register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Minu auto : 1997 Ford Expedition 4x4 EB  
Poster Message
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Teen siis ka siia autoteema.
Juba 2014 kevadel sai soetatud esimese põlve Ford Expedition. Põhjuseks see, et suvilatöödel läks vaja ning suure ja kõrge rauast stangedega autoga ei pea muretsema äärekivide, majanurkade ja aedade pärast, mida on võimalk riivata. Samuti ei pea lumisel talvel autos labidaid hoidma ning kruusateel ei pudene plastosad küljest. Enne ostmist oli plaanis hoopis Suburban, kuid suub on tallinna kesklinnas tänaval parkimiseks umbes pool meetrit liiga pikk ja see, millega proovisõit sai tehtud, oli üllatavalt kehvade piduritega, erinevalt Expeditionist, mis pidurdas nagu tavaline sõiduauto. Lisaks on Expeditioni IFS olulisel tummisem kui Suburbanil ning sellele on saada ka sillalukke nii ARBilt kui Eatonilt. Ka oli minu jaoks plussina eelmine omanik tehase õhkvedrustuse tavalisega asendanud.

Tehnilist infot ka.
1997. aasta mudel, liinilt maha veerenud 1996 lõpus.
5.4 V8 16V sohc 230hj @ 4250 rpm, 441Nm @ 3000 rpm.
E4OD käigukast, Borg-Warner 4406 vahekast 2.64:1 aeglusti
3.73 peaülekanne, tehasest tulles oli tagasillas LSD, Esisild 8.8" IFS, tagasild 9.75" talasild
tehase veljemõõt 17x7 4.5" BS. Hetkel all Mickey Thompsoni Classic Lock 16x8 4" BS veljed
talverehvideks 265/70/16 Goodyeari UG naelad, suverehvideks 285/75/16 Hankooki MT

Eelmise omaniku jaoks oli tegu puhtalt mänguasjaga, mis suuremat kasutust ei näinud. Seetõttu peegeldas ka soetushind auto seisukorda. Senise aasta jooksul on saanud uued veljed, uue aku, uued talve- ja suverehvid, uued küünlad ja COPd, o2-andurid, nipet-näpet väiksemaid asju ning lekkivate kollede asemele JBA keraamilise kattega shorty torukolled. Viimased parandasid olulist auto käitumist linnas, st foori tagant linnakiiruseni kiirendab palju sõiduautolikumas tempos, kui lekkivate tehasekolledega. Salongi kostuv hääl on ka veidi tõsisem.

tegemist-vahetamist-soetamist vajavate asjade nimekiri on endiselt pikk, nii et jätkub ka selleks aastaks.

Auto ise on 1.92 juhi kasvule igati kohane, rusikas mahub pea ja lae vahele nagu kästud ning kitsastes oludes autosse saamine ei nõua akrobaatikat nagu sõiduautod ja euromaasturid. Mugavalt mahuvad reisima 5 inimest ja ebamugavalt veel kolm, st. kolmas rida on olemas ja passis kohti 8. Istmeid maha keerates on kaubaruumi pikkuseks 2m, kõrguseks 1m ning laiuseks kuni akendeni 1.4m ning akendest alates pea 1.7m.
285/75/16 rehvid on suurimad, mis ilma tõsteta alla lähevad ning 16x8 velgedel külgel kerest välja ka ei ulatu. Esistange sisemist serva tuli juba töödelda, et rehv keeramisel vastu ei käiks. Uute rehvidega on ka auto normaalsel kõrgusel, st maapinnast astmelaudadeni on 40cm, kuigi minu jaoks on astmelauad siiski kasutud asjad.





____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
16.03.2015 at 19:42
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Alates viimasest postitusest jõudis auto lõpuks sellisesse seisukorda, et "kalla ja talla". Ehk midagi suurt, mis otseselt häiriks, ei olegi enam teha jäänud.
Viimasest postist alates tehtud:
EGR süsteem
Seisupiduri remont
mõlemad esimesed rattalaagrid
Mudarehvidesse lõigatud lamellid.
Mahlade vahetus
Juuli lõpul sõitsin ühe mudarehvi väravahinge otsa ribadeks, Viimsikumm sebis sisuliselt pooleteise päevaga uue vajalikus mõõdus rehvi, lisaks sama mark ja mudel ka.
Lisaks vahetatud kardaanirist, stabikaleevendi puksid
23.08.2016 selgus et viimase nädalavahetuse 800km mööda Eestimaa teid loksutas piduripeasilindri küljest ühe piduritoru lahti.

Talvel tulnud esimese lumega avastasin paar tõsiasja:
Lamellitud mudarehv töötab niisama lumes ja külmas sama hästi kui talvenael. Sügavas lumes oluliselt paremini kui talvenael ning on asfaltil ka vaiksem. Võtab mõtlema, mida ma järgmisel hooajal talvenaeltega ette võtan.
Maanteel mõistliku kiirusega sõites (nii et jalgu ei jää, ehk 100+) kulub suht samapalju kütet kui linnas foorist foorini tiksudes. Seega sai kokkuhoiu huvides lumevabal ajal maanteel töösõitude tegemiseks ostetud veidi ökonoomsem Ford (Mark VIII)
Lumes tagurdades kui tagasillal ühes otsas lamellitud MT ja teises otsas lamellimata MT, sai selgeks, et LSD, mis asfaltil ja vihmas ei annagi end näole, toimetab mingil määral ikka nagu peaks.

Muidu liikleb igapäevaselt ja muretult.

____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
24.11.2016 at 16:09
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Viimaste ilmadega viskas üle naelte klõbin asfaldil ja vahetasin taas lamellitud mudarehvid alla.

Ise arvan, et rohkem mul naelrehve sellele autole vaja ei lähe. Lasen tuleva aasta talvel lamellitud mudarehvil edasi. Seoses sellega jäävad üle 2 hooaega ja max 5000km sõitnud 265/65/16 Goodyear UltraGrip Ice Arctic naelrehvid.

Ühe asjana peaks olemasoleva varuratta alt välja viskama, panema uue varuratta lift-i ja tehase 17" alu-veljele mingi odava 285/70/17 lamellitud mudarehvi. Varuratta tõstjat peaks modifitseerima ka, et kapoti alt puudu oleva varda asemel piisaks 1/2" padrunvõtmest ja hunnikust pikendustest.

____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
28.02.2017 at 21:29
ramman
1997 Ford Expedition 4x4 EB
quote:
desiderii: Varuratta tõstjat peaks modifitseerima ka, et kapoti alt puudu oleva varda asemel piisaks 1/2" padrunvõtmest ja hunnikust pikendustest.

Selliseid1/2'' pikendusi on poes müüa, pikemad variandid on kuni meeter pikad. Siis ei pea mitme pikenduse ja nendest tulevate loksudega jändama.

____________________________
GMC Sierra 2500 6.5 TD
Chevrolet Express 5.7 V8
Uunikuna ZAZ
Tööauto MB Sprinter 316CDI
Club Fullsize
01.03.2017 at 19:24
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Alates kevadest 2017 on auto suuresti seisnud, nähes kasutust vaid siis kui Mark8 pikemalt remondis, vajadus midagi suuremat vedada või maastikul liigelda on. Seetõttu läbisõit on jäänud kaunis väikeseks. Samas remonti on tulnud ikka teha, alles paari nädala eest sai vahetatud kütusefilter ja dpfe andur. Lõpuks liigub ka juhiiste edasi-tagasi nagu kohane ning käigukangi tross sai samuti vahetatud, nii et nüüd on taas võimalik käigukasti P-asendisse panna. Järgmise asjana läheb vahetusse terve hunnik jubinaid esisillas ja siis peaks taas mõnda aega muretu olema ja ka ülevaatuse uue saama.

Samuti peaks ära vahetama kõikide uste tihendid. Kuna Rockautost meelitab praegu välja vaid esiuste tihendid, siis kas kellelgi on kogemust universaalsete uksetihenditega, mida meetriga müüakse? Kas tasub osta ja kas vett peavad?

Pikemas perspektiivis peab ära vahetama ja juhi- ja kõrvalistme nahkkatted. Selle osas tuli välja, et selle asemel, et e-bayst sebida uued noname katted, teevad taskukohasemad kohalikud sadulsepad töö ära sama raha eest, kuid palju kiiremini. Lisaks selgus huvitav asjaolu, et kohalikud sadulsepad võivad sama töö eest teha hinnapakkumisi, mis erinevad üle 2korra. Nt kalleim pakkus esiistmete naha vahetuseks 1400 ja odavaim 650. Mõlemale saatsin fotod tegelikust hetkeolukorrast

Endiselt on mõttes topeltväljalaske tegemine ja ka kompressori paigaldamine, et rehve pumbata või kaugemas tulevikus diferentsiaale lukustada. Samuti võiks astmelaua tuled korda teha ning üleüldse auto külge rohkem tulukesi riputada, et pimedas edevam oleks. Lisakaugtulesid või lightbari paigaldama ei hakka, kuid kollaseid tulukesi võiks küll juurde panna.

____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
05.11.2017 at 01:01
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Hiljuti siis nii palju, et nädala eest sai Fordi esisillas ja piduritel vahetatud hulk juppe. mõlemad ülemised õõtshoovad, mõlemad alumised šarniirid, pendelhoob, mõlemad esimesed pidurikettad ja seisupiduri trossid. Kokku ca. 650 euro eest juppe ja paarisaja euro eest töid. Natuke peab veel pisiasju reguleerima ja tegema, et ülevaatuselt läbi saaks. Järgmisena siis uste tihendid ja tõenäoliselt ikkagi esiistmete nahk.

Lisaks olen leidnud, et nüüd kui auto on 3 aastat minu käes olnud ja õhkvedrustusest puudust ei ole tundnud, siis on aeg visata auto küljest minema (+ võib-olla kellelgi läheb vaja kui midagi on veel töökorras) kõik veel küljesolevad õhkvedrustuse jupid. Kõrgusanduritest kuni kompressori, releede ja voolikuteni. Saab autot kergemaks ja põhjaalust puhtamaks. Eelmine omanik oli laisk ja viskas välja vaid õhkvedrud, jättes kõik muu omale kohale.

____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
02.12.2017 at 12:47
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Eile jõudsid kohale uued tihendid ustele. Võtsin sama põlvkonna F150-le mõeldud universaalsed. Kuna täna oli natuke soojem ilm kui viimasel ajal tavaks, siis enne pimedat ja vihma panin juhipoolsetele ustele uued tihendid ära. Seda tehes sai ühtlasi selgeks probleemi ulatus. Vana tihend ei olnud lihtsalt ära vajunud, neil oli ka kummi sisse valatud metallklamber päris väsinud. Vana tihend tuli ära ilma mingi vaevata, uut pidi aga kohati kummihaamri abil soonde ajama (eriti nurkadest).

EDIT:
Tihendite vahetamine jõuidis edukalt lõpuni. Juhipoolsetel panin terve ringi ära ja siis selgus et lävepakku enam peale panna ei saanud. Lõpuks läksin lävepaku mõnedele kinnitustele ketaslõikuriga kallale ja siis seisis küll. Kaassõitja poolt tehes selgus, et poleks vaja olnud. Tihendit oli piisavalt, et panna terve ring ära, kuid lävepakud istuvad oma kohal palja soone peal, ehk lävepaku alla tihendit ei ole ette nähtud. Seetõttu sai kaassõitja poolel tihendit lühendatud, et see vaid otsapidi lävepakkude alla jääks. Veel üks huvitav asi: vanal tihendil polnud traati sees, istus soone peal tahtejõust, uuel universaalsel on, ja see naljalt oma kohalt lahti ei tule.

____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
27.01.2018 at 22:10 1 edit. Last edited 30.01.2018 at 23:54 by desiderii
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Nüüd lõpuks on auto saanud uuesti ülevaatuse.

Lisaks veel üks huvitav juhtumine. Viimase aasta jooksul on järjest vahetatud ära EGRi toru. EGR klapp ja lõpuks DPFE sensor, mis peaks EGRi rõhku mõõtma. Sellest hoolimata jäi CEL-tuluke põlema. Kuid niipea kui päevased temperatuurid langesid -7 kuni -8 kraadini, kustus mootorituli ära ja rohkem EGRi veateateid ei ole.

____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
26.02.2018 at 13:45
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Täna sai ühe sõbra juures autot vahelduseks sihipäraselt kasutatud. täpsemalt sai autoga 5 tundi puid metsast välja veetud. Täpsemalt soisest lodumetsast, kus ainult talvel saab tegutseda, sest suvel on maapind nii pehme, et isegi jalgsi võib jalavarjud pinnasesse ära kaotada. Kuid täna oli maapind külmunud ning lund lageda peal ca 25-30cm. Jämedamaid puid (20+cm jämedusega tüved) sai veetud ükshaaval, peenemaid sai 2-3 korraga kokku seotud ja tõmmatud. Natuke pinnast ka üles küntud kui mõni tüvi pinnasesse hakkas ja jõudu tuli kasutada. Isegi metsaserva sisse aetud 35-40cm sügavused traktoriroopad ei olnud midagi erilist. Astmelaud oli kõvakstambitud lumega peaaegu tasa ning rehvid mudas, kuid see ei seganud tööd absoluutselt. Roobaste keskel olnud känd oli alguses korraks küll ebameeldiv üllatus kui tagadiferentsiaali korpuse taha kinni jäi, kuid õnneks oli vana ja väike känd, ning lõpuks olid kännust tükid taga, mitte autost.

Kogu töö toimus neliveo ja aeglusti, lahtiste sildadega ( LSD on pmst läbi omadega) ning esimese käiguga. Ainult kõige suuremat puud tuli hooga tõmmata, et liikuma saaks, muudega oli nagu midagi poleks taga olnud, isegi siis kui tuli tüve üle kändude meelitada, teiste puude vahelt kätte saada või alles pikali tõmmata. Kütust kulus hinnanguliselt ca. 10L, et 5 tunni jookul kokku 2 miili edasi-tagasi mööda lumist heinamaad sõita, pool teest puu taga tolknemas.

Minu jaoks muidu esimest korda sellist asja teha.

Üks pilt algusest ka, kui auto pooleldi roobastes.



____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
03.03.2018 at 01:51
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Suvi taas käes ja auto endiselt kasutusel.
Esimese veana, mis taas kimbutama hakkas, on piduri pesilindri esimene toru. Mis hakkas lekkima täpselt aasta ja 7 päeva pärast viimast leket eelmisel aastal. Kummalisel kombel täpselt suve esimesel sõidul Pärnusse, nagu ka viimane kord.

Teiseks. Viimase aja kütusehindadega jõudsin lõpuks otsusele, et tuleb auto ära gaasitada, juhtugi mis juhtub (5.4 2v gaasitamise halvad kogemused, millest olen kuulnud). 160 eurot vs 70 eurot paagitäiele on ikka oluline vahe. Kui saab isegi poolkorralikult tööle, siis väga hea, kui peaks juhtuma halvim ja plokikaaned/klapid vms vajama tegemist, siis pigem vahetan mootori Navigatori 4V mootori vastu välja. See sööb gaasi ilma suurema mureta ning pakub rohkem nii pöördemomenti kui ka võimsust ning madalamatel pööretel. Gaasipaak on planeeritud põhja alla varuratta asemele. Kuna salongi vaja siiski sihipäraselt kasutada. Töösse läheb juuli viimasel nädalal.

Kolmandaks. Muus osas on auto jõudnud pärast 4 aastat ja 9600 lisaeuro paigutamist seisu, kus tegemist vajavate asjade nimekiri on 2 käe sõrmedel üles loetav, ning enamus neist on vähetähtsad pisiasjad. Kolmanda käe sõrmedele mahuvad aga lisad, mida võiks veel lisaks võtta. Samuti ei pea enam kartma ootamatuid kulutusi, sest enamus probleemsetest asjadest keres ja veermikus on juba ära tehtud ning kõik ülejäänud ootamatud kulutused saavad tulla vaid juhi rumalusest.

Kuna talvel libedaga (ning kevadel vana telefoniposti otsas istudes) sai selgeks, et tagasilla lsd on ikkagi kulunud, siis on mõte tekkinud, et see ka välja vahetada. Kuna ARB lukud jäävad hetkel veel liiga kalliks, siis arvan, et lähen kas LSD rebuildi teed, või palju tõenäolisem, et Detroit Truetrack, mis on poole odavam kui ARB, st ühe ARB luku hinnaga saab TT mõlemasse silda. Ajakava on muidugi lahtine. ARB õhkkompressori tahaks ka kuhugi ära peita.

Esmajärjekorras siiski:
Gaasiseade
tagasilla ABS andur
kliimaseadme nupuplokk laes
käiguvalitsa kang
heledad kummimatid (kahju, et Eestis ükski kauplus neid ei kanna)

____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
16.07.2018 at 19:27 2 edits. Last edited 16.07.2018 at 19:44 by desiderii
AltF4
 
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Milleks omada looma kui janu kustutada ei jaksa.
16.07.2018 at 22:21
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
quote:
AltF4: Milleks omada looma kui janu kustutada ei jaksa.

Milleks sööta loomale veiseliha, kui ta teeb sama rõõmsalt sama töö ära ka kana süües.
Seda siis ühelt poolt.

Teiselt poolt mingil määral saaksin aru kui jutt käiks sportautost või karburaatoriga uunikumist. Viperile või tiivakestega Cadillacile gaasiseadet panna paistab kummaline. Aga lõpuks ikkagi parem sõitku gaasiga kui üldse mitte.

Kolmandalt poolt, mis see teiste asi on, mis eesmärgil ja viisil ma looma oman või kasutan.

____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
16.07.2018 at 23:08
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Gaasiseade on peal ja töökorras. Gaasiseadme paigaldamisega koos on 3500 eurose soetushinnaga autosse investeeritud kokku ca. 11 300 4 aasta jooksul (kütust ja TÜVsid arvestamata).

Gaasiseadet tahaks kasutada, aga aeg on vahetada välja piduri peasilinder ja tagasillal asuv ABS sensor. Esimene selleks, et peasilinder enam ei lekiks (mis tegelikult sõitmist takistab) ja teine selleks et ABS tuluke enam ei segaks. Esisilla rattalaagrid on viimase 15k miili jooksul mõlemad vahetatud ja ei tahaks uskuda, et asi taas neis on.

Teel on taas mõned jupid ja varuosad, täpsemalt heledad kummimatid (aitab lume autosse kandmisest), suunatulega parem peegel ja käiguvalits. Tänu Märtenile Sauelt sain lakke uue kliimakonsooli.

Tulevikus on tõenäoliselt esimene asi esiistmete nahk (650€) ning sealt edasi kas ARB kompressor [300€ 50% duty cycle (540€ 100% duty cycle)] ja/või varuratas (140€ MT rehv+ paigaldamine) või siis esi/tagasilda Detroit Truetrac (530/630$).

Lisaks võiks puuduva supaka asendada (64€ + juhtmeühendus) ja kliimaseadme taas täita.

Ja siis on auto valmis, nagu Tallinn Ülemiste vanakese jutule minnes.

____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
30.07.2018 at 00:55
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
Pidurid on lõpuks korras. Viga oli vigases piduritoru otsas, mille flaring kas lihtsalt lekkis või oli vigaselt teostatud või puruks keeratud. Tehti uus ja uut peasilindrit ei olnudki vaja. Loodame, et jääb hoidma.

Lisaks tuvastati ära et juhipoolse esiratta ees olev oil filter relocation kit (osa tow package'ist nagu ka 3.73 peaülekanne ja LSD tagasillas) on toimiv ja ainus õlifilter, otsa tehtud õlivahetus.

Lisaks lasin ära vahetada laes oleva kliimaseadme paneeli, millega seoses selgus ka, et tagumine kliima toimib edukalt. Lihtsalt kliimat peaks uuesti täitma, et taas külma puhuks. Tagasilla ABS andur sai ka vahetatud ja kojusõidul ABS-tuluke rohkem põlema ei läinud, võimalik, et see oligi lahendus. Veel kummalisem oli, et CEL-tuluke, mida arvasin seotud olevat streikiva EGR-stüsteemiga, ei süttinud samuti. Kas see võis ka ABSiga seotud olla? Eks tulevik näitab.

Järgmine suurem liigutus on esiistmete nahkkate. Ning muidugi natuke peenemat pudi, et talvel autosid kraavist välja tõmmata jms.

Muid asju vaadates sai ka selgeks, et tehase supaka asendamine ei oleks suur kulu. Aga kui sellele juba mõelda, siis parem oleks mõelda terve muusikamängija asendamisele, k.a. see, et saaks keskkonsooli laeka poole suuremaks (laekas 6cd vahetaja). Muidu muusikamängijat asendama ei hakka, kui saan kas 1. tahvlist muusika usb juhtme, või BT-ga autosse või 2. mälukaardiga (Roidmi juba proovitud ja kasu ei miskit, peale selle et USB kaudu laeb).

Hetke prioriteet on siiski esiistmete nahk, tagasilla dtt, ning esisilla dtt. Kompressor ja varuratas on selline umbmäärane mõte, eriti kuna ilma korraliku tungrauata pole kummalgi mõtet.



____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
09.08.2018 at 22:24
mrtn
1997 Ford Expedition 4x4 EB
BT on tänaseks ainumõeldav lahendus, kui sa just restaureerimist ei plaani.
09.08.2018 at 22:29
desiderii
1997 Ford Expedition 4x4 EB
quote:
mrtn: BT on tänaseks ainumõeldav lahendus, kui sa just restaureerimist ei plaani.

Ühelt poolt ei plaani. Teiselt poolt on lapsepõlve rumal harjumus, et kõik 78GB muusikat peab korraga seadmes olema, on see siis arvuti, telefon või tahvel (või HDD, SDD, SD). Samas kui juba BT on võimalik, siis BT on otstarbekas ja ülejäänud ruumi võib planeerida võimendile vms.

____________________________
kirjanik
97' Expedition, mis vaikselt uusi juppe kogub.
97' Mark VIII
10.08.2018 at 04:55
tqhq.ee foorum : Minu auto : 1997 Ford Expedition 4x4 EB  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2018. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.