register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Minu auto : '93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Poster Message
hents99
  
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
1.5 bar pole just kõige väiksem rõhk, normaalselt hingavate bensukate kohta.

Precision pakkus mälu järgi bolt-on upgrade turbot sellele mootorile. Võin uurida kui tahad.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
07.11.2014 at 10:10
anryo
  
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
Uurida võid ikka nii huvi mõtteski kasvõi, aga ma ei usu, et praegu vahetamiseks läheb, kui praegune on töökorras. Seal on veel ruumi ja enne peaks muud modid ära tegema, kui turbo kallale minna.
Ma ei suuda kusagilt leida, kui suur turbolõtk on lubatud. Tuginedes eelnevale tundub aga, et seal osakonnas on kõik ok. Peaks wastegate'i ka üle kontrollima, et kas liigub vabalt ikka.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
07.11.2014 at 10:22
hents99
  
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
Nagu öeldud pikilõtku ei tohi sisuliset olla. Tuntavalt mitte.
Ristilõtk on nagu on. Peaasi, et tiivikud korpusesse ei käi, siis saad veel sõita.
5/10mm on veel täitsa ok.

____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas.
07.11.2014 at 11:10
vvt
  
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
Ju see 1,5 bar on ikka suurim absoluutrõhk, mitte ülerõhk (boost)?
Ülerõhk on siis 0,5 bar. 0,5 bar puhuvaid turbosid on tänaval täna ühe ühe, eesmärk on toota horisontaalne momendigraafik, mitte tippvõimsus.
See teeb raske auto liigutamise mugavaks (mootoril on jõudu iga kell) ja võimaldab vähem kütet põletada (pole vaja nii palju tallata).
90ndate alguses oli see teema veel suhteliselt hägune ja sellist asja tegid vähesed, nt Saab LPT.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
07.11.2014 at 12:36 1 edit. Last edited 07.11.2014 at 12:40 by vvt
anryo
  
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
quote:
vvt: Ju see 1,5 bar on ikka suurim absoluutrõhk, mitte ülerõhk (boost)?
Jah.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
07.11.2014 at 12:56
vvt
  
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
0,5 bar boosti puhuva turboga autol peaks pöördemomendi kõver olema horisontaalne joon 1800-5000 pöörde vahel.
Nt Volvo ja Saabi madalsurve turbomootoritel sedasi on - ja kütusekulu on linnas veerandi jagu väiksem kui sama võimsusega vabahingaval.
Puudub vajadus eriti gaasi pressida ja käike vahetada.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
10.11.2014 at 10:29
DevilDeVille
  
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
Lisan siis omaltpoolt ka ennekuulmatuid tarkuseterasid:

*vesi on märg
*liikuvatel massiga kehadel on inerts
*poliitikutel puudub eetika

jnejnejne.

Mis puudutab järjekordset absoluudile pretendeerivat avaldust sama võimsusega madalsurveturbo ja vabalthingava kütusekulu erinevustest, siis see sobib parimal juhul ristipidi sisseistumiseks.

Vabandan Anryo ees ohvtopiku pärast, a küll ta saab aru, miks see tarviline oli.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
10.11.2014 at 11:18
anryo
  
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
Nojah. Avastused VKM-ist:
Turbo lõtk igas suunas lubamatult suur ja õline, üks laba kõver, mootor lekib endiselt. American Beauty kohta ei näita absoluutselt näpuga, kuna nende juures saigi meelega tehtud vaid veermiku jms. tööd + paar kriitilisemat õlilekke kohta. Ämbliku lekke avastasid ka nemad.
Positiivse poole pealt leidsin auto alt Borla väljalaske, aga ma olin suht kindel juba enne seda ka, et originaal sellist põrinat ei teeks.
Sisselase ja turbo maha, uued tihendid igale poole, turbo taastamisele ja siis kokku tagasi. Paar nädalat peab Thunderbirdiga sõitma - õnneks ilmad veel lubavad! :burnout

Ja ohvtopiku lisaks - igalühel meist on oma arvamus. Las ta siis on. Aga üritaks mitte väga palju sellele siin teemas keskenduda.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
11.11.2014 at 12:47 2 edits. Last edited 11.11.2014 at 13:03 by anryo
anryo
  
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
quote:
anryo:
quote:
vvt: Ju see 1,5 bar on ikka suurim absoluutrõhk, mitte ülerõhk (boost)?
Jah.
Kurat, mina ei saa ikka aru ja ei ole kindel, kumb siis on õige. Igal pool räägitakse 15 PSI boost, mis on tal stockis. Kumb see siis on?

The 4.3L "LB4" V6 in the Syclone and Typhoon only makes about 140 HP without the turbo. The factory chip controls the turbo boost to approximately 15 PSI, which is a significant amount of boost (exactly twice as much air flow as if it were naturally aspirated). Therefore, it's no surprise the trucks make "280 HP" considering the turbo is doubling the engine airflow. (N/A 140 HP x double = 280 HP @ 15 PSI)

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
11.11.2014 at 13:09 2 edits. Last edited 11.11.2014 at 13:11 by anryo
malloc
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
15PSI-d = 1bar ja reaalset ülerõhku, sellest ka see väide, et topelt hobujõud vabalthingavaga võrreldes. Päris soliidne kogus ülerõhku originaali kohta tegelt. Enamus sarnase ajastu bensiini põletavad ridamootorid kulgevad seal 0.6bar-ise rõhu kandis.
11.11.2014 at 16:27 1 edit. Last edited 11.11.2014 at 16:51 by malloc
gets
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
Kui turbo nagunii tegemisse läheks, siis vaata ka uute sarnaste hindasid. Kunagine Karla taastamise hind oli umbes kolmandiku võrra uuest tükist odavam aga kestis ainult 15k km, siis oli lõtk jälle üle mõistuse. Praegu paneks ise uue.
11.11.2014 at 16:55
Marko L
 
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=42977

4. HX60, 75mm tiivikuga , UUS
Hind: 750.-

Mina hakkaks seda külge keerama :burnout

____________________________
Ford Mustang Club Estonia
66" Ford F600
96" Camaro Z28
11.11.2014 at 17:49
vlzman
 
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
quote:
gets: Kui turbo nagunii tegemisse läheks, siis vaata ka uute sarnaste hindasid. Kunagine Karla taastamise hind oli umbes kolmandiku võrra uuest tükist odavam aga kestis ainult 15k km, siis oli lõtk jälle üle mõistuse. Praegu paneks ise uue.

quote:
Marko L: http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=42977

4. HX60, 75mm tiivikuga , UUS
Hind: 750.-

Mina hakkaks seda külge keerama :burnout

+1 minu poolt eelmainitud ideedele. Kui turbo juba anyway maha krutitakse, siis vaata vähemalt direct replacement variante, ei tohiks väga kallid olla ja idee poolest peaks bolt-on olema :finger

http://www.syty.net/forums/showthread.php?t=68580


____________________________
Buick Century GS Stage 1
Buick Grand National Stage 2
Go Fast with Class!
11.11.2014 at 18:45
anryo
  
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
Taastamine on Leedus(?) 300...400.- eur kanti ja garantii pidi aasta olema. Nad olla ka varem kasutanud sama kohta ja on tööga rahul.
Suurem turbo jääb juba liiga kangeks sinna, ma olen aru saanud?
Sama tehaseturbo rõhku võib tõsta ilusti 25psi kanti, kui 3bar map sensor panna ja aju seadistada. Miks siis vahetada?
Iseasi, kas meil tanklas müüdav kütus sobib veel?

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
12.11.2014 at 11:12 2 edits. Last edited 12.11.2014 at 11:41 by anryo
anryo
  
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
quote:
vlzman:http://www.syty.net/forums/showthread.php?t=68580
Samast teemast:

I've had 3 different converters with my 20g/14cm2-
Stock: A bit laggy, but workable if you tune for it.
TCI 2600 : Very little lag. Hit 20 psi just after the 1-2 shift.
TCS 9/11 2800: Lag? What Lag? Could hit 20 psi+ before the 1-2, with little effort.
This turbo went 11.8s with a really good tune. Traction was more of an issue than anything.
I've seen lots of the Hybrids come in go in the 15 years I've been dealing with these.
DSM turbo vendors like to push small exhaust housings with big compressors. This seems to works with their motors and combos, probably because of the manual trans issue.
The Syty peeps that have had them, one of the following usually occurs:
1) Too big of a wheel on too small of a turbine shaft, wears out quick and compressor blades contact the housing.
2) Too much exhaust backpressure kills top end. You get 20 psi lightning quick, but your 20 psi makes less power than somebody else's 15. Got a Typhoon here that had what looks to be a 70-ish compressor side with the 8cm back end. Spooled great, but never ran more than mid 13s. I get stockers faster than that quite often.
3) Screwey wastegate configuration causes weird boost control; motor goes *poof*.
.... or, a combination of the above.
You also have to consider the type of driving you'll do, and the type of gas you're gonna burn. If you don't have race gas in the tank, or an alky system of some type, forget about running much over 16 psi. High boost on stock motors with unassisted regular pump gas is a recipe for a dead motor.
If you're not going to run more boost than that, there's not much point in going with a larger turbo. The bigger turbos need to produce more boost in order to run efficiently. Running a huge turbo on a stock motor with a stock converter, at lower boost levels *will* make you slower than you were with the stock turbo.
I can't count the number of Sys/Tys that I've come across that had some massively large turbo with no converter, with the owner scratching their head wondering why it was running slower than before. Even the best tune in a screwed up configuration will only go so far.
Personally, I wouldn't even *think* about changing the turbo until I was well into to 12s. And then, you really have to decide your intent- is this gonna be a 10-second killer, or something more sedate?
At that point, you buy the proper turbo, converter and injectors for your goals. And, you will have a fair amount of tuning to do, or pay to have done.
At the end of the day, you have to ask yourself *why* you want the turbo- Is your intent to really go faster, or is it just so that you can say you have turbo (x)? There are many, many ways to get to a specific performance goal, and a turbo is often not the best way to go about it, bang for the buck wise.


Mul loomulikult midagi suurema turbo vahetamise vastu - aga kas sel on tänavaauto puhul mõtet ja kas see midagi juurde annab?

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
12.11.2014 at 11:39 1 edit. Last edited 12.11.2014 at 11:40 by anryo
vlzman
 
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
Oleks ju igati tore oma tänavasõidumasinaga American Beauty pühapäevasel kiirendamisel 11.xx aeg põrutada ;)
See aparaat ei vaja eriti palju järeleaitamist selleks, nelivedu ka abiks tänavarehviga pidamise saavutamisel.

____________________________
Buick Century GS Stage 1
Buick Grand National Stage 2
Go Fast with Class!
12.11.2014 at 12:25
rustang
  
Moderator
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
quote:
anryo: Taastamine on Leedus(?) 300...400.- eur kanti ja garantii pidi aasta olema.

Ma olen taastanud turbot Lätis Riias asuvas tehases, seal oli küll korralik töö.
12.11.2014 at 13:44
cartmann
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
Kas on hetkel VKM-s töös ? Edev nägi seal ta eniveis välja:-)

____________________________
Ford F-250 Harley Davidson edition 6.0TD
FastFordRacing
12.11.2014 at 13:53
anryo
  
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
quote:
vlzman: Oleks ju igati tore oma tänavasõidumasinaga American Beauty pühapäevasel kiirendamisel 11.xx aeg põrutada ;)
See aparaat ei vaja eriti palju järeleaitamist selleks, nelivedu ka abiks tänavarehviga pidamise saavutamisel.
Muidugi - aga teen südame kõvaks ja sellele libedale teele ei lähe.












(Esialgu)
:smokin

PS. Seisab jah VKM's lähemad paar nädalat.
PPS. Veljo - aga mida sinu arvates järgi aidata selleks vaja oleks?

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
12.11.2014 at 14:00 1 edit. Last edited 12.11.2014 at 14:02 by anryo
vlzman
 
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
quote:
anryo:
quote:
vlzman: Oleks ju igati tore oma tänavasõidumasinaga American Beauty pühapäevasel kiirendamisel 11.xx aeg põrutada ;)
See aparaat ei vaja eriti palju järeleaitamist selleks, nelivedu ka abiks tänavarehviga pidamise saavutamisel.
Muidugi - aga teen südame kõvaks ja sellele libedale teele ei lähe.












(Esialgu)
:smokin

PS. Seisab jah VKM's lähemad paar nädalat.
PPS. Veljo - aga mida sinu arvates järgi aidata selleks vaja oleks?

Lihtsad asjad, mis pole väga kallid: chip upgrade, IC ja torustiku upgrade, intake plenum spacer, turbo upgrade, uus converter, uued pihustid, cam, uued klapivedrud, water-meth pritse.....etc - take your pick :)
Hea see, et neid modisid saab vähehaaval toimetada, saab kulud pikema perioodi peale ära jaotada.....


____________________________
Buick Century GS Stage 1
Buick Grand National Stage 2
Go Fast with Class!
12.11.2014 at 15:12
anryo
  
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
Esialgne biznizplan:
- sisselase / karter / klapikambri kaaned maha ja kõik vajalikud tihendid, voolikud, klambrid jms. vahetusse. Plokikaaned, kolvid, alumine ots jms. jääb puutumata.
- turbo taastamisse (kui ei saa taastada, siis mõtleme alternatiivile)
- aku pagassi
- koonusfilter koos custom toruga aku asemele. Kast ümber, et võtaks eest jahedat õhku.
- käigukasti jahutusradikas (kontrollida - vist oli juba küljes?)
- sisselaske ja thorttle body puhastus
- pihustite kontroll ja puhastus
- uued mootori padjad
- WB lambda ja boost’i kellade install
- Walbro 255 kütusepump ja vool otse akult läbi relee
- 3bar MAP andur
- turbo rõhku tõsta
- chip + aju tuuning

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
13.11.2014 at 13:27 3 edits. Last edited 14.11.2014 at 09:15 by anryo
Joel
 
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
Hakkab peale... :D

____________________________
2xV8
13.11.2014 at 17:00
wagoneer
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
:D :D jõudu

Soovitaks sul tegelikult ka käigukastil mahlad ja filtri ära vahetada. Samuti ka vahekastil. Uuri äkki saab sinna kasti panna mingit lisandit ka sisse mis haardumist parendaks. Royal Purple õli koos eraldi lisandiga on see mida paljud kiirete kastikatega liiklejad kasutavad. Võibolla ka liini surved üle mõõta kui võimalik ja võimalusel natuke tõsta äkki.
Erkki vast oskab selles asjas juhendada sind.

Et parem karta kui kahetseda ütleks ma omast kogemusest tagantjärele :D


____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
13.11.2014 at 17:19
anryo
  
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
quote:
wagoneer: :D :D jõudu
Soovitaks sul tegelikult ka käigukastil mahlad ja filtri ära vahetada. Samuti ka vahekastil. Uuri äkki saab sinna kasti panna mingit lisandit ka sisse mis haardumist parendaks. Royal Purple õli koos eraldi lisandiga on see mida paljud kiirete kastikatega liiklejad kasutavad. Võibolla ka liini surved üle mõõta kui võimalik ja võimalusel natuke tõsta äkki.
Erkki vast oskab selles asjas juhendada sind.
Et parem karta kui kahetseda ütleks ma omast kogemusest tagantjärele :D

Kastide mahlad on kontrollitud / vahetatud. Liinisurvet seal tõsta pole vaja, kuna seda on juba tehtud neil originaalis. Käiguvahetused on ka praegu juba nagu labidaga selga. Pigem kiputakse surveid vähendama igapäevaautodel, et sujuvam sõita oleks... :)
Spets õli soovituse panen kõrvataha ja kui järgmine vahetus on, siis kasutan. Ka tagasilla õli sai vahetatud muide.
Sama koha pealt jätkates, soov on ka jahutusüsteem läbi pesta, kui mootor / radikas maas.
Kuidas teil kogemused Water Wetteriga on? Kas annab mingit efekti? Mõtlen eelkõige just cooleri jahutuse osas - mootori jahutus peaks olema piisav. Või on see kõik saabuva talvise perioodi ajal liiast?

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
14.11.2014 at 09:14 1 edit. Last edited 14.11.2014 at 09:25 by anryo
vlzman
 
'93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo
Mul Viper'ilt Walbro pump üle, oled huvitet?

Edit: Kuna mootor maas, siis kaalu kindlasti ka kasti turbiini vahetust.



____________________________
Buick Century GS Stage 1
Buick Grand National Stage 2
Go Fast with Class!
14.11.2014 at 10:48 1 edit. Last edited 14.11.2014 at 11:47 by vlzman
tqhq.ee foorum : Minu auto : '93 GMC Typhoon, 4.3V6 Turbo   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.