register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Reisiplaanid ja muljed  
Poster Message
asjapulk
 
Reisiplaanid ja muljed
Kuna siin foorumis sellekohane teema puudub siis otsustasin sellise tekitada, et ehk keegi muljetab oma ettevõtmistest ja sõitudest ja ka plaanidest. Samuti oleks koht kust kellegi postitustest mingit infot ammutada kas või mõne reisi planeerimisel ja vaatamisväärsuste leidmisel. Kui keegi otsib oma ettevõtmisteks kambajõmme oleks ka see teema sobiv koht.
Et omal ka meeldib vähemalt korra aastas kusagil kolamas käia siis on vahel tekkinud mõte, et miks mitte mõni huviline, oma liikuriga, veel kampa kutsuda või ise kellegi reisiplaaniga ühineda, kui keegi kambajõmmi otsib, seltsis ikka segasem ja ideid ja mõtteid rohkem...
Viimased aastad olen põhiliselt skandinaavias kolanud, küll tsikli, küll autoga, viimasel ajal autoga rohkem - no on mugavam. Ma selline laisk ka, olemasoleva autoga ei pea mingeid öömajasid ega kämpinguid ette planeerima ja ikka leiab kena kohakese, kus tagumine iste voodiks teha ja öö ära magada ja tegelikult turismihooajal rahakotisõbralikum ka. Sel aastal sai üle pika aja suund võetud baierimaa-austria suunal. Kuna aga baierimaal hakkasid austria mäed juba silmapiirilt paistma siis plaan muutus ja sai sealt, rammus sõnnikulõhn ninas, sirge seljaga lihtsalt läbi sõidetud :D ja see oli õige tegu sest suvine austria on lihtsalt super.
Esimene meeldiv üllatus tabas juba Häädemeeste tanklas tankides, kui kulunumbrid näitasid Rakvere ja Häädemeeste vahel 12,4l sajale ja seda siis gaasipedaaliga mitte väga leebelt ümber käies. Selle süü ma nüüd ajan Paldiski mnt.-lt Imre kaela, kes vahetult enne reisi, käigukasti sisu uuendas ja soomes tehtud uue turbiini tellis. Tänud talle! Viimasel ajal alla 14-15l kulust ei osanud unistadagi.
Austrias oli plaan läbi sõita Hochalpenstrasse (Grossclocner), käia ära euroopa kõige kõrgema kose juures Krimmleris, tohutu veekohina saatel uskumatus kaljulõhes Lictensteinklammis, mõnes soolakoopas ja kindlasti hitleri kotkapesas. Kõik see kokku võttis aega 9 päeva. Edaspidi tuleb aga veel kindlasti Austriat külastada sest need postkaardipildid ei ole mitte joonistatud :D
Ja elu õpetab, kui viimased viis aastat oli rooli juures oleval kangi ainult kolm positsiooni: D, R ja P siis peale seda, kui mägedes esimest korda pidurid suitsema sai, leidus neid veel, kuni sinnamaani oli arvanud, et naaah... neid vaja, no on ikka küll :D sest 2500m pealt, selle kolakaga, laskumine on suht karm...

Siin vähe seebikaga tehtud pildimateriali, kahju, et fotokas ei suuda kõike neid mastaape ja kogu ilu jäädvustada.
http://nagi.ee/photos/asjapulk001/sets/353937/

Aga ots on lahti tehtud ja andke aga minna, sest ega kõiki kauneid kohti ei pruugi ise üles leida.
Mis veel üllatas, et Usakaid liigub sel maal suht vähe, näha oli paari uuemapoolset RAM-i ja Mustangit ja üks Tahoe. Van oli austerlastele ja turistidele paras vaatamisväärsus...
Tagasisõidul läbi Viini märkasin ees liikuvat Tahoet, vend tundus lihtsalt sõidust mõnu tundvat ja kui siis märkas peeglis, tagant tulevat, sarnast nina siis läks alles rabelemiseks - ronis poolest kerest saadik aknast välja, et tervitada :D :D
31.07.2012 at 09:42 1 edit. Last edited 31.07.2012 at 10:02 by asjapulk
alarmees
Reisiplaanid ja muljed
Sai ise ca nädal aega Alpides tiirutatud, nö maasikaks oli Stelvios Pass. Eks sellest kohast ole siin ja teistes foorumites kirjutatud, kuid teadmiseks, et al. 2013a muutub Stelvios Pass-i läbimine tasuliseks. Vastavasisulised sildid on teeääres väljas.
Teiseks nö maasikaks oli minu jaoks Chamonix - ropp kallis küla, kuid selle kohal kõrgub Aguille du Midi mäetipp ehk vist kõrgeim tipp EU-s kuhu spetsvarustuseta saab. Ülesse, 3772m peale saab Chamonix-ist 2 kaabeltõstukiga. Üleval saab veel lisaraha eest liftiga 3842m peale.
Vaade 3842m pealt alumisele "platvormile" ja Chamonix külale:


Chamonix-is sai ööbitud kämpingus. Telgisuu eest avanes õhtul Aguille tipu poole selline vaade:


Ülevalt avanes muidugi ka suurepärane vaade Mont Blanc-ile:
01.08.2012 at 18:02 1 edit. Last edited 01.08.2012 at 18:09 by alarmees
vr_
  
Reisiplaanid ja muljed
Ohoo, näe kaas Grossglockner.
Ütleme nii, et ega sul seal manuaaliga oluliselt lõbusam poleks olnud, vähemalt selle viimase tipu võtmisel kus nagu isegi tähele ehk panid olid autod püstloodis ninad sabad koos pidevate peatuste startidega et üksteist mööda lasta.

Ainus mürgine märkus oleks vahest, et turistikale kohaselt oli tee koguaeg turiste täis. Oluliselt ehedama kogemuse sai kui üritasin üle põhja appeniinide lõigata(kaardi peal tundus ok mõte) Maranellost Montecatinisse. Vot see oli tubli neli tundi barankapainutamist, serpentiin serpentiini otsa. Turistide asemel mõned tsiklimehed uhkelt kallutamas. Igatahe oli päris uhke trenn lõpuks.

Vaated olid muidugi grossglockneril mitu kraadi kõrgemad

____________________________
Imperialist 71
01.08.2012 at 18:03
asjapulk
 
Reisiplaanid ja muljed
quote:
alarmees: Sai ise ca nädal aega Alpides tiirutatud, nö maasikaks oli Stelvios Pass.

Eks omal olid ka algul suuremad plaanid ja ka Stelvios Pass aga jääb järgmiseks korraks. Huvitav palju see maksma hakkab?
Ega Austrias ka need ilusamad mägiteed tasulised, samuti juba saksa poolele jääv, Obersaltzbergist algav Rossfeldstrasse (jääb täitsa Kotkapesa juurde) ja ka kindlasti läbi sõitmist väärt, see oli vist 6 eurikut.

quote:
Ütleme nii, et ega sul seal manuaaliga oluliselt lõbusam poleks olnud, vähemalt selle viimase tipu võtmisel kus nagu isegi tähele ehk panid olid autod püstloodis ninad sabad koos pidevate peatuste startidega et üksteist mööda lasta

Automaadiga oli seal tegelt sigamugav, kui palju mootorit kaasas on. Aga müts maha nende jalgratturite ees, kes tegelt suht jalus olid aga ega see neil kerge ka ei olnud, kui 10-ne vändapöördega saad 15 cm edasi :D
Tegelikult, kuigi kleeps oli aknal toksisin navisse ikkagi, et väldiks kiirteid ja no neid kõverikke sealt ikka anti aga isu täis ei saanud...
01.08.2012 at 20:09
Rein000
 
Reisiplaanid ja muljed
http://pilt.delfi.ee/album/203493/?view=blog
Saksamaa tripp autoga.

http://pilt.delfi.ee/album/153161/?view=blog

Jalgsi lapimaal.

http://pilt.delfi.ee/album/169687/?view=blog

Tsiklitega Soomes.

http://reinufoto.wordpress.com/2009/12/02/sareki-panoraamid/
http://reinufoto.wordpress.com/2009/10/19/sarek-national-park-03-09-12-09-2009/

Sarek rahvuspark, jala.

http://reinufoto.wordpress.com/2010/10/08/dovrefjell%E2%80%93sunndalsfjella-national-park-lisan-i-enclose/

Dovrefjell–Sunndalsfjella National Park, jala.

Sellised tõsisemad käigud siis.

Viimasel ajal siis sellise kupatusega puhka. Aga tuleb hakata ka paadipuhkuse peale mõtlema, see ka päris vahva tegevus. Alustest kakub praegu Regal`i suunas.
01.08.2012 at 21:11 1 edit. Last edited 01.08.2012 at 21:18 by Rein000
ERAK
  
Reisiplaanid ja muljed
quote:
Rein000:

http://pilt.delfi.ee/album/153161/?view=blog

Jalgsi lapimaal.



http://reinufoto.wordpress.com/2009/12/02/sareki-panoraamid/
http://reinufoto.wordpress.com/2009/10/19/sarek-national-park-03-09-12-09-2009/

Sarek rahvuspark, jala.

http://reinufoto.wordpress.com/2010/10/08/dovrefjell%E2%80%93sunndalsfjella-national-park-lisan-i-enclose/



Dovrefjell–Sunndalsfjella National Park, jala.

Sellised tõsisemad käigud siis.

Viimasel ajal siis sellise kupatusega puhka. Aga tuleb hakata ka paadipuhkuse peale mõtlema, see ka päris vahva tegevus. Alustest kakub praegu Regal`i suunas.

Väga meeleolukad pildid/paigad

____________________________
kümblustünni rent
kaubikurent
sõidukid Rootsist
rehvide müük
01.08.2012 at 23:51 1 edit. Last edited 01.08.2012 at 23:53 by ERAK
asjapulk
 
Reisiplaanid ja muljed
Väga ilusa ja korraliku veemöllu kogemuseks ei peagi väga kaugele sõitma. Imatrakoski, soome vene piiril, tuleb ainult õigel ajal kohal olla, kui tammi lüüsid avatakse Möödunud aastal juhtusin sinna kogemata õigel ajal.

Ei tea, kas seda vaatemängu seal korraldatakse iga päev aga ise juhtusin pühapäevasel päeval. Kolasime lihtsalt nädalakese soome ilusamaks teeks tituleeritud Puumalatee ümbruses, kenad paigad ja teed ja järved ja parasjagu Helsingist nii kaugel, et mõne kauni järve ääres leiab ikka laagrikoha - kõik vabad kohad pole täis "mökitatud"

http://nagi.ee/photos/asjapulk001/sets/354441/

Mitu head aega plaanitud "ruska" ajaks soome sõita, (päris 100% kindel pole, kas selgi aastal aega leiab) kellelgi on kindlasti soovitusi kaunimate kohtade suhtes, selleks puhuks.
04.08.2012 at 21:15 1 edit. Last edited 04.08.2012 at 21:45 by asjapulk
Jarmo
  
Reisiplaanid ja muljed
Ei tahtnud kütuseteemat rohkem offtopicuga segada, teisalt aga postitusele soovisin siiski vastata.
Õnneks leidus otsinguga juba üks sobilik teema, kuhu asja edasi sai viia.


quote:
dodge525:
Makedoonias oleks pidanud tankima täis, kuna seal on tanklates kogu riigis fix hind ja oluliselt madalam kui Kreekas, ning Türki sõites oleks pidanud väikse
haagi Bulgaaria kaudu tegema, kuna seal samuti normaalne hind võrreldes Türgi ja Kreekaga. Muidugi Türki minnes ei tasu võtta kütet rohkem kui 10l kaasa,
ise tegin ükskord sellise "vea" ning piiril oli komöödiat palju, maha ka ei tohi kallata, kanistrist jääd ilma- läksin teise piiripunkti aga seal oli juba inf olemas et
olin teises kohas üle üritanud minna natuke suurema bensiinikogusega kaasas. Lõpptulemusena, panin piirilähedases võsas omad kanistrid põõsasse, salvestasin
gps asukoha ja peale Türgist käimist tulin ja leidsin ka üles, kuigi seal piirkonnas igatsugu kitsekarjasid ja penisid ringi liigub ja nuusib. Täielik fun oli, tagasitulles
tehti veel Türgi piiril täielik masina läbivaatus koerte ja röntgeniga ... oh, selle kohta võib isegi pikema jutu kaante vahele panna..
Õks lahedamaid seikasid oli Ungari piiril, kuumal suvel, kui mul 5l kanistriga oli vesi kaasas, mida ungari piirivalve siiski üritas esialgu piirituseks vist klassifitseerida-
neile ei mahtunud pähe, miks peaks vett kaasas vedama (Ungaris on tõesti vesi odav ja kuna tulin Serbia poolt siis olin "kahtlane" eesti numbrmärgiga auto)


Jah, tankisime kuskil Makedoonias ka, aga 15liitrit sajale ning 60liitrine kütusepaak lubab korraga sõita ainult ca 400km ringis nagunii.
Makedoonia piirilt Ateenasse on ca 540km ning sealt omakorda Türgi piirini veel 830km lisaks. Bulgaariasse läksime pärast Türgit.

Türgi piir oli põnev, sai lausa neli templit passi. Jõudsime sinna keset ööd ja ka kõik ametnikud olid unised, kokku vist ca tunnikese "ajasime asju" seal.
Türgi puhul veel tähelepanek, et kui igal pool mujal Euroopas saad siltidel kirjas olevast keelest enamvähem aru ja suudad mingeid seoseid tekitada, siis Türgis ei
teki mitte mingeid seoseid, sest kuigi tähestik on laias laastus sama mis meil, siis tundub nagu tähed oleksid lihtsalt suvalises järjekorras ritta pandud :D
Keeleloogika lihtsalt hoopis teine ja kirjasid vaadates tekib enda kohta tunne, et "tuli põleb, aga kedagi pole kodus".



Serbia piiril on meil ka igal korral veidike põnev olnud, kuid Serbiast Makedooniasse minnes hakkas alles tõeline trall pihta.
Serbia poolel terve bussi läbi otsimine, kogu kola välja tõstetud ja uuriti bassivõimendite ning trummide sisusidki. Üks eriti agar vanem härrasmees tundus väga
soovivat, et meilt ikka midagi leiaks ja oleks napilt hakanud juba polstreidki lahti kiskuma, kuid meil oli seks hetkeks juba nii kopp ees, et ei aidanud enam isegi
musta pesu kotte lahti teha ja lasime tal ise seal sokkide ja alukate vahel sobrada. Lõpuks lõi kuskile veel pea ka ära ja siis väsimuse ning vihaga tõi veel koera
bussi üle nuuskima, aga koer oli veits kloun ning kui korraks oli nuuskinud, siis jooksis hoopis piiripunkti peale ringi kappama.
Saime sealt ära, siis kohe mõnedkümned meetrid edasi Makedoonia piirivalvurid korraldasid täpselt sama tsirkuse ja seal avanes ka võimalus püksid rebadele lasta
ning palja tilliga piirivalvuri ees keerutada. Õnneks mingit kummikindamöllu ei pakutud, küll aga oli hirm, et mine sa kuradeid tea, äkki sel hetkel kui parajasti
seljaga piirivalvuri poole olen, susatakse mingi aine näiteks jopetaskusse ja püüa siis pärast tõestada, et see polnud tegelikult sinu oma. Õnneks piirivalvur oli
normaalne tegelane ja seletas meile ka, et ta ise ei näe põhjust meiega tegeledagi, aga kuna passe kontrollinud ametnik andis käsu meie seltskond tõsisemale
läbivaatusele suunata, siis pidi ta kogu selle programmi otsast lõpuni läbi tegema.



Kui ühest piiripunktist üle ei lasta ja siis teise minemine - sellegi kohta hea lugu.
Sissejuhtauseks aga - juba Venemaal ja Ukrainas tuuritades õppisime ära, et igasuguste korruptiivsete ametnikega ning muidu keerulisemates olukordades
suheldes on tihtipeale kõige parem kasutada ainult Eesti keelt. Kui ametnik oskab inglise keelt korralikult (sellest saab kohe aru) või kui tuuakse tõlk, siis on parem
inglise keelele üle minna, aga kui on näha, et inglise keelt pursitakse, siis tuleb kivi nägu peas hoida ja tuimalt Eesti keelt vastu panna.
Minu kogemus on selline: ametnik tuleb ja tervitab, ütlen vastu "Tere päevast" vms, aga mitte lihtsalt "tere" sest muu ümbritseva müra seas võib see kõlada sarnaselt
nagu "dobrje", mis on näiteks ka Balkanimaades tihti kasutusel. Igatahes - selle esimese pikema tervitusega tavaliselt juba näeb, et ametniku silmade taga midagi käib
mingi error ja kui ta kordab oma küsimust, siis olen pakkunud vastu mingi pikema eestikeelse lause, näiteks "vabandage, ma ei saa aru, kas saaksite palun
korrata" vms. Kes suudab, see võib muidugi ka täiesti seosetut juttu ajada, kuid järjepidevuse huvides olen ise püüdnud alati teemas püsida, sest nii on lihtsam mitte rappa
panna. Samuti ei kasuta eestikeelseid väljendeid nagu "inglise keel" vms, sest selle kõla võib kontekstina ka rahvusvaheliselt veidike arusaadav olla ja pole mõtet ise neile
mingit niidiotsa kätte anda. Selle pikema jutu peale tavaliselt läheb vastaspoolel juhe juba kokku ja tavaliselt püütakse küll midagi veel selgitada või küsida, aga tuleb lihtsalt
olla püsiv ning üldjuhulsujub asi sealtmaalt juba päris kiiresti ning lüüakse lõpuks käega ja lastakse minema.
Horvaatiast Bosniasse sisenedes tekkis meil igatahes probleem, et polnud ajutise impordi märkmikku elik ATA Carnet'i. Enda rumalus loomulikult, sest olles varasemalt
kogu Euroopa läbi sõitnud, siis olin jäänud mugavaks ja ausalt öeldes isegi ei mõelnud sellele, et ka Balkanimaades seda vaja võiks minna. Bosnia piiril öeldigi, et ATA Carnet'i
pole ja edasi ei saa. Võti passid käest ning öeldi, et sõidate üle piiri ja keerate kohe tagasi väljuvasse järjekorda. Selle manöövri ajal tekkis ka mingi kummaline segadus, kus
kohalik politsei hakkas midagi pragama ja mõtlesime, et mis nüüd siis saab - Bosnia servas politseiga tülis ja pole dokumentegi, sest need piirivalvuri käes :D Lahenes õnneks
kiirelt ja väljutati meid riigist samuti kiirelt.
Et aga õhtul siiski pidime Sarajevos esinema, siis midagi pidi ju ette võtma.
Millegipärast olingi selle eestikeelse suhtluse tollel korral ära unustanud, aga proovisime siis järgmist piiripunkti ja seal läks eesti keeles kõik libedalt ning olimegi ilma ATA
märkmikuta riigis ja templid passis. Bosnia-Serbia, Serbia-Makedoonia ja Makedoonia-Kreeka piiri peal laiutasin lihtsalt käsi ja tegin nägu, et ei tea midagi Ata Carnet'i
tähendusest. Kreeka piiril õnneks polnud mingit probleemi ja pärast eelmisi piirihorroreid tundus juba väga kodune, sest EU.



Eesti keel aitas välja ka Bosnia politseiga, kes püüdis kiiruseületamist pähe määrida. Ausalt ei ületanud, sest Horvaatia ja Sloveenia kontserdikorraldajad olid meid juba
hoiatanud, et Bosnias ollakse väga anaalsed kiiruseületamise suhtes ning hoidsin seetõttu ikka ekstra tähelepanelikult kiirusel silma peal (seal on tavamaanteel 80).
Politseinik pidas kinni, ütles midagi, vastasin mitu korda eesti keeles ning asi lõppes sellega, et härra surus hammaste vahelt raskustega välja sõna "speed" ning jalutas
tagasi oma auto juurde. Ma ei saanudki aru, et kas on siis nüüd mingi probleem, aga ettevaatlikult käivitasin siiski bussi ja sõitsin rahulikult ära ning nii see asi jäi.

Eesti keel aitas aga välja ka Bosnia teeröövlitega või mingite sarnases žanris toimetavate tegelastega.
Päev pärast Sarajevo kontserti sõitsime 20km põhja poole Visoko külla sealseid püramiide vaatama (väidetavalt maailma suurimad ja ka vanemad kui Giza
(http://piramidasunca.ba/eng/home-en.html?view=featured. Väga põnev värk, veidike püramiidikülge välja kaevatud ja osaliselt käikusid jne).
Õhtupoolikul asutasime end sealt Serbia poole ning kuna põhitrassil olid teetööd, siis suunati sõit veel kõrgemale mägedesse kuskile kitsastele teedele. Seks ajaks oli juba
hiline novembriõhtu ja päris pime ning kuskil mäekurvis nägin, et politsei andis oma helendava sauaga peatumismärguande. Jäin ilusti seisma ja mõistsin, et see oli viga,
sest bussiesine tõkestati kohe Golfiga ja ca 20-30 pealine kamp vajus ümber ning Balkani jant võis alata.
Hiljem olukorda analüüsides meenus, et meist mõnisada meetrit eespool sõitvale autole anti ka peatumismärguanne, kuid too ei peatunud. Politseil on seal lisaks
helendavale sauale ka paljude helkuritega varustatud kostüüm, kuid neil tegelastel oli ainult see sau ja ise dressides. Peatumise hetkel ei taibanud ma helkurite puudumisele mõelda.
No igatahes - kamp vajus ümber ning väriseva käega keerasin akna alla. Olukord oli nagu filmis, peategelasel oli korralikult kähisev hääl ja puha, nagu ikka.
Küsis midagi ja püüdsin kogu selle hirmuga end kokku võtta ning vastasin ilusti eesti keeles. Asi toimis jälle, sest kohe oli neil silmadest näha, et tekkis mingi segadus, mis
järgmiste vastustega vaid süvenes ja lõpuks löödigi lihtsalt käega ning vabastati tee. Et me rändasime porise 1989 Volkswagen T3 bussiga, siis see ka ilmselt väga paljutõotav välja
ei paistnud, kuigi buss oli helitehnikat täis ja mingil kummalisel põhjusel see mudel ise ka maksis sel hetkel seal riigis 10 000€ ringis.
T3 ja VW Golf2 olid seal üldse väga populaarsed.





Hetk Sarajevo tänavalt



Kolmnurga Vennaskond.
Tuuridel tihtilugu põhiline toit bändidel ja suur osa tuuritavaid bände saavad teemast aru, sest tanklates tihti lihtsalt polegi võtta muud. Ühe Venemaa tuuri promomiseks
tegime sellekohase videoklipigi, aga seal ei saanud hoopis keegi asjast aru, sest sealsetes tanklates ei müüda kolmnurki (vähemalt toona ei olnud) :D
Pildil Makedoonia kolmnurgad.



Teel Ateenast Istanbuli öisel kiirteel kuskil Thessaloniki läheduses kustusid bussil järsku tuled. Tulelüliti andis saba.
Kodust tuurile väljudes veeretasin sõrmede vahel üht traadijupist keeratud rulli, mille küljes ka mõned mutrid olid ja mõtlesin, et no võtan selle ikka bussi kaasa, sest
mine tea, äkki läheb tarvis. Läkski - lammutasin lüliti armatuurist välja ning ööpimeduses ehitasime sellest samast traadijupist kontaktide vahele sillad ja edasipidi
käis tulede sisse-väljalülimine terve lülitikomplekti pistikusse ühendamise ja sealt lahtiühendamise näol.





Tourlife.
Mõningates öömajades oli pesupesemise võimalus, aga kuivamine toimus tavaliselt bussis. Kitarrijuhe lae alla pingule ja pesu rippuma.
Türgi-Bulgaaria piiril oli ametnik üsna imestunud näoga selle vaatepildi peale.


____________________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
02.04.2019 at 10:03 3 edits. Last edited 02.04.2019 at 16:35 by Jarmo
dodge525
Reisiplaanid ja muljed
quote:
Jarmo: Ei tahtnud kütuseteemat rohkem offtopicuga segada, teisalt aga postitusele soovisin siiski vastata.
Õnneks leidus otsinguga juba üks sobilik teema, kuhu asja edasi sai viia.
...lugedes tõmbab näo naerule, kuna paljud situatsioonid ise läbi tehtud, nii bosnia, horvaatia kui ka serbia politsei ja muidugi kreeka- jumaluste ja rahu maa, keegi sind ei tülita, oled nagu oma ja maga kus tahad (noh, peaaegu).
02.04.2019 at 15:54
Peeter82
 
Reisiplaanid ja muljed
Eesti keele kasutamine Balkanil vms on hea huumor :)
Ise proovisin ka sel suvel Dubrovnikust tulles Horvaatiast suvalise väikese piiripunkti kaudu Bosniasse siseneda - et sealtkaudu tagasi Eestisse sõita ja huvi pärast Medjugorjest läbi minna.
Euroopas harjunud, et ühtki lisapaberit kunagi vaja pole, taheti rohelist kaarti või siis päris krõbedat maksu.
Keeldusin ja sõitsin Neumi tagasi kus sisuliselt mingit kontrolli pole - sealt sai ilusti Bosniasse. Bosniast väljudes võiks arvestada, et autot ei maksa odavat õlut täis toppida (0,75eur hea Balkani õlu) - see ei pruugi kallima riigi piirivalvuritele meeldida.

____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
02.04.2019 at 22:13
Jarmo
  
Reisiplaanid ja muljed
quote:
Peeter82: Eesti keele kasutamine Balkanil vms on hea huumor :)
Huumor või mitte, aga kui pead läbiotsimiseks igas piiripunktis kogu esinemistehnika maha-peale laadima ning ametnikkudele
meeleheaks bändisärke ja -plaate jagama ning kogu see jant võtab tunde aega, siis olen väga rahul, et on olemas toimiv
lahendus, mis tihti aitab situatsioonil oluliselt kiiremini läbi saada. See ei aita muidugi igal korral, kuid lihtsustas elu
siiski märkimisväärselt.
Ilmselgelt ei oodanud ma, et ametnikkudega eesti keeles suhelda oleks võimalik :)
Point ongi ju see, et nad sellest just aru ei saaks.

____________________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
03.04.2019 at 05:36 3 edits. Last edited 03.04.2019 at 05:40 by Jarmo
Vince
Reisiplaanid ja muljed
2 kuud tagasi õnnestus väisata maailma kalleima kütuseliitri hinnaga riiki, Zimbabwet. Vähemalt kolmandal veebruaril oli seal kütuse liitri hinnaks 3 eurot. Iseasi on see, kas seal keegi ostab seda, sellise röögatu hinnaga. Kohalikelt ilmselgelt muidki olmemuresid, kui kütusehind. Jutujätkuks olgu öeldud, et peamiselt tiirutasime ringi naaberriigis, Botswanas, kus sama vedeliku hind umbes 85 senti meie rahas.
https://www.globalpetrolprices.com/Botswana/gasoline_prices/ Nagu näha, siis Zimbabwes olukord juba muutunud ja mitte paremuse poole.
03.04.2019 at 13:06 1 edit. Last edited 03.04.2019 at 13:08 by Vince
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Reisiplaanid ja muljed  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.