui kiiresti liikuv gaas ei saa normaalselt liikuda.
Toru ristlõikepinna meelevaldne suurendamine pole ka alati õige, sest tehases on üldiselt sisse- ja väljalase mootoriga tiba kokku häälestatud (sellest ka anomaalia, miks pooleks sumpsiga jõud kaob).
Ise olen hetkel hädas, et täitsa tanavakõlbuliku nuka, kuid pikkade headeritega on heitgaas väga jama - toimub segu sattumine väljalaskesse. Hakka või tehase malmkollektoreid ja tuletorusid tagasi panema.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
06.07.2017 at 11:13
hents99
  
3" summutipütt
quote:
vvt:
quote:
fuel: Akustika on selline peen teadus, et seda vist isegi ei õpetata kusagil ja seda valdavad mõned üksikud (mina pole kindlasti nende hulgas).
Oma praktikast tunnen, et häält aitab pehmemaks saada ka summuti otsatükk, mis tehtud reso põhimõttel, kus sisetoru on perforeeringuga ja kaetud villaga.
Selliselt lõpetatud sumpa võtab terava plagina maha, mis tekib just siis kui resost või pütist otsani on pikk lõik.


Nii umbes ongi.
Isehakanule polegi muud (ise ma ka selline), et ei maksa läbimõõtudega väga vallatleda ning tehase (või muu targema leiutatud setupi) oluliselt muuta.
Igasugused ülearused mürad gaasidega mängimisel tulevad ikka sellest, kui kiiresti liikuv gaas ei saa normaalselt liikuda.
Toru ristlõikepinna meelevaldne suurendamine pole ka alati õige, sest tehases on üldiselt sisse- ja väljalase mootoriga tiba kokku häälestatud (sellest ka anomaalia, miks pooleks sumpsiga jõud kaob).
Ise olen hetkel hädas, et täitsa tanavakõlbuliku nuka, kuid pikkade headeritega on heitgaas väga jama - toimub segu sattumine väljalaskesse. Hakka või tehase malmkollektoreid ja tuletorusid tagasi panema.

Sul on võibolla probleem mootori seadistusega.
Moditud raud eeldab ka kohendatud tarkvara, ega sa seda ometi ei unustanud?

Poole sumpaga ei kao mingit jõudu. Hääl ületab dünaamika ja tundub, et jõud kadus.





____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
07.07.2017 at 09:35
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : 3" summutipütt  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.