register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Sissetöötamine (mootor) ?  
Poster Message
moron
Sissetöötamine (mootor) ?

Olukord: Fordi V6(bloweriga). Mootoril vahetasin kõik saaled,kolvirõngad,tihendid. Nukkvõll ja rulltõukurid jäid originaalid.Komplekteeritud on mootor assembly lubega vajalikud kohad mootoriõliga.



Küsimused targematele: Mis rezhiimil olete remonditud mootoritele sissetöötamist teinud?

Kas võib õige olla väide: Peale esimest paari minutit lasta mootoril käia 1500-2000rpm-- selleks,et väntvõll

silindriseintele piisavalt õli pritsiks?

Mis õli või õlilisandit olete sissetöötamiseks kasutanud? Eesti turult pole ma üldse midagi leidnud.
(Tehas käseb motos 5w30 kasutada)
28.09.2017 at 08:56
Maik
  
Sissetöötamine (mootor) ?
Kunagi sai seda siin foorumis lahatud nii ja naa ,arvamusi oli kuni selleni välja,et kohe max rpm peal sõite tegema hakata.



____________________________
2011 Chevrolet Camaro 2SS/RS
28.09.2017 at 18:21
Stang-R
 
Sissetöötamine (mootor) ?
Spetsialistid ehk korrigeerivad, kuid see pööritamise teema on rohkem nagu uue nuka puhul, kui kasutatakse tavalisi hüdrotõukureid, mitte rullidega. Siis tuleb jah ca 25 min anda 2500 p/min.
Rulltõukurite puhul pole see oluline.


____________________________
Mustang 68 HT
29.09.2017 at 17:33
vvt
  
Sissetöötamine (mootor) ?
See pööritamine on nukkvõlli sissetöötamiseks. Peale töötlemist krobelisevõitu silindriseintel on seda õli liigagi palju.
Nuka puhul pidi see "pööritamine" olema hea sõltumata tõukurite tüübist - selle eesmärk on nukkide (ja followeride) sissetöötamine (pidi tekkima miski "sobituv kalestumine" tööpindadel).
Rulltõukuritel jah - kuna tõukuri rullil ja nukil puudub püsiv kokkupuutekohta - pole loogiliselt mõeldes nii tähtis.
Sama protsess on soovitatav nt BMW M30 tüüpi mootoril, kus pole üldse mingeid tõukureid. On lihtsalt taldadega (st mitte rullidega) nookurid, mille kõvasulamist talla vastu nukk käib.
Mingil juhul ei makskaks kasutada sünteetilist õli (mida 5W-30 kindlasti on). Sünteetiline õli on väga libe ja see takistab sissetöötamist.
Mis puudutab mineraalõli ja ülelaadimist/turbasid, siis kogemus puudub.
Kindlasti võib arvestada sellega, et sünteetilise õli kasutamisel on sissetöötamine vaevalisem (st pikem) õli paremate määrimisomaduste tõttu (sissetöötamisel oleks hea, kui mootor hästi natuke kuluks ju).

NB! Õlisurve tuleb üles ajada ilma mootorit käivitamata, st starteriga või ligipääsetava õlipumba võlli korral elektridrelliga. Sest kui sa keerad koha 2000 pööret ja õlisurvega tekib mingi jama, rikud saaled.
Mootor käivitada alles siis, kui oled veendunud, et õlisurve kohe üles hüppab nagu võtit keerad. Mõnda tüüpi õlipumba puhul, eriti kui pump veits kulunud on, võid kruttida nagu lollakas - survet ei tule.
See on enamasti nende pumpade probleem, kus õlipumba sisehammikas istub väntvõlli otsas ja tühi pump peab arendama soliidse vaakumi, et üldse õliseks saada.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
02.10.2017 at 09:15 1 edit. Last edited 02.10.2017 at 09:18 by vvt
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Sissetöötamine (mootor) ?  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2017. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.