register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Elektriauto eksplutatsiooni arutelu  
Poster Message
dodge525
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
Seoses uudisega Tartu linnavaltsuse Nissan Leafide akudest
https://tartu.postimees.ee/4451293/tartu-linna-mitu-vahe-soitnud-elektriautot-vajab-kallist-uut-akut
mõtlesin, et teeks väikse arvutuse antud autode kohta.
Kui 41tkm siis see oleks sellise keskmise kuluga (kuna linnasõit ikkagi) sellise autole vist mingi 7-8l/100km kohta (võite parandada, kui omate reaalelu vastavaid andmeid) võtame siis kokku mingi 2850 kuni 2900 liitri bensiini. Bensiini keskmiseks hinnaks võiks võtta selle aja jooksul mingi 1,20 €/l niisiis kokku 3400 € minimaalselt või siis kuni 4000€ maksimaalselt.
Oleks hea teada muidugi ka muud kulud selle aja kohta- õlivahetused, rihmad jne aga isegi kui need kokku panna siis arvan, et üle 6000€ see igal juhul kokku ei tule.

Oskab keegi öelda- palju see uus aku siis maksab ja selle vahetus samuti, see vist pole nii nagu õlivahetus. Ehk kogu jutu mõte on elektriauto mõtekusest reaalkasutuses (tootmisest ma ei räägi) Siia pole veel lisatud elektrikulu selle aja kohta vaid võtsin lihtsa arvutise aku vs bensiin (ja natuke bensiiniga seotud kulusid ka peale)

ps: otsisin aga just ei leidnud sobivat teemat, kui moded leiavad koha kuhu sobib võib ümber tõsta, või selle ps. osa ära kustutada.
27.03.2018 at 19:18 1 edit. Last edited 27.03.2018 at 19:19 by dodge525
olevtoom
 
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
Hommikul lugesin (ma loen paberlehte) ja märkasin, et artiklis räägiti aku vahetuse hinnast 7 k€, aga mis agentuuri andmetel see oli, ei pannud tähele. Võis olla NSR...

____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera
27.03.2018 at 19:22 1 edit. Last edited 27.03.2018 at 19:22 by olevtoom
dodge525
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
tegelikult sain otsinguga tõesti erinevaid andmeid juba aku vahetusest 5000-7000 $ aga hea jutt on jalopnikus ja just Nissan Leafist

https://jalopnik.com/here-is-why-you-should-buy-a-cheap-used-electric-car-1790686267
27.03.2018 at 19:24
tfr
 
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
Tartu Elektritaksol on terve pinu autosid, mis on sõitnud 300K+ ja millel akud ilusti peavad. Seega ma ei kujutagi ette, mida need linnavalitsejad nende autodega teinud on, et neil kõigil 40K pealt läbi on.
27.03.2018 at 19:36
ivoalaska
 
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
Akusid erinevas hinnaklassis algavad kuskil 3000 eurot ja liiguvad tõesti välja kuni 6000 eurot, oleneb tootjast võis sellest, kas on nö remanufactured. Muuseas paljud kasutavad ühe tootja elemente näituseks Priuse teine põlvkond ja lahkamisel olev Tahoe kasutavad samu elemente. Hondal jällegi omamoodi jupstükid. Vahetus kui selline on suhteliselt lihtne tegevus, millega saaks enamus ise hakkama aga tegelikkuses ei tohi seda ilma vastava serdita teha.
No ja eks nendel masinatel samamoodi mõni element lihtsalt saba pannud ja nende üksikult välja vahetamine on päris mitu suurusjärku odavam aga esinduse poole sellise jutuga on mõttetu pöörduda. Muidugi kui need pillid lähevad veel garantii alla, siis pole vahet omanikule.

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
27.03.2018 at 19:44
johndoe
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
Pühapäeval sakslased autosaates testisid ja tulemus ütles et minimaalselt 100K km peab sõitma et CO2 kulu võrdseks jõuaks. Tesla aku tootmine väideti olema 9.x tonni CO2 (auto kokku üle 15-ne)kui uus mersu nt 8.x t.
27.03.2018 at 19:44
tfr
 
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
https://www.facebook.com/groups/elektriautodeestis/permalink/2068847323347635/?comment_id=2069102726655428¬if_id=1522226109573133¬if_t=group_comment&ref=notif

Kusjuures siin FB-lõimes on ka Nissani esinduse versioon kaasusest.
28.03.2018 at 10:53
dodge525
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
quote:
tfr: https://www.facebook.com/groups/elektriautodeestis/permalink/2068847323347635/?comment_id=2069102726655428¬if_id=1522226109573133¬if_t=group_comment&ref=notif

Kusjuures siin FB-lõimes on ka Nissani esinduse versioon kaasusest.

Õnneks endal pole seda lõustahaigust küljes, kui seal midagi tarka on öelda, siis võib seda ka siia äkki keegi kopeerida (loodame et pole kriminaalkuritegu, mille eest 10a vangi pannakse) . Üldiselt igat-sorti kohad, mis on luku taga, nagu grupid seal fb-s, on interneti loomise ja loojate seisukohtade vastu. Hea ja vajalik info leiab oma tee ka välja, avalikkusele kättesaadavatesse kanalitesse.
28.03.2018 at 12:20
Vanaisa
  
Moderator
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
----Henri Daum

Terve antud lugu on ühepoolne ja täis hulgaliselt ebatäpsusi. Tartu linna probleem ei ole mitte vähenenud mahuga akud, vaid Oppama LEAFi päriselu läbisõit versus ootused ja vajadused.

3 autost ühel on läbisõit 40 000km, kahel teisel 1,5-2 korda kõrgem. 2017 aasta teise poole seisuga oli kahe suurema läbisõiduga auto akul kõik 12 pulka järel ja selle 40 000km läbisõiduga auto akul 11 pulka järel. Akutest andis soovituse selle väiksema läbisõiduga autole, mitte teha nii tihti laadimisi, kui aku on peaaegu täis.

Lisaks muud pisiasjad artiklis, nagu tehnilisi probleeme on ikka olnud ja 3 000 € kliimaseadme remont. Tehnilisi probleeme ei ole pea üldse olnud ja kliimaseadme remont oli garantiitöö, mille eest Tartu linn ei maksnud.

Akuvahetuse hind on ka paigas, see on 6 000 € (KM'ga) + tööraha (~250€ KM'ga), mitte 7 000 €. Lisaks kõik Nissani esindused on varustatud eritööriistadega, koolitatud ja kompetentsed akuvahetust läbi viima! ---
28.03.2018 at 13:04
madis
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
quote:
johndoe: Pühapäeval sakslased autosaates testisid ja tulemus ütles et minimaalselt 100K km peab sõitma et CO2 kulu võrdseks jõuaks. Tesla aku tootmine väideti olema 9.x tonni CO2 (auto kokku üle 15-ne)kui uus mersu nt 8.x t.

Mingi alus ka sel väitel ? Kui sõidad 7l/100 kuluga 100000km diiselautoga siis juba diisli põletamisest tekib ca 18 tonni CO2.
28.03.2018 at 16:54 1 edit. Last edited 28.03.2018 at 16:54 by madis
tfr
 
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
Ma saan aru, et väite point on see, et sisepõleti ehitamine tekitab vähem CO2 ja käitamine rohkem, elektrikal vastupidi. Ja ~100K kandis on see "breakeven", kust edasi elektrikas on rohelisem, kuna jooksevtekitamine on väiksem.
28.03.2018 at 18:14
madis
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
quote:
tfr: Ma saan aru, et väite point on see, et sisepõleti ehitamine tekitab vähem CO2 ja käitamine rohkem, elektrikal vastupidi. Ja ~100K kandis on see "breakeven", kust edasi elektrikas on rohelisem, kuna jooksevtekitamine on väiksem.

Numbrid ikka ei klapi - kui elektrika tegemine võtab 7 tonni rohkem. Äkki oli võrdlus superökodiisliga 3L 100-le, kes teab.

Ma ise ei taha ka seda akutootmiskulu uskuda. Aga ega see polegi usuasi, pandagu linke ja viiteid, saab ise uurida ! :)

Edit: uurisin ja nagu arvasingi, uuringud on kallutatud: https://www.thegwpf.com/new-study-large-co2-emissions-from-batteries-of-electric-cars/

Artiklis viited:

1) pool energiast on tooraine ja pool on tootmiskulu. St recyclingu korral tooraine co2 jälg väiksem
2) eeldatakse et "akutootmise energia tuleb 50% ulatuses fossiilkütustest". Nojah, see eeldus on eelduseks et saaks koledamad numbrid ;)
3) äkki siis laadimise korral kah eeldatakse et laetakse diiselgenekast tehtud elektriga ?

Ühesõnaga, võrdlused on tugevalt kaldus.
28.03.2018 at 20:18 1 edit. Last edited 28.03.2018 at 20:24 by madis
franz125
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
Noh,Eesti puhul põletatakse kiva ja see neid numbreid ka paremaks ei tee.Kuskilt teadusajakirjast veerisin mingi aeg tagasi et neid akusi ringlusse ei lasta sest see kallim kui uue tegemine.Mingi ideepoeg oli neid hakata kasutama nö.puhverjaamades mis topitakse tuule ja päikese energia jaamade juurde aga ei tea kaugel sellega ollakse.
28.03.2018 at 21:11
prohvus
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
Oletus, et akutootjad tegelikult mingeid muid (taastuvaid) energiaallikaid kasutavad, pole nagu ka kuidagi rohkem põhjendatud kui antud 50% eeldus. Google väidab, et vaid 13% maailma primaarsest energiatarbimisest pärineb taastuvatest allikatest. Väheusutav, et just akutootjad siin mingid eesrindlased on ja ainult päikeseenergiaga vms läbi ajavad.

Ja kui konkreetselt Eesti kontekstist rääkida, siis põlevkivist toodetud elektriga sõitev auto saastab omajagu rohkem kui suvaline bensukas. Mujal maailmast - Tesla olla plaaninud vist lausa eraldi laadimisvõrku rajada, et tagada kindlasti puhta energiaga laadimine, aga kui reaalne selline plaan tegelikult on firma puhul, kus praegu kõva häälega pankrotivõimalusest räägitakse, näitab aeg. Pigem on loogiline, et ülalnimetatud 13% jõuab enam-vähem vastuvõetava tasemeni kiiremini.
29.03.2018 at 14:11
Jesper
 
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
50% on laias laastus õige number: https://www.iea.org/media/news/2017/Fig3SharesofregenrationbysourceineachOECDregion.png

Samas tüüpiline aku peab vastu 300k vähemalt.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
29.03.2018 at 17:12 1 edit. Last edited 29.03.2018 at 17:13 by Jesper
Thundergod
 
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
Ilmselgelt on kas auto pidevalt kiirlaadijas olnud või kurat teab mida. Sõitsin ise Tallinnas Välk Taksos mõnda aega ja auto millel sõitsin oli keskmine päevane läbisõit 100-150 km ja üldine läbisõit üle 150 000 km. Samas mainin ka et see auto oli ainult suuresti kiirlaadijates laetud ja polnud probleemi et aku vajaks vahetust.
29.03.2018 at 20:38
mambr
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
Tartu elektritaksodel hakkasid akud lendama, kui läbisõit sai 250 000km! Uue aku leidis Ermo tol korral 5500€ ja seda imediile välja ajades. Siin taheti 2015, kui esimene läks, akust saada üle 7000€, kui õigesti mäletan. Ja saabki arvutada kütusekulu per km :)!

____________________________
Chevy ja Pontiac Trans Sport minivanide(1990-2005) uued ja kasutatud varuosad ning remont ja hooldus: Tartu Lääne 24A: 56 632 532
20.04.2018 at 19:06
ivoalaska
 
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
Tänaseks võin öelda, et eelpool jutuks olnud Tahoe aku sai edukalt remonditud ja masin juba mõnda aega liikluses. Kusjuures remondi arve koos uute elementidega ei tulnud isegi mitte lähedale neljakohalisele numbrile.

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
20.04.2018 at 20:35
mrtn
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
Kas seda teadmist võib kasutada kasutatud hübriidi ostmise julgustamiseks?
20.04.2018 at 21:00
ivoalaska
 
Elektriauto eksplutatsiooni arutelu
Mitte seda, isiklikult ei poolda hübriide aga lihtsalt tahtsin mainida, et täna on neid pakke võimalik remontida. 6 liitrine V8 hübriid on iseenesest väikestviisi anekdoot.

____________________________
Cadillac SRX 08
Chrysler 300C Touring ex
Oldsmobile Delta 88 Royale 1982(tegemisel)
Buick Electra 86
Ford Mustang 97
Chrysler PT Cruiser enda piinamiseks
20.04.2018 at 22:51
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Elektriauto eksplutatsiooni arutelu  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.