register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Minu auto : 84` Firebird 5.7L   1 2 3 4 5  
Poster Message
savi
84` Firebird 5.7L
Olen siis antud auto uus omanik:

http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=44599

Et kõik oleks lõbusam kirjeldan oma ostmise saagat. Nimelt jäin kevadel antud masinast ilma, sest ei suvatsenud piisavalt maksta. Nüüd maksin aga rohkem, sest ilmselt paistis mu meeleheide juba kaugele. Aga mis peamine, kätte sain!
Veenev argument antud masina soetamiseks oli tööd kapoti all ja korralik kere. Kahjuks nö vahendaja käest ostes "ununesid" mulle mainimata kõik lõbusad tööd, mis mind ees ootavad. Ei midagi erilist, aga kui sa seisad Selveri ees ja ei saa enam autosse sisse, sest üks kutt unustas mainida, et ukselukud ei toimi, siis on veits naljakas küll.

Igastahes, praeguseks paigaldatud puldist avatav kesklukk, mis paraku vaid lukustada ei suuda (seda peab ise seest tegema),sest mootoril pole piisavalt jõudu. Ei uutel ega vanadel. Kes on kokku puutunud, võiks aidata.

Praeguseks kõik.

____________________________
---------
1984 Firebird 350
1991 Firebird 383
16.05.2016 at 14:29
savi
84` Firebird 5.7L
Raporteerime.

Auto käis vahepeal Tartu Texas car services. Vibra tagasillas tingitud veits kõverast poolteljest. Kui kellelgi leidub või teab, kust saab soodsalt kasutatud/uut tagumist vasakut pooltelge, siis ootan pakkumisi.

Mingeid muid üllatusi ei tulnudki - mujal on kasutatud kvaliteetseid juppe ja tehtud veits omaloomingut. Nädalavahetusel hakkan lae fiiberkattele polstrit peale kleepima. Ja shifteri ümber tuleb uus anodeeritud alumiiniumist kate. Vana oli erinevate omanike poolt igatepidi auguliseks puuritud. Siis ilmselt ka veits pilte.

19.05.2016 at 09:37
anryo
  
84` Firebird 5.7L
quote:
savi: Igastahes, praeguseks paigaldatud puldist avatav kesklukk, mis paraku vaid lukustada ei suuda (seda peab ise seest tegema), sest mootoril pole piisavalt jõudu. Ei uutel ega vanadel. Kes on kokku puutunud, võiks aidata.
Alusta ukseluku mootorite juhtmetest ja klemmidest ja peale seda võid ka aku enda ühendused üle vaadata.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
19.05.2016 at 12:21 1 edit. Last edited 19.05.2016 at 12:21 by anryo
max
84` Firebird 5.7L
Mõõda kõigepealt oma pooltelg ära, seal võib erinevusi sees olla. Kui see on originaalsild, siis on tõenäoliselt GM-i 10-bolt 7,5" sild ja 26 nuuti.
19.05.2016 at 13:27
savi
84` Firebird 5.7L
quote:
anryo:
quote:
savi: Igastahes, praeguseks paigaldatud puldist avatav kesklukk, mis paraku vaid lukustada ei suuda (seda peab ise seest tegema), sest mootoril pole piisavalt jõudu. Ei uutel ega vanadel. Kes on kokku puutunud, võiks aidata.
Alusta ukseluku mootorite juhtmetest ja klemmidest ja peale seda võid ka aku enda ühendused üle vaadata.

Uue keskluku plokiga said veetud ka kõik uued juhtmed. See osa peaks OK olema. Arvad, et aku klemmida vajaks puhastamist? Kui masin käivitub korralikult peaks sellega ka vast kõik ok olema.
19.05.2016 at 14:07
sqirrel
 
84` Firebird 5.7L
quote:
savi:
quote:
anryo:
quote:
savi: Igastahes, praeguseks paigaldatud puldist avatav kesklukk, mis paraku vaid lukustada ei suuda (seda peab ise seest tegema), sest mootoril pole piisavalt jõudu. Ei uutel ega vanadel. Kes on kokku puutunud, võiks aidata.
Alusta ukseluku mootorite juhtmetest ja klemmidest ja peale seda võid ka aku enda ühendused üle vaadata.

Uue keskluku plokiga said veetud ka kõik uued juhtmed. See osa peaks OK olema. Arvad, et aku klemmida vajaks puhastamist? Kui masin käivitub korralikult peaks sellega ka vast kõik ok olema.

Luku mehanism, mida keskluku mootor liigutama peab käib kergelt? Kunagi jantisime ühe samasuguse TA'ga, vajas hoolega määrimist kogu see kaadervärk aga saime liikuma.

____________________________
GMC Safari '96
Chevrolet Astro '95
-----------------------
19.05.2016 at 14:19
savi
84` Firebird 5.7L
quote:
sqirrel:
quote:
savi:
quote:
anryo:
quote:
savi: Igastahes, praeguseks paigaldatud puldist avatav kesklukk, mis paraku vaid lukustada ei suuda (seda peab ise seest tegema), sest mootoril pole piisavalt jõudu. Ei uutel ega vanadel. Kes on kokku puutunud, võiks aidata.
Alusta ukseluku mootorite juhtmetest ja klemmidest ja peale seda võid ka aku enda ühendused üle vaadata.

Uue keskluku plokiga said veetud ka kõik uued juhtmed. See osa peaks OK olema. Arvad, et aku klemmida vajaks puhastamist? Kui masin käivitub korralikult peaks sellega ka vast kõik ok olema.

Luku mehanism, mida keskluku mootor liigutama peab käib kergelt? Kunagi jantisime ühe samasuguse TA'ga, vajas hoolega määrimist kogu see kaadervärk aga saime liikuma.

Ma WD40-ga loputasin kõvasti ja liigutaisn mehanismi. Hakkas paremini käima küll. Minu arust isegi väga hästi, aga sellest nagu ei piisanud. Käega veits kaasa aidates sai hakkama küll, aga ilma mitte. Selline tunne oli, et mootor surub üles nurga all .. mängisin igatepidi nurgaga ka, aga see ei toonud ka oodatud tulemust. Kas peaks uuesti üritama miskit break-cleaneriga kõik õli ja jäägid maha loputada? ei tea..
19.05.2016 at 14:31
anryo
  
84` Firebird 5.7L
Äkki ei saa nö "nullpunktist" üle lihtsalt? Proovi hoovastikku lühendada natuke, et oleks väikese pinge all.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
19.05.2016 at 14:54
savi
84` Firebird 5.7L
Uus laekate. Sest jah, enamusel on originaal niiskusega hukka läinud.

http://www.upload.ee/image/5828549/IMG_2182.JPG
http://www.upload.ee/image/5828555/IMG_2204.JPG
http://www.upload.ee/image/5828559/IMG_2187.JPG

Üldiselt olen megarahul. Piltidel ei ole veel kõiki plastikuid küljes, aga peaks päris hästi aimu saama.
23.05.2016 at 22:34
Asko07
84` Firebird 5.7L
Päris hea 😊
24.05.2016 at 06:59
Transam4
84` Firebird 5.7L
Kas targa katuse plekk on roostest vaba? Viimati kui nägin siis mullitas korralikult.. Ja kas kapoti all juhipoolse esiamordi juures ka rooste kõrvaldatud juba :O ?
25.05.2016 at 20:03
savi
84` Firebird 5.7L
Targa keskel olev plekk ei ole roostest vaba ja seda enne ei tee ka, kui ei ole plaan 500€ eest Targa tihendeid tellima hakata. Kuna tihendid peavad, siis minugi poolest võib see plekk seni ka roostes olla :) Kapoti alt paistis kõik ok. Üldiselt nokitsemist jagub ja seda ilmselt ka tulevastele põlvedele. Hetkel vaja vahetada tagumine vasak pooltelg (telje sain eile kätte). 90+ km/h on veider vibra sees. Möödaminnes vedasin ära ka kõlarikaablid, paigaldasin dash kõlarid ja panin sisse USB/Bluetooth maki. Taha ootan veel kõlareid. Tümm on põhiline (loe irooniaga). Möödaminnes otsin ka tagumise istme tarvis turvavöösid.
26.05.2016 at 08:52
savi
84` Firebird 5.7L
Kuna hele vaipkate oli kole ja uue vaiba ostmine tundus esialgu tarbetu, siis otsustasin teha katsetust Fabric Spray-ga. Tegu spetsiaalselt kangaste ja Upholstery sprayga, mis on mõeldud auto sisemusele. Tavalisest kangasprayst on see kallim (14€ purk). Igastahes, lisasin ühe pildi peale esimest värvimist (1 kiht). Eelduste kohaselt tuleb veel vähemalt 1 kiht, aga praegune tulemus on juba päris hea.

Pilte ka:

Before - http://www.upload.ee/image/5836660/IMG_2268.JPG
After - http://www.upload.ee/image/5836670/IMG_2275.JPG

Mis on huvitav, värv ei haise ebameeldivalt. Peaks olema nö "ihusõbralik" ja permanentne. Ühtlasi peale kuivamist ei ole täheldanud laike vms - jääb väga ühtlane. Hetkel veidi hall, sest alt kumab heledat veel läbi, aga see peaks muutuma järgmise kihi või kahega. Arvestama peab muidugi, et kogu nali kokku läheb ca 100€. Kui kate ise on korralik ja eelnevalt puhastatav, siis on see 1/3 uue maksumusest.

Kes tahab, võib F-bodyl kaema tulla :)

27.05.2016 at 08:53
otsiabi
 
84` Firebird 5.7L
mis kaubanduskett seda kangasprayd pakub?

____________________________
'64 T-bird
'71 F100
'74 Charger
'86 STW
27.05.2016 at 08:56
savi
84` Firebird 5.7L
quote:
otsiabi: mis kaubanduskett seda kangasprayd pakub?

http://www.fabricspray.eu/?35,ee_upholstery-black

Alguses tundus kahtlane leht, aga kaup paistab aus. Youtubes:



Muuseas... see käega sissehõõrumine ei ole nii meeldiv nagu videost paistab. Mina isiklikult soovitan lähemalt sprayda - siis on nö penetratsioon piisav ja värvikadu on minu arust väiksem. Lateks kindad võiks vähemalt ikka käes olla.
Et valet muljet ei jääks, siis esimene kiht on pildistatud suhteliselt hämaras juba ja märja värviga. Eeldan, et tänase päeva jooksul kuivab märksa heledamaks. Peale nädalavahetust tõmban järgmise kihi peale.
27.05.2016 at 09:26 1 edit. Last edited 27.05.2016 at 09:33 by savi
savi
84` Firebird 5.7L
Kuna käigukangi ümber olev plastik oli aja jooksul juustuks puuritud, siis lasin tuttaval teha alumiiniumist uue katte. Lihtlabase värvimise asemel sai plaat anodeeritud ja omab nö "brushed aluminium" välimust. Super-rahul!

https://www.dropbox.com/s/w5szobqphahlb3m/Photo%2018-06-16%2012%2040%2001.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/qfge18wl1l2v3n7/Photo%2018-06-16%2012%2040%2021.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/21xsk32th1dcoxo/Photo%2020-06-16%2021%2045%2058.jpg?dl=0

Tähelepanelikumad vaatajad saavad aru, et peegli nupud on puudu - nende saatust praegu ei tea. Antud kohas oli alles vaid pesa, kuid mitte nuppe ja kas peeglid ka nuppudega liigukski, ei tea. Esialgu ei hakanud plaadi sisse auku selle jaoks tegema.

21.06.2016 at 08:31 2 edits. Last edited 21.06.2016 at 08:33 by savi
savi
84` Firebird 5.7L
Dokumenteerime - Tulilind on vahepeal kõvasti modifikatsioone saanud.

TH350 kast sai TH700 vastu vahetatud. Oli narr sõita teisega 3500 pööret 90km/h juures. Lõbu läks muidugi kulukaks, kuid loodetavasti annab küttekulust jms peagi investeeringud tagasi. Kast Imre tehtud tugevdustega. Lisaks uus turbiini, hooratas, shifter jne. Jäänud veel vast spido ajam ja OverDrive lülitus teha. Viimase osas võivad kõik jagada ägedaid soovitusi, sest B&M aftermarket lahendus on ca 300€ ja päris niisama nupuga lülitatavaks ei taha ka teha. Ehk rahakott sai korralikult pihta, aga tulemus on vast seda väärt.

Ja no nagu sellest ei oleks piisanud, siis väljalase eest taha roostevabast ja veidi parema kliirensiga ja tummisema saundiga. Eelnevalt juba juurde krutitud Hookeri pütt on mõnus kompliment saavutusele.

Muuhulgas selgus, et antud isendil on vahetatud absoluutselt kõik puksid (mootor, kast, sillad jms) polüde vastu. Ja tundub ka, et irocz pealt on üle toodud paremad tugevamad stabikad, tagasild jms. Värsked tundub ka kogu vedrustuse osa. Olen positiivselt üllatunud. Räigelt kõver põikhoob tuli küll lisaks vahetada, aga see oli köömes.

Ühtlasi sai tagasi ühendatud käsipidur - tundus, et keegi on kunagi sellega hätta jäänud klotse vahetades ja lihtsalt trossid lahti ühendanud.

Aga siin veel ei lõppe. 10x2 tolli õhufiltrikorpus sai 14x3 vastu vahetatud, et mootor saaks hingata ka ja lisaks uued küünlajuhtmed, sest vanad olid vastu kollesid ära põletatud.

Halvemate uudistena on tagasillas ikka veel mingi vibra ja karpa on tugevalt üledimensioneeritud ehk 750CFM + kolled annavad veits läbi. Esimese neist kolmest tahaks enne uut hooaega siiski ära saada.

Veits pilte ka, et päris igav poleks:











04.10.2016 at 16:37
max
84` Firebird 5.7L
Mulle meeldib, kui alustatakse auto korda tegemisega ja alles siis modimisega.

750 cfm pole iseenesest probleem. Nt GM ladus tehasest 350 mootoritele 750 cfm Quadrajette suure hooga peale - paljude poolt hinnatud karpad, kuna on ökod, lihtsad ja hingavad piisavalt hästi.

Enda kogemus dynos 750 cfm (3310, VS) Holleyga (355 cid, ca 360 hp) - asendamisel 650 cfm DP Holleyga tuli 10-20 hp juurde. Ma usun, et see oli tingitud sellest, et väiksem karpa juhtus olevat paremi hääles. Kokkuvõtvalt, kuna karpa ülesanne on õhku läbi lasta ja kütusega segada, siis 100 cfm suurem karpa "lõppkiiruses" tohutut vahet sisse teha ei tohiks. Pigem keskenduksin karpa hingeelu tundma õppimisele ja reguleerimisele. Väiksem karpa peaks olema teoreetiliselt parema throttle responce'i ja ökonoomsusega, muud ei midagi. 750 cfm peaks täiesti okeilt hakkama saama 350 cid peal.

Installi karpale painduvad kütusevoolikud, võta düüsikomplekt (ja muud tarvikud vastavalt karpa mudelile) kaasa ja Maaülikooli dünosse. Siis leiad päris kindlalt mitu hp-d ja mpg-d üles. Teisiti teada ei saa, mis sinu setupile parim on.
05.10.2016 at 09:36
savi
84` Firebird 5.7L
Jah, nõustun, et enne auto korda ja siis modima. Eks kogemata on juhtunud, et on juba saanud mode ja korrastamist korraga.
Maaülikool on tegelt plaanis - karpa regullimise komplekt on tegelt olemas (tuli autoga kaasa). Karpa hingeellu pean veel süvenema - kuigi AirToFuel gauge näitab, et võiks täitsa enamvähem olla.
Painduvat voolikut otse sappa ei saa panna - filter peab madalamal istuma ja siis jääb juba filtrile ette. Seetõttu sai ka nö jäik kütuseliin allapoole toodud.


quote:
max: Mulle meeldib, kui alustatakse auto korda tegemisega ja alles siis modimisega.

750 cfm pole iseenesest probleem. Nt GM ladus tehasest 350 mootoritele 750 cfm Quadrajette suure hooga peale - paljude poolt hinnatud karpad, kuna on ökod, lihtsad ja hingavad piisavalt hästi.

Enda kogemus dynos 750 cfm (3310, VS) Holleyga (355 cid, ca 360 hp) - asendamisel 650 cfm DP Holleyga tuli 10-20 hp juurde. Ma usun, et see oli tingitud sellest, et väiksem karpa juhtus olevat paremi hääles. Kokkuvõtvalt, kuna karpa ülesanne on õhku läbi lasta ja kütusega segada, siis 100 cfm suurem karpa "lõppkiiruses" tohutut vahet sisse teha ei tohiks. Pigem keskenduksin karpa hingeelu tundma õppimisele ja reguleerimisele. Väiksem karpa peaks olema teoreetiliselt parema throttle responce'i ja ökonoomsusega, muud ei midagi. 750 cfm peaks täiesti okeilt hakkama saama 350 cid peal.

Installi karpale painduvad kütusevoolikud, võta düüsikomplekt (ja muud tarvikud vastavalt karpa mudelile) kaasa ja Maaülikooli dünosse. Siis leiad päris kindlalt mitu hp-d ja mpg-d üles. Teisiti teada ei saa, mis sinu setupile parim on.
05.10.2016 at 12:16
max
84` Firebird 5.7L
Mõtlesin midagi sellist: https://www.summitracing.com/int/parts/sum-220100/overview/

Düüside vahetamiseks pead sa fuel bowl'e pidevalt maha keerama. Mulle endale oleks väga meeldinud, kui seal oleks mingi painduv variant olnud - siis oleks pääsenud kütusetoru igakordsest lahtikeeramisest. Nii võid vabalt dünos tunni säästa, mis maksab ise tead kui palju. Samuti aitaks mingi lahendus, et kütus bowl'ist ladistamata kätte saada. Mul oli spets anum selleks tehtud.

Segu ei ütle eriti midagi - dünos saadki alles teada, mis sul WOTi segu peaks olema, et max jõud saada. Kruiisimise segu saad ka hiljem seadistada, selleks ei pea dünosse minema.
05.10.2016 at 15:07 1 edit. Last edited 05.10.2016 at 15:09 by max
vvt
  
84` Firebird 5.7L
Mina lasin treialil Holley karbussi jaoks lihsalt treida sinna bowli külge keeratavat voolikustutserid 8 mm kütusevoolikule. Ma lihtsalt pole aru saanud nende jäikade torude ja AN voolikute headusest.
Iseenesest see süsteem on paras ikaldus bensiiniga mulistamise pärast - võtke eeskuju nt Weberi vertikaalsest karbusist (Lada), düüside vahetus ilma mingi lodistamiseta.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
10.10.2016 at 09:45 1 edit. Last edited 10.10.2016 at 09:46 by vvt
max
84` Firebird 5.7L
Siit tasuks veel edasi mõelda ja perspektiivi arvestada - kui osta korralik karpa, kõik karpa seadistamiseks vajalikud töngad (düüsid, kiirenduspumba nukad, PV-d, metering plate'id jne) ning korralik progetav süüteboks koos korraliku jagaga, siis on asjaliku mitmepunktipritse raha kulutatud.
10.10.2016 at 13:40
vvt
  
84` Firebird 5.7L
Olen ka ise taolisi arvutusi teinud, kui kasutada meiemail levinud (nt VEMS) pritsesüsteemi ja komponentidega mitte priisata (noh võtta nt ebayst Corvette pihustid koos lattidega, mitte hakata üle pingutama uutega ja istutada need olemasolevale kollektorile), siis on ideel isegi rahalist jumet. Ameerika poodides miskipärast selline stuff kallim on ning asjad ise mitte kõige arenenumad.

Muidugi paljalt ajuploki hinna peale loota ei maksa, karpa peale ehitatud mootor tahab tervet pinu asju lisaks ja need maksavad rohkem veel kui ajuplokk ise. Lisaks sõltub palju sellest, kui kodus sa ise elektroonika ja juhtmete vedamisega oled.

Nende süüteboksidega tänavasõidu masinale - no öeldakse, et kasutegur väike, suurima kasuteguriga on kontaktivaba jagaja korraliku süütepooliga.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
10.10.2016 at 15:54 1 edit. Last edited 10.10.2016 at 15:55 by vvt
savi
84` Firebird 5.7L
Nüüd siis on selgunud viimase vibra põhjustaja. Kardaan, mille ristid olid punktkeevitatud. Eks kahtlus oli juba varem, aga nüüd sai teise Trans Ami pealt ringi proovitud ja see kinnitas kahtlusi. Ise olen karpa asemel mõelnud FiTechi EFI peale. Robustsete arvutuste kohasel tuleb ligi 900€ eest koju kätte. Seda siiski ilma kütte return osata. Seniks on aga põletavamaid teemasid :)
11.10.2016 at 08:24
vvt
  
84` Firebird 5.7L
Targad kirjutavad veel, et suure karpa probleemi (st kehva tühikäiku ja tuimust väikestel pööretel) saab leevendada teistsuguste, paremate väikeste segukoonuste ehk Ameerika keeli boosterite panekuga.
Standardis on nendel tänavasõidukarpadel mingi elementaarne "dog leg" booster, kuid lisaraha eest saab võtta ringikujulised (annular boosters), mille pihustamisomadused on väikese õhuvooluga paremad.
Kas konkreetsele midagi sobivat on - ei tea, lihtsalt tuli meelde mingine ammune loomkatse nendega vist Popular Hot Roddingus.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
11.10.2016 at 11:24
tqhq.ee foorum : Minu auto : 84` Firebird 5.7L   1 2 3 4 5  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.