register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Ideid tagavararatta asjus  
Poster Message
Mark VIII 97
Ideid tagavararatta asjus
Chevrolet Expressil gaasiseade sai siis paigaldatud ja paak tagavararatta kohale, bussiga plaanis euroopas pikemad läbisõidud. Kohe ei osanud vast tajuda, vaatsin, et see ratas ikka korralik lahmakas... Algselt oli mõte panna tagavararatas tagaukse küljes oleva redeli külge aga see pidavat uksehingi rikkuma. Vaadates ratta suurust on see täitsa usutav ja no ega see ratas seal ilmselt ilus ka ei oleks.

Bussi siseruumi ei tahaks rattale ohverdada, seal nibin nabin asjad nii planeeritud nagu vaja. Mu ema fiatil näiteks ei olegi tagavararatast, on see vaht vms, mis lastakse rehvi sisse. Lisaks võiks hädaolukorraks näiteks kaasas olla rehvi parandamiseks "nöör", pump? Mul on elus 2 korda rehv lõhkenud aga põhjus ei olnud rehvide kvaliteedis, vaid et need olid täiesti läbi kulunud. Tõenäosus, et korraliku rehvi endaga midagi juhtub on vist ikka pea olematu. Kui kruvi otsa peaks sattuma on see parandatav nimetatud vahenditega. Äärekivisse sõitmine on võimalik aga pole kombeks. Ehk siis, mõtlen, palju üldse on tõenäosust, et seda tagavararatast vaja on ja kui tekib jama ei pruugi see olla maanteel(tsivilisatsioonis vast abi saamisega probleemi pole, kuskil tühermaal abi võib ilmselt kulukaks osutuda). Oleks nagu sama tõenäosus, et kannan kütusepumpa ja genekat kaasas, äkki ütlevad üles...

Mis teemast arvate, ehk veel miskeid ideid nö alternatiivselte lahenduste asjus? Need tagavararattad on eelmisest sajandist, praegu on nutiajastu, keegi raudselt äpi olukorra lahendamiseks välja mõelnud :D

27.07.2018 at 23:38 5 edits. Last edited 27.07.2018 at 00:00 by Mark VIII 97
dodge525
Ideid tagavararatta asjus
Üks idee oleks
Kuna pikema sõidu van siis ju vaja ka lauda kongi, kus kalja peal hoida ja doominot plõksida, aga selleks lauaks võiks vabalt olla teisaldatav tagavararatas, nagu need õhema moega tänapäeval on, istub ilusti posti otsas ja saad lauana kasutada, isegi kahekesi saaks seal laual asja äkki ajada :) , ja kui vaja keerad mõne poldi lahti ja ratas olemas.
Õmbled ilusa laudlina ka peale, et rehvi servaga riideid ei määriks
27.07.2018 at 02:09 2 edits. Last edited 27.07.2018 at 02:11 by dodge525
v6sa
Ideid tagavararatta asjus
Sõltuvalt istmete ehitusest võib õhem säärane mahtuda istme jalgade vahele. Tasub üle mõõta.

Olen näinud lakke tõmmatuna samuti. Vaja läheb seda ju harva. Nii raskel kultuurimajal ilmselt pole ka stabiilsusekadu märgata.

Kõige tõenäolisem on mingi jama leidmine rehvi. Seda paikavad edukalt nii vaht kui nöör. Esimene eeldab rehvitöökoja külastamist, teine enamasti mingit järeltöötlust ei vaja.

Laua mõte on hea;)

Uksehingedele hakkab eriti siis, kui miski ei toeta suletud ust altpoolt. Kuidas sellel on?
28.07.2018 at 08:35
Mark VIII 97
Ideid tagavararatta asjus
Istmed on kongist välja tõstetud, sinna ehitatud 160*200 voodi, voodi all on surfivarustus ja muu eluks vajalik. Laua funktsiooni täidab tumba moodi ehitis, kuhu saab asju sisse panna. Sel ema autol pumpa mu teada kaasas ei ole, selles vahupurgis ei saa ju nii palju survet ega mahtu olla, pump oleks ikkagi vajalik?
28.07.2018 at 10:32
mrtn
Ideid tagavararatta asjus
Pikematele sõitudele 2 purki vahtu (juhuks, kui oled endale midagi naelast suuremat sisse sõitnud, mul oli ükskord nt rehvi kaaluviht, mille plekist klamber C-kujuliselt turvisesse lõikas).

Siis väike 12V kompressor, nöör/kruvi paranduskomplekt ja muu peaks juba nohu olema.

Nimetatud kaaluvihti tekitatud auku parandasin nii, et lasin pool vahtu sisse, siis keerasin augu allapoole, kuni sealt hakkas vahtu välja pressima, ootasin 10 minutit, lasin natuke survet peale, ootasin, siis veel ja kui enam vahtu välja ei mullitanud, lasin ülejäänud vahu ka sisse ja läksin sõitu. Pidas järgmisel päeval remonti viimiseni ilusti vastu. Hüsteerikuid, kes raiuvad, et vaht rikub rehvi ära, ära kuula.
28.07.2018 at 10:57
wagoneer
Ideid tagavararatta asjus
16 veljega 33" dodge ram-i ratta täitmiseks läheb kas kaks pisemat purkki või üks see suurem purk. Kaks väiksemat andis parema tulemuse nii öelda rehvi täitumise osas kui üks suurem. Kuigi see suurem ajab ka asja ära ja saad edasi kulgeda. Omadest kogemustest suurema ratta korral on vahu tekitatud rõhk rehvis kusagil 1,2(suur purk)...1,5(2xväike) bar. Ehk lähimas bensukas peab natuke juurde pumpama.
Ma vist päris pikka eurotrippi ei julgeks ilma varurattata teha. Vahest läheb rehv ka nii katki,et pole ei vahust ega nöörist abi. Või tundmatul teel läheb august läbi ja teeb ka veljele liiga. Siis jama majas. Igapäevaste junnidega vast pole probleemi ja leiab kiirelt midagigi asenduseks alla. Nii rehvi kui ka velje osas. Sinu liikur aga pole päris igapäevane nähe euroopas ja eriti kusagil äärealadel seigeldes.

____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
28.07.2018 at 10:59
Vanaisa
  
Moderator
Ideid tagavararatta asjus
wagoneer - vana tudengitarkus, et kaks poolikut suppi on rohkem kui üks terve :)
Aga jah, pikad tripid sooviks ikka ratast kaasa. Pane või katusele kui mujale ei mahu. Ei pruugi leida sobivat rehvi koha pealt, veljest rääkimata.
28.07.2018 at 11:45
PhilipJFry
 
Ideid tagavararatta asjus
quote:
mrtn:Hüsteerikuid, kes raiuvad, et vaht rikub rehvi ära, ära kuula.
Tegelikult see ei riku rehvi. Pigem rikub seda rehvir6hu andurit. Aga paljudel seda on? :D


____________________________
V2ntv6ll on selleks k6ver, et mahuks mootorisse 2ra.
28.07.2018 at 15:02
dodge525
Ideid tagavararatta asjus
Ma võin öelda, et olen ameeriklasega trippinud mööda euroopat ligi 80tkm ja ühe korealasega (nüüdseks "ameeriklane") ligi 250 tkm- vaja on läinud selle aja jooksul 1x korealasele vahtu ja sellega asi piirdus, kuni eestini enam ei mäletagi kust (äkki kuskilt saksast).
Lisaksin, et ligi 1000 tkm jooksul olen 3x ainult vahtu kasutanud (1 siis eelpoolnimetatud, 1 kord fullsize dodgevan ja üks kord oli vwlt28), kõik korrad on asi ilusti toiminud ja remonti pole ka kiirelt just jooksnud, masinad on alati mingi 80-90 täismassi kaalus olnud st siis koormaga. (Ja mulle meeldib tee servapool sõita)
28.07.2018 at 19:46
Pets77
Ideid tagavararatta asjus



Mul on selline kitsekeel. Eelmisel 05 vanil sai lükkata pooleldi diivani alla ja u' 15cm kasti ehitasin peale. Kõrvale sai igasugu stuffi ära peidetud veel.
Paar pallooni on rehviläga ja rehvinöör kah lisaks kaasas+kompressor.

Sellel kahjuks see sinna alla ei mahu ja tuli tõmmata rihmaga diivani külge, kuid see nii kitsas, et eriti palju kaotsi ei lähe(aga diivanit ei kasutanud).


Aga olen mõelnud, et võtta üks ilgelt õhuke tag.ratas ja teha flantsiga paigaldatavaks, siis saab neid eraldi edukalt bussi peita.

____________________________
RAM 1500 Sport 4x4
Gmc Savana 04
Ford F150 Flareside 97
Ford F150 SuperCrew Cab 01
Dodge Durango 12
29.07.2018 at 20:00
Mark VIII 97
Ideid tagavararatta asjus
Mõtsin ka, et kui väiksem ratas oleks, siis vb isegi võtaks kaasa. Pm võiks ta ka ukse külge panna, kergem vast ei lõhuks uksehingesi ära. Aga see võiks siis u. poole väiksem olla, kas ja kust sellise leiaks? Praegused mõõdud: 235/75/16
29.07.2018 at 00:13 1 edit. Last edited 29.07.2018 at 00:15 by Mark VIII 97
Vanaisa
  
Moderator
Ideid tagavararatta asjus
Tavaline mõõt. Sellised on näiteks GM full-size autode tagavararattad. Märten ehk leiab sulle mõne?
30.07.2018 at 08:47
Vanaisa
  
Moderator
Ideid tagavararatta asjus
Tavaline mõõt. Sellised on näiteks GM full-size autode tagavararattad. Märten ehk leiab sulle mõne?
30.07.2018 at 08:47
Mark VIII 97
Ideid tagavararatta asjus
Mitut ei taha aga 1 leidub?
30.07.2018 at 19:35
Pets77
Ideid tagavararatta asjus
Ma pigem vaataksin kuskilt euroromulast, sest kitsekeel tuleks vaadata alumiiniumist. Kui teed flantsiga, siis pole ka poldivalemil väga vahet(põhiline on 5 auku).

Mina leidsin endale Astro 03a oma ja see on juba 6x139,7 mõõduga ja vedasin sinna Pacifica rehvi peale. Aga ka Pacifica valem peaks sulle sobilik olema 5x127 aga ET kohta ei oska infi anda, sest pole alla proovinud(peaks ka Jeep G Cherokee ja 08- Voyager olema sama auguvalemiga ja kitsekeelega).

____________________________
RAM 1500 Sport 4x4
Gmc Savana 04
Ford F150 Flareside 97
Ford F150 SuperCrew Cab 01
Dodge Durango 12
31.07.2018 at 09:06
jan22
 
Ideid tagavararatta asjus
Sai kunagi selline lahendus tehtud ja siiani toimib edukalt.


____________________________
Galerii: http://live.hot.ee/gallery/show_gallery?id=918506
http://www.matkaauto.com/
http://www.usaraud.ee/?id=5_5_20_1276
31.07.2018 at 21:38
Mark VIII 97
Ideid tagavararatta asjus
Uks ei käi lahti ju?
31.07.2018 at 21:52
jan22
 
Ideid tagavararatta asjus
Ikka saab ukse pärani lahti teha. Kogu jama käib lihtsal viisil küljest ära või kui ei viitsi küljest ära võtta siis liigendist alla ukse eest ära. Kui alla lasta varuratas siis kipub ta ukse juures sagides jalgu jääma aga samas olen rattale plaaadi peale asetanud ja laud kohe olemas. Tallinnas või samas linnas liigeldes seda ratast üldse külge pole pannud. Reaalselt pole ma seda ratast kordagi kotist välja võtnud kui selle kronsa valmis sain, uus kott peale ja siiani on see peal olnud.
No file was uploaded.


Siin on lõplik välimus.

____________________________
Galerii: http://live.hot.ee/gallery/show_gallery?id=918506
http://www.matkaauto.com/
http://www.usaraud.ee/?id=5_5_20_1276
31.07.2018 at 22:31 1 edit. Last edited 31.07.2018 at 22:32 by jan22
Pets77
Ideid tagavararatta asjus


Eelmise oli sama ratas paigutatud niimodi. Kuna diivan oli 2 osaline, siis oli ka see osa diivani pikenduseks ja kui diivanit polnud vaja, siis oli see nende prusside võrra madalam(prussid käisid sinna plaadi alla peitu). See ratas oli veerandi osa diivani all ja kõik mahtus ilusti ära ja kõrgemas asendis mahtus sinna alla ka kokkupandavad toolid ära.

____________________________
RAM 1500 Sport 4x4
Gmc Savana 04
Ford F150 Flareside 97
Ford F150 SuperCrew Cab 01
Dodge Durango 12
01.08.2018 at 12:38
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Ideid tagavararatta asjus  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.