register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Minu auto : 1997 Ford Expedition 4x4 EB  
Poster Message
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Teen siis ka siia autoteema.
Juba 2014 kevadel sai soetatud esimese põlve Ford Expedition. Põhjuseks see, et suvilatöödel läks vaja ning suure ja kõrge rauast stangedega autoga ei pea muretsema äärekivide, majanurkade ja aedade pärast, mida on võimalk riivata. Samuti ei pea lumisel talvel autos labidaid hoidma ning kruusateel ei pudene plastosad küljest. Enne ostmist oli plaanis hoopis Suburban, kuid suub on tallinna kesklinnas tänaval parkimiseks umbes pool meetrit liiga pikk ja see, millega proovisõit sai tehtud, oli üllatavalt kehvade piduritega, erinevalt Expeditionist, mis pidurdas nagu tavaline sõiduauto. Lisaks on Expeditioni IFS olulisel tummisem kui Suburbanil ning sellele on saada ka sillalukke nii ARBilt kui Eatonilt. Ka oli minu jaoks plussina eelmine omanik tehase õhkvedrustuse tavalisega asendanud.

Tehnilist infot ka.
1997. aasta mudel, liinilt maha veerenud 1996 lõpus.
5.4 V8 16V sohc 230hj @ 4250 rpm, 441Nm @ 3000 rpm.
E4OD käigukast, Borg-Warner 4406 vahekast 2.64:1 aeglusti
3.73 peaülekanne, tehasest tulles oli tagasillas LSD, Esisild 8.8" IFS, tagasild 9.75" talasild
tehase veljemõõt 17x7 4.5" BS. Hetkel all Mickey Thompsoni Classic Lock 16x8 4" BS veljed
talverehvideks 265/70/16 Goodyeari UG naelad, suverehvideks 285/75/16 Hankooki MT

Eelmise omaniku jaoks oli tegu puhtalt mänguasjaga, mis suuremat kasutust ei näinud. Seetõttu peegeldas ka soetushind auto seisukorda. Senise aasta jooksul on saanud uued veljed, uue aku, uued talve- ja suverehvid, uued küünlad ja COPd, o2-andurid, nipet-näpet väiksemaid asju ning lekkivate kollede asemele JBA keraamilise kattega shorty torukolled. Viimased parandasid olulist auto käitumist linnas, st foori tagant linnakiiruseni kiirendab palju sõiduautolikumas tempos, kui lekkivate tehasekolledega. Salongi kostuv hääl on ka veidi tõsisem.

tegemist-vahetamist-soetamist vajavate asjade nimekiri on endiselt pikk, nii et jätkub ka selleks aastaks.

Auto ise on 1.92 juhi kasvule igati kohane, rusikas mahub pea ja lae vahele nagu kästud ning kitsastes oludes autosse saamine ei nõua akrobaatikat nagu sõiduautod ja euromaasturid. Mugavalt mahuvad reisima 5 inimest ja ebamugavalt veel kolm, st. kolmas rida on olemas ja passis kohti 8. Istmeid maha keerates on kaubaruumi pikkuseks 2m, kõrguseks 1m ning laiuseks kuni akendeni 1.4m ning akendest alates pea 1.7m.
285/75/16 rehvid on suurimad, mis ilma tõsteta alla lähevad ning 16x8 velgedel külgel kerest välja ka ei ulatu. Esistange sisemist serva tuli juba töödelda, et rehv keeramisel vastu ei käiks. Uute rehvidega on ka auto normaalsel kõrgusel, st maapinnast astmelaudadeni on 40cm, kuigi minu jaoks on astmelauad siiski kasutud asjad.





____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
16.03.2015 at 18:42
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Alates viimasest postitusest jõudis auto lõpuks sellisesse seisukorda, et "kalla ja talla". Ehk midagi suurt, mis otseselt häiriks, ei olegi enam teha jäänud.
Viimasest postist alates tehtud:
EGR süsteem
Seisupiduri remont
mõlemad esimesed rattalaagrid
Mudarehvidesse lõigatud lamellid.
Mahlade vahetus
Juuli lõpul sõitsin ühe mudarehvi väravahinge otsa ribadeks, Viimsikumm sebis sisuliselt pooleteise päevaga uue vajalikus mõõdus rehvi, lisaks sama mark ja mudel ka.
Lisaks vahetatud kardaanirist, stabikaleevendi puksid
23.08.2016 selgus et viimase nädalavahetuse 800km mööda Eestimaa teid loksutas piduripeasilindri küljest ühe piduritoru lahti.

Talvel tulnud esimese lumega avastasin paar tõsiasja:
Lamellitud mudarehv töötab niisama lumes ja külmas sama hästi kui talvenael. Sügavas lumes oluliselt paremini kui talvenael ning on asfaltil ka vaiksem. Võtab mõtlema, mida ma järgmisel hooajal talvenaeltega ette võtan.
Maanteel mõistliku kiirusega sõites (nii et jalgu ei jää, ehk 100+) kulub suht samapalju kütet kui linnas foorist foorini tiksudes. Seega sai kokkuhoiu huvides lumevabal ajal maanteel töösõitude tegemiseks ostetud veidi ökonoomsem Ford (Mark VIII)
Lumes tagurdades kui tagasillal ühes otsas lamellitud MT ja teises otsas lamellimata MT, sai selgeks, et LSD, mis asfaltil ja vihmas ei annagi end näole, toimetab mingil määral ikka nagu peaks.

Muidu liikleb igapäevaselt ja muretult.

____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
24.11.2016 at 15:09
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Viimaste ilmadega viskas üle naelte klõbin asfaldil ja vahetasin taas lamellitud mudarehvid alla.

Ise arvan, et rohkem mul naelrehve sellele autole vaja ei lähe. Lasen tuleva aasta talvel lamellitud mudarehvil edasi. Seoses sellega jäävad üle 2 hooaega ja max 5000km sõitnud 265/65/16 Goodyear UltraGrip Ice Arctic naelrehvid.

Ühe asjana peaks olemasoleva varuratta alt välja viskama, panema uue varuratta lift-i ja tehase 17" alu-veljele mingi odava 285/70/17 lamellitud mudarehvi. Varuratta tõstjat peaks modifitseerima ka, et kapoti alt puudu oleva varda asemel piisaks 1/2" padrunvõtmest ja hunnikust pikendustest.

____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
28.02.2017 at 20:29
ramman
1997 Ford Expedition 4x4 EB
quote:
desiderii: Varuratta tõstjat peaks modifitseerima ka, et kapoti alt puudu oleva varda asemel piisaks 1/2" padrunvõtmest ja hunnikust pikendustest.

Selliseid1/2'' pikendusi on poes müüa, pikemad variandid on kuni meeter pikad. Siis ei pea mitme pikenduse ja nendest tulevate loksudega jändama.

____________________________
GMC Sierra 2500 6.5 TD
Chevrolet Express 5.7 V8
Uunikuna ZAZ
Tööauto MB Sprinter 316CDI
Club Fullsize
01.03.2017 at 18:24
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Alates kevadest 2017 on auto suuresti seisnud, nähes kasutust vaid siis kui Mark8 pikemalt remondis, vajadus midagi suuremat vedada või maastikul liigelda on. Seetõttu läbisõit on jäänud kaunis väikeseks. Samas remonti on tulnud ikka teha, alles paari nädala eest sai vahetatud kütusefilter ja dpfe andur. Lõpuks liigub ka juhiiste edasi-tagasi nagu kohane ning käigukangi tross sai samuti vahetatud, nii et nüüd on taas võimalik käigukasti P-asendisse panna. Järgmise asjana läheb vahetusse terve hunnik jubinaid esisillas ja siis peaks taas mõnda aega muretu olema ja ka ülevaatuse uue saama.

Samuti peaks ära vahetama kõikide uste tihendid. Kuna Rockautost meelitab praegu välja vaid esiuste tihendid, siis kas kellelgi on kogemust universaalsete uksetihenditega, mida meetriga müüakse? Kas tasub osta ja kas vett peavad?

Pikemas perspektiivis peab ära vahetama ja juhi- ja kõrvalistme nahkkatted. Selle osas tuli välja, et selle asemel, et e-bayst sebida uued noname katted, teevad taskukohasemad kohalikud sadulsepad töö ära sama raha eest, kuid palju kiiremini. Lisaks selgus huvitav asjaolu, et kohalikud sadulsepad võivad sama töö eest teha hinnapakkumisi, mis erinevad üle 2korra. Nt kalleim pakkus esiistmete naha vahetuseks 1400 ja odavaim 650. Mõlemale saatsin fotod tegelikust hetkeolukorrast

Endiselt on mõttes topeltväljalaske tegemine ja ka kompressori paigaldamine, et rehve pumbata või kaugemas tulevikus diferentsiaale lukustada. Samuti võiks astmelaua tuled korda teha ning üleüldse auto külge rohkem tulukesi riputada, et pimedas edevam oleks. Lisakaugtulesid või lightbari paigaldama ei hakka, kuid kollaseid tulukesi võiks küll juurde panna.

____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
05.11.2017 at 00:01
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Hiljuti siis nii palju, et nädala eest sai Fordi esisillas ja piduritel vahetatud hulk juppe. mõlemad ülemised õõtshoovad, mõlemad alumised šarniirid, pendelhoob, mõlemad esimesed pidurikettad ja seisupiduri trossid. Kokku ca. 650 euro eest juppe ja paarisaja euro eest töid. Natuke peab veel pisiasju reguleerima ja tegema, et ülevaatuselt läbi saaks. Järgmisena siis uste tihendid ja tõenäoliselt ikkagi esiistmete nahk.

Lisaks olen leidnud, et nüüd kui auto on 3 aastat minu käes olnud ja õhkvedrustusest puudust ei ole tundnud, siis on aeg visata auto küljest minema (+ võib-olla kellelgi läheb vaja kui midagi on veel töökorras) kõik veel küljesolevad õhkvedrustuse jupid. Kõrgusanduritest kuni kompressori, releede ja voolikuteni. Saab autot kergemaks ja põhjaalust puhtamaks. Eelmine omanik oli laisk ja viskas välja vaid õhkvedrud, jättes kõik muu omale kohale.

____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
02.12.2017 at 11:47
tqhq.ee foorum : Minu auto : 1997 Ford Expedition 4x4 EB  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2017. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.