register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Uus E10 bensiin - Sobivus   1 2 3  
Poster Message
Kummipuru
 
Uus E10 bensiin - Sobivus
Tere

Alates 2010 võetakse Soomes kasutusele uus bensiin 95 E10. Kas on kellelgi targemal infot selle uue bensiini sobivuse kohta usarauale. Koduleht annab infi ainult Eurokate, GM ja Chrysler mudelite kohta.

Lühidalt tegemist siis 10%-e etanoolisisaldusega märjuke nimega 95 E10, mis vahetab välja senise E95 bensiini, kus etanooli sisaldus 5%. Väidavad, et mõnele autole ei sobi ja need peaks senise E95 asemel hakkama E98-t tankima. Kuskilt on aga kõrvu jäänud, et suuremad mootorid eriti üle 95 oktaanist ei armasta... Paras segapundar.

Täpsemat lugemist soome keeles siit:
http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiini/



____________________________
puidust väikeehitised ja saunad
võitlussport, enesekaitse, eratreeningud
27.12.2010 at 19:14 1 edit. Last edited 27.03.2019 at 14:31 by Vanaisa (Moderator)
DevilDeVille
  
Uus E10 bensiin - Sobivus
nu mootori suurus küll ei takista detonatsioonikindlamat mahla joomast

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
27.12.2010 at 19:16
ammi
 
Uus E10 bensiin - Sobivus
Aga mis autole sul sobivust teada vaja?
Samal lehel on ju GM usa ja Dodge jne.

http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus/
27.12.2010 at 19:54
otsiabi
 
Uus E10 bensiin - Sobivus
no kuuldavasti 95 ei pidavat kõige parem valik olema üle 30a vanustele sõidukitele ning 98 on ju veel rammusam - seega veel halvem vanaraua jaoks!? mis siis tegema peaks? või olen ma millestki valesti aru saanud?

ps! kes teab kus madalama oktaaniarvuga kütet veel müüakse pealinna ümbruses siis võib julgel öelda...

____________________________
'64 T-bird
'71 F100
'74 Charger
'86 STW
27.12.2010 at 22:06
trs200
Uus E10 bensiin - Sobivus
See 95 ja 98 seal tanklas ei näita rammu vaid oktaanarvu. Alla 95 ei ole enam kohanud. Küsimus on vanemate autode puhul ehk pliilisandis, mitte oktaanarvus.
27.12.2010 at 22:26
DevilDeVille
  
Uus E10 bensiin - Sobivus
quote:
trs200: See 95 ja 98 seal tanklas ei näita rammu vaid oktaanarvu. Alla 95 ei ole enam kohanud. Küsimus on vanemate autode puhul ehk pliilisandis, mitte oktaanarvus.

plii jah vanematel asjadel juhtpuksidele jms hea. kütuste ja määrdeainete koolitusel küll vähemalt keegi ei maininud, et detonatsioonikindlam kütus suudaks midagi halba teha :)

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
27.12.2010 at 23:36
Valmet
 
Uus E10 bensiin - Sobivus
Muidu viimases ajakirja bike(soome) numbris testiti kütuseid tsiklite peal ja tõestati ära, et selle uue jamaga arendab mootor vähem võimsust. Tulemus oli vist ca 2 hj 150 hj kohta. Ja muidugi talvesäilituseks see ka ei sobi hästi. Veidi OT, aga seal tuli välja, et bensiinil on ka talvine versioon olemas, mis aurustub kergemini, see ka talvesäilituseks halvem, kuna jääb rohkem vaiku järgi.

____________________________
Wagoneer`79 (Valmet powered)
Wagoneer`76
27.12.2010 at 01:03
cce
Uus E10 bensiin - Sobivus
Minumeelest on ilusti öeldud,et see mahuprotsent võib olla erinev aga ei ületa kümmet.Tegemist
siis teatud vaheetapiga järjekordsest El-i direktiivist kus ilmselt nõutakse veel kõrgemat bioaine sisaldust.
Selle jutu järgi ei saaks alates 1980 aastast US toodang seda tarbida.
(Loogiliselt võtta siis peaks tavalise kahetaktilise õli lisamine aitama määrdeprobleemidega)
Kui nüüd lugeda hoolikamalt seda sobivustabelit siis jääb mulje teatud automarkide eelistustest.
Millegipärast need margid millele ei sobi,kas ei ole müüdud soomes või ei ole maale toodud või müük
on lõpetatud või veel midagi.Ehk kaitseme oma turgu.
28.12.2010 at 09:57
antoonio
Uus E10 bensiin - Sobivus
Maybe OT maybe not, aga üle suure lombi jänkistanis on bena alko (etanool või metanool) sisaldus 5-10% (ju sõltub osariigist jne), ning sellega liiklevad siis kõik autod v.a. masuudipressid ning sõltumata väljalaske aastast. Kui erinev nüüd siinne ja sealne bena on oma oktaani ja muude ainete sisalduse poolest kuid USA vs Eestis müüdav bena siis sealse benaga sõites jäi 425cid 30ne aastase vanuri keskmiseks 15-16L (sedas siis ca 10K mil juures, vähim alla 13L sajale) eestis alla 16 eriti ei õnnestu. 5,3L Suburban sai ca 3,5K miili juures hakkama ca 13lirtsuga.
Ehk on mul vale arusaam, aga mingit erilist ohtu see alko endast küll kujutada ei tohiks kui just tõesti tegemist ei ole "turukaitsmise" ( loe turusolkimise) katsega, vähemalt paberil.

____________________________
Caddilac Coupe DeVille'79 (D'Merchant)
28.12.2010 at 10:31 1 edit. Last edited 28.12.2010 at 10:32 by antoonio
Jesper
 
Uus E10 bensiin - Sobivus
EL on jah seadnud eesmärgiks et 2015 oleks biokütuste maht 4% ja 2020 6%. Neid targeteid on juba mitu korda alandatud, alguses vist oli lausa 10%/20% ja vahepeal 5%/10%.

Eesmärk on iseenesest õilis, vähendada selliste jöllerite võimalust midagi maailma asjadest arvata: http://majandus.delfi.ee/news/uudised/kuveit-maailma-majandus-saab-hakkama-100-dollarilise-naftahinnaga.d?id=37283111 . Et mõnes mõttes jah "turusolkimine", aga mitte selle nurga alt et nüüd vanu USA autosid tõrjuda (need ei tule seal kellelegi pähe ma arvan).

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
28.12.2010 at 10:32 1 edit. Last edited 28.12.2010 at 10:34 by Jesper
ammi
 
Uus E10 bensiin - Sobivus
Teema arutelu Soomes!
Panen mõned lingid,kes lugeda viitsib.

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=199401
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=1907639

E-10
http://www.allsafe-fuel.org/TechPaper.pdf
28.12.2010 at 11:08
Jesper
 
Uus E10 bensiin - Sobivus
Hehe, seal üks kommentaar on puhas kuld: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=1948908#1948908

Täpselt nii ongi tavaliselt ka siinpool lahte. Kui käibemaksu tõsteti siis peamine uudis polnud mitte see, et inimestele jääb raha vähem, vaid probleemid stiilis et "Haapsalu maantee Maximas tuvastati hinnasildil vale hind".

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
28.12.2010 at 12:21 2 edits. Last edited 28.12.2010 at 12:26 by Jesper
Kummipuru
 
Uus E10 bensiin - Sobivus
quote:
ammi: Aga mis autole sul sobivust teada vaja?
Samal lehel on ju GM usa ja Dodge jne.

http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus/
Kirjutasin oma algses postis, et sellest nende tabelist pole abi kuna tegemist Lincolniga ja konkreetset infot pole ei selle margi ega ka Fordi USA turule mõeldud toodangu kohta. Suunatakse vaid maaletooja jutule. Saatsin maili ka AAsse, kuid pole siiamaani veel vastust saanud/lugenud. Lootsin, et keegi selle tee juba läbinud või vähemalt omab rohkem infot.

____________________________
puidust väikeehitised ja saunad
võitlussport, enesekaitse, eratreeningud
28.12.2010 at 15:15
cce
Uus E10 bensiin - Sobivus
Kui ainult keegi viitsiks veel kodutööd teha siis tuleb välja,et selle "piirituseseguga" on juba sõidetud aastakümneid
Ja kui kuskil auto küljes on kiri UNLEADED FUEL ONLY ,siis andke minna.Ei ole see asi nii traagiline siiski kui algul tundus.
Järjekordse mulli suuremaks puhumine,muud midagi.Piirituse klaasis ju nael ei roosteta 8-)
28.12.2010 at 18:27
vvt
  
Uus E10 bensiin - Sobivus
Talupojatarkusest jääb tehnika mõistmisel tihti väheseks. Nael ei roosteta seepärast, et ta on juba oksiidikihiga kaetud. Mootoris on aga palju liikuvaid pindasid, mis on ilma oksiidikihita - nt silindrite peegelpinnad, klappide tööpinnad, pihustinõelte tööpinnad, EFI bensiinipumbad jms ning etanool/metanool mõjub sellistele pindadele agressiivselt. Ja uuemate autode pihustid võivad maksa ka mingi 20 tuhat per komplekt.

Vaata, mis juhtub liivapritsitud metallesemega juba õhuniiskuse mõjul. Sealt on oksiid eemaldatud. Oksiid pole ainult rooste. Ehk puhta metalli pinnale tekib agressiivses keskkonnas hetkega oksiidikiht, see kulutatakse maha, auto seistes tekib kohe uus ja sedasi on mootor, mis tavaoludes käib nt 200 000 km, juba 80 000 km-ga läbi kulunud. Kas see 10% nüüd seda põhjustab sellises ulatuses, aga agressiivsus ongi seni alko kütusena kasutamise peamine probleem ja pole sugugi välistatud, et "bioautode" tootjad on seda kohati teinud teadlikult auto ressursi arvelt (loomulikult asja mitte presenteerides) - noh, pihustinõelad ja klapid-pesad saab teha roostevabast, voolikud paremast kummist, ecu ringi häälestada aga nt silindriseinad? Pean silmas laiatarbetehnoloogiad, mitte mingeid laborieksperimente.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
29.12.2010 at 12:24 5 edits. Last edited 29.12.2010 at 12:37 by vvt
cce
Uus E10 bensiin - Sobivus
quote:
vvt: Talupojatarkusest jääb tehnika mõistmisel tihti väheseks. Nael ei roosteta seepärast, et ta on juba oksiidikihiga kaetud

Ma ei saa aru,miks peab kohe komasid ke....ima hakkama.Ei tea misasi see 95e siis on?Naljaks,et ei või enam sõnagi kuhugi kirjutada,ilma et
tarkpead targutama ei hakka.Äkki tuleb veel pikk teema ,millest ja kuidas naelu tehakse?Kas viina juuakse sellepärast,et vett juues läheb magu rooste?
29.12.2010 at 21:02
trs200
Uus E10 bensiin - Sobivus
Silindripindade katmine pole viimased 20a enam eriline raketiteadus olnud.
Kui rääkida mingitest reageerivatest lisanditest, siis alustada tuleks selle kokteili dešifreerimisest, mida siin bensiini pähe müüakse.
29.12.2010 at 23:02
vvt
  
Uus E10 bensiin - Sobivus
Kokteil, mis meil bensiini pähe müüakse - noh, sama jutt, et Soomes on shokolaad magusam ja Norras lõhekala punasem. Tõendeid ju ei ole!

Autodel on tavaliselt usermanualis kirjas, mitu % etanooli võib kütus sisaldada. See 10% on suht piiripealne või mõnel juba üle piiri. Silindriseinu on jah kaetud igasugu asjadega, mis kehvade (väävlisisaldusest tingitud happsesusest) bensiinidega on ka kiirelt looja karja läinud, meenutage neid nikasile, alusile vms. Täna ruulib endiselt mainstreamis vana hea malmhülss, mis on enamvähem samade omadustega, mis 20 aastat tagasi.

Eile oli vist SAT1 pealt mingi saatelõik sellest E10-st (Saksas sama asi teoksil) ja sea üles astunud mootoriasjatundjad laitsid idee maha, ainus reaalne argument oli naftasõltuvuse vähendamine. Kuna alkohol bensiinis tekitavat võimsuse langust, on ka väga küsitav see C02 vähenemine (huvitav, mis gaasiks siis etanool põleb). Oluline probleem pidi olema veel surve arengumaade põllumajandusele - vana dilemma, kas toodang rikaste riikide autode paaki või kolmanda maailma näljaste kõhtudesse.

Mingil saladuslikul põhjusel ei tohi tavalisse Saabi kallata biokütust, ainult spets Biopoweri mootoriga peab olema. Kus tootja tegi rida täiustusi (ja jättis vast ka osa asju liigse kalliduse tõttu tegemata).

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.12.2010 at 11:04 2 edits. Last edited 30.12.2010 at 11:08 by vvt
antoonio
Uus E10 bensiin - Sobivus
Jättes talupoja ja muud tarkused kõrvale, ja lähtudes olemasolevast seisust siis - kui see alko nii mõrvarlik asi mootorile on (nagu paar kommentit siis väidavad), siis kuidas jänkistan sõidab ja ei karju. Hea kombe kohaselt oleks sealsed benamüüjad juba pankrotis kui ohtrasti kohtu case selle põhjal laduma hakata.Võta või jäta, ei meenu ühtki tanklat kus poleks kirjakest bena alkosisalduse kohta üleval olnud.

____________________________
Caddilac Coupe DeVille'79 (D'Merchant)
30.12.2010 at 11:29
mart154
 
Uus E10 bensiin - Sobivus
Terve austraalia idakallas müüb E10-t. Autod sõidavad. uued-vanad, pole veel kuulnud et üksi õhku lennanud oleks.
Samuti on ka minu 2 autot terveks jäänud.
30.12.2010 at 11:58
vvt
  
Uus E10 bensiin - Sobivus
10% ei tähendagi õhku lendamist. Kui sa paned oma mootorisse vene AC-8 mootoriõli, siis ka ei lenda õhku. Lihtsalt 100tkm pärast avastad, et rämedad randid juba silindris sees. Alkohol mõjub oksüdeerimata metallidele agressiivselt, see on ju ammu tõestatud. Küse lihtsalt protsessi kiiruses ja mitmenda omaniku kraesse probleem tekib.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.12.2010 at 12:03
antoonio
Uus E10 bensiin - Sobivus
quote:
vvt: 10% ei tähendagi õhku lendamist. Kui sa paned oma mootorisse vene AC-8 mootoriõli, siis ka ei lenda õhku. Lihtsalt 100tkm pärast avastad, et rämedad randid juba silindris sees. Alkohol mõjub oksüdeerimata metallidele agressiivselt, see on ju ammu tõestatud. Küse lihtsalt protsessi kiiruses ja mitmenda omaniku kraesse probleem tekib.

Ikkagi küsimus õhus, kui see on ammu tõestatud, miks siis jänkid ja ka aussied siis rahumeeli seda kokteili tarbivad??!! Tõenäoliselt pole see viimase paari aasta leiutis seal ning ohvreid peaks olema kogunenud tänaseks päevaks juba massiliselt ning selle üldteada faktile toetudes oleks neid kohtusse ronijaid kah juba piisavalt.

____________________________
Caddilac Coupe DeVille'79 (D'Merchant)
30.12.2010 at 13:02
vvt
  
Uus E10 bensiin - Sobivus
Ma ise (mingile teaduslikule argumendile toetumata) arvan, et see 10% ongi vast selline mõistlik piir, aga peagi tahetakse 20, 30 jne. Roheline, roheline - elekter tuleb seinakontaktist ja piiritus bensiinijaamast. Alkoholi agressiivne (korrodeeriv) toime on ju seni olnud ainus tehniline põhjus, et piirituseautod pole vähemalt külma kliimaga maades massiliseks muutunud.

Ma tõmbaks pigem paraleele "eluaegsete õlidega". Muide, valge ilm kasutab täna ka massiliselt "eluaegse" õliga täidetud käigukaste ja sildu. Ei ole ka mingeid suuri kohtuasju laiali lennanud autode omanikega ja autotootjad aiva lisavad tempot. Hoides kokku 1 dollari maksva õlipunni paigalduselt, on miljoni auto pealt võimalik säästa lihtsalt miljon dollarit ning umbes võrreldava koguse õli saasta absorbeerimise võime on ka suht piiratud. Tänaseks on vist enamiku "eluaegse" õliga autode tarbijad/müüjad aru saanud, et kallivõitu on see kokkuhoid (viimane näide - viimane Tehnikamaailm), sest keskmine auto on meil ikka second- või whatever hand, mitte uus. Esimese kasutaja, garantiiaja vms peabki see "eluaegne" vastu ja edasi pole juriidiliselt karta ju midagi, autotootjal on piiratud vastutus ja lõpmatult temalt midagi nõuda ei saa. Või usub keegi tõsiselt neid eluaegsuse lubadusi (pean silmas tehnilises, mitte garantiiaja mõttes)?

Küsimus igasugu surrogaatide kasutamisel on ikka selles, millal ja kes kannab peidetud kulud ning autotootjad vaikivad targu nagu "eluaegse" puhul. Küse pigem selles, et kui tuleb E30, mis siin juhtub? Teeme katse, mõni kuni 5 aastat vana EFI auto, kes on nõus, kallame nt 30/70 piiritus/bensiin segu paaki, proovime, mis juhtub?

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.12.2010 at 14:21 2 edits. Last edited 30.12.2010 at 14:26 by vvt
Taavi
Uus E10 bensiin - Sobivus
Huvitav, et meie meedias pole sellest teemast grammigi detailsemat infot liikunud. 2011 jõustuvad EL-is uued kütuse standardid, nii diislile kui bensiinile. Tanklatel on alates 2011 lubatud müüa antud tüüpi kütuseid, see standard ei sätesta kohustust. Bensiini tähistused on E5, E10 ja E85. Diislil B5, B7, B10. Number seal taga tähendab siis biokütuse osakaalu protsentides. Nendest B10 diisel on ainuke mida EL ei ole veel heaks kiitnud ja mida tootjad veel ei soovita hetkel autodesse kallata. E85 kohta on info juba ammu levinud. E10 ongi nendest ainuke nii-ja-naa kütus, mis sobib enamusele autodele va osad uuemad otsepritse mootorid.
30.12.2010 at 14:43 2 edits. Last edited 30.12.2010 at 14:47 by Taavi
vvt
  
Uus E10 bensiin - Sobivus
Nendest E85 eeldab auto suuremat ümberehitamist (nagu Saabi Biopower) ja kütuse valik näitab, et reaalselt üle E10 praegustele autodele sisse ei pressi. Asi jääb lihtsalt kenaks zhestiks, loodetavasti ei hakata põhjendades rääkima CO2 emissiooni vähendamisest, sest koolikeemiast peaks meeles veel olema, et etanool põleb endiselt CO2-ks ja veeks.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
30.12.2010 at 18:37
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Uus E10 bensiin - Sobivus   1 2 3  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.