register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Minu auto : Buick Lesabre Coupe 1982   1 2  
Poster Message
Hellborn
Buick Lesabre Coupe 1982
Kuna enda masinaga on mõningaid plaane teoks saamas, siis lisan selle postituse:

Antud eksemplar sai soetatud juba kuus aastat tagasi kerge käigukasti rikkega, mis tingis üsna soodsa hinna.



Kuna tegemist oli TH 350 tõugu kastiga siis viga seisnes vaid selles, et vaakum puudus . :)
Eelmine omanik oli korrastanud välimust, uus värv , katusenahk, korrastatud pagasnik ja salong.
Tänaseni olen selle masinaga kulgeda saanud üsna muretult suviti kui välja arvata äärmiselt kõrge CO2 ja kuluv bensiin, lisaks mõned värviparandused ja tavapärane hooldus. Keskmine läbisõit jäänud aastas 2000 miili piirimaile.
Tegemist on autoga mis Eestimaal juba 90date algusest.
Pärit Floridast ja nagu siis kombeks oli, ikka läbi Soome jõudis siia 92 aastal.
Omanike on olnud erinevaid: märkimisväärsem ehk pastor kellest jäänud kindalaekasse pühendusega "Uus testament" kust saab langenud kaaslasele viimast issameiet lugeda!


Kuna olemasolev V6 4.1 L on maru leemendama hakanud peale 30 aastat ja vajaks seega kapitaalremonti .

Kapitaalremondi käigus on plaan olemasolevale mootorile lisada üks silindripaar ja u. 3.6 L füüsilist mahtu juurde. Sedasi saaks suuremõõdulise kapoti alla paigutatud Mr Oldsmobile 455 cid suurmootori aastast 68.

Mootorikese alumine ots tänaseks Soomemaa imemasinatega töödeldud 468 cid suureks: puuritud ja hoonitud plokk, tasakaalustatud ning lisaks paigaldatud tugendus ( main girdle) raam koos ARP poltidega. Oldsu bensiini mootorite häda on üsna vedel plokk, kuigi 1968 aasta plokk peaks olema kõige kõrgema nikli sisaldusega ja tugevaim.

Alumine ots sisaldab Probe sepistatud flatdop kolbe ja H-peam kepse Eaglelt, originaal väntvõlli paksust noduleeritud rauast ( raam 3“ ja keps 2.5“) mis lubab kasutada hooratta poolse takunööri tihendi asemel hoopis Fordi 460 mõeldud korraliku kummitihendit.
Lisaks on olemas mootori külge mudimiseks Milodi HP õlipump koos sepistatud veovõlliga, mis peaks tagama kvaliteetse õlituse.
Klapiajamiks : Engle , ehk natuke radikaalne mehaaniline rullnukk, koos Haraldi m.rull tõukurite ja Scorpioni rull nookuritega, ning Mondello topeltkett. Lisaks kaante sisse modifitseeritud jämedamad ja tugevamad Chevy mark V mõeldud ARP nookuripoldid . Chevyle mõeldud Brodixi klapid lähevad käiku sisselaske kanalis kuid väljalaske kanalis aga hoopis Fordile mõeldud klapid tänu oma pikematele säärtele.
Klapivedrudeks on Mondello poolt pakutavad kolmekordsed.
Tootjate poolt pakutav RPM vahemik peaks jääma selle klapiajami puhul 2500-6500 piirimaile!
Kuna praegusesse eelarvesse ei mahu alumiinium kaaned siis kasutan ühtesid paremaid malmkaani porditud kujul suuremate ja pikemate klappidega. ( Oldsule pakutakse vähe AL kaani ja nende voolavuse ja hinnasuhe pole just kooskõlas võrreldes hariliku malmkaanega).
Sisselaskeks saab Edelbroki Torker, mis mikimaal väga tüüpiline selle mootori puhul .
Karburaatoriks hetkel olemas Holley 800, kuid ilmselt vajab väljavahetamist.
Lisaks olemas alumiiniumist keevitatud klapikambri kaaned ja AL rihmaseibid. Kronsteinidega hetkel mõtlen … kas kroomida või värvida … kinni pigem eelarve jaotamise võimalustest.
Väljalaske kollektorid Hookeri 3“ täispikk .

Käigukastiks olemas TH 400 millele vaja sisse monteerida TCI tugevam sisu .
Planeeritav ülekanne jääks originaal 3.23 koos LSD lukuga.
Lisaks olen hankinud doonor alusvankri, mis plaanis taastada , et ei peaks oma autot liiga pikaks ajaks laiali lammutama.

Lähiajal lisan ka pildimaterjali:




____________________________
Buick Le Sabre Coupe`82, 455"
Harley 88"
FULL THROTTLE CLUB
NOTHING BEATS CUBIC INCHES --- BIGGER IS BETTER
09.11.2012 at 23:33 2 edits. Last edited 09.05.2014 at 17:01 by Hellborn
DevilDeVille
  
Buick Lesabre Coupe 1982
Sellest eksemplarist lubab igati asise sleeperi ehitada. Fullsize kiirema ja kurvisuutlikumana on väegadegi kiiduväärt nähtus.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
10.11.2012 at 16:38
Hellborn
Buick Lesabre Coupe 1982
Hakkasin mootori alumist otsa kokku panema kuid ka see ei sa ilm probleemideta laabuda, nimelt
nn. hiperformance kepsud





on füüsiliselt tsipa kogukamad kui originaalid ja plokis jäävad ette mõne silindri alumise ääre valujäägid, millepärast tuli mootor peale esimese kepsu-kolvi paigaldamist taas algosadeks võtta ja otsafreesiga siis valujäägid maha närida :( ning ebameeldivalt penest rauasodist puhastada.


Samuti "main caps grille" paigaldamine ei olnud nii simpel nagu valmistaja Dick Miller lubab:

- alustuseks , enne R-Koneistusse viimist tuli 1-4 raamipukkid madalamaks freesida, et saavutada sama kõrgus mis 5 raamipukil, peale seda tuli korrigeerida vända liin paika.

Kuid nüüd ... kepsu-kolvi paigaldades ei kipunud taas "hi-performanse" kepsud mööda mahtuma raamist, mille tõttu tuli ka raami natuke otsafreesiga närda.


Ilmselt originaalkepsudega selliseid probleeme ei oleks esinenud!


Lisaks üks ... ebapädev küsimus targematele, kui originaalmootori kepsupoldi pingutuse momendiks on tootja ette näinud 42 ft. lbs siis kas " Hi performance" kepsu "Eagle" koos ARP poldga peaks sama momendiga kinni keerama?



____________________________
Buick Le Sabre Coupe`82, 455"
Harley 88"
FULL THROTTLE CLUB
NOTHING BEATS CUBIC INCHES --- BIGGER IS BETTER
24.01.2013 at 20:46 1 edit. Last edited 24.01.2013 at 20:49 by Hellborn
Maik
  
Buick Lesabre Coupe 1982
seal peaks ikka teised momendid siis olema,kas karbiga kaasa ei tulnud mingit õpetust. ?

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
24.01.2013 at 21:29
Fog
 
Buick Lesabre Coupe 1982
Moment peab olema ette antud kepsutootja poolt. Poldid ja originaalmoment ei puutu asjasse.
Kepsutootja tõmbab kepsud X jõuga kinni kui kepsukaela hoonitakse ümaraks, ning see jõud sõltub poldi mõttes vaid keermesammust.

Raamsaalede tikkpoltidele viimisel + mutrite puhul näiteks on teine teema, kuna seal tavaliselt plokki minev keere ja mutri keere on erinevad.


____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
24.01.2013 at 21:59
Hellborn
Buick Lesabre Coupe 1982
Kepsude kohta leidsin vajamineva momendi:

Standard forged 4340 steel H-Beam

fasteners: 7/16" ARP 2000
torque: 75 ftlbs with ARP moly lube on threads !



____________________________
Buick Le Sabre Coupe`82, 455"
Harley 88"
FULL THROTTLE CLUB
NOTHING BEATS CUBIC INCHES --- BIGGER IS BETTER
24.01.2013 at 23:23
Olds
  
Buick Lesabre Coupe 1982
quote:
Hellborn: Kepsude kohta leidsin vajamineva momendi:

Standard forged 4340 steel H-Beam

fasteners: 7/16" ARP 2000
torque: 75 ftlbs with ARP moly lube on threads !


ARP2000 polte pingutatakse "strech" meetodil ja kasutatakse selleks indikaatorit "stretch gauge"

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
25.01.2013 at 10:00
Vanaisa
  
Moderator
Buick Lesabre Coupe 1982
vabalt võib kasutada ka dünamomeetrilist võtit.
Aga väike ettevaatuse sõna ka - 7/16" vaata et poldi läbimõõt ka õige oleks
Siin sellest juttu:
http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=312501
25.01.2013 at 10:38 1 edit. Last edited 25.01.2013 at 10:40 by Vanaisa (Moderator)
Hellborn
Buick Lesabre Coupe 1982
Eks ikka düno võtmega tuleb kinni keerata aga võib kontrollida kellaga või mikromeetriga poldi pikkust.

Tootja pakub kahte polti antud kepsule ARP 2000 ja ARP 8740 esimese puhul siis kuni 75 ft lbs ja teise puhul kuni 63 ft lbs.

Eks garaazi lähen siis kontrollin üle poldid ja vaatan mis paberi peal kirjas on, mis kepsudega kaasa tuli, (kui leian, kuna ostsin need kepsud umbes 5 aastat tagasi)

, mälu järgi peaksid olema ARP 8740 poltidega need konkreetsed kepsud.


Samas osad praktikud väidavad, et tavaline moment on ikkagi vahemikus 45-55 ... ???

Sama loeb ka eelnevalt lingitud veebilehelt välja, et keegi kurat neid viimase vindi peale ei keera ...

____________________________
Buick Le Sabre Coupe`82, 455"
Harley 88"
FULL THROTTLE CLUB
NOTHING BEATS CUBIC INCHES --- BIGGER IS BETTER
25.01.2013 at 11:53 1 edit. Last edited 09.05.2014 at 17:04 by Hellborn
Vanaisa
  
Moderator
Buick Lesabre Coupe 1982
ARP 2000 polti 7/16" peaga on kahes läbimõõdus - 3/8" ja 7/16" - sellele pigem juhtisin tähelepanu.
Ja neil erinevad pingutusmomendid, vastavalt 43 ja 75 ft. lbs.
25.01.2013 at 11:57
Hellborn
Buick Lesabre Coupe 1982
quote:
Vanaisa: ARP 2000 polti 7/16" peaga on kahes läbimõõdus - 3/8" ja 7/16" - sellele pigem juhtisin tähelepanu.
Ja neil erinevad pingutusmomendid, vastavalt 43 ja 75 ft. lbs.


Kui su mõttest aru saan siis pead silmas ikka keerme suurust?

minu kepsude poldid on ARP 8740 ... 10.9 millimeetrit kopikatega ehk siis 7/ 16"

Kinnitus moment siis peaks jääma sellisesse vahemikku:

7/16” Ø 8740 Cap screw 65-70 FT-LBS 0.0065-0.0075”


Engle mehaaniline rullnukkvõll näeb välja sellise profiiliga :)



Jaotusketi kavatsen panna 0 asendisse esialgu.

Nagu aru saan siis antud Mondello jaotusketil tähendab S siis 0 asendit ehk nn TDC









____________________________
Buick Le Sabre Coupe`82, 455"
Harley 88"
FULL THROTTLE CLUB
NOTHING BEATS CUBIC INCHES --- BIGGER IS BETTER
25.01.2013 at 18:18
Vanaisa
  
Moderator
Buick Lesabre Coupe 1982
keeret jah silmas pidasin.

samas minu antud lingil olev ARP tooteleht ütleb 8740 andmeiks veits teised numbrid - mitte palju aga siiski. Mine võta kinni...
25.01.2013 at 18:34
Hellborn
Buick Lesabre Coupe 1982
Oldsu mootori puhul isegi nii lihtsa asja nagu "Hi peformance" õlipumba monteerimine ei saa
mööduda ilma, et ei kasutaks radikaalseid meetodeid nagu otsafrees :( .

Nimelt parempoolne poldi ja raami kinnituskoht jääb lihtsalt pumba kinnituskõrvale ette:



samuti vasakulpool olev polt jääb ette pumba kumerusele , kuid see tingitud sellest, et raam tõstab polti pumbasuhtes lähemale.







Ja nüüd siis Mellingi HV õlipump korralikult omal kohal





____________________________
Buick Le Sabre Coupe`82, 455"
Harley 88"
FULL THROTTLE CLUB
NOTHING BEATS CUBIC INCHES --- BIGGER IS BETTER
26.01.2013 at 19:00
Olds
  
Buick Lesabre Coupe 1982
quote:
Hellborn: Oldsu mootori puhul isegi nii lihtsa asja nagu "Hi peformance" õlipumba monteerimine ei saa
mööduda ilma, et ei kasutaks radikaalseid meetodeid nagu otsafrees :( .

Nimelt parempoolne poldi ja raami kinnituskoht jääb lihtsalt pumba kinnituskõrvale ette:



samuti vasakulpool olev polt jääb ette pumba kumerusele , kuid see tingitud sellest, et raam tõstab polti pumbasuhtes lähemale.







Ja nüüd siis Mellingi HV õlipump korralikult omal kohal




loodetavasti on sul ka normaalist suurema mahutuvusega õlivann HV õlipumpa silmas pidades? Või siis vähemalt korralike bafflitega normaalsuuruses vann?

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
26.01.2013 at 19:38
Hellborn
Buick Lesabre Coupe 1982

loodetavasti on sul ka normaalist suurema mahutuvusega õlivann HV õlipumpa silmas pidades? Või siis vähemalt korralike bafflitega normaalsuuruses vann?


Oldsu 350 cid diisli õlivann on tsipa suurem kui originaal 455 oma mahutades umbes 6 quart ,
Mondellos pakuvad on 1-2 quarti jagu suuremaid kui kasutada HV pupma, olen plaaninud natuke suuremaks teha! Selleks pean leidma alustuseks "suure auto" millel on peal oldsu diisel, et vajalikud mõõdud võtta....


ehk seletad lahti mis see nn "Bafflitega" normaalne vann tähendab?





____________________________
Buick Le Sabre Coupe`82, 455"
Harley 88"
FULL THROTTLE CLUB
NOTHING BEATS CUBIC INCHES --- BIGGER IS BETTER
26.01.2013 at 20:14 1 edit. Last edited 09.05.2014 at 17:05 by Hellborn
Tanelus
Buick Lesabre Coupe 1982
quote:
Hellborn: Omanike on olnud erinevaid: märkimisväärsem ehk pastor kellest jäänud kindalaekasse pühendusega "Uus testament" kust saab langenud kaaslasele viimast issameiet lugeda!

Näitasin Su auto teemat ka pastorile, keda kirjeldasid, kes oli järgmisele omanikule sinna Uue Testamendi jätnud. Ta on siiani aeg-ajalt kiitva sõnaga seda autot meenutanud. Tunnen teda hästi.
Usun, et nii mõnigi kaitseingel on seda autot ja järgnevaid omanikke jäänud hoidma Tema palvete tõttu ja ka Sind vaatamata siinsele kasutajanimele.
:)

____________________________
ex. frd_trs'92
vlv_850'96
30.01.2013 at 16:13 2 edits. Last edited 30.01.2013 at 17:37 by Tanelus
Hellborn
Buick Lesabre Coupe 1982
Näitasin Su auto teemat ka pastorile, keda kirjeldasid, kes oli järgmisele omanikule sinna Uue Testamendi jätnud. Ta on siiani aeg-ajalt kiitva sõnaga seda autot meenutanud. Tunnen teda hästi.
Usun, et nii mõnigi kaitseingel on seda autot ja järgnevaid omanikke jäänud hoidma Tema palvete tõttu ja ka Sind vaatamata siinsele kasutajanimele.
:)

Tänan kontaktide eest, pealinna tulevikus sattudes, võtan vanahärraga ühendust, sooviks isiklikult masina ajaloo kohta kuulda.

____________________________
Buick Le Sabre Coupe`82, 455"
Harley 88"
FULL THROTTLE CLUB
NOTHING BEATS CUBIC INCHES --- BIGGER IS BETTER
31.01.2013 at 13:14
rutua
Buick Lesabre Coupe 1982
Kas juttu sellest samast kirikuõpetajast?

http://www.postimees.ee/luup/00/08/eesti1.shtm
31.01.2013 at 14:16
Hellborn
Buick Lesabre Coupe 1982
quote:
rutua: Kas juttu sellest samast kirikuõpetajast?

http://www.postimees.ee/luup/00/08/eesti1.shtm

Ei

____________________________
Buick Le Sabre Coupe`82, 455"
Harley 88"
FULL THROTTLE CLUB
NOTHING BEATS CUBIC INCHES --- BIGGER IS BETTER
31.01.2013 at 14:28
Hellborn
Buick Lesabre Coupe 1982
Pole siin ammu midagi kirjutanud, sest töötoas on muutused toimunud pika aja jooksul kooliõpingute ja pidevate komandeeringute kõrvalt.
Vahepeal on mootorike arenenud niipalju edasi, et kaante modifitseerimise eesmärgil sai ehitatud vastav seadeldis:

Nimelt tegin alumiiniumi sulatamise ahju umbes 1,5 l mahtuvusega, et saaks täis valada keskmiste silindrite väljalaske pordid suunaga sisselaskekollektori alla. Protsess näeb ise selline välja nagu siin videos on kujutatud.



Vajalik siis selleks, et sulgeda väljalaske gaaside liikumine- segunemine teisele poole mootorit, sisselaske kollektori kaudu, ning oleks võimalik muuta gaaside väljaminek sujuvamaks ühte kindlasse suunda!

Et valu välja ei jookseks tuli pimedad ette teha:

Täisvalatud port:


Peale valujääkide maha freesimist sai kaaned viidud R-Koneistusse kus siis paigaldati uued puksid, lihviti tasapind ning lõigati sisse suuremad Chevyle mõeldud klapid Howards Camsilt 2.100 in ja 1.625 ex. Nookurid Skorpion 1.7 ülekande suhtega ( Oldsi originaalsuhe on 1.6). Poltideks siis ARP mõõtudega 7/16-20 in. pikkus 1.90 in .


Kevadise seisuga on mootor niipalju koos ja värvitud, et saab peagi pukis käivitama hakata kontrolliks, kuid eelnevalt tuleb generaatori kronstein leiutada …..

värvimine iseenesest on üks ropp töö:
1. happekrunt

2. kahekomponendiline kergelt metallitera sisaldav punane:Tahtsin algul kerevärvi, kuid seda ei soostutud Tartus väga segama mis samas kestaks!




Generaatori kanduri leiutamine:


ning roolivõimu pumba sobitamine koos "leiutisega"



Mis on pildil valesti?

____________________________
Buick Le Sabre Coupe`82, 455"
Harley 88"
FULL THROTTLE CLUB
NOTHING BEATS CUBIC INCHES --- BIGGER IS BETTER
07.05.2014 at 19:32
DevilDeVille
  
Buick Lesabre Coupe 1982
Genekakronsa konvemtsionaalse lahendusega võrreldes tagurpidi?

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
09.05.2014 at 17:34
Hellborn
Buick Lesabre Coupe 1982
Pean tunnistama, et esimese korraga mudel just ei õnnestunud: puidumehena valisin vineeri ja hakkasin lihtsalt tikksaega mürama ilma joonisteta :D . Sobib roolivõimu pumba kohale !
Lisaks tavapärase pingutuskronsteini asendile-suunale on tegelikult pingutus raadius „pildil“ täielikult paigast ära ( rihma pingutada ei saa ) . Kuid kuna generaatori kinnituse kronstein on mõeldud-tehtud reguleeritav mootori suhtes siis seda nurka saab muuta. Kuid järgmine mudel " ehk" õnnestub paremini .. . sisuliselt keeran kronsteinid teist pidi …. peegelpilti !

Hiljem läheb mudel võluri kätte, kes räpase vineeri läikivaks alumiiniumiks muudab ;)


Lisaks täheldasin järgmise probleemi, nimelt soovin roolivõimendi pumbal vahetada rihmaseibi sellise vastu:


Kuid olemasolev pump on pressitud seibiga ... loogika ütleb, et ei sobi olemasolev AL-rihmaseib minu pressitud rataga pumbale kuna puudu kinnituspolt.

Ilmselt mul vaja sellist pumpa nagu siin:


Kas kellegil vedeleb sellist eksemplari?


____________________________
Buick Le Sabre Coupe`82, 455"
Harley 88"
FULL THROTTLE CLUB
NOTHING BEATS CUBIC INCHES --- BIGGER IS BETTER
09.05.2014 at 19:09 2 edits. Last edited 09.05.2014 at 20:20 by Hellborn
DevilDeVille
  
Buick Lesabre Coupe 1982
Kui vanainimese mälu nüüd väga ei peta, siis ka need istuga Saginaw pumbad evivad võlli sees keeret. Keere tarvilik paigaldus/eemaldusrakise toimimiseks. Kiilusoone kohapealt ei julge puusalt tulistada, kuna enda viimasest pumbakapremondist möödas juba hea mitu aastat ja vanainimese veresooned on vahepeal veelgi lupjuda saanud.

E: sellisest priborist käib siis jutt



____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
09.05.2014 at 21:14 1 edit. Last edited 09.05.2014 at 21:16 by DevilDeVille
Hellborn
Buick Lesabre Coupe 1982
Nüüd on generaatori pingutus sümmeetria paigas ning ka pingutus suund vastab rahvusvahelistele standarditele :).
Seega võib mudeli anda edasi metallivõluri kätte!
Kinnitus kronsteini tegemisel pidin paratamatult arvestama mehaanilise bensiinipumba füüsilise suurusega ...
kuigi endal tuleb elektriline pump .


____________________________
Buick Le Sabre Coupe`82, 455"
Harley 88"
FULL THROTTLE CLUB
NOTHING BEATS CUBIC INCHES --- BIGGER IS BETTER
12.05.2014 at 19:20
Peeter82
 
Buick Lesabre Coupe 1982
bensupumba saab ju ära võtta ja miski katteplaat augule peale

____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
13.05.2014 at 12:07
tqhq.ee foorum : Minu auto : Buick Lesabre Coupe 1982   1 2  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2017. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.