register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Elektriline kompressor  
Poster Message
urmas
Elektriline kompressor
Kord siin keegi huvitus elektrilisest kompressorist. Sattusin ühele õpetlikule jutule Corral foorumis: http://www.corral.net/Forums/


quote:
Here's why an electrical supercharger is basically an impossibility... Just to keep the math simple, lets assume a mechanical supercharger draws 10 horsepower from the engine to produce a certain amount of boost. For an electrical supercharger to deliver the same amount of boost, it would need to draw... yep, you guessed it, about 10 horsepower. 10 horsepower is equal to about 7500 Watts. Mechanical power is equivalent to electrical power. So, if you power the electric supercharger off of 12 Volts, it would need to draw about 625 Amps (Current = Power/Voltage) to deliver the same certain amount of boost!!! Even if you could power it off of 120 Volts, it would still need to draw over 60 Amps. Now, factor in that superchargers actually draw more than 10 horsepower...
18.03.2001 at 20:35
partel
  
Elektriline kompressor
Ei maksa segi ajada salongi ventilaatoriga :)
18.03.2001 at 21:27
Crac
Elektriline kompressor
OK nüüd asi selge!
Ma nagu mõttes juba kodukootud asja ehitasin aga sinna see mõte nüüd läks :*(
Aga pole midagi...eks siis peab midagi uut välja mõtlema:)
18.03.2001 at 21:31
partel
  
Elektriline kompressor
Ja Top Fuel'i 6000+ hj mootori 14-71 kompressori ringiajamiseks kulub 800 hj, käitusrihm on kosmosetehnoloogia abil valmistatud süsinikkiust.


[Edited by partel on 19.03.2001 at 09:34 GMT]
19.03.2001 at 09:33
max
Elektriline kompressor
quote:
partel wrote:
käitusrihm on kosmosetehnoloogia abil valmistatud süsinikkiust.

Sry, Top Fuelist ei tea midagi, nii et võib loll küsimus olla. Aga miks on seal kosmose-rihm, mitte mingi kett/hammasrattad?
19.03.2001 at 09:58
partel
  
Elektriline kompressor
Ketil on suurem hõõrdumine lülide vahel, sulab kätte ära poole tee peal. :)
19.03.2001 at 10:09
max
Elektriline kompressor
quote:
partel wrote:
Ketil on suurem hõõrdumine lülide vahel, sulab kätte ära poole tee peal. :)
Aga ülekanne hammasrataste abil?
19.03.2001 at 10:11
partel
  
Elektriline kompressor
Ega blower pole nukkvõll. Vända ja bloweri vaheline distants liiga suur...
19.03.2001 at 10:19
max
Elektriline kompressor
Variandid on suured hammasrattad/mitu hammasratast, aga pole oluline...
19.03.2001 at 10:36
Fog
 
Elektriline kompressor
Asi on lihtne:
Lada salongiventus panna otsapidi karbussi ja voila: kaed oma silmaga kuidas mootor tehtud on(kyll mitte komplektses olekus, vaid gaasilises)
20.03.2001 at 09:34
PlyVal64
Elektriline kompressor
Osadele Fiat 128 Coupedele pandi tehasest mingi imevigur peale, mis elektripumba abil ôhku sisselaskesse pumpas(oli n.æ. elektriturbo). Üht sellist olen eestiski kohanud(kusjuures auto keredisain on omaette kommentit vääriv- puhas Ferrari Dino).
20.03.2001 at 15:14
peep
 
Moderator
Elektriline kompressor
50 -60 'ndatel pakkus usa aftermarket tööstus hulgaliselt sarnaseid konstruktsioone müügiks.

PlyVal - kunagi (ca. '89-'90) oli ühel Järve plekul (või oli mootorimees ???) mingi kupee fiat, mille keret oli päris korralikult moditud. Seesama või ?
20.03.2001 at 15:43
PlyVal64
Elektriline kompressor
Võib-olla, ei julge väita. See, mida mina mõtlen, oli sinine pärla. Ja minu arust teda eriti moditud polnud ... kui mine sa tea. Igatahes sellisega poleks mitte häbi sõita.
21.03.2001 at 09:56
baker
Elektriline kompressor
Loogika on enam vähem paigas selles quotes, kuid samas kui mitte tahta nii hirmsat blowerit, siis on asi täiesti teostatav ja kusjuures suht odavalt.

Näide:
http://www.electricsupercharger.com/

Miskise tühise 5000EEGu eest võid saada endale 1PSI-se superchargeri mis olenevalt mootori suurusest miskised 5-15 HPd annab. Kaalusin seda kah mingil hetkel, aga hetkel otsustasin siiski CIDide kasuks :)
21.03.2001 at 13:36
Fog
 
Elektriline kompressor
Aga kuidas reageerib karpa sellele eRAM'ile ja üldse turbo/blower setupile??? Kas olen valesti aru saanud, et need jubinad rohkem pritsungile on???
07.05.2001 at 20:41
LaSa
 
Moderator
Elektriline kompressor
valesti jah.
bloweri võid panna nii pritzungile ku ka karpale. Kunagi ennevanasti olen lugenud lahendusest, kus on esmalt blower, siis karpa ja intake. Sel juhul tuleb tõesti karpat veidi ümber ehitada, et karpa sisemised rõhud mööda ei läheks ning bena düüsemööda tagasi voolama ei hakkaks. Põmtselt töötab ka ram-air samamoodi; nimelt ülelaadimine toimub _enne_ karpat. Paraku jah, ilmselt pole rõhud seal piisavalt suured, mis mahitaks karbussi ümber ehitama.

aga reeglina on blower/turbo ikka peale karpat.
08.05.2001 at 08:18
arxx
Elektriline kompressor
Täienduseks Mustang GT 94 toodud tsitaadile saab argumenteeritud kriitikat selle vidina kohta lugeda ka sellelt saidilt:

http://home.att.net/~t.vago/waste-money-howto.html

... jutt päris veenev, või mis


[Edited by arxx on 09.05.2001 at 14:18 GMT]
08.05.2001 at 10:43
Fog
 
Elektriline kompressor
quote:
LaSa wrote:
Kunagi ennevanasti olen lugenud lahendusest, kus on esmalt blower, siis karpa ja intake. Sel juhul tuleb tõesti karpat veidi ümber ehitada, et karpa sisemised rõhud mööda ei läheks ning bena düüsemööda tagasi voolama ei hakkaks
Seda ma silmas pidasingi, et pritsel on unnikus survet aga karpa ju välisrôhust seda bena sisse imebki.
IMHO, kôige odavam meie oludes vist turbo(pfüi) poole vaadata, sest isegi tsentrifugaalkompressorid koos siiatoomisega mega-$$$ maksavad
08.05.2001 at 13:09
LaSa
 
Moderator
Elektriline kompressor
nojah, aga ma pole igatahes näinud sellist lahendust autodel, kus oleks blower enne karpat...
08.05.2001 at 13:20
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Elektriline kompressor  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.