register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Holley 3310-4 liiga rikas WOT  
Poster Message
bronec
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
Mure siis ühe Holley 3310-4 karpaga:
Istub küljes ühel tõenäoliselt stock 71a Firebirdi 350 mootoril - erinevus originaalist on vaid Edelbrock sisselase.
Karpa sai endale Holley tihendikiti kuid endiselt on AFR täis gaasil kiirendades 9, pöörete tõustes (u. 3500rpm) jõuab kusagile 12.5 välja. Algselt oli põhidüüsiks 75, siis oli ühtlasel sõidul segu kusagil 12. Vahetasin düüse väiksemate vastu kuni jõudsin välja düüsi numbrini 67 - siis ühtlasel sõidul AFR oli kusagil 15-15.2. Kuna 68 düüsi komplektis polnud panin sisse 69. Ühtlasel sõidul AFR 14, vaiksel kiirendusel 13-13.5 ehk normaalne. Muret teeb aga WOT segu mis viskab 9 peale(ükskõik millistelt pööretelt gaasi põhja vajutades) ja pöörete tõustes liigub kuni 12.5. See omakorda põhjustab hetkelise mõttepausi ja võrdlemisi kehva mineku kuni segu lahjenemiseni(12,5-13ni). Kitiga tuli kaasa power valve numbriga 6.5, mille ka sisse panin, originaalis oli sees 4.5. Panin tagasi 4.5 PV aga muutust paremuse poole segus polnud märgata.
Mootor käib iseeenesest hästi, küünlad ja juhtmed on uued, ujukite tase korras, tühikäigul süüde on 10 kraadi, jagaja vaakum ja mehaaniline süüte ajastamise mehhanism liigub ilusti, küünlavahed 0.8mm.
Sisselaske kolle vaakumit pole veel mõõta saanud(mille järgi peaks PV valima).
Hetkel siis karpas 69 põhidüüs, 31 kiirenduspumba düüs. Kiirenduspumba "nukkvõlli" plastist geomeetriat olen liigutanud, muutus ühtlasemaks sujuvalt kiirendamine. Kuna Tartus ei paista olevat kohal kiirenduspumba düüside komplekti siis nende muutmise tulemustest ei oska ise midagi arvata. Isiklikult tundub, et selles justkui viga ei tohiks olla kuna rikas segu pole ainult sellel hetkel kui pedaali põhja vajutada vaid jätkub kuni pöörete jõudmiseni suhteliselt kõrgele. Kas tasuks proovida kiirendust ilma kiirenduspumbata? Või peaks ikkagi mõõtma ära kolle vaakumi ja PV vahetama? Või lollitab hoopis secondary avamine ja peaks sinna proovima tugevamaid/nõrgemaid vedrusid?
Kuna karpadega pole varem erilist kokkupuudest siis võibolla keegi oskab pakkuda milline tegevus võiks kõige otstarbekam olla või millest alustada.
14.08.2013 at 21:28
tõnisson
 
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
Kui sa PV eest ära keerad, siis seal all on 2 kanalit.
Kuna väiksemaks neid puurida ei saa, siis puurid/keermestad ja düüsid sisse.
Nende kanalite suurus määrab selle kui palju PV ringlus rikastab.



____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
15.08.2013 at 08:17 1 edit. Last edited 15.08.2013 at 11:10 by tõnisson
bronec
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
Proovisin PV taguseid avasid vähedada torgates sinna esialgu 0.8mm traadijupi, hiljem 2x0.8 traadijupi kuid segu ikka WOT 9.2-9.5. Keerasin süüte 36*(total), minemine läks natuke kergemaks aga rikas segu tapab ikka. Kas peaks vaatama peale mingi väiksema karpa või proovida PV tagused kanaleid veel vähendada?
15.08.2013 at 12:47
partel
  
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
PV rusikareegel oli vist 1/2 tühikäigu vaakumist.

WOT'i puhul peaks vaakum suht null olema.

Muuseas näiteks karmimad mootorid panevad PV üldse kinni ja kasutavad suuremaid düüse.

Kiirenduspump annab hetkelise surtsu, kui kestab ikka mitu sekundit siis ju selles viga pole.

"Internetiremondi" võimalused on paraku piiratud...

P @ mõnest "tühisest karpa reguleerimisest" on saanud 6 tunnine mootoriremont...


____________________________
_
15.08.2013 at 15:06
tõnisson
 
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
Kas sul on taga ka plokk või on see plaadimajandus?

____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
15.08.2013 at 16:15
bronec
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
Taga on lihtsalt ujukikamber, PV ega düüse pole, kui seda mõtled.
15.08.2013 at 16:51
tõnisson
 
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
Tee kindlaks, et asi raudselt kiirenduspumbas ei ole.
Hea oleks muidugi proovida pisemaid pumba düüse/nukkasid aga kui neid tellida ei taha, siis proovi kasvõi ilma pumbata, mis WOT teeb, ära lihtsalt kohapealt põhja talla siis.

Kui endiselt kütusekurv "kõver" on, st siis madalal pöördel rikas ja läheb lahjemaks pöörete kasvades, siis tuleks kurvi sirgestamiseks pea õhukanaleid väiksemaks teha (pane sinna düüsid või siis proovi oma neid traadijuppe).
Pea õhukanalid on pealtpoolt karpasse sisse vaadates buusterite juures, need, mis sissepoole jäävad. Välimised on tühikäigu ringluse jaoks.
Igal lõõril siis üks. Kui kanaleid väiksemaks teed, siis nüüd on õhku vähem ja segu uuesti tasakaalustamiseks pead pea kütusedüüsiga selle kompenseerima.

Väga hea mõte oleks taha ka plokk panna, et tagumistel lõõridel ka oma düüsid oleks, mälu järgi maksab plokk 60$ kanti.




____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
15.08.2013 at 19:36
vvt
  
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
Mina alustaks vaakumist ja olemasoleva PV-st.
PV-sid on Holley'l paras rivi, kust valida.
Kui probleem kestab ikka mitmeid sekundeid, siis pole kiirenduspump teema.
Kui kiirenduspump on "suur", siis kaasneb gaasi lisamisele must suitsupilv ja plärtsumine 2-3 sek.
Kui rikas segu nt gaasi paigale jättes püsib, pole kiirenduspumba teema.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
19.08.2013 at 09:39
vvt
  
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
quote:
tõnisson: Kui endiselt kütusekurv "kõver" on, st siis madalal pöördel rikas ja läheb lahjemaks pöörete kasvades, siis tuleks kurvi sirgestamiseks pea õhukanaleid väiksemaks teha (pane sinna düüsid või siis proovi oma neid traadijuppe).
Pea õhukanalid on pealtpoolt karpasse sisse vaadates buusterite juures, need, mis sissepoole jäävad. Välimised on tühikäigu ringluse jaoks. Igal lõõril siis üks. Kui kanaleid väiksemaks teed, siis nüüd on õhku vähem ja segu uuesti tasakaalustamiseks pead pea kütusedüüsiga selle kompenseerima. Väga hea mõte oleks taha ka plokk panna, et tagumistel lõõridel ka oma düüsid oleks, mälu järgi maksab plokk 60$ kanti.

Kusjuures neid tänavakarpasid uurides tundub, et tootja eesmärk on vist sundida tõsisem entusiasti karmimate mudelite poole vaatama.
Et tootja pakub suuruselt poolteist korda erinevaid peadoseersüsteemi bensiinidüüse ja karbussi konstruktsioonis pole ette nähtud vahetatavaid õhudüüse, siis kuidas see segu paika saadakse?
Näppisin eile mudelit 2300 ja imestasin, mismoodi see tööle pannakse.

Küsimus on selles, et taoline tuunimine, kus muudetakse ainult bensiinidüüsi, on põhimõtteliselt vale.
Holley karbussides (ja üleüldse) kasutatakse õhkpidurdusega peadoseersüsteemi, mis ei anna boosteritesse mitte bensiini, vaid emulsiooni (õhuga segatud bensiin).
Selleks, et saada rikkamat segu, tuleb tegelikult suurendada emulsiooni kogust, mitte emulsiooni kangust.
Vastasel juhul ei teki püsivat segu koostist.



____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
19.08.2013 at 10:04
tõnisson
 
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
quote:
vvt:Küsimus on selles, et taoline tuunimine, kus muudetakse ainult bensiinidüüsi, on põhimõtteliselt vale..
Nii ongi.
vvt - emulsioonipidu (tühikäigudüüs võiks siiski ujukitasemest allapoole jääda)

quote:
vvt:Holley karbussides (ja üleüldse) kasutatakse õhkpidurdusega peadoseersüsteemi, mis ei anna boosteritesse mitte bensiini, vaid emulsiooni (õhuga segatud bensiin).
Selleks, et saada rikkamat segu, tuleb tegelikult suurendada emulsiooni kogust, mitte emulsiooni kangust.
Vastasel juhul ei teki püsivat segu koostist.
Kõigega nõus aga õhudüüsi suuruse suhtel emulsiooniga tekib 2 muutujat.
Mõjutab natukene ajaliselt üleminekuringluselt buusteritele ülemineku hetke ja mõjutab ka kurvi ennast.
Kui kütusekõver on rahuldav, st pöörete kasvades liialt ei lahjene või ei lähe rikkamaks, võiks õhudüüsi suuruse hetkel rahule jätta.

Tänaval sõitmise jaoks võiks ikkagi taga ka PV olla.
PV peaks olema maanteel kruiisides ja kergel kiirendusel kinni (ümmarguselt kuni miskine 80% gaasipedaali asendist maanteel?).
Mina mõõdaks kruuisilt üleminekul WOT-ile vaakumit. (Stiilis möödasõit maanteel?)
Näeks segukellalt/persetundelt, mis hetkel jääb lahjaks ja võiks tulla PV ringlus lisaks ja mis vaakum sellel hetkel on kui peaks hakkama rikkamaks minema.
Selle järgi siis vastavalt PV valik.
PV vaakumi numbrid peaksid olema tähistatud selle järgi, mis hetkest ta on täielikult avatud, et siis avanema hakkab ta mingilmääral juba hetk varem.


http://www.quickfueltechnology.com/metering-blocks-and-parts/metering-block-kit-for-vacuum-secondary-w--transfer-tube.html








____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
20.08.2013 at 07:50 1 edit. Last edited 20.08.2013 at 09:40 by tõnisson
vvt
  
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
Peaksin nüüd vist häbenema silmad peast, aga minu teadmised karbusside hingeelust rohkem Weberite vene koopiatel nimega DAAZ pärinevad.
Seal on nimelt ka vahetatavad peadoseersüsteemi õhudüüsid ja vähimgi bensiinidüüsi muutmine toob kaasa kohe ka õhudüüsi muutmise ning see paari panek käib seal mingi suhtarvu järgi.
Vähemalt mina neid omal ajal selle põhimõtte järgi vahetasin - suuremate bensiinidüüsidega läksid ka suuremad õhudüüsid, mis paaris käisid.
Sestap tekkis skepsis tegevuse suhtes, kus pannakse originaalsetupist märksa suuremaid bensiinidüüse ja õhudüüsi ei muudeta.
Kui natuke edasi mõelda, siis sellest saab järeldada, et selline õhudüüsideta karpa on tootja poolt pandud vastava cfm järgi häälde (edukaks kasutuseks vali õige karpa) ja kes soovib midagi tõsisemalt näppida, ostku Dominator, Demon jne, mille häälestusvõimalused on kaugelt suuremad.

PV viskas ette loogilise mõttekäigu järel, nimelt kui antud auto on nähtavasti "overcarbed", siis vähegi suurem seguklapi avamine tingib vaakumi kadumise liiga vara ja see omakorda PV avanemise siis kui seda vaja pole, sellest ka "pig-fat" segu ja muud jamad (parandage, kui ma nüüd mööda panin).

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
21.08.2013 at 15:04 1 edit. Last edited 21.08.2013 at 15:07 by vvt
Erkki
  
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
Kõigepealt tuleb kindlaks teha, kas viga on üldse PV-s. Ürita see sulgeda ja proovi siis. Kuna tegemist on vacuum secondariga, siis võib vabalt ka see jamada. Üldiselt on WOT ikka rohkem peadüüsi teema.
Millega segu koostist mõõdad?

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
21.08.2013 at 16:55
tõnisson
 
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
Kui PV ära plokid, siis, et enamvähem samas olukorras tagasi olla, peaks mõõtma PV kanalite nö ristlõikepindala ja selle lahutama peadüüsi pindalast, vastavalt saadud vahele, peadüüsi siis suurendama. Lampi pakkudes 8-10 suurust. See plokkimise mõte on väga hea soovitus sellepärast, et seadistamist peaks alustama tühikäigust, st põhjagaas viimasena, kuna kõik eelnevad muudatused mõjutavad mingilmääral wot segu. Lihtsalt üks muutuja vähem.

Tühikäik - tühikäigu ringlus (tühikäigu kütusedüüs/tühikäigu õhudüüs/segukruvi asend). Üleminekuringluse süvend/kanal umbes 0,5mm avatud, mitte rohkem.
Kerge koormusega/pöördega kruiis - ülemineku ringlus (süvend/kanal vastavalt liblika lahti olekule kraadides + kui on, siis düüs karpa keres)
Kõrge koormusega/pöördega kruiis - selle järgi valid peadüüsi.
Põhjagaas - lisandub PV ringlus.
Tänaval sellises järjekorras.

Minu panus läheb sellele, et kui tahta segu võimalikult paika saada, siis tuleks taga see plaadimajandus minema visata ja asemele plokk panna või vähemalt mingi sellinegi lahendus oleks edasiminek - http://www.quickfueltechnology.com/metering-blocks-and-parts/billet-metering-plate-kit-vacuum-secondary.html

Kuna sa juba o kahte loed, siis ära anna ennem alla kui kõik paigas on:)

Kuidas vaakumiga avanevate tagumiste avanemist kontrollida peale selle, et nad vägisi lahti jätta?


____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
21.08.2013 at 22:41
Erkki
  
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
quote:
tõnisson:

Kuidas vaakumiga avanevate tagumiste avanemist kontrollida peale selle, et nad vägisi lahti jätta?


Ega muud varianti pole kui visuaalselt. Võtad kapoti maha ja testsõidule. Äkki läheb rikkaks sellel hetkel kui teine kamber avaneb?

Olen ise ka juranud vacuum secondariga ja lõpuks loobusin. Aega ja vaeva kulus nii palju, et odavam tuli paigaldada mehaaniline karpa.
Kui Holley karpal PV kinni panna, siis on vaja peadüüsi suurendada 4 ühikut.

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
22.08.2013 at 08:23
margus61
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
quote:
Erkki:
quote:
tõnisson:

Kuidas vaakumiga avanevate tagumiste avanemist kontrollida peale selle, et nad vägisi lahti jätta?


Ega muud varianti pole kui visuaalselt.
Mul on Carteri karpa. Seal on kolvikesed, mille vedrud vähese vaakumi korral üles lükkavad ja sellega doseermõela düüsist välja tõmbavad.

Et nende asendit teada saada, panin kolbide kaante alla teflonkilega isoleeritud vasest lamellid. Mõlemalt lamellilt läbi ballasttakisti LEDid tuppa + külge. Kui kolvid üleval, annavad lamellile massi ja tuled põlevad.

Vbl annab Holleyle regullimiseks miski analoogse positsiooniindikaatori teha.
22.08.2013 at 14:26
tõnisson
 
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
http://img121.imageshack.us/img121/5403/carbx.jpg
Kirjaklamber, päris kaval:lol


____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
22.08.2013 at 14:39
bronec
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
Pole jõudnud vahepeal tegeleda masinaga, esmaspäeval alustan uuesti. Segu mõõdan Innovate widebandiga. Segu reguleerimist alustasin tühikäigust(13.5-14) ja liikusin sõidu peale. Mõlemad said paika aga WOT segu ei muutnud märgatavalt ei peadüüsid ega PV vahetamine (6.5 VS 4.5), samuti polnud erilist abi PV taguste kanalite vähendamisest. Praeguseks peaks kohal olema ka kiirenduspumba düüside komplekt. Proovin järgmisena ilma kiirenduspumbata ja seejärel üritan kuidagi teada saada secondary avamise hetke. Huvitav on sellel karpal veel see, et secondary avamise membraanil on lisaks veel väline stuts vooliku ühendamiseks - netist kusagilt sellist varianti ei leidnud ja ei suuda mõistatada milleks seda kasutada. Hetkel on see tehtud pimedaks. Ehk on see mingitmoodi secondary avamise alarõhu mõõtmiseks?
23.08.2013 at 13:43
vvt
  
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
Ühenda secondary varras seguklapi hoova küljest lahti (st blokeeri secondary kambrid ülde).
Kiirenduspumba versiooni hästi ei usu. Kui pedaali sõidul mingis WOT asendis paigal hoiad, siis kiirenduspump ei tööta.
Kiirenduspump töötab ainult pedaali vajutamisel (ka sujuval muide). Kiirenduspumba blokeerimisel saavutad kindlasti paranemise - üks bensiini andev auk vähem.
Peale PV katseid tundub, et kala on ikkagi peadoseersüsteemis ehk peadüüsides nagu Erkki ütles.
Kui peadoseersüsteemi "õhuauk" (kus normaalsel karbussil peaks vahetatav düüs olema) on kalibreeritud vastama sellele peadüüsile millega karpa karbist tuleb, karpa omakorda on kalibreeritud teatud cfm-le.
Teha saad ainult peenhäälestust. Pannes liiga suure karpa (praegu tundub nii muideks) on vaja reguleerimisvõimalusi, mis on well üle selle, mida valmistaja arvestanud on.
Kui väänad samade "õhuaukude" juures sisse poolteist korda suuremad bensiinidüüsid, siis õhkpidurdus ei tööta õigesti ja vajalikku stabiilset segukõverat ei teki, mida rohkem õhuvoolu on, seda rammusamaks segu muutub (peadoseersüsteemi õhkpidurduse eesmärk ongi vähendada segu rasvasust õhuvoolu kasvades, õhuvooli kasvades suurendatakse emulsiooni kogust, kuid emulsiooni lahjendatakse.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
27.08.2013 at 08:44
bronec
Holley 3310-4 liiga rikas WOT
Tükim aeg mööda läinud nüüd aga kirjutan ikka edasise jutu ka, et teema poolikuks ei jääks.
Paar kuud tagasi õnnestus vahetada eelmine karpa 9834-3 (650CFM) vastu. Peale pikka pikka tihendi kiti ootust sain selle täna kätte. Paigaldasin uued tihendid ja seadistasin lihtsalt kõrva järgi. Prooviring tõi naeratuse näole, tundub et tühja kohta enam pole. Kuna prooviring oli ainult 5km ja widebandi küljes polnud siis midagi täpsemat ei tea. PV sai sisse kitis olnud 6,5 ja düüsid olid 68. Uuel karpal on juba vaakum secondary kellegi poolt muudetud mehhaaniliseks, kui segu korras on siis tagasi seda muutma ei hakka. Ilmselt uue nädala alguses saan teha täpsema seade ja mõõtmise.
17.04.2014 at 20:47
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Holley 3310-4 liiga rikas WOT  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.