register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Minu auto : chevy international 1929   1 2  
Poster Message
Jllu
chevy international 1929
Ma siin keskkonnas uus tegelane ja samamoodi ka suht uus teema minu jaoks USA masinad. Kuigi väga kaua aega on meeldinud 20-30ndate toodang. Mõningate juhuste kokkusattmusel on minuni jõudnud pealkirjas mainitud masin. Ja kunas auto taastamine käsile võtmine käib siis otsustasin siia kah teema teha, et järge pidada ja vajadusel abi küsida kogenumatelt tegijatelt. Keegi on kunagi alustanud auto veidike kaasajastamist. Kahjuks eelmise omanikuga pole veel õnnestunud ühendust saada. Oleksin huvitatud auto ajaloost ja ehitamise käigust ja ideedest. Auto oli seisnud müügisaalis mõndaaega. Loogiliselt võttesikka päris mitu aega. Kere oli juba roostetama hakkanud ja mootorgi oli üsna kehvas seisus. Endale õnneks leidus Tallinnast taastatud mootor juppidena ja läheb nüüd mootori kokkupanekuks. Sooviks mõned tiirud teha autoga,tunnetust saada ja veidi nautida ning see järel keretööde kallale asuda. Eestis arvele saamisega tegelemine ka käib...täpsemalt veel ei oska sellest pajatada. Sellest hiljem kui asjad edenevad.
Alustuseks pilte kah. Eks igasugused muud projektid võtavad ka oma aja ja eriti kiiret arengut pole loota aga eks kõik omal ajal...
05.06.2020 at 23:49
Jllu
chevy international 1929
roostet oli ikka igal pool
05.06.2020 at 23:50
Jllu
chevy international 1929
05.06.2020 at 23:52
MENT_GORILKA
chevy international 1929

väga äge massin...loodame, et saame millagi ka üritustel näha!
Edu taastamisel!!!
06.06.2020 at 09:07 1 edit. Last edited 06.06.2020 at 10:34 by Vanaisa (Moderator)
Kaido
chevy international 1929
Äge ja edu. Täpselt selline asjandus, mille saamiseks võiks kõik oma siseorganid müüki paisata (iseasi, kes neid tahab)...
06.06.2020 at 10:24
DevilDeVille
  
chevy international 1929
Toorik on aus, kogu päramine tulemajandus tuleks paigaldajale alternatiivsesse sünnituskanalisse paigaldada, niisamuti katuseluuk. Kui vüimalik, siis riputa aistevahele suvaline LSx arhitektuuriga asjandus ja moodsal ajal ka soovitavalt 6 käiguline. Kuigi täiesti kasutatav on ka th700/4l60e.


____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
06.06.2020 at 12:05
Vanaisa
  
Moderator
chevy international 1929
Natuke roostekirmet on 1929 aasta auto puhul üsna normaalne.

Ütle mõni euro/japsi auto mis 90+ aasta pärast veel alles on? :)
06.06.2020 at 12:20 1 edit. Last edited 06.06.2020 at 12:21 by Vanaisa (Moderator)
Jarmo
  
chevy international 1929
quote:
DevilDeVille: niisamuti katuseluuk.


Btw, lihtsalt ninatarkluse ja tähenärimise huvides märgin ära, et katuseluugid, just sellised järelturu isepaigaldatavad luugid, olid '70'-'90 perioodi
street rod'ide (ja ka custom van'ide ja muu säärase) hulgas tegelikult täiesti ajastukohane ehitusvõte. Kuid rõhutan ka, et rod'ide
hulgast peamiselt just vaid street rod'idel.
Kõnealune masin oma välimuselt on üsna säärase ajastu tunnetusega juba ka ja eks ühest küljest oleks variant tehagi just selline street rod'i maiguline
asi seda suunda defineerivaid elemente rõhutades.

Aga mis üldse on omaniku plaanid? Kas pigem rod'i suunaline (ükskõik kas siis hot rod või street rod või rat rod) või hoopis tagasi originaali?

Põnev projekt igal juhul :)

____________________________
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
06.06.2020 at 13:20 7 edits. Last edited 08.06.2020 at 08:00 by Jarmo
Jllu
chevy international 1929
See masin oli müügis kui Street rod ja rehvide järgi vaadates on see ehitatud selle aastatuhande alguses. Ja esialgu on plaanis välimiselt jättagi selliseks nagu on, koos katuseluugiga. Pisemaid muudatusi tuleb kindlasti nagu tagumised tuled,kroom pasun ja esitulede muutus. Originaali taastamisega ei hakka tegelema. Kui oleks tahtnud originaali siis oleks ostnudki juba sellise, sest originaali Eestisse toomisel oleks olnud riiklikud maksud 0%. Mootoriks on 5,7l v8 ja ka selle kokkupanek on alganud. Kolvirõngaid lähen homme jahtima linnapeale. Tegemise käigus saab otsustada mis saab velgedest. See teema on hetkel lahtine. Kas jätta nii kuis hetkel on või asendada millegiga - seda näitab aeg. Plaanis kere juures kõik puust osad välja vahetada metalli vastu ja sisustus uus teha. Pakkutakse ka korralikku armatuuri koos kelladega mis sobib originaali armatuuri kohale ovaalseplekiga.
Ma päris siseorganeid panti ei pannud aga palju puudu ei jäänud kah. Igatahes sain auto, mida ammu tahtnud - nüüd vaja ainult aega leida, et sellega rohkem tegeleda saaks.
Ja loomulikult tulen üritustele eputama kui valmis saan selle.
Vennanaine ootab kah kunas see valmis saab, sest vend oli lubanud, et sellest tuleb nende pulma auto :)
Projekt on igatahes põnev, teine vend lubas kah igal vabal hetkel kohal olla mu garaasis.
07.06.2020 at 14:20
MENT_GORILKA
chevy international 1929
quote:
Jllu:

väga äge massin...loodame, et saame millagi ka üritustel näha!
Edu taastamisel!!!
10.06.2020 at 20:25
Pierre
chevy international 1929
Ennegi on muidugi imesid tehtud ja sellessuhtes soovin tegijale edu.
Aga tundub, et seda autot on seitse korda oma elus tehtud ja igaüks omas enda fantaasiat, seega esialgu ei jaga üldse seda eufooriat. Selle töö tulemus saab olema mountain to climb....
11.06.2020 at 02:22 1 edit. Last edited 12.06.2020 at 02:53 by Pierre
Jllu
chevy international 1929
Ma pole veel kuulnud ega näinud ühtegi auto taastamise projekti, mis oleks kulgenud ladusalt ilma probleemideta ja üllatusteta. Pole isegi seda väitnud, et selle tegemine on käkitegu ja suve lõpuks juba kiman ringi. Entusiasti puudumine on juba pool kaotust. Kui palju on arutletud selle üle, et kui mõtekas ja otstarbekas on projektite tegemine? Keegi ju ei teegi taolisi projekte raha pärast, ainult huvi tehnika vastu hoiab sellist kultuuri üleval. Täpselt sama on igasuguste muude projektidega,asjadega, mida inimesed koju endale ehitavad ....alati leidub keegi, kes tuleb targutama koheselt, et mõtetu aja raiskamine kui saab sama asja poest osta ja kiiremini kätte. Nendelgi projektidel on omad eesmärgid ja nokitsemise rõõm ülekõige. Hobi(milline iganes) peab inimesel olema. See on kui teraapia - põgenemine hetkeks tänapäevasest maailmast. Seegi on omaette suur väärtus. Aga nagu ikka inimesi on igasuguseid ja ka arvamusi on erinevaid, see on põhiõigus igaühel.

Hetkel käib mootori kokkuladumine ja jubinate puhastamine.


15.06.2020 at 08:45
Vanaisa
  
Moderator
chevy international 1929
Nii ongi. Hobisid raha järgi hinnata ei saa.

Katuseluuk riivas minu silma ka, kas sinna ei sobiks vana hea nahkkatus nagu paljudel selle ajastu aparaatidel olemas oli?

15.06.2020 at 08:56 1 edit. Last edited 15.06.2020 at 08:57 by Vanaisa (Moderator)
Jllu
chevy international 1929
Välis disaini elementitega tegeleme ja otsustamine toimub veidi hiljem.
Hetkel tahtsime mootori kokku saada, et proovida veidi sõita enne kui keretöödega alustada.
Mootor sai kokku ja autosse tagasi ja siis selgus antud alal vähese kogemuse tulemusena, et ei õnnestunud meie operatsioon sellel korral. Ei teadnud enne, et hammasvööd on erineva läbimõõduga(suures tuhinas ei tulnud kellegil pähe kõrvutada neid kahte erinevat) ja strarter kah vastavalt erinev. Kaks erinevat hammasvööd on olemas aga teine, mis on suurem, ei sobi uue mootoriga kokku. Ja starter, mis meil oli, sobis just kokku selle suurema hammasvööga. Nii, et jäi käivitamise katsetus ära. Uuel nädalal algab starteri otsingud ja jagajakaane võiks kah uue muretseda. Seejärel teeb uue ürituse.
21.06.2020 at 13:00
Ban1
chevy international 1929
Ilus töö mootoriga ja tore auto.
Näha on, et asjad liiguvad kiiresti õiges suunas.
Edu ehitamisel!
22.06.2020 at 07:11
Jllu
chevy international 1929
Puhkus hakkab läbi saama aga peamine eesmärk sai eile täidetud. Suured Tänud Gerdie, kellelt sain teise starteri, millel tõmbemähise lahti kakkusin ja pooleks olnud juhtmed uued panin ning selle uuele hingemisel sai aidatud.


Jagaja kaanes keskel olev süsi oli pooleks. Selle lappisime ajutiselt sapakalt võetud söega ja sellega saime sädemegi kätte.
Karburaator oli küll sellist paska täis, et ei olnud mingit kindlust, kas üldse toimib aga õnneks toimis piisavalt, et katsetada saaks.

Kanistri bensiiniga sidusime rihmaga ette akna juurde ja katsetamine võiski alata.
Peenemat häälestamist tegema ei hakanud, kuna naginii võtan uuest lahti.
Esimese käivitamisega läks juba käima aga karpa ei andnud piisavalt peale ja suri välja üsna kohe. Tegime väikseid muutatusi, et seda viga kõrvaldada ja saime mootori käima ning paar tiiru sõidetud ka. Varsti tulemas lapsel sünnipäev siis saab teistele kokkutulevatele huvilistele kah anda võimalust häält kuulda ja peale seda hakkab tegelema keretöödega...Vend tegi nalja ja ütles, et järgmiseks aastaks saab mootori uuesti peale panna.
28.06.2020 at 08:52
Jllu
chevy international 1929
Kaua aega möödas. Vahepeal pole palju saanud teha. Kõik huvilised on nüüdseks saanud autoga tiiru ära teha, kes kohal olid ja nüüd siis peale mootori eemaldamist algavad keretööd vaikselt pihta...

02.09.2020 at 08:42
Vanaisa
  
Moderator
chevy international 1929
Jõudu ja kannatust sulle!
Kajasta siis protsesse ka ikka.
02.09.2020 at 08:46
Jllu
chevy international 1929
Elukorraldused ja ka koroona on teinud omad korraludsed elus ja sellest tulenevalt ei saanud päris pikalt autoga tegeleda. Möödunud nädalavahetusel aga sain näpud ja nina otsa ära määrida ja veidike edasi liikuda. Lammutus töödest mõned pildid ka:
Alustuseks uste eemaldamine.Uksed olid ette pandud erinevate puidukruvidega

Põranda mati alt tulid vastu tavalised vineerid, mis kruvidega omakorda keresse kinni lastud osaliselt

Kui kõik vineerid ja matit eemaldatud ilmus välja selline punane madal kasti moodi asjandus, see ei olnud kinnitatud kuhugile. kasti täiteks oli pandud ka vineer, kuhu olid kinnitatud ss eelmisel pildil olevad vineerid

kultuuri kihi alt ilmus välja selline puust laud, kus erinevad numbrid peal. Oletatavasti on tegemist originaal detailiga, ma loodan vähemalt. Lähemalt uurida pole veel jõudnud mis numbrid seal siis on ja mida kõik tähendavad.

Originaal puidu osa on ikka üsna mäda ja kohati pole seda üldse enam olemas..kahju sellest muidugi.

Mõne tunni möödudes said kõik kodus olevad tegelased appi kutsutud ja tõstsime "kabiini" maha

See oli ennegi teada aga nüüd sain paremini vaadata. Eelmine omanik on korralikku jama kokku keeranud. Eriti kehva kvaliteediga keevitused, eriti kehva kvaliteediga lõigatud raua tükid, millest tehtud erinevad kinnitus detailid, jube oli vaadata.



Vedrukinnitused on kah mingid suvalised pandud ja et ikka paigal püsiks on kinni punktitud,igatpidi kõverad

Nn küljekarbid on ikka päris läbi omadega ja need vajavad välja vahetamist

Mingid "sõbrad" olid sisse kolinud ühte käigukasti nurkka ja sinna pesa teinud. Avastamise hetkest olid nad aga jalga lasknud kodust

ja lõpuks oligi raam piisavalt puhas, et sellega edasi tegeleda ja plaanis kõigepealt kõrvaldada eelmise omaniku poolt tehtud kehv töö ja teha parandusi ja väiksemaid muudatusi. Aga nagu kunagi sai mainitud see projekt liigub aeglaselt...vähemalt üritan ja unistan pidevalt. Järgmine nädalavahetus saan veel mootori ja käigukasti maha tõsta.Selleks ajaks ma loodan selgub ka kuidas keevitus töödega pihta hakkata.



22.02.2021 at 20:09
Jllu
chevy international 1929
Küsimus suuremale ringile. Kas keegi oskab öelda piltide põhjal, millise masinalt on võetud see esisild?
Tänud


26.02.2021 at 23:01
altraditional
chevy international 1929
Üllatav et keegi ei vastanud sellele, ma ise ka kuidagi ei sattunud varem lugema.
Esisild paistab olema kuulus Mustang II originaalkujul, ehk 70date keskpaiga Mustang.
Võrdluseks: https://www.vintage-mustang.com/threads/original-stamped-mustang-ii-pinto-suspension-worth-grafting.733914/
18.06.2021 at 08:01
Jllu
chevy international 1929
Tänud vastamast. Lootsin küll veidi kiiremat vastust aga parem hilja kui ei kunagi... Vahepeal on veidikene asjad edenenud,liigse kuumaga ei saa kiirustada ;)
Alusraami korrastustööd käivad...üleliigsed detailid eemaldatakse ja teeme uued kinnitused ja esisillakinnitus ka normaalseks.
21.06.2021 at 23:07
Jllu
chevy international 1929
Vahepeal on palju vett merre voolanud ja siingi mõned rellaka kettad ja meetreid keevitustraati kulunud. Eriline lobamokk ei ole… Kõik tööd pildile ei mahu aga mõningad ikka ja nendest ka lähemalt. Osadele sõlmedele saab võrdluseks lisada ka pildid mis oli enne. Paneb imestama, mis ala inimene on seda autot enne ehitanud, et on heaks pidanud sellist töö kvaliteeti…Kogu järgnev ei ole kronoloogilises järjestuses.
Nagu juba eelmises postituses mainisin sai alustada esisilla korrastamisest. Et ligi pääseda tuli sild eemaldada


Sellel pildil on näha esisilla kinnitus tööde ja keevituse kvaliteeti…


Sillatala seest leidus selline tugevdus tükike...

Selline plaat kattis eelmisel pildil olevat tugirauda…

Sillatala nüüdseks väheke viisakama väljanägemisega…


Sild on nüüd kergesti eemaldatav poltide eemaldamisega. Parem variant kui eelmise tegija idee kohaselt keevitatud raami külge

Paremaks sai tehtud ka mootorikinnitus, mis enne oli selline…

Peale plaani pidamist, katsetamist ja lõikamist keevitamist sai tulemuseks sellise polditava kinnituse tehtud






Õlivann mahub kenasti alt ära vajadusel ja kui ülevalt poolt mootor toestada siis on võimalik see tala lahti poltida ja ära võtta kui selleks vajadus tuleb.
Käigukastitala kinnituste korrastamine: enne oli selline kenadus talakinnituseks tehtud…

Uus tala kinnitus tuli selline


Enne kui sai asuda tagumise osa kallale sai pandud taga sild paika ja ajutiselt kinni, et paigast ei liiguks tegutsemise käigus…

Selline oli algselt lehtvedrude kinnitus, klambrid olid liiga suured,alustala oli kõveraks tõmmatud ja tehtud üldse mingist suvalisest tükist.



Vahetükk oli tehtud kahest osast, selle tegime ümber. Nüüd üks tükk sillatala küljes ja parema väljanägemisega ka kui eelmine oli.


Uued klambrid sai tehtud tihedalt ümber sillatala käivad. Keermestatud osa on pikkuse osas veel lühendamata, teeb seda kui tagasild alt ära võtta puhastamiseks ja värvimiseks.


Stabikavarda kinnitus nägi välja…ei oskagi öelda millega seda võrrelda…

Uue tegemine hakkas sedasi pihta…



Tagumisi amorte polnud üldse. Amortide kinnitamiseks sai tehtud raami vahele uus tala…

Kuna kõrguse suhtes palju ruumi ei olnud mängimiseks tuli otsida kõige lühemad amordid mis pakkumisel olid. Amordi käiguks on 26 – 35 cm. Ja siis tuli leiutada kinnitused…




Raamiga tööd hetkel ühel pool. Kui kere tugevdatud, raamilt maas ja krilli pandud siis saab raami osadeks võtta, liivapritsiteha ja kaitse värvimine ja kivikaitsed ja muu vajalik teostada ja vahetada kõik kuluv osad jne.
Ettevalmistused kere töödeks hakkasid pihta. Üle poole aasta on kere uuesti raami peal poltidega omas paigas, et saaks tugirauad sisse keevitada

Enne seda veel viimased detailid sai maha kakutud. Laepolstri alt tuli selline üllatus välja. Polstri ja lae vahel oli hulgim rullis paberi tükke…võib olla selleks, et plekk vastu plekki ei taoks(riie oli ümber õhukse pleki pandud, mis omakorda oli tavalise laud materjali külge kruvitud. Need lauad olid silikooniga lakke kinni pandud ja mõningate kohatdes, kus paber ilmselt ei toiminud oli ka tükikesed penot pandud.

Esiakna ülaosa oli makrofleksiga tehtud ja sellepärast seal ka plekk täielikult läbi roostetanud, terve üla osa ja akna ümbrus tuleb uus teha.


Nii vaikselt asi edeneb. Mootori kinnituste tegemisel selgus, et mootor oli 40 mm viltu peal ja sellepärast roolisüsteem ka vastu kollektorit käis. Nüüd sai see õigesse paika ja ruumi ülearugi. Saab uut roolisüsteemi kah nüüd planeerima hakata. Sillad olid omavahel 15 mm viltu. Vähemalt on nüüdseks kõik üllatused avastatud ja edasi on ainult parema suunda minemine. Eks kere tööd võtavad aega palju. Kurve ja kumerusi kõik kohad täis…Tegutsemine ja unistamine jätkub…

13.10.2021 at 19:56
v6sa
chevy international 1929
Võtan kõik kahtlevad sõnad tagasi ja kergitan mütsi. Päris viisakas töö.

Teed ise?
13.10.2021 at 20:22
ramman
chevy international 1929
Edu ja jaksu sulle, et hoog ei raugeks!!
Jälgin põnevusega su teemat. Väga meeldib, et teed šabloonid enne metalli lõikumist ja siis korralikult kohe esimese korraga.

____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Uunikuna ZAZ
Tööauto VW Passat 2020
Club Fullsize
14.10.2021 at 14:02
tqhq.ee foorum : Minu auto : chevy international 1929   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2021. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.