register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Parim roostemuundaja   1 2  
Poster Message
vvt
  
Parim roostemuundaja
Milline on praegu kõige parem (st efektiivsem) poes saadaolev roostemuundaja?
Jutt on siis "roostesurm" tüüpi ainest, mida pannakse otse rooste peale ja millega lõpetatakse edasine roostetamine.
Buvanol on hea liitrihinnaga, aga minuarust vähetõhus sellise väiksemate roosteusside vastu.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
05.10.2014 at 13:00
resident
Parim roostemuundaja
Brunox epoxy on suht tõhus.

http://www.brunox.com/website/produkteseiten/Epoxy-Spray.htm

____________________________
Ex-93 Pontiac Trans Am cid 191 V6
88 Pontiac Trans Am GTA cid 305 V8
www.firebird.ee
05.10.2014 at 14:21
trs200
Parim roostemuundaja
Loctite või kodus pruulitud fosforhappe kokteil. See "spreiepo"(mis küll vist klassikalise epokrundiga mingit seost ei oma) toimib ka ja jätab mingi kihi peale. Kui vaja lihtsalt roostetamist mõneks ajaks natuke aeglustada, siis hea peale tõmmata. Aga mingi eriti pikaajaline või tõhus lahendus see küll ei ole.
05.10.2014 at 21:21
hirax
  
Parim roostemuundaja
Oma praeguse projekti juures kasutan Presto toodangut.
Ei mäleta täpselt, aga mingis foorumis kiideti seda.
Pikemaaegse kaitse kohta ei oska veel midagi öelda.
Esialgsetest kogemustest avaldas kindlust ja head muljet see, et (erinevalt teistest sarnastest) peale katmist detaile survepesuriga pestes jäi tekkinud kaitsekiht alles.
Terasharjaga kraapides püsis kaitsekiht ka üllatavalt hästi. Samas liivapaberiga nühkides lahkus see kiht kuidagi liiga kergelt. Mulle tundub, et läbi paksema roostekihi ta väga hästi siiski ei tungi.

____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981
05.10.2014 at 23:11
PlyVal64
Parim roostemuundaja
quote:
vvt: Milline on praegu kõige parem (st efektiivsem) poes saadaolev roostemuundaja?
Jutt on siis "roostesurm" tüüpi ainest, mida pannakse otse rooste peale ja millega lõpetatakse edasine roostetamine.
Keemilist protsessi ilma kahjustunud metalli eemaldamiseta peatada on peaaegu võimatu. Ehk igal juhul tuleb maksimum roostest eemaldada.
Ise olen viimastel aastatel kasutanud purjekate malmkiilude kaitsmisel Eesti toodet Holz Anti Rust ja väga rahul. Jah, enne on kas liivapritsitud või olen kiilud puhtaks käianud kuid malm on poorne metall ja just pooride "kinni panemine" on eriti tähtis. Väga mõnusalt tõmbab pinnale raud(3)oksiidi kihi.
Kodus pudinaid kaitstes olen aga ikka teinud kange sidrunhappe lahuse ja seal sees lasknud detailidel vedeleda. Näiteks need ajaloolised näpitsad jäid aastaks "kadunuks" ehk muutusid suureks mitteliikuvaks roostekänkraks aga peale paaripäevast sidrunhappes olemist ja siis kraani all fairi-pesu töötavad jälle ideaalselt. Näha ka happe poolt "ära söödud" roosteaugukesed.
Liivapritsitud enne

ja holzitatud pärast veerandiku kiil:

See kiil sai veel peale Würthi klaasfiiberpahtliga lauspahtli ja profileerimise, mitu paksu kihti epo-krunti ja vaatasin kevadel, et kolm hooaega vees ei ole toonud mitte ühteainsamat punnikest välja.

Sama asi juba mitmenda B31-tüüpi jahi kiiluga. Siin ilma liivapritsita aga kange Festooli 150millise lihvija ja Abranetiga puhastatult:

Ja siin on näha eriti hästi see, kuidas too Holz leiab üles ja reageerib üldisest pinnast allpool-sügavamal olevale roostele - see läheb kaunilt siniseks! Kuidas see kestma jäi, tutvume hiljem, kui viimased sõidud tehtud. Teised "beed" on hästi kestnud.
06.10.2014 at 09:02
sten666
Parim roostemuundaja
Pisut OT aga pisut mitte. Kas roostemuundajat nt see sama Brunox võiks kasutada talvekorterisse mineva sõiduki nö konserveerimisel. Tahaks töödelda millegagi paari roostetäppi, et need kevadeks oluliselt edasi ei roostetaks.
06.10.2014 at 14:37
rnx69
 
Parim roostemuundaja
Need roostemuundurid kipuvad värvile mitte meeldima - nii fosforhappe- kui tanniini põhised keemiad kipuvad mõnuga parkima ning ainult mehhaaniliselt eemaldatavaid plekke jätma. Kui see pole probleem, siis anna aga tuld.

Ise olen kasutanud mingit leedukate fosforhappe põhist ollust, seda eelkõige hinna-kanguse suhte tõttu, müüb seda näiteks K-Rauta, pooleliitrine roheline klaaspudel, maksis vist a la 3-4 Eurot. Seda siis suurtel ja vähekahjustatud pindadel enne kruntimist, peale 24h reageerimist (vajadusel olen pinda ka niisutanud, kui temperatuur kõrge ja õhuniiskust vähe) jätab pinnale sinakasmusta taaga, mis tuleb maha pesta ning soodaveega pind neutraliseerida. Kui pind jääb peale kuivatamist tuhmhall, ning sellel pole enam mingit selgelt eristatavat kihti, siis on metall valmis kruntimiseks. Senimaani on töötanud koostöös hilisema epokrundikihiga küll.

Pindalalt väiksemate aga sügavate roostekahjustustega võitlemiseks oli Locktitel päris hea keemia "Super Rost Killer" oli nimeks, miinuseks hind ja see, et jätab üsnagi paksu kihi pinnale. Toimib isegi katmata mõnda aega meie kliimas.


____________________________
'75 Chevrolet Camaro Type LT 350 V8
'92 Blazer S-10 262 V6
Full Throttle Club
_______________________________________________________________
Though I travel through the Valley of Rice, I fear no evil, for Torque is with me.
06.10.2014 at 14:55
vvt
  
Parim roostemuundaja
Mul küsimus selline, et soetasin hiljuti ühe vene raua, millel tüüpselt kohtab välisplekkidel selliseid pöidlaotsa suuruseid "roostekuplasid".
Kui see kruvikaga lahti urgitseda, siis seal all on natuke ära näritud plekk, kuid mitte auklik.
Kui nüüd tahta välimus korda teha, siis auto on muidu sirge ja kriimuvaba ning ülevärvimist ei vajaks. On valget värvi. Tahaks originaalvärvi võimalusel säilitada.
Mõtlesin, et hangiks mingit ekstra käredat roostesurma (buvanol ei pelaks), tapaks rooste ära, värviks airbrushiga need kohad ära ja käiks kogu auto poleerimiskettaga üle.
Olen taolist asja vene autodega enne teinud, nende värv lihtsalt ei läigi nii palju ja kere pole nii sile nagu oleme harjunud korralike autodega. Ilusti peidab ära.
Kuna aga kavatsen sama raua oma pojale hoida, siis sedasi paari aasta takka lappida ei tahaks, siis tuleks üle värvida.
Seepärast küsingi, järsku on mingi eriti karm staff saadaval.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
06.10.2014 at 14:57 1 edit. Last edited 06.10.2014 at 14:58 by vvt
viplala
Parim roostemuundaja
Nu kõige karmim on soolhape või väävelhape. Nendest karmimat roostesurma vist saada ei ole. Kui ettevaatlikult toimetada, saaks hakkama vast. Kuigi vertikaalsetel pindadel on tegevus raskendatud. Hiljem tuleks hape/soolad metallilt eemaldada näiteks soodaga.
06.10.2014 at 17:44
Vanaisa
  
Moderator
Parim roostemuundaja
quote:
vvt: Mul küsimus selline, et soetasin hiljuti ühe vene raua, millel tüüpselt kohtab välisplekkidel selliseid pöidlaotsa suuruseid "roostekuplasid".
Kui see kruvikaga lahti urgitseda, siis seal all on natuke ära näritud plekk, kuid mitte auklik.
Kui nüüd tahta välimus korda teha, siis auto on muidu sirge ja kriimuvaba ning ülevärvimist ei vajaks. On valget värvi. Tahaks originaalvärvi võimalusel säilitada.
Mõtlesin, et hangiks mingit ekstra käredat roostesurma (buvanol ei pelaks), tapaks rooste ära, värviks airbrushiga need kohad ära ja käiks kogu auto poleerimiskettaga üle.
Olen taolist asja vene autodega enne teinud, nende värv lihtsalt ei läigi nii palju ja kere pole nii sile nagu oleme harjunud korralike autodega. Ilusti peidab ära.
Kuna aga kavatsen sama raua oma pojale hoida, siis sedasi paari aasta takka lappida ei tahaks, siis tuleks üle värvida.
Seepärast küsingi, järsku on mingi eriti karm staff saadaval.

Nojah, tahad lihtsalt hakkama saada? Miks siis mitte nendesamade mullikohtade peal korralikku liivapaberit kasutada, pahteldada, lihvida ja siis airbrishida?

____________________________
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
06.10.2014 at 18:31
90Deville
 
Parim roostemuundaja
Osta see paarikümneeurine punkt-liivaprits ja anna minna, saad rooste kätte ja ümbritsevat ei kahjusta. Siis krunt mingi lastepintsliga alla ja airbrush peale.

____________________________
KKK-Koledate Kastikate Klubi
06.10.2014 at 18:41
kaedoo
 
Parim roostemuundaja
Absoluutset tõde ei taotle aga 1 kopikas teemasse. Kasutan aegajalt veoautol rooste peitmiseks Florin RS- i. Möödunud aastal enne ülevaatust katsin mõned kohad ja jäid värvimatta. Sügisel, + kraadidega tegin veelkord üle, pidas talve vastu. Sel aastal jälle laisk, määrisin kokku ja käib küll. Püsib tume aga pikapeale hakkab rooste ennast näitama.
http://www.xn--autovrvid-z2a.ee/roostesurm-florin-rs-250ml&kat=130
06.10.2014 at 21:49
vvt
  
Parim roostemuundaja
quote:
90Deville: Osta see paarikümneeurine punkt-liivaprits ja anna minna, saad rooste kätte ja ümbritsevat ei kahjusta. Siis krunt mingi lastepintsliga alla ja airbrush peale.

Mõni vihje, kust....?

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
07.10.2014 at 08:44
vvt
  
Parim roostemuundaja
quote:
Vanaisa:Nojah, tahad lihtsalt hakkama saada? Miks siis mitte nendesamade mullikohtade peal korralikku liivapaberit kasutada, pahteldada, lihvida ja siis airbrishida?

Olen proovinud, ilmselt on küse selles, et käsitsi nühkides ei saa ka kogu roostet kätte (koht on poorne) ja veelvähem viitsivad mingid värvitöökoja masstöö tegijad niimoodi nühkida (sestap näitab elu, et ka ülevärvimine ei päästa alati).
Piisab sellest, kui värvi alla jääb kasvõi kübeke "passiveerimata roostet" ja varsti on mull jälle üleval. Mehhaanilise nühkimise teine probleem on selles, et tavaliselt vigastatakse selle käigus rohkelt ümbritsevat pinda, mille tulemusena saab sul lõppeks sõrmeotsa suurusest kohast kohvitassi põhja suurune koht ja taolised asjad jäävad pärast näha (vähemalt pole suutnud piisavalt hästi teha, et poleks).


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
07.10.2014 at 08:49
DevilDeVille
  
Parim roostemuundaja
quote:
vvt:
quote:
90Deville: Osta see paarikümneeurine punkt-liivaprits ja anna minna, saad rooste kätte ja ümbritsevat ei kahjusta. Siis krunt mingi lastepintsliga alla ja airbrush peale.

Mõni vihje, kust....?

Tööriistamarket näiteks, a ilmselt ka igalpool mujal.


____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
07.10.2014 at 09:44
cam79
 
Parim roostemuundaja
Mina poisi ladal kraapisin lihtsalt puhtaks ja katsin tsingiga -zingaga, edasi pole läinud, seisab vihma käes. Eks aeg näitab.

____________________________
Z28 79
jpm
07.10.2014 at 11:44
trs200
Parim roostemuundaja
Kui selliseid punkte vaja teha, siis punktliivakaga või kasvõi dremeliga puhtaks käiata, roostemuunduriga igaks juhuks üle, puhastada jääkidest, krunt ja värv peale. Ega ainult pisikest punkti tehes on see nagunii ajutine lahendus, kui tegemist pole tsingitud kerega. Selline koht tuleb laiemalt lahti võtta. Omades ka ise ühte venelast tean, et kui teda õlipaberisse ei keera, on roostega sõdimine pidev protsess. Rooste kipub seestpoolt välja ronima.
07.10.2014 at 21:32
spark
 
Parim roostemuundaja
quote:
DevilDeVille:
quote:
vvt:
quote:
90Deville: Osta see paarikümneeurine punkt-liivaprits ja anna minna, saad rooste kätte ja ümbritsevat ei kahjusta. Siis krunt mingi lastepintsliga alla ja airbrush peale.

Mõni vihje, kust....?

Tööriistamarket näiteks, a ilmselt ka igalpool mujal.

Tööristamarketis on ka üks demo autouks, kus on neid täppe peale lastud.

Kas rooste aeglustamiseks KROWN ei sobi? Kas keegi on seda äkki katsetanud?

____________________________
Seitsekümmend Viis
08.10.2014 at 07:36 1 edit. Last edited 08.10.2014 at 07:37 by spark
trs200
Parim roostemuundaja
Krown on vaha põhja alla ja õõnsustesse. Kindlasti aeglustab roostetamist. Seda krowni möksi peaks saama sealt ka ise osta ja sarnaseid vahasid ning mastikseid on ka dinitrolil ja teistel firmadel. Ilmselt peamine küsimus on, et kaua ta peal püsib ning kuidas saada ligi igale poole pragudesse, valtside vahele ja õõnsuste sisse. Just uurisin esivanema uue korea roostelemmiku töötlemise kohta ning foorumitest leiab kasvõi selle krowni kohta ka tähelepanekuid, et põhja alt mingi aja pärast ikkagi kadunud ja roostetab rõõmsalt edasi.
08.10.2014 at 18:35
otipoiss
Parim roostemuundaja
Krowni mees ütles, et iga 2 aasta tagant peaks auto uuesti üle käima selle kraamiga.
09.10.2014 at 10:03
GfffG
Parim roostemuundaja
Kas on keegi proovinud elektroonilist roostekaitset või lihtsalt tsingi tükke auto raami või muude suuremate detailide külge?
27.04.2016 at 21:25
mrtn
Parim roostemuundaja
Kostab nagu umbluu, täpsusta palun?
27.04.2016 at 21:28
Maik
  
Parim roostemuundaja
Ilmselt peab silmad nagu laevade külge pannakse..suuri tsingi tükke?

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=5774&pid=40787

siin seda arutatud,kui õige -vale on ei tea.

____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
27.04.2016 at 00:41
kaimex
Parim roostemuundaja
Ma ise ostsin Evapot nüüd. Soomlased olid kõvasti kiitnud. Hetkel postis liigub minu poole, eks kui proovitud, võin kirjutada kui hea on. http://www.motonet.fi/fi/tuote/602118
28.04.2016 at 06:30
BENBEN
  
Parim roostemuundaja
quote:
kaimex: Ma ise ostsin Evapot nüüd. Soomlased olid kõvasti kiitnud. Hetkel postis liigub minu poole, eks kui proovitud, võin kirjutada kui hea on. http://www.motonet.fi/fi/tuote/602118


Vot huvitav, ise ka nüüd Motonetis... Järgmisel nädalal teeb Tallinnas kah Motoneti kaubamaja lahti, Tähesajus(kohanimi :) )

____________________________
Ford Maverick`75(Filmiauto:) "Soovide puu", "Free Range")
PerTronix, Doug Headers, JBA Exhaust, H-D exhaust systems, Cambertire dealer.
Ask for price!
www.benben.ee
28.04.2016 at 19:53
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Parim roostemuundaja   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.