register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Üritused : Kiirenduste tulevik ?   1 2 3 4 5 6 7  
Poster Message
PlyVal64
Kiirenduste tulevik ?
Veel veidi mõtteid. Tegelikult hakkab ju jälle kätte jõudma reeglimuutusteks sobilik aeg ja sellega seoses ka mõtteid. Võiks tegelikult siit mitmed postid ümber tõsta kuhugi mujale, eks adminnid otsusta.

Nimelt jälle kord need võistlusklassid. Arvata võib, et töömahupõhine võistlussüsteem on ennast lootusetult ammendanud ja spordiala promole ning uute võistlejate juurde meelitamiseks (vanade "kinnihoidmisest" ärme räägigi. Kuulujutt ähvardab Hannese lahkumist, mis äraütlemata kurb ju oleks. Tea, kas on ka tõepõhi kuulukal all?) on raudselt vaja midagi muuta.
Mina teen siis oma pakkumise lähtuvalt uutest reeglitest(mis kindlasti jälle ja veel muutuvad) ja põhjendan kah.

Nimelt minu arust oleks aasta-paar vajalik indeksipõhine võistlemine. Indeksid võiksid olla ET14, ET13, ET12, ET11 sek ja ET alla 11 sek autod ehk outlaw + ET alla 11 sek ja ET üle 11 sek tsiklid.
Aeglasematel, kui ET 14 ,000 pole mõtet dragrace'ida, see ei paku ei võistlejale ega pealtvaatajale midagi.
ET14 oleks ju tavaliste suht stock-autode klass ja õpetaks võistlemist.
ET13 vajab juba peaaegu kõigil toodetavatel autodel mingit modimist. Vajab juba veidi paremaid oskuseid ja rahakotti.
ET12 oleks selline "rajude" tänavaautode klass, a'la Hannes ja Kaimo. Vajab juba oluliselt rohkem, kui ET13. Oleks selline "veerandproffide" klass.
ET11 oleks juba Eesti mõistes tõsine võistlusauto(torud jne. ju järgmisest aastast vajalikud) "poolproffidele".
ET alla 11 siis Eesti mõistes proffiklass a'la Lauri, kus tõesti kõige kiirem võidab. Ei takistaks Soome ja muude maade kiiretel autodel osaleda. ET8.90 auto võiks olla piisav, et mõnda "proffi" veelgi autot arendama panna. Kui ikka 3 aastat järjest näiteks Eesti Meistriks ei saa, siis... võid ju alati ET11 klassi "kolida".

Miks indeksid? Põhiline on ju kõikidel võimalikult kiiresti sõita, kuid dragrace'i põhimõte pole mitte ainult selles. See on üks pool asjast. Teine pool kogu sportlikust osast on võimalikult ideaalne start ja täpne gaasi-käiguvahetuse koostöö ehk sõiduoskus. Sellel poolel pole hetkel mingit tähtsust, lihtsalt kiirem auto võidab. Võimalikult täpse indeksi sõitmine paneks muidu "rullnoksed" võidusõitjad dragrace'i kui tõsise autospordi peale mõtlema, kus on vaja ka MÕELDA. Ja kogu võistlus "taanduks" mõneks ajaks pealtvaatajate suhtes väga intrigeerivale küsimusele: "Kes võidab. Kas pisike jaapanlane või suur ameeriklane." Tekiks hea-halva, süpaatse-ebasümpaatse jne. vastandumine, millele hakatakse loodetavalt meeletult kaasa elama. Kes on "japsiusku", karjub neile, kes "USAusku" siis teistele. Ja veel tekivad "eurousk" ja "4WDusk". Indeks on ees ja intriig püsti. Aga intriig tõmbab pealtvaatajaid. Sellest tekib show, "ameeriklane" näitab burnoutides "muskleid", "jaapanlane" hoopis susistab turbot. Aga mõlemad sõidavad näiteks ET12,005 ja võitja määrab reaktsioon RT. Ja kommentaator saab intriigi veel suuremaks "kütta":)
2-3 aastaga peaks kogu huviliste ja pealtvaatajaskonna teadlikus dragrace'ist kui spordist jõudma hoopis uuele tasemele ja siis võib(kui on autosid ja vajadust) minna üle maailmas levinud "klassikalisele" klassijaotusele.
Ja mis mulle indeksipõhise sõitmise juures meeldib: see ei tee peaaegu kellegile liiga. Modi täpselt nii palju, kui sinu rahakotile sobilik indeks on. Ja ole mees, ning sõida HÄSTI.
18.08.2003 at 20:12 Last edited 18.08.2003 at 20:14 by PlyVal64
tfr
 
Kiirenduste tulevik ?
quote:
PlyVal64: Aeglasematel, kui ET 14 ,000 pole mõtet dragrace'ida, see ei paku ei võistlejale ega pealtvaatajale midagi.
Kui üle 14.000 sõitvatel autodel pole mõtet dragrace'ida, siis näiteks Haapsallu poleks kohal olnud 28-st autost mõtet tulla olnud 19-l. Kuidas see ala populariseerimine on, jääb mulle ausaltöelda mõistmatuks.
18.08.2003 at 20:26
mrtn
Kiirenduste tulevik ?
alati on mõtet. isegi rahvarallil pole tegelikult alla 700K maksva autoga midagi teha, sellest seisukohast võttes, kuna puidu-, nafta- ja *****ärimehed valitsevad esiotsa.
18.08.2003 at 20:33
peep
 
Moderator
Kiirenduste tulevik ?
Indeksi mõttel on jumet, pole mõtet hakata vaidlema kuhu alumine piir tõmmata momendil - see ei olnud üldse Ply jutu point. Räägiks asjast niisama kommimise asemel ! BTW. Jaanus ka midagi sama pakkus eelmisel kevadel.

Mis siis juhtub, kui indeksist kiiremini sõidad eliminaatoris ? Kaotus ? Ja kas oma indeksi saab vabalt valida ehk nn. klassisiseselt toimiks veel bracket printsiip või on kõigile sama ?

Edit: + oleks veel see, et ei pea autode kaalumisega ja töömahu kindlaksmääramisega tegelema hakkama.

Edit2: - on see, et antud süsteem lööb valusasti momendi väikese klassi tegijatele vastu näppe, kuna nende vaev, higi ja raha on asjata valatud. Ehk selle süsteemiga pole mingit mõtet 2,0 vms. väikeautosid kiirenduseks ette valmistada ja nendel osaleda.
18.08.2003 at 21:58 Last edited 18.08.2003 at 22:14 by peep (Moderator)
diesel
Kiirenduste tulevik ?
oma lolli peaga arvan, et indeksi lõhki sõitmine ei peaks mitte kaotust tähendama, vaid automaatset üleminekut järgmisse indeksisse. oma vankrit ju ikka moditakse ja mõni modimine võib ka kogemata auto kiiremaks teha, kus seda täpselt muidu ikka teada saab, kui järgmistel võistlustel.
edit: muidu indeksi mõte väga jumekas mu meelest
18.08.2003 at 22:09 Last edited 18.08.2003 at 22:10 by diesel
PlyVal64
Kiirenduste tulevik ?
quote:
tfr: Kui üle 14.000 sõitvatel autodel pole mõtet dragrace'ida, siis näiteks Haapsallu poleks kohal olnud 28-st autost mõtet tulla olnud 19-l. Kuidas see ala populariseerimine on, jääb mulle ausaltöelda mõistmatuks.
Kõik õige. Kuid kui palju ET14 autosid praegu EI TULNUD võistlema, sest neil pole mingit lootustki head KOHTA saada?? Bemmid, Mersud, Porsched, tohutu hulk USA-rauda jne. Miks on nii vähe USA-rauda? Sest D-klassis on vaja investeeringut 300kilo, et konkurentsi jõuda. ET14 klassiks piisab korralikust F-bodyst, mis "igast nahast" vaatemängulisemat showd teeb, kui tiba "järgiaidatud" 2-liitrine. Neile ongi ju rahvarallid ja sprindid, orienteerumine ja jäärada. Proovisin 350+350 suure autoga rahvarallida, pole see mingi mõnu. See auto sobib dragrace'le. Muidugi jääb küsimus, et paljud USA-raua fännid raatsiksid oma autodega võistelda. Eks pühapäeval näeme, mis selline "keskmine" ET hakkab olema:) Äkki tuleb hoopis 16, mine tea.
Praegusel hetkel suudavad igas klassis konkurentsis olla vaid üksikud ja see ajab hulga võistlejaid eemale. Võtame kasvõi needsamad Mersud: sel on täpne lagi ees, ei Mart ega Veiko suuda originaalkorras autost murdsekunditki kõvemat aega võtta. Too AMG 13,861 on peaaegu lagi, targem on sellise autoga ET14 sõita. Ja kui palju on Eestimaal selliseid autosid? Sitaks...
Nii lähekski, et too ET14, mis siiski igati mõeldav tulemus on, oleks miinimum. Keegi ju ei keela sul 16-sekundi autoga sõita, ainult võita vist pole võimalik.
Vaatame veel: 4X4 Vectrat saab arvatavasti veel mõistliku raha eest ET13 sõitma, Hannesega võistlemiseks läheb vaja rämedalt pappi. Kohe tekib küsimus, kumb oleks mõtekam? Hartikaineni Cossut panna sõitma ET14 on odavam, kui ET13. Arvata on, et investeeringu vahe võib olla suurusjärgus 100kilo. On vahe? Nii võib lõputult arvutada.
Sinu TurboRenault. Teoreetiliselt tuleb Sul ET14 auto, seejuures tänavakõlbulik. Sealt ET13 - kus hakkab Liguril tööd ja raha olema:) On Sul need 100kilo üle?
Ja lõpuks ma ise ka. Kas panna nüüd Plyle BB ja jätta ta tänavakorda, ehk võtta eesmärgiks ET14 ja palju võistelda või D-klassi ET10.761 ja mitte tänaval sõita. Hinnavahe teoreetiliselt 300kilo minimaalselt. Lihtsalt võistluselt võistlusele loksuma pole ju ka mõtet tulla, midagi maksab iga kohalkäik.
See olematu raha, mis Eestimaal liigub, tuleb lihtsalt kõige praktilisemalt investeerida. Ja aasta jooksul mõtteid mõlgutanuna pole muud varianti, kui indeksipõhisus, välja suutnud mõelda. Teen küll liiga enamusele "väikeautodele", kuid nagu öeldakse: "Kus metsa raiutakse, seal laastud lendavad.". Ja Pärtlil on õigus, alla 1000 Hj on könn:)

Edit: Peep ja diesel jõudsid vahepeal "kribada".
Peep. kui eliminaatoris sõidad lõhki, siis võrdub ju see punase tulega. Eelsõitudes ei teeks midagi(küss jääks sinna "erinõudeid" vajav ET), selle järgi tuleks eliminaator. Aga tark on ju kogu aja täpselt sõita ja rada tunnetama õppida. Pagan oskab öelda, mõtleme.
Ja Sa tabasid just minu mõtet selle kaalumise-kubatuuriga.:) Prr helistas, temaga vestlesin sel teemal. Ei suutnud kõikki mõtteid korraga siia kirjutada, mis omas peas läbi mõeldud. Ju me vahete-vahel mõtleme ühtemoodi: nagu Haapsalus, kui naistest ja "vaba olemistest" jutt tuli:lol. Mina käisin ontlikult sõbra juures saunas ja pühapäev 2 ringi jahiga merel. Kogu nädalavahetuse(reedest pühapäevani) alko. kokku 6 õlut, vat nii olin "vaba ja vallaline".
18.08.2003 at 22:09 Last edited 18.08.2003 at 22:24 by PlyVal64
peep
 
Moderator
Kiirenduste tulevik ?
quote:
diesel: oma lolli peaga arvan, et indeksi lõhki sõitmine ei peaks mitte kaotust tähendama, vaid automaatset üleminekut järgmisse indeksisse.

Jutt oli eliminaatorist, kuidas sealt saaks kedagi "üle viia" ?
18.08.2003 at 22:13
tfr
 
Kiirenduste tulevik ?
quote:
peep:Mis siis juhtub, kui indeksist kiiremini sõidad eliminaatoris ? Kaotus ?
Ilmselt küll. Samas peaks klassi olema võimalik vahetada ajasõitude ja eliminaatori vahel - ehk kui oled ET14 klassis ja sõidad ajasõidus välja aja tüüpi 14.010, siis võid ennast lõhkisõitmise kartuses ET13 ringi tõsta ja lähed seal siis selle aja järgi. Sest nagu eelpool öeldud - paljud ehitavad oma autosid ja enne järgmise võistluse ajasõite oma progressi ei teagi.

Kui ajasõitudes lõhki sõidad, lähed automaatselt vastavasse indeksisse.

Või teine variant on registreerimisel klasse üldse mitte kirja panna - sõidetakse ajasõidud ära ja siis igaüks valib omale eliminaatori jaoks klassi. Kuigi see venitaks vist ajasõitude ja eliminaatori vahelise pausi, mis publikule praegu juba niigi tüütult pikk on (kui muidugi bändi või muud tsirkust pole nagu Haapsalus oli), selle arvelt veel pikemaks.
quote:
Ja kas oma indeksi saab vabalt valida ehk nn. klassisiseselt toimiks veel bracket printsiip või on kõigile sama ?
See läheks vast liiga keeruliseks.
18.08.2003 at 22:41
tfr
 
Kiirenduste tulevik ?
quote:
PlyVal64:Kõik õige. Kuid kui palju ET14 autosid praegu EI TULNUD võistlema, sest neil pole mingit lootustki head KOHTA saada?? Bemmid, Mersud, Porsched, tohutu hulk USA-rauda jne. Miks on nii vähe USA-rauda? Sest D-klassis on vaja investeeringut 300kilo, et konkurentsi jõuda.
Okei, peab tunnistama, et selle lause valguses järgi mõtlema hakates tundub see indeksi-idee tunduvalt mõistlikumana. :)
quote:
Sinu TurboRenault. Teoreetiliselt tuleb Sul ET14 auto, seejuures tänavakõlbulik. Sealt ET13 - kus hakkab Liguril tööd ja raha olema:) On Sul need 100kilo üle?
Ei taha küll laskmata karu nahka siin demonstreerida, aga ma arvan, et kui selle higi peale, mis sinna autosse senimaani valatud on, Haapsalu raja peal alla 14 aega ei sõida, siis ma viskan selle projekti ilmselt nurka ja ühtegi autot enam kunagi ei ehita. :)
quote:
Peep. kui eliminaatoris sõidad lõhki, siis võrdub ju see punase tulega. Eelsõitudes ei teeks midagi(küss jääks sinna "erinõudeid" vajav ET), selle järgi tuleks eliminaator. Aga tark on ju kogu aja täpselt sõita ja rada tunnetama õppida. Pagan oskab öelda, mõtleme.
Eliminaatoris jah, ajasõitude kohta ma ütlesin oma arvamuse juba välja vastuses Peebule - klassi peaks olema võimalik ajasõitude järel vahetada. Sest ei tohiks võtta inimeselt, kes on auto ehitamisel edusamme teinud, võtta võimalust täie rauaga sõita, kui ta edusammud on olnud suuremad kui ta ise registreerimisel arvata oskas.
18.08.2003 at 22:47
jaanus
 
Kiirenduste tulevik ?
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=4356
18.08.2003 at 23:02
Gsinut
Kiirenduste tulevik ?
Sry aga see kõlab nagu bracket. Hakkab jälle pihta see kuidas eestlane jalgratast leiutas. Kui meil on olemas piisavalt hea ja toimiv süsteem siis võix seda ka käigus hoida. Nägite just ise Haapsalus ,et isegi A klassi võitmisex pidi sõitma alla 13,8 .... B klassis alla 12,7 ja loomalikult Lauri MEELETULT KÕVA aeg .... võrrelge tulemusi eelmise aasta omadega.... klassid on säilinud samad ja ajad liiguvad hirmuärataval kiirusel paremuse poole. Mix ma peaxin hakkama tagaajama võimalikult täpset aega kui võixin hoopis minna täie pasaga ja sõita sama kubatuuriga ja sama potensiaaliga autode vastu.... see innustab mind osalema ja kogu pappi autosse laduma. Kole asi olex vist seegi , et pooled pealtvaatajad ei saax aru mis on ET14 jne. Krt pooltel meist juba talvex plaanid tehtud ,mis pajaga ettevõtta ja nüüd hakkab jälle miskine muudame klassid ära kama pihta ja siis hakka jälle märtsis autot ehitama ja lenda poolkõvana peale. Sry aga ma lihcalt pole nõus.
18.08.2003 at 23:05
Gsinut
Kiirenduste tulevik ?
krt mai näinud jaanuse posti ...sry
18.08.2003 at 23:07
tacco
 
Kiirenduste tulevik ?
Minule see indeksite värk ei meeldi.
Kujutage ette, et siis tuleb Zolotarjov oma Supraga võistlusele, mõõdab temperatuuri, õhurõhu, paaril katsel hindab raja pidamist ning siis teeb oma turbo seadistuses väiksed muudatused ja valib klassiks 14.000.
Sõit näeb välja niisugune, et ta vajutab stardis pedaali põhja ja hoiab seal kuni lõpuni. Ajad 14.010 kuni 14.100 garanteeritud.
18.08.2003 at 23:26 Last edited 18.08.2003 at 23:28 by tacco
prr
 
Kiirenduste tulevik ?
quote:
tacco: Minule see indeksite värk ei meeldi.


ja ma tean ka miks:
alastaros oli suht igav vaadata indeksit. muidugi ilus oli ka 6.900 tablool näha :)

samas näitab indeks juhi oskusi ja tehnika täpsust. võistlejatele osaliselt põnev, pealtvaatajatele mitte.

IMO

____________________________
lapsest peale on hobused meeldinud
18.08.2003 at 23:56
PlyVal64
Kiirenduste tulevik ?
Mina rääkisin paarist-kolmest aastast, mitte enamast ajast. Ja olgu siin Eestis nii kõvad mehed ja sõitku täpset indeksit kõigepealt! Pane näiteks Lauri ET13 sõitma, päris keeruline? Ja lisaks tuleb tavaautodel niigi 12 sek. piir ette, ehk asi hakkab minema indeksiks. Kui sõidad alla selle, ei vasta auto tehnilistele nõuetele=redlite. Ja ET12.005 võib olla kehva reaktsiooni juures juba kaotus. Nii ehk naa hakkab indeks rolli mängima. Lihtsalt on tunduvalt targem see aeg üle elada, kui vähese rahakotiga vennad tahavad kah ausas konkurentsis võistelda. Lisaks on siis mehel-naisel teada, mida autoga teha ehk palju $$$ vaja. ET 14.400 auto ET14.001 peale saamiseks võib mõne auto puhul vaid kergest "saleduskuurist" piisata. See teadupärast on kõige odavam. Lisaks ei saa ju keelata võistlemast sama autoga ka indeks kiiremas klassis, kus siis võid kõike mängu pannes oma rekordit püüda. Aga mida sa teed ET14 autoga ET13 klassis? Ei indeksit ega headsup'i sõites pole lootust. Pigem on lootust indeksit sõites, et ET13 ennast "lõhki" sõidab. Headsup'i puhul piisab kiiremal eliminaatoris vaid kindlast rohelisest, et aeglasest, kui postist(mitte Kristost:)), mööda sõita.
Gsinut, mida Sa plaanid siis ette võtta? Palju praegu ET on? Madal 13?? Kui tegemist Opeliga, siis seda tahaks näha, kuidas ET12 tulema hakkab. Jah, praeguses A-klassis on ka 13 ilge "tegija" ja kiirendus on tõesti hea. Kuid nendest mõnest Opelist ja Golfist jääb SITAKS väheks, et sponssides huvi tekitada. Pigem oleks Sinu eneseteadvusele "balsamiks", kui oma hea sõiduoskusega mõnest suure mootoriga "laevast" jagu saad või ei ole? Oled Sa "kõvem" mees, kui minu 1,1 Citikale Headsup'is ära teed või näiteks 350 CID LeMansile indeksis? Muidugi jääb minul võimalus 1,1-le turbo installida ja pikalt vabalthingavale ära teha:lol ikka seejuures A-klassis. Aga see ei ole kohe mitte dragracingu põhimõte.
Ma kah veel eelmisel aastal mõtlesin kubatuuri-kaalu suhtest hästi ja muu ilma kogemusi pidasin õigeks. Kuid ei ole meil mitte midagi ühist muu ilma raha, oskuste ja ajaloolise kogemusega. Kui tehnikas äkki veel veidi-veidi, siis võistlemise ja sponsorluse osas kohe mitte midagi. Tuleb leida "oma tee" ehk Eesti dragNokia. See on nende kuude jooksul saanud selgeks. Kahjuks või õnneks.
18.08.2003 at 00:41
Gsinut
Kiirenduste tulevik ?
Tead Ply võib-olla oligi järgmise hooaja eesmärgix see madal 13 Opljääga sõita , aga ma olen kindel ,et enamus kui mitte kõik sõitjad tahavad minna täie pasaga peale ja mitte harjutada täpsust rajal ,et sul olex lõbus vaadata. Kui täpsust tahetaxe sõita siis sellex bracket olemas. Ma pole kuulnud küll , et pealtvaatajatele praegused klassid ei meeldix ja nad sellepärast ,et kubatuuride järgi jaotus on enam kunagi vaatama ei tule. Nägid ise mis prr kirjutas... indeks on igav, mida sa jonnid .... ise suur mees juba :)
18.08.2003 at 01:10 Last edited 18.08.2003 at 01:11 by Gsinut
Gsinut
Kiirenduste tulevik ?
A ...mdx ma pigem tunnen uhkust selleüle ,et kotitasin sama potensiaaliga vastaseid ja sõicin ülikõva aja oma Opljää kohta ,kui selleüle et panin mingit ilget laeva , mis tahax väikest putitamist saada.
18.08.2003 at 01:15
peep
 
Moderator
Kiirenduste tulevik ?
Ma arvan, et järgmiseks hooajaks ei muutu suurt midagi, kevadel kirjutatud reeglid olid mõeldud rohkem kui üheks hooajaks. Ei tee alale head pidev tõmblemine servast serva - seda ei osta võistlejad, pealtvaatajad ega ka korraldajad.

Räägiks parem kuidas tekitada inimeste huvi bracketit sõita. Selles huvipuuduses ma näen ka põhjust miks indeksi süsteem tõenäoliselt poolehoidu ei leia - inimeste arvates on dragracing täiega panemine ja igasugune täpsusõit kuulub rohkem sinna rahvaralli ja kütusesäästusõidu valdkonda. Ja niikaua kui see arvamus püsib (ma ei väidagi, et nad fataalselt eksivad), ei hakka indeksi teema ka tööle. Ehk alustaks bracketi populariseerimisest ja siis vaataks kuidas edasi.
19.08.2003 at 08:38
foke
 
Kiirenduste tulevik ?
Minumeelest spordi mõte on ikkagi kiiremini-kõrgemale-kaugemale. St. ma ei kujuta ette, et nt kergejõustikuvõistlustel hakkaks kaugushüppes olema klassid - 5,50m 6,00m; 6,50; 7,00; 7;50 ja 8 m ehk proklass??? nonsenss ju. Iga mees tänavalt, kes suudab 5,5 m hüpata, võiks ilma trenni tegemata tulla eesti meistriks.. ok, võib ju teha, aga huvitav see kindlasti pole. Sestap on kaugushüppes jaotatud klassid vanuse järgi, alates lastest, noorte, juunioride ja täiskasvanuteni. Kusjuures igas vanuseklassis võidab parim, mitte täpseim kaugushüppaja! Vanuseklassid on ju nagu autodel mootorikubatuurid - võtad olemasolevast kubatuurist maksimumvõimsuse - võtad oma vanusega kaasnevast lihas- ja liikmeskonnast maksimumi. Vanasti leidis kogu maailma spordis seoses ühiskondlike poliitiliste ja muude veendumustega kasutust ka profi- ja amatöörspordi mõiste... see, kui kunstlik "klassijaotus", suri välja ja õige kah.

Nõustun eelkõnelejatega, et progress seiskuks, pole ju mingit mõtet autot 100+ kilo eest järgmisse klassi ehitada, võistlen hoopis eelmises, aeglasemas. Mõttetu!

Võiks proovida bracketit, kasvõi proovi mõttes, see oleks kindlasti atraktiivne? EDIDTH: peep jõudis ette;)
19.08.2003 at 09:02 Last edited 19.08.2003 at 09:56 by foke
prr
 
Kiirenduste tulevik ?
quote:
peep:Ei tee alale head pidev tõmblemine servast serva - seda ei osta võistlejad, pealtvaatajad ega ka korraldajad.
Räägiks parem kuidas tekitada inimeste huvi bracketit sõita.

poolt!


____________________________
lapsest peale on hobused meeldinud
19.08.2003 at 09:02
peep
 
Moderator
Kiirenduste tulevik ?
Ma siiski teiste spordialadega a'la kergejõustik ei võrdleks - taustsüsteem on väga erinev. Kõikide motospordialade dilemma alates F1 ja lõpetades Eesti kiirendusvõistlustega on, kuidas tagada atraktiivsus sponsoritele. Siis tulevad osalejad jne. Meie puhul on sponsorid ja osalejad üks ja sama. Ja nende osalemismotiiv ei ole mitte soov endale reklaami teha, vaid lihtsalt adrenaliini ning meelehead tekitada. See saab olema võimalik siis ja ainult siis kui on palju tasavägiseid osalejaid.

Kui siiski korraks üritada võrdustada näiteks kaugushüppega, siis kujuta ette, et edu saavutamiseks peab võistleja laskma enda ühe neeru kaalu kergendamiseks ja kolm selgroolüli tuuletakistuse vähendamiseks eemaldada. Lisaks tuleb kõrvad ära lõigata. Mõned on seda teinud ja see on lubatud. Palju tuleks võistlejaid ?

Ehk point on, et kui edu saavutamiseks peab tegema midagi sellist mida enamik ei suuda või ei soovi teha, siis spordiala hääbub - seda on maailma praktikas kümneid kordi juhtunud eri auto/moto aladel.
19.08.2003 at 09:13
diesel
Kiirenduste tulevik ?
peebu eileõhtusele küsimusele näikse tfr juba ilusaste vastanud olevat. jah ajasõite üritasin isegi silmas pidada oma postitusega.
edit: veel üks jabur idee, kuis oleks kaks paralleelset arvestust? klassid nigu seni ja kõrval võrdluse mõttes indeksi arvestus.
ähh, jutt vist vara omugul päris segi.
19.08.2003 at 09:19 Last edited 19.08.2003 at 09:21 by diesel
Lembit
Kiirenduste tulevik ?
quote:
peep: Räägiks parem kuidas tekitada inimeste huvi bracketit sõita...
Kuidas Bracketitit populariseerida:
Teha selline klass ja selles võistelda!
Teha mõõtetehnikaga iga nädal piibel 200 m bracketit streetman klassile. Või kuskil muus kohas.
Võistlustel agiteerida kasvõi kõik TQHQ mehed sõitma ja stardimaks odav teha.

Ei ole küll ise sõitnud ega asja vaadanud aga bracketi mingi mõistliku stardimaksuga tuleks prooviks ära. Indeksit ei viitsiks isegi vaatama tulla.
19.08.2003 at 09:46
foke
 
Kiirenduste tulevik ?
peep, ma päriselt ei nõustu Sinuga kõrvade lõikamise ;) seisukohalt, aga mõistan, mida silmas pead.. siiski natike veel oma nägemust:

Edu saavutamiseks selsamal kaugushüppajal on töö enesega ülemõistuse meeletu - toitumine, puhkusreziim, meditsiiniline taust, massöörid, sponsorid, varustus, treeninglaagrid jne jne + igapäevane rutiinne treening, kus end sunnitakse tegema asju, mida 99% meist ei taluks, ühesõnaga räägime ikkagi mõistlike võrdlustega.. See on väga kurnav ning nõuab suurt eesmärgipüstitust. Noorteklassis on koormused väiksemad, tegijaid rohkem, seal on asi pigem mäng.. vanemaks saades jõuavad paljud järeldusele, et ei pea vastu valule.

Ma näen siin otseseid võrdlusmomente autospordiga a'la rahvarallid vs. "õiged" rallid. Siin on selgelt märgata osavõtuaktiivsuse pealt, kuipalju päris tippu jõuab.
Siiski on need kaks-kolm-viis või seitse tegijat oma WRC-del suutelised rajaäärde meelitama tuhandeid ja tuhandeid rallifänne (ka juhuslikke vaatajaid), rahvarallil aga käivad vaid üksikud rallihuvilised, enamuses on tegijad ise, asjast kaugelseisvaid vaatajaid seal naljalt ei kohta.

Jutu mõte võib jääda segaseks, aga tahan öelda seda, et edasiviiv jõud on võidujanu, tahtmine saada paremaks, paremaks teistest sinuga sünnipärsaelt võrdsetest.. see paneb kaugushüppaja treenima ja dragrace'ja autosse aega ning raha matma. Usun, et veel ei kummita kiirendusvõistlusi väljasuremishirm, Ja inimesed tulevad ikkagi vaatama kiireid autosid, mitte ET15't.
Loomulikult mõlgutan ka mina ala populariseerimise mõtteid ning ei tee maha head diskussiooni:), siiski leian, et praegu Eestis veel arenemisjärgus spordiala ei ole veel sugugi end ammendanud ja taoline "kastidesse" jaotamine ei oleks hetkel kamaluga isiklikke rekordeid külvavas ajajärgus mõistlik idee.

PS! niisama siis 383'e vahele ei pannud ;)
19.08.2003 at 09:50
PlyVal64
Kiirenduste tulevik ?
Pagan, ma imestan, kuidas aru ei saada??? Kõvapead olete või? Mitte keegi ei keela sul autot arendada, sinna rämedalt $$$ laduda ja kogu hooaja jooksul näiteks ET14st ET alla 11 jõuda. Ja alustades näiteks ET13st 13.999 ajast 13.001 ajani jõudmine on kah päris kõva arenemine. Mitte midagi ei muutuks peale selle, et KIIREID VAATEMÄNGULISI autosid tuleks juurde. Praeguse klassijaotuse korral pole 99% üle 3-liitristel üldsegi mõtet võistlema tulla. Ka Sinul, Foke, poleks mõtet, kui näiteks kõik kolm Camarot rajal on. Sul puudub isegi teoreetiline võimalus neile vastu saada. Ja lõpuks hakkad mõtlema, et mis ma ikka jaman.
Vaja on rajle meelitada ka teisi võistlejaid, kes edevate kalliste autodega kiiresti sõidavad. Sponsorile loeb ÜKS tulitera M3 koos selle sõitja sõpradega rohkem, kui kolm 80te eurojunni, sry!. selliste omanikud. Kas sponssi huvitab REAALSET RAHA omav jõukas publik või poolnälginud tudengid? Lõppkiirusvõistluse või Sauga OT autode ja sõitjate seltskond oleks sponsile juba päris "magus" kont hambusse visata(või kuidas ikkagi Ferrarisid, uusi Porschesid, Subaruid jne. nimetada?). Nende viimsete kopikate eest ehitatud ET14 pisijunni kohta teatab sponsor koheselt, et "sel mehel ju minu toote ostuks raha üle ei jää" ja saadab Su "kukele".
Miks on Karol saanud endale ikka päris kena sponsi taha ABCS tarbeks? Sest Haapsalusse vaatama tuleb RIKAS pealtvaatajaskond. Samamoodi on näiteks nende rahvarallide ja sprintidega: palju on rikkaid sõitjaid ja pealtvaatajate hulgas nende kaaskondseid. Neile annab midagi ka müüa.
19.08.2003 at 10:14
tqhq.ee foorum : Üritused : Kiirenduste tulevik ?   1 2 3 4 5 6 7  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.