register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Chevrolet Express-le gaasiseade  
Poster Message
Mark VIII 97
Chevrolet Express-le gaasiseade
Ostsin hiljuti Expressi, esmaregistreerimine 12.2002 mootor 5,3, läbisõit 120000. Bussi plaanin kasutada trippimiseks(euroopas), aastane läbisõit võib isegi ulatuda 50k-100k vahele. Algne plaan oligi siis mõistagi paigaldada gaasiseade, teemaga ei ole ma aga kursis ja nüüd üllatuslikult negatiivset infot kuulnud. Tahaks vähegi tõele lähemale jõuda, et teada, milliseid valikuid teha.

Konkreetsel mootoril klappide pesad põlevad läbi(kui nüüd ikka õigesti aru sain), täiesti erinev info 50k, 100k, 150k läbisõidu järel, millal see siis tegelikult juhtuda võiks?
Kui läbi põlevad vaja plokikaaned eemaldada, remontida, tagasi paigaldada, kulutus u 2k+km. Usuksin, et sõltuvalt firmast ja ka kahjust võiks see summa tulla oluliselt odavam.
Kui palju sõltub gaasi seadmest, lisaseadmetest(õli pihustid vms), kas võib olla välditav seadmetest tingituna, et mootorit selliselt ei kahjustata? Mida oleks tark teha(ka majanduslikus mõttes) et kahjustust vältida või edasi lükata?
CNG seadme paigaldus on oluliselt kallim, aga saan aru, et ei kahjusta mootorit, kas kahjustusi ja säästu arvesse võttes võiks olla siiski targem lahendus?(seal vist ka paagi erinevus tuleb mängu, plaan oleks muidu paigaldada põhja alla tagavararatta koopasse)
Paremaid hindasi pakuvad järgnevad firmad: seade: Digtronic IQ 80 pakkuja: ELECVOX OU, seade: Zenit Pro OBD - Hercules pihustid, KME Gold reduktor pakkuja Gazoline OÜ. Oskab ehk keegi kommenteerida seadmeid, kas ikka hea valik ja kas firmade töö usaldusväärne.
Kas on põhjust muretseda et LPG, CNG hinnad lähiaastatel suuresti muutuvad, nii, et gaasiseadme paigaldus ei ole enam mõistlik valik?

Ühest teada töökojast öeldi, et neid mootorite remonte tuleb ikka omajagu ette, gaasiseadmete paigaldajad aga neist ohtudest ei ole hoiatanud mind ükski, kellelt hinda küsisin.
10.07.2018 at 01:17
DevilDeVille
  
Chevrolet Express-le gaasiseade
Kaaneremondi suht vältimatu vajadus muudab gaasiseadme mõttetuks, samuti ei tohi alahinnata meie maailmakõigetargemaid ja tublimaid juhtoinaid, kes ilmselt hetkest, kui gaasi kasutajate arv mingi ainult neile teadaoleva taluvuspiiri ületab, kenasti hapniku nulli võivad keerata.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
11.07.2018 at 07:56
Mark VIII 97
Chevrolet Express-le gaasiseade
Ei muuda ju mõtetuks, kui gaasiseade koos remondiga end u. 30k läbisõidu pealt ära tasub, kui oletada et remont vajalik 100k pealt teha, siis ei pea remondi kulutust täna tegema(võtan arvesse, et remont tuleks siiski soodsam ja km kuluna ei arvesta)
Plaanitav aastane läbisõit 50-100k on üsna suur, isegi kui hinnad mingite aastatega järk-järguliselt tõusevad on gaasiseade ja ka remont selle aja jooksul ammu ära tasunud. Ma ei usuks, et hinnamuutused liiga hüppelised on, sama hästi võivad ka bensiini, diisli hinnad lähiaastatel tõusta.

Rääkisin just OU AUTOGAAS SERVIS esindajaga, peakutav seade: 4 põlvkond AEB 8cil OBD , Italy. Tema kindel väide oli: kui seade õigesti reguleeritud ja on peal õlitussüsteem, siis mootorit ei kahjustata.

Kas keegi oskaks ehk kolme teenusepakkujat ja nimetatud seadmeid võrrelda? Hinnaklass on neil sarnane.
Millele peaksin veel tellijana tähelepanu pöörama, et paigaldatud tehnika oleks korralik ja töö saaks korralikult teostatud?
11.07.2018 at 09:07 5 edits. Last edited 11.07.2018 at 10:22 by Mark VIII 97
hents99
  
Chevrolet Express-le gaasiseade
KME gold aurusti on hea, toidab oma 250kw kenasti.
Hercules, Keihin, Hana jne pihusti moodi pihustid on okeid.
Muu osa polegi sinu jaoks oluline, st juhtmoodul/soft vms. Kõik on sisuliselt sama ja pikendatakse vaid pihusti lahtiolekuaega.

Tasuvuse kohta tead ise... lpg liiter maksab ca 0.61 senti (circle k).
Kulu tavaliselt 15% suurem....
Mida suurem litraaz, seda vähem on gaasi rohkem tarbind.
Põlemisväärtuste vahe.

Kestvuse koha pealt....mis see mõistlik aeg/läbisõit oleks, et võiks mootorit hooldada? Ala klapiajam, saaled jne.
Gaasitajad on reeglina mitte nii tihedad hooldajad, ilmselt finantsi tõttu, sest eos gaasitamine on ökotamine :)
Tavaliselt jõutakse enne remondi kui hoolduseni....ja häbi olgu kui gaasiseadet ka pole.
Ehk remont tähendab olematut hooldust. Lennunduses tehakse hooldust tihemini nt.

Ma ise ei ole veel suutnud praktikas kogeda, et miskit pekki läheks vms.

Oma 7-8a tagasi paigaldasin oma autole esimese seadme...sõitsin vast 100k km’i.
Pärast mind võeti sama mootor ja paigaldati teisele kerele...ja lahtivõtmise käigus ei tuvasta küll, et miskit hapu oleks.

Pärast tuli veel rattast ~470kw ja 850Nm. Stock mootor.


Seda hala olen ma lugenud, vaid lugenud, siit foorumist ja teatud kasutajate poolt.
Minu jaoks 100% fantoompromleem. Olen paigaldanud mitmetele oma autodele erineva silindriarvuga jne.
Sõitnud aastaid ilma probleemideta, mis peaksid gaasiga sõites tekkima.


Hiinas sõidavad nt kõik taksod LPG’ga või elektriga. Lpg osakaal vast 90+%.

Edit: Cng puhul on rõhk ca 200 kuni mõneti 250 bar. Lpg puhul kuni 20 bar.
200 bar kannatab silindriline paak ala nagu balloonigaas keevitusele vms.
Paakide mahutamine on probleem, kulub teda ka palju.
Eeldab hästi töötamiseks ülelaadimist/kõrget surveastet.

Lpg’ga annab hea tulemuse ka süütenurga varajasemaks keeramine.


____________________________
C126 ; W201 ; W203
11.07.2018 at 11:20 2 edits. Last edited 11.07.2018 at 11:26 by hents99
armasjumal
 
Chevrolet Express-le gaasiseade
Siin oli kunagi gaasiteema olemas, ei leindud ülesse.
Seal oli link usa tootjate kohta, kus kirjas mis mootoritele ok gaasitada ja millistele ei soovitata.
See Express oli seal teises grupis. Ei tea kas lisa õlitusega oleks ok.

____________________________
G20 '95
11.07.2018 at 14:08
Mark VIII 97
Chevrolet Express-le gaasiseade
hents99 tänud asjaliku vastuse eest.

Ühest tuntud töökojast öeldi, et selle 5,3 mootori plokigaas kehvemast sulamist ja kestab kehvemini kõrgemat temperatuuri.
On, mis on, mul on plaanid tehtud, buss ostetud, seadme olen ma sunnitud paigaldama plaanitava läbisõidu juures, isegi kui sellega hiljem plokikaante remont kaasneb.
Võib ju ka olla, et hooldusest, gaasiseadmetest, seadistusest sõltuvalt osadel tekivad kahjustused, osadel mitte. Osadel vb 50k juures, osadel oopis 250k.

Võtan arvesse su soovitusi seadmete valikul. Ja lasen siis paigaldada lisa õlituse. Kas süütenurga varajasemaks keeramine aitab hoida temperatuuri madalamana?
Võiksin käia tihemini hoolduses, lasta kontrollida seadistust. Oskad ehk anda ka konkreetsemaid soovitusi, näiteks, milline see süütenurk peaks olema või mingeid
muid, millele paigaldusel ja hooldusel peaksin tähelepanu pöörama, või ka auto kasutusel, et võimalikke hilisemaid probleeme vältida, või siis kasvõi aega pikendada,
millal probleemid võiksid tekkida.
11.07.2018 at 15:34 1 edit. Last edited 11.07.2018 at 15:36 by Mark VIII 97
DevilDeVille
  
Chevrolet Express-le gaasiseade
LSx mootor küsib süütenurga sättimiseks progeaju või siis tehaseaju flashimise võimalust. A see oli juba esimesest postist arusaada, et otsus on tehtud ja vaja vaid takkakiitjaid ;)

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
11.07.2018 at 16:49 1 edit. Last edited 11.07.2018 at 16:49 by DevilDeVille
johndoe
Chevrolet Express-le gaasiseade
Kui see remont tuleb kuskil kallimas riigis(ei ole mootori ehitusega nii kursis, et kas saab koju longata või mitte)ette võtta saab kohe selgeks miks maksab lpg seademega 2004 aasta express vähem kui keskmine G20 van
11.07.2018 at 21:00
Mark VIII 97
Chevrolet Express-le gaasiseade
Tasuks siis äkki oopis see aju teema ära lahendada?
11.07.2018 at 23:10
dodge525
Chevrolet Express-le gaasiseade
Mootor räägib: "Kaine mõistus siiski ütleks, kui gaasifirmade listis mootorina juba oled, kui natuke "tõbine" et sinusse uusi eksperimentaalvaktsiine süstida, siis ei maksaks oma tervist sellega kaalule panna, seda enam, et tuleb vahetevahel kuskil kesk-aafrikas moskiitode või kalifornias valgekraedega aega veeta."
12.07.2018 at 23:41
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Chevrolet Express-le gaasiseade  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2018. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.