register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Minu auto : 1979 Lincoln Continental   1 2 3 4 5 6  
Poster Message
Vanaisa
  
Moderator
1979 Lincoln Continental
Martti, sul mailbox täis ;)

____________________________
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
06.01.2015 at 20:13
martti17
 
1979 Lincoln Continental
quote:
Vanaisa: Martti, sul mailbox täis ;)
Muutsin oma maili aadressi õigeks, jään kirja ootama!


____________________________
Martti pildigalerii
06.01.2015 at 21:33
martti17
 
1979 Lincoln Continental
quote:
vvt:

Puutusin kokku analoogse roppusega ühe 10a seisnud vene auto toitesüsteemis ja lõppes see a) uue paagi ostmisega

Seda ködi olid kõik kohad täis ja see tuli väga mõnusalt läbi bensu filtri. Karbussis oli kohe kenake kollane sadestus.

Eks pikas perspektiivis tuleb ka paagi vahetamine ette võtta, aga mitte enne kui praegune lekkima hakkab. Vaadates ujuki-ja kütusetoru paigaldamise august sisse, siis paak nägi seestpoolt üsna kole välja. Lihtsalt maha võtta ja ära puhastada pole selle puhul enam eriti mõtekas. Bensiinivoolikule paigaldasin filtri juba mitu aastat tagasi ja paistab et düüsid on ka nii suured et sealt võiks kolvid läbi lasta. Pärast karbussi kümnendat korda lahtivõtmist sai teine üpris selgeks ja lähedaseks, nii lähedaseks et hakkas täitsa probleemideta toimima!

Nädalavahetusel käisime jälle kruisimas, ilm oli ilus ja kuiv ning otsustasime kasutada selle talve esimest ilusat nädalavahetust. Tuul kiskus lõpuks küll 35 meetrini sekundis, aga seda täissuuruses liikurit teel ära ei puhunud. Üritas küll, aga ürituseks see jäigi. Võtsime sihi Sõrve säärelt Vilsandi rahvusparki, üritasime jõuda Kiipsaare majaka juurde, aga eksisime korduvalt teelt. Lõpuks läks tee kitsaks ja kadakad hakkasid auto külgi kõdistama. Kohati oli tee peal veelombid, mille pikkus ulatus saja meetrini. Pärast selle läbimist jõudsime kõrgema kohani ja edasi vaadates oli selline pilt:



Ees ootas ainult vesi, olime järjekordselt valinud vale tee... Tuli pool kilomeetrit tagurdada ja saada jälle kindlama tee peale. Majakani jõudsime päeva viimasel tunnil..., kuigi minema hakkasime juba 18.30 ajal, vahemaaks 70km! Viimased kuus kilomeetrit majakani läbisime jalutades, vastu oli nii tugev tuul, et neljakäpukil oleks kiiremini saanud käidud...


____________________________
Martti pildigalerii
07.01.2015 at 21:35 2 edits. Last edited 08.01.2015 at 15:49 by martti17
martti17
 
1979 Lincoln Continental
Viiekas on möödas!

Viis aastat ja umbes üks kuu, kui täpne olla. Ajast kui neljarattaline konteinerist välja veeres.

Vaatame üle mida siis "viisaastaku" jooksul korda on saadetud:

• Plokikaaned lihvitud.
• Plokikaanetihendid vahetatud.
• Klapisääre tihendid vahetatud.
• Tõukurvardad vahetatud.
• Klapikambrikaante tihendid lisatud (keegi oli kunagi kuskil eemaldanud).
• Väljalaskekollektori tihendid lisatud (sama põhjus mis eelmisel punktil).
• Summuti esimene ots vahetatud.
• Kaks jahutusradikat vahetatud(esmalt peal olnu, oli katki, üks uus oli praak ja viimane jäi toimima).
• Veepump vahetatud.
• Rihmad vahetatud.
• Sisselaskekollektori tihendid vahetatud(kaks korda! sest otsatihendid on ikaldus).
• Jagaja vahetatud + jagajakaas eraldi vahetatud.
• Süütemoodul vahetatud.
• Küünlad vahetatud(nii palju kordi, et üles lugema enam ei mäleta).
• Küünlajuhtmed vahetatud(ei mäleta mitu komplekti on läbi käinud, palju igatahes).
• Mootori õli vahetatud kaks korda, käigukastiõli üks kord.
• Uus süütepool.
• Karburaator - minu vana vaenlane, koos istusime söögilaua taga, laual ajaleht ja sprotid õlis, vaatasime kumb targem on. Mina jäin peale! Parimatel päevadel käis karbuss viis korda mootori pealt maha ja tihti algosadeks lahti, järgnes analüüs...
• Paagi andur kapitaalselt remonditud.
• Põhi survepesuriga puhastatud ja õliga kaetud.
• Esisilla määrdepunktid määritud, välja aitas nõukogudemaal toodetud prits.
• Esitulede klapid tööle aidatud.
• Tagumised piduri silinder ja voolik vahetatud.
• Pidurivedelik kogu süsteemis vahetatud.


Tundub et polegi midagi? On ikka küll, kui selle aja jooksul on läbisõiduks saanud umbes 3000miili...

Ah et mis sõit see oli? Läbisõitu praktiliselt polegi, selle aja jooksul ühe korra teelegi jäädud. Vähemalt teadmiste hulk on kasvanud!

Samas võib poe ette parkides ja poest väljudes näha sellist vaatepilti:



____________________________
Martti pildigalerii
07.02.2015 at 18:20 1 edit. Last edited 11.05.2016 at 21:20 by martti17
Vanaisa
  
Moderator
1979 Lincoln Continental
Miks sa neid küünlajuhtmeid nii tihti vahetad?

____________________________
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
07.02.2015 at 20:14
martti17
 
1979 Lincoln Continental
quote:
Vanaisa: Miks sa neid küünlajuhtmeid nii tihti vahetad?
Maha võttes lähevad väga kergelt katki. Õnneks enam pole põhjust olnud neid eemaldada. Loodan tuleval suvel saada rohkem sõidu- kui remondirõõmu!


____________________________
Martti pildigalerii
07.02.2015 at 21:53
mrtn
1979 Lincoln Continental
Sel juhul ma küsiks hoopis, et miks neid küünlaid nii tihti vahetama peab?
08.02.2015 at 12:35
Peeter82
 
1979 Lincoln Continental
mõnikord on vaja küünlad maha võtta, et kollesid kätte saada, kollesid jälle, et starterit jne

____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
08.02.2015 at 15:05
DevilDeVille
  
1979 Lincoln Continental
Fjordi FE on sellise loogilise kaaneehitusega, et küünlaid saab vahetada pealtpoolt kollesid. Umbes nagu käkuläku paadiankrutelgi. Ja valukollede puhul pole ka starteri tavameetoditega eemaldamisel mingit takistust.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
08.02.2015 at 15:24
MENT_GORILKA
1979 Lincoln Continental
Minu bensupaagi tegi seest puhtaks Tartus Motorist ja seda üpris omapärasel moel: lõikas paagi pooleks, nii sai seest ilusasti läikima lüüa, pärast keevitas kokku ja õmbluse tinutas kinni, seniajani (kolm aastat) pole midagi kurta, ei leki kusagilt ja uut paaki ostma ei pidanud, vot nii.
Lugesin kusagilt ka seda, siin foorumis vist, kuidas keegi oli see vist segimasin vms...igatahes täideti paak raudkuulidega ja lasti mitu tundi sellel tiirelda, olevat puhtaks saadud küll (ilmselt ei tohi muidugi paak läbi roostetanud olla...
10.02.2015 at 10:57
vvt
  
1979 Lincoln Continental
Graniitsõelmetega (mida talvel libedale puistatakse) ja veega saab kah, lihtsalt jõudu kulub palju ja päris ränk, kui sul on mingi 100ne paak, kus 30 liitrit vett sees.
See muidugi eeldab, et seest on paak roosteta ja odavate paakide puhul (enda kogemsu 45 eurine paak) ei tasu see puhastamisega mässamine ära, lahusteid, keemiat jne läheb lõpuks sama raha eest ja uut paaki ikka pole.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
10.02.2015 at 11:40
martti17
 
1979 Lincoln Continental
quote:
mrtn: Sel juhul ma küsiks hoopis, et miks neid küünlaid nii tihti vahetama peab?
Rikka seguga läksid tahmaseks. Ja kui uued küünlad ostsin, siis vähemalt kaks komplekti korraga. Küünlad kontrollisin ükshaaval üle, muutsin vahe raamatu järgi õigeks 0,01mm täpsusega. Siis sädemetugevus, sest paistab et juba uued küünlad on mõned nii nirud ja säde kuidagi väga lahja. Komplekteerisin kahest komplektist ühe hästi töötava komplekti. Nüüd keeran võtit ja käib nagu kell! Asi oli seda väärt.


____________________________
Martti pildigalerii
10.02.2015 at 21:55
vvt
  
1979 Lincoln Continental
Kui sul on originaalne kontaktidega jagaja, siis tasub see ühel hetkel asendada aftermarketi kontaktivaba vastu, vähemalt GM tolle perioodi mootoritel räägitakse täitsa arvestatavast võimsuslisast, mis tuleb võimsamast sädemest. Kontaktivabal on säde tunduvalt võimsam ja see ei vaju pööretel ära, lisaks kaob ka vajadus katkesti kontakte puhastada ja sättida. Ma Delco jne süsteeme pole sedasi võrrelnud, aga Boschi süütel on küll kontaktivabal (hally anduriga) jagajal sädeme võimsuse vahe lausa silmaga näha.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
11.02.2015 at 13:00
Jesper
 
1979 Lincoln Continental
quote:
martti17: üritasime jõuda Kiipsaare majaka juurde
Sry nats OT, aga kas sinna siis ikkagi tohib autoga lõpuni sõita? Ma sügisel mürasin sealkandis tsikliga ja eri allikad andsid eri infot, osad olid super kindlad et rahvuspark ja igasugune mootorsõiduk on :kill, teised jälle et teed mööda võib lõpuni minna aga suvalises suunas sõita ei tohi (tegelt ei tohi ju kuskil). Lõpuks ei viitsinud ehku peale sinna loodenurka sõitma hakata, aga nüüd juba natuke kripeldab krt :)

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
11.02.2015 at 13:23
martti17
 
1979 Lincoln Continental
quote:
Jesper:
quote:
martti17: üritasime jõuda Kiipsaare majaka juurde
Sry nats OT, aga kas sinna siis ikkagi tohib autoga lõpuni sõita?
Loomulikult ei tohi! Päris kaitsealal on lukustatud tõkkepuu ees ja tõkkepuust majakani oli umbes tund aega kõndida. Aga et selle tõkkepuuni jõuda, oli vaja kogu see kadalipp läbi käia. Kadalipp sellepärast, et suutsime korduvalt eksida! Me sõitsime ikka mööda teid, lihtsalt üldised teavitussildid on väljas: "Vilsandi rahvuspark". Rahvuspargi sisse jäävad ka teed. Ja kui võtta lahti liiklusseadus, siis teedel reguleerib liiklust liikluskorralduvahend. Kui liikluskorraldusvahendiga pole keelatud, on järelikult lubatud. Tõkkepuu juures oli märk "Sissesõidu keeld" või "Mootorsõidki sõidu keeld", mis on kõigile üheselt mõistetav.


____________________________
Martti pildigalerii
11.02.2015 at 21:06
Jesper
 
1979 Lincoln Continental
Ok, selge pilt. Rahvuspark on muidugi õige asi, aga Saaremaa üldiselt on selles suhtes ikka täiesti kaotatud territoorium et kaart näitab küll teid ja kohti, aga igale viimasele kui mere poole viivale metsatee jupikesele on mingi eratee või hobutalu või misiganes muu turismibordelli silt ette pandud. Sõida 10km et seda silti näha ja siis jälle 10km sama targalt tagasi. Hiiumaa on selles suhtes ikka palju normaalsem, kui tee otseselt kellegi õue ei vii siis niisama ei kiusata.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
12.02.2015 at 02:21
franz125
1979 Lincoln Continental
Kui sisenemist keelavat juttu pole siis võid tuima näoga sisse sõita.
12.02.2015 at 08:28
martti17
 
1979 Lincoln Continental
quote:
Jesper: Ok, selge pilt. Rahvuspark on muidugi õige asi, aga Saaremaa üldiselt on selles suhtes ikka täiesti kaotatud territoorium et kaart näitab küll teid ja kohti, aga igale viimasele kui mere poole viivale metsatee jupikesele on mingi eratee või hobutalu või misiganes muu turismibordelli silt ette pandud.
Vaatsin just järgi, et "Eratee" on üsna karm silt, mis keelab ilma omaniku nõusolekuta igasuguse liikluse. Samas kui piiritlemata eramaal võib viibida päikesetõustust loojanguni. Samas jääb alati võimalus tsikliga mööda vanu raudteetamme kütta nii et süda lustib, täitsa teed, kohati...


____________________________
Martti pildigalerii
12.02.2015 at 18:43
Jesper
 
1979 Lincoln Continental
Nojah, ma pole selline inimene kes tahaks puhkuse ajal hakata mingite kurjade tegelastega jahmerdama, et noh isegi kui konkreetselt Liiklusseaduse kohast telliskivi ees ei ole, siis ikkagi mingi vaimne blokk on ees et ei hakka seal sildi taga oma õigust taga nõudma. Muidugi tsikliga on lisaks auto mõistes ulmelisele läbivusele ka see eelis, et inimesed suhtuvad natuke leebemalt - korra kupatasin läbi võsa kogemata kellegi küüni taha ja jäin sinna hetkeks kinni. Kohe oli muidugi peremees platsis, aga kurjustamise asemel rääkis hoopis pika loo sellest kuidas tal kunagi Jawa oli ja tahaks veel aga naine ei luba jne :) Usun et Lincolniga on natuke samamoodi, kaugelt näha et pole mingi suvaline jõmm, ei teki kohe seda hirmsat vaenulikkust. Aga muidugi see toimus ka Hiiumaal, mis on täiesti välismaa inimeste ja üleüldise eluolu suhtes, võib-olla ainult päris kõige kaugem Lõuna-Eesti on sellele sarnane.

Ma saan muidugi saarlastest ka aru, eks see turistide mass suvel võib üsna koormav olla, lihtsalt kuidagi nukker on see tohutu "piiritsoon" ümber terve ranniku.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
12.02.2015 at 23:17 2 edits. Last edited 12.02.2015 at 23:30 by Jesper
martti17
 
1979 Lincoln Continental
quote:
vvt: Kui sul on originaalne kontaktidega jagaja, siis tasub see ühel hetkel asendada aftermarketi kontaktivaba vastu, vähemalt GM tolle perioodi mootoritel räägitakse täitsa arvestatavast võimsuslisast, mis tuleb võimsamast sädemest.

Praegu ongi peal kontaktivaba, targa raamatu järgi olla see juba selle mootori originaalkoosluses. Natuke vanema mootori peal on tõesti kontaktidega jagaja.

quote:
martti17: Peale esimest 60 miili mootoriõli vahutas, Virtsus jahutusvedelik kees. Üks punane tuluke kirjaga „Engine“ vilkus ja põles, kuni lõpuks põlemisest ära väsis. See vanakooli mootor on kivist ja pommikindel.

Tsiteerin natuke ennast ka. Parandan faktivead, mis on nüüd edasisel mootori analüüsimisel ilmsiks tulnud.

"Engine" tuli põles sest sisselaskekollektori otsatihendi vahelt lekkis õli õlirõhu anduri peale ja uputas selle ära. Pärast õlilekke kõrvaldamist pole punane hoiatustuli enam kordagi süttinud!

Jahutusvedelik ei keenud, vaid pärast mootori seismajätmist mulksus süsteemis aktiivselt. Võtsin kuumalt radiaatorikorgi maha, süsteemis survet ei olnud ja midagi välja ei pursanud.

Mootoriõlis oli emulsiooni, sest suur mootor ei lähe nii kuumaks ja niiskus kondenseerub mootori sisemusse ning jõuab lõpuks õlivanni. Tuleb tihemini õlivahetust teha, mis muud.

quote:
Jesper: ...et noh isegi kui konkreetselt Liiklusseaduse kohast telliskivi ees ei ole, siis ikkagi mingi vaimne blokk on ees et ei hakka seal sildi taga oma õigust taga nõudma.


Ma seda mõtlesingi, et eramaa sildi juures polegi mingit seadusliku õigust midagi nõuda. Kuigi läbirääkida võib alati, aga tundub sellise eluraiskava tegevusena...




____________________________
Martti pildigalerii
14.02.2015 at 21:57
martti17
 
1979 Lincoln Continental
Pole ammu sõnavõtnud.

Järg on jõudnud salongini, aga alustan tagantpool, pagasnikust. Sõltuvalt autoomaniku hoolsusest rikneb pagasniku sisu võrdelise kiirusega. Mida hoolsam omanik, seda korralikum pagasnik. Õnneks minu autoga sigu ega lambaid farmis veatud ei ole. Pagasiruum on säinud ideaalsena, mõned plekid ja triibud on aga üldmulje on siiski hea. Kui autoelektrik juhtmetes pingeid maandamas käis, mainis et nii mugavas kohas veel töötada pole saanud. Kui tagavararatas eemaldatud, on ruumi maa ja ilm, tee või lõunane uni ära...



Aega näitava masina all on kirjas Cartier, kahjuks see õiget aega ei näita, kuigi on selleks suuteline. Põhjuseks kellaaja seadistamise mehhanismi rike. Numbreid pole võimalik ise sättida. Kui akujuhtmed on peale pandud hakkab omas ajas toimetama. Esialgu väljavahetada ei plaani.



Salongi õnneks väga lammutada pole vaja olnud, ainult paagianduri testimiseks võtsin armatuurlaua alumise katte ära, et saada parem ülevaade armatuurlaua all toimuvast. Ülevaade oli hea, armatuuri alune oli peaaegu tolmuvaba ja paistis välja selline nagu oleks hiljuti tehasest tulnud. Aga ta ongi ju, kõigest 36 aastat ja 54528 miili tagasi. Paistab et läbisõit on õige ja kerimata.



____________________________
Martti pildigalerii
26.04.2015 at 17:50
martti17
 
1979 Lincoln Continental
Suvi on kohe käes, kes ei usu, vaadaku aknast välja, põllumees paneb juba läga!

Sel suvel on plaanis rohkem sõita kui eelmisel, mil sai rohkem kapoti ja auto all tunde veedetud ning pärast haavu lakutud erinevate traumade pärast.

Veetsin täna mõne tunni auto kallal. Põhjuseks juhi ukseluku mitte töötamine, ei seest nupust ega väljast võtmest. Võtsin kätte targa raamatu ja selgitasin välja kus asuvad uksepolstri kinnitused. Seda muidugi väga üldise Fordi joonise järgi, aga hakkama sain:



Lülitite süsteemi ei hakanud lahti kiskuma, sest peale ühendusklemmide oleks pidanud eraldama peeglireguleerimise trossid, mida kuidagi teha ei tahtnud. Sain lukumehanismile ligi juba esimese avause kaudu ja pärast vea väljaselgitamist hakkas lukk tööle nii võtme- kui ka nupuga. Üle nelja aasta saab jälle auto lukku panna. Nüüd võib Panga panga parklas silma looja lasta, ootamatute külaliste pärast muretsema ei pea, ainult hiidlased teevad millegipärast üle mere pilti... Siiani olen parkides jätnud kõik uksed lahti, sest kett on täpselt nii tugev, kui tugev on nõrgim lüli!
Kurjajuur ise ka:



Kui polster juba mahavõetud oli, määrisin antud hoovastiku ära, kui juba siis juba...

____________________________
Martti pildigalerii
30.04.2015 at 22:59 1 edit. Last edited 30.04.2015 at 23:01 by martti17
ERAK
  
1979 Lincoln Continental
quote:
martti17: Pole ammu sõnavõtnud.


Aega näitava masina all on kirjas Cartier, kahjuks see õiget aega ei näita, kuigi on selleks suuteline. Põhjuseks kellaaja seadistamise mehhanismi rike. Numbreid pole võimalik ise sättida. Kui akujuhtmed on peale pandud hakkab omas ajas toimetama. Esialgu väljavahetada ei plaani.




Kellaaja saad õigeks selliselt toimetades, et endale meelepärasel ajahetkel võta akuklemm maha ning siis tuleb reaalaega järele oodata :)
e. pane nt. 5-10min varem meeldetuletus/äratus ja siis õigel sekundil pista akuklemm peale tagasi.


____________________________
kümblustünni rent
kaubikurent
sõidukid Rootsist
rehvide müük
30.04.2015 at 23:19
martti17
 
1979 Lincoln Continental
quote:
ERAK:
quote:
Kellaaja saad õigeks selliselt toimetades, et endale meelepärasel ajahetkel võta akuklemm maha ning siis tuleb reaalaega järele oodata :)
e. pane nt. 5-10min varem meeldetuletus/äratus ja siis õigel sekundil pista akuklemm peale tagasi.


Nii vanal autol polegi elektrisüsteem koguaeg "surve all", võib juhtuda et hommikuks on autost ainult skelett alles, veel hullemal juhul võtab kodu ka kaasa...

Aga veel salongist. Juhi paremal käel olev paneel näeb välja selline:



Toimib kõik peale juhiistme ühe asendi liigutamise, ilmselt on viga istmemootoris, sest veel aastat tagasi oli see toimiv. Tuleb iste välja võtta ja vaadata mis all toimub.


Tagumisel istmel ruumiga koonerdatud ei ole, härrasrahvas peab saama sõitu nautida, saunapingid jäägu sauna, autos on ainuke tõeline asi vedruiste:



Ja et sõidutatav ei peaks juhti tüütama sigarisüütamisvajadusega on selles autos kolm sigarisüütajat, tagaistmel olevale seltskonnale lausa kaks. Juht koos kõrvalistujatega peab kolmepeale leppima kõigest ühega...



Ja kusjuures, kõik süütajad on kasutmata ja näevad välja täpselt sellised nagu need tehases külge pannes olid. Oleks nad siis veel teadnud "nutiajastust" et nii palju võimalusi juba lõid...


____________________________
Martti pildigalerii
01.05.2015 at 20:15
martti17
 
1979 Lincoln Continental
Järjekordne suvi mööda saanud, aeg teha kokkuvõte: "Polegi palju kokku võtta!"

Suve alguses nagu ikka, tegin ülevaatuse ära, läks täitsa puhtalt läbi. Peale selle suudab kiirendada ka, mitte ainult pidurdada.
Palju putitamist pill ei vajanudki, tundub et eelmisel suvel sai kõik suurem ja tähtsam ära tehtud. Sel aastal ainult õlivahetus oli plaaniline.


Suvel oli rohkem seismist ja kui koju jõudsin oli loodus juba võimust võtnud, machete-ga ürgloodus minema pühitud, oli masin jälle ikkest päästetud!
Sobib see auto nii pulma kui matusele, nagu näitas suvi. Isegi pühaisa leidis aega et kirstu kõrval autot kiita, kahju et temalt õnnistus mootorile võtmata jäi...
Näis mis järgmine suvi toob, ehk saab rohkem sõita kui 350 miili, mis sel hooajal odomeetrile juurde keris!



____________________________
Martti pildigalerii
08.11.2015 at 18:18
tqhq.ee foorum : Minu auto : 1979 Lincoln Continental   1 2 3 4 5 6  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.