register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Lõputu võitlus lollusega   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Poster Message
madis
Lõputu võitlus lollusega
https://forte.delfi.ee/artikkel/93927843/joust-ja-poordemomendist-ehk-miks-mootori-voimsus-on-upris-mottetu-naitaja

BOHICA !

Meil siin need vaidlused juba kõik ära peetud aga mingi tegelane peab oluliseks ikka vahtu lüüa ja inimesi lollimaks teha.

Kiirendus ajahetkel sõltub mootori võimsusest mida ta ajahetkel eraldab. Punkt. Kõik. Kurat see on vist 200-300 aastat vana teema juba !
06.07.2021 at 11:28 1 edit. Last edited 06.07.2021 at 11:28 by madis
Jesper
 
Lõputu võitlus lollusega
Foorumi sünnipäeva teemas on ju iga aasta ohkamine, et kuidas vestlus sureb välja, sest kõik jutud on juba ära räägitud. Näe nüüd on lahendus leitud - tulevad noored ja hakkavad kõigi teemadega jälle otsast peale :kill

Jään pikisilmi ootama, mil keegi big-blocki avastab.

____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
06.07.2021 at 13:38
mrtn
Lõputu võitlus lollusega
quote:
Jesper:Jään pikisilmi ootama, mil keegi big-blocki avastab.

Ära jama, need hakkavad kohe selle vastu võitlema.
06.07.2021 at 13:46
max
Lõputu võitlus lollusega
Õnneks on Arnover selle teema värskelt ära katnud - BB-ga kiirem, rohkem väänet ja 2x väiksema rõhuga.
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=45258&page=4
06.07.2021 at 15:36
v6sa
Lõputu võitlus lollusega
Isand Madis, millega sa mõõdad võimsust? Millise virbliga ja kuidas see töötab?

Ning misasi see võimsus üldse on?

Väikeseks meeldetuletuseks: mootori võimsus = Pöördemoment * nurkkiirus(rad/s)

EDIT: tänan täpsustuse eest isand Madist.
08.07.2021 at 14:58 2 edits. Last edited 09.07.2021 at 13:11 by v6sa
madis
Lõputu võitlus lollusega
Kuidas võimsust mõõta ? Erinevad variandid

a) läbi kiirenduse ja kiiruse
b) läbi pöörete ja momendi

täpsustus ka mitte pöörlemissagedus vaid nurkkiirus on rad/s
Kui tahad läbi pöörlemissageduse, siis P=T*2*Pi*n

Võid vaadata ka
https://elektroonikafoorum.com/thread-835.html

Ja sealt "koolitus osa 2.pdf"
08.07.2021 at 16:09 1 edit. Last edited 08.07.2021 at 16:11 by madis
v6sa
Lõputu võitlus lollusega
Märkus nurkkiiruse kohta on õige, tänan. Aga tulles tagasi esimese postituse emotsionaalse (ja vaid kitsas vahemikus kehtiva) emotsionaalse hüüatuse juurde, siis mille poolest erineb sisepõlemismootoris pöörleva väntvõlli nurkkiirus pöörlemissagedusest? Sisuliselt, mitte juriidiliselt. Palun lingita, eesti keeles. Sa oskad seda hästi, nagu elu näitab;)

Võimsus on vaid reklaam võimaluse kohta midagi korda saata. Kas see lubadus saab realiseeritud, sõltub juba hulgast tingimustest.

Kui me räägime "mõõtmise" variandi a) puhul reaalsest autost reaalsel teel ja selle mootorist, siis ei, me ei saa mootori võimsust mõõta, kuivõrd me ei tea tegelikku haardetegurit. Küll saame me hinnata, millises vahemikus see olla võiks.

Oma postitusega ma pidasingi seda silmas, et mõõta saame ainult jõudu, millega mootorit/võlli koormavat takistust tuleb stendi küljes kinni hoida. Ning sellest rehkendame pöördemomendi väntvõllil. Millest omakorda rehkendame võimsuse, et oleks, mille üle vaielda:)

Võimsus arvutatakse mõõdetud (või kütuse kogusest ja silindri parameetritest arvutatud) pöördemomendi järgi antud pööretel. Need pole mitte kaks erinevat asja, vaid sama fenomeni (miski võll pöörleb) kaks erinevat väljendust.

Ka mina pean lihtsalt auto mootori võimsuse numbrit mõttetuks reklaamimulaks, kuniks ma ei näe graafikut.
09.07.2021 at 13:08 6 edits. Last edited 09.07.2021 at 13:25 by v6sa
madis
Lõputu võitlus lollusega
Palun täpsusta küsimust, natuke jäi ebaselgeks.

Muuseas, kui minna esoteeriliseks siis me ei saa mõõta JÕUDU vaid momendianduri TAKISTUSTE VAHET. Ja siis võiks omakorda väita et mõõdame hoopis pinget millivoltides.
09.07.2021 at 15:21
v6sa
Lõputu võitlus lollusega
Just, kui minna füüsikaliselt täpseks, eksole. Aga me ei ole mitte teoreetilise füüsika, vaid USA raua foorumis, kus peamine tants käib ümber suure töömahuga automootorite. Nende puhul võimsusest rääkides me peame silmas väntvõlli kaudu mootorist lahkuvat energiat, mida me üritame läbi rataste maakera külge kleepida.

Selles kontekstis ei ole vahet, kas meil väntvõll pöörleb 1528 pööret minutis või on selle nurkkiirus 160 rad/s.

Enamus autoinimesi rehkendab pööret minutis.

Mistap ka minu teemaarendus võimsuse numbri kummardamise teemal: seda ei ole võimalik näpuga katsuda, seda ei ole võimalik mõõta. Seda saab vaid arvutada;)

Kusjuures teema põhjustanud artikkel on ka mulle kurbnaljakas.
09.07.2021 at 15:37 2 edits. Last edited 09.07.2021 at 15:37 by v6sa
madis
Lõputu võitlus lollusega
See osa filosoofiast - mis on päris ja mis pole päris - on läbi mämmutatud juba 200 aastat tagasi.

Praegu me räägime füüsikalistest suurustest ja kasutame matemaatika keelt, ehk siis mudeleid ja abstraktsioone. Seega pole mõtet arutada kas mingi parameeter on "päris" või "mitte käega katsutav". Võib tuua absurdseid näiteid ja vastuväiteid ja arutelu ei jõua kuhugi.

Võimsuse puhul võime rääkida bruto-netovõimsusest, mispuhul siis netovõimsus on see mis autot reaalselt kiirendab ja bruto see mida mootor arendab.
09.07.2021 at 15:46
BlueStang
 
Lõputu võitlus lollusega
sry, aga võimsus on ikkagi vaid karakteristik ja ei kiirenda reaalselt mitte midagi

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
10.07.2021 at 05:02
madis
Lõputu võitlus lollusega
Blue, see on absurdne väide.

Aga mis siis kiirendab "reaalselt"?
10.07.2021 at 09:42
BlueStang
 
Lõputu võitlus lollusega
Cmon, madis, mis parm see sind hammustas selle kuumaga - see ju füüsika algkursuse teema, et võimsus on arvutuslik iseloomustav termin, mis näitab mootori puhul ainult selle mootori võimekust autot liigutada ja kiirendada.

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
10.07.2021 at 12:34
olevtoom
 
Lõputu võitlus lollusega
quote:
BlueStang:... võimsus ... näitab mootori puhul ainult selle mootori võimekust autot liigutada ja kiirendada.
Ee.. khm... aga mida Madis ütleb?


____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera
10.07.2021 at 21:02
v6sa
Lõputu võitlus lollusega
quote:
olevtoom:
quote:
BlueStang:... võimsus ... näitab mootori puhul ainult selle mootori võimekust autot liigutada ja kiirendada.
Ee.. khm... aga mida Madis ütleb?


Madis väga konkreetselt ütles, et võimsus loeb ja loopis punkte. Mis on küll õige teoreetiliselt, aga ei taga automaagiliselt Parimat Kiirendust. Sest muidu valitseks kiirendusradasid ju jaapani vurrid.

Mina väidan, et pelk võimuse number ilma pöörlemissagedust teadmata ei liiguta sittagi, seda võimsust peab esinema praktiliselt kasutatavas vahemikus piisava pöördemomendi kujul, muidu ei liigu miski kuhugi. Ehk lisaks ühele absoluutväärtusele on veel vaja selle muutumise iseloomu kasutuskõlblikus vahemikus. Ehk meil on vaja võimalikult vähe manipuleeritud andmeid, milleks on pöördemoment võllil ja pöörlemissagedus. Eriti kolbmootorist veojõu saavate veoratastega auto puhul.

Autot ei tõuka edasi mitte J ega kW, vaid see jõud (N), mida rakendatakse rehvi ja maa kokkupuutepinnale. Kuna Maa on väga palju massiivsem, kui auto, siis see end mootori ponnistusest eriti segada ei lase, aga auto hakkab liikuma. Kui hakkab...

Sama hästi võime me opereerida põletada plaanitava kütuse massiga või ruumalaga (mõõdetavad parameetrid ju needki) ja väita, et 13 kg on "parem", kui 8 kg või 15 l on parem, kui 10...
12.07.2021 at 12:02
madis
Lõputu võitlus lollusega
Ma ütlen veel konkreetsemalt - kiirendus sõltub mootori võimsusest antud ajahetkel. Ehk siis kui meil on mootor 4k rpm peal, siis kiirendust on täpselt niipalju kui on rammu (loomulikult arvestades ülekannete kasutegurit) nendel pööretel. Kui 8k rpm peal on 2x rohkem hpsid, siis see ei loe, juhul kui kast ei luba käiku alla vahetada.

Kui mingi asi on teoreetiliselt õige siis praktikas täpselt nii ongi. Juhul kui teoreetiline mudel on korrektne. Piljardikuulide põrkumist või planeetide liikumist saab väga täpselt ette-taha arvutada päris pika ajavahemiku jooksul.

Tagaratta njuutonid ei ütle meile kuigipalju, kuna need tuleks igaljuhul arvutada võimsuse ja kiiruse abil.

Ja öelda et mingi abstraktne, destilleeritud parameeter, on PÄRIS ja mõni teine TEOREETILINE ei ole korrektne.

Kas sekund ja meeter ja kilogramm on päris ? Nagu oleks. Njuuton on ka nagu päris.

Aga kg*m*m / s / s /s enam pole päris ?

Karu on päris loom

Aga 10* karu on veel rohkem päris, eriti kui tegu jääkaruga.
12.07.2021 at 14:08
v6sa
Lõputu võitlus lollusega
Ja võimsus... sõltub pöördemomendist ning pöörlemissagedusest. Milleks kasutada algandmeid, kui saab ümber arvutada, eksole;)

Üldteooriaga on see häda, et selle rakendusel tuleb terve hulk piiranguid ette määrata. Autofoorumi ja auto kiirendamise kontekstis siis kasutuskõlblikud pööretevahemikud ja rehvi poolt maksimaalselt rakendatav jõud. Samuti kasutada olevad ülekandearvud.

Võrdlus karuga ei päde, kuivõrd jääkaru ei võrdu karu korda jää;)
12.07.2021 at 15:23
madis
Lõputu võitlus lollusega
Et siis võtad mootori graafikust väände ja korrutad ise läbi pööretega ? Sest sealsamas toodud võimsuse kõver ei sobi ?

Muuseas düno mõõdab rulli kiirendust, mitte mingit momenti kusagilt kardaanist.
12.07.2021 at 15:35
v6sa
Lõputu võitlus lollusega
quote:
madis: Et siis võtad mootori graafikust väände ja korrutad ise läbi pööretega ?
...


Kui mul võimsust mingil arusaamatul põhjusel vaja on, siis jah, eks ma arvutan. Aga milleks mulle võimsus rattal? Mida ma sellega peale hakkan? Pöördemomenti on vaja kontrollida, et see ei ületaks ratta pidamist. See on vähegi Mootori nime kandval asjal oluline, et mitte asjatut sooja toota. Või noh, et piisav kogus suitsu toota, kui nii on vaja.

Mida üldse võimsuse näitajaga peale hakata? Riigile on see kasulik, saab näituseks maksu rehkendada. Diletandid saavad ka võrrelda, kellel on suurem.

Reaalselt on vaja näha pöördemomendi kõverat, millele võib olla juurde arvutatud kohe ka võimsus, kuigi sel sisulist mõtet ei ole, kuivõrd suhe on lihtne korrutis. Loomulikult võib teha ka idufirmaliku pöördlahenduse, kus stendist väljastatakse ainult võimuskõver ja vajalikku pöördemomendi muutust tuleb ise rehkendada jagamistehtega.

EDIT: Oled kindel, et stendimisel mõõdetakse ainult vabalt pöörelda saava rulliku kiirendust ja mitte koormava konstruktsiooni tugiraami reaktsiooni?
12.07.2021 at 15:56 1 edit. Last edited 12.07.2021 at 15:58 by v6sa
madis
Lõputu võitlus lollusega
Stendi osas ei ole kõigega kursis, las teadjamad valgustavad.

Paljast mootorimomendist kiirendust arvutada ei ole võimalik aga kui arvutad tagarattamomendist siis on vaja kõikide käigukasti käikude kõveraid ja siis võid üllatuslikult avastada et riisirakett, millel on võimsam mootor, arendab ka tagarattast suuremat momenti. Eeldusel et ratas sama diameetriga, kuid selle saab arvestada ülekandesse.
12.07.2021 at 16:28
BlueStang
 
Lõputu võitlus lollusega
veelkord siis - võimsus on ainult arvutuslik iseloomustav termin, ehk fiktiivne karakteristik ja see ei liiguta mitte midagi


____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
12.07.2021 at 17:58
madis
Lõputu võitlus lollusega
Mis on mittefiktiivne ja reaalne karakteristik ?
12.07.2021 at 18:29
DevilDeVille
  
Lõputu võitlus lollusega
Kas plaksmaisi ka müüakse kusagil?

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
12.07.2021 at 19:07
BlueStang
 
Lõputu võitlus lollusega
quote:
madis: Mis on mittefiktiivne ja reaalne karakteristik ?

Noh jah, eks Sa tead ju ise ka ikka, milleks siin rahvast valeinfoga segadusse ajada - pärast on nagu TJATKKT-ga oli, algul oli 10k maksjaid mitmeid ja isegi mütsisööjaid, aga nüüd on kuskile kadunud kõik.

Kas oled valmis siia ka 10k vahele panema nagu TJATKKT puhul suure suuga lubasid?

Selguse huvides ma siis endiselt väidan, et võimsus on ainult arvutuslik iseloomustav suurus, mis ise reaalselt ei liiguta midagi.

Ja Sina väidad, et:

quote:
madis: (neto)võimsus on see mis autot reaalselt kiirendab






____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
13.07.2021 at 10:56
Vanaisa
  
Moderator
Lõputu võitlus lollusega
Panen siia vana hea 15 aasta taguse vaidluse ka - et kui kellelgi vahepeal midagi ununenud, või nii... :devil


AstroSSile ja muudele jäärapäistele momendiaustajatele :)



____________________________
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
13.07.2021 at 11:10 2 edits. Last edited 13.07.2021 at 11:11 by Vanaisa (Moderator)
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Lõputu võitlus lollusega   1 2 3 4 5 6 7 ..  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.