register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Müraisolatsioon   1 2  
Poster Message
ylovoitka
Müraisolatsioon
Millina materjal sobiks selleks kõige paremini kaalu/summutuse suhtelt?
12.11.2003 at 23:10
kusjuures
Müraisolatsioon
Mida sa isoleerida soovid, salongi v6i mootoriruumi?

Kui salongi siis minu arust ajab asja ära 6mblustööstuse jääkidest tehtud nn vatiin. U 5-10 mm paksussega, seda saab l6ikuda ja panna mitmes kihis, kuidas soovid. Kuskil Punasel tänaval on hoovis veel mingi venelaste firma mis müüs ka vilti aga ma ei tea kas see enam eksisteerib. Vatiini saad soodsalt näiteks Abakhanist, minuarust oli seal 150 cm laiune rull ja meeter maksis alla 30 kr.
12.11.2003 at 01:06
ylovoitka
Müraisolatsioon
Vatiiniga on see jama, et ta kipub väga meelsasti niiskust endasse imema. Kui kuskilt peaks juhuslikult vett salongi sattuma, siis läheb isolatsioon niiskeks ja ega ta sunnik sealt välja ei taha hingata.
13.11.2003 at 09:17
PlyVal64
Müraisolatsioon
Ylovoitka, Sulle sama teema, mis läks kaubiku põranda teemasse - unusta ära vatiin ja muu jura. Bituumenmatt ja selle peale vilt. Ja siis lugematu hulk igasugust muud materjali. Isolatsioonitööde tegija arvas, et keskmine uue auto korralik isoleerimine (sisaldab siis materjali ja lahti-kokku ja tööd) maksab suurusjärk 10 kilo+-. Kui plaan ElCaminot teha, siis ülikorralik isolatsioon maksab vast max. 5 kilo, kui teha lasta. Ise vast veel poole vähem.
13.11.2003 at 10:54
ylovoitka
Müraisolatsioon
Kas tasub isoleerida kõik pinnad, mis vähegi väliskeskkonnaga seotud on (põhi, tagasein, katus, uksed, firewall)?
13.11.2003 at 11:58
Vanaisa
  
Moderator
Müraisolatsioon
Firewall ja põrand (eriti kardaanitunnel) on kõige kriitilisemad/lärmakamad kohad - uksed tahavad reeglina õhemat matti kuhugi välispleki sisepoole - selleks, et ei kõmiseks... Katust ka ei pea väga paksu materjaliga tegema - see ka kõmina/soojustuse eest...
Sul pole õnneks tagakoopaid vaja summutada - nad väljaspool kabiini;)

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
13.11.2003 at 12:01
juss74elc
Müraisolatsioon
aga et kus kohast neid bituumeni matte saaks?endalgi isoleerimine käsil
13.11.2003 at 12:27
vvt
  
Müraisolatsioon
Vaatasin sellises alarmitöökojas nagu Skival (Volta auto kõrval) - seal oli müügil selline kummitaoline sandwich-matt, mis maksis.....1,2+1,5m tahvel 2300 eek :eek.

Tegelikult on nende vatiini vms jura panek porno. Esiteks ei hoia nad oma vormi, vajuvad kokku ja omavad niiskuse korjamise võimet. Olen kunagi ühest "isoleeritud" bmw-st välja tirinud sellised matid, kus kahel pool foolium ning sees miski villataoline ollus - you are not gonna believe that - see oli veest nii raske, et kahe mehega tõstsime. Põrand loomulikult selle soolvee kompressi all paksult roostes:(

Mida panna-otsi lammutusest mõne suurema masina originaalpõrandapolster - seal saab tükke, mis head on.
Moskvitsile sai kunagi Tauruse polstritest tehtud.

Üldiselt omadest kurbadest kogemustest ei soovitaks igasugu tehase mastikseid-polstreid-matte ilma karjuva vajaduseta välja tirida või asendada - poes müüdav puralura pole pooltki selle kvaliteediga mis 10 a tagasi autodesse pandi. Nt saksa autode põhjaalune kivikaitse eluiga on 10 a, poes müüdav Pyrmo, Hagmansi või Dinitroli soga koorib peale esimest talve ennast lahti...

Edit: kui vaikset autot ehitada, tasuks kriitiliselt üle vaatata ka nt mootori ja kasti padjad - paljudel vanadel mudelitel on need mingid vulkaniseeritud kummikärakad, mis kannavad vibratsiooni mööda keret laiali. Ei maksa unustada, et auto sisemürast annab olulise osa jäikade, isoleerimata osade vibratsioon -nt klaasid, istmed, armatuur. Võimalusel asendada universaalsete hüdrauliliste patjatega. Mulle on soovitatud nt asendada bmw motooripadjad Niva omadega, pidi "sport" olema :lol mina paneks hoopis vastupidi....sama asi on üle vaatata summuti vms vibreerivate osade kinnitused -vahele pandud vana kummipuks aitab rohkem kui 1000 eek eest müramatte.

Tuulemüra-tehase prohmakaid siluda on keeruline, aga paljudel vanadel autodel, eriti veel avariisid teinutel on uksed valesti reguleeritud, samuti klaasitihendid katki, puudu, ripakil, valesti pandud....

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
13.11.2003 at 12:33 Last edited 13.11.2003 at 12:40 by vvt
928boy
Müraisolatsioon
Lihtsalt mõte: kas poleks tark selles küsimuses lammarit külastada ning mõnest sealsest kvaliteetautost vastav materjal välja koukida? Või äkki veel parem variant oleks mõni uuem karmimatele euronõuetele vastav veokakabiin selles küsimuses doonoriks võtta? Mul pole küll õrna aimugi, milline ühe veoki müraisolatsioon välja näeb ning milline on selle kvaliteet võrreldes näiteks S-mersuga, kuid pakun, et tükid on suuremad/sirgemad ehk neist on endale parem parajaid tükka lõikuda.

Sedasi toimides ehk väljamineva raha / (salongi) sissetuleva müraisolatsiooni suhe kõige soodsam

Edit: näh, vvt ette jõudis
13.11.2003 at 12:41
vvt
  
Müraisolatsioon
Kusjuures hind ka -need pole viletsavõitu müramatid maksavad ikka suurusjärk alates 1000 kr tükk :eek

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
13.11.2003 at 12:45
UmmiV6
Müraisolatsioon
igasugu isloatsiooni ja tihendamise värki müüb
http://www.lammconsult.ee

Ise ostnud pole kuid nõu andsivad telefoni teel küll.

Proovige sinna ... kodulehel ka selline paras info olemas!



____________________________
Chrysler Newport '74 400 / 727 / 8,25
13.11.2003 at 13:01
PlyVal64
Müraisolatsioon
Tegelikult pole need müramatid ja müraisolatsiooni materjalid ühti nii kallid. Vast jah, need spets koormuskindlad kummimatid küll, kuid muu müra saab isoleerida kaasagsete vahenditega.
Mida isoleerida? Kõik, mis vähegi isoleerimist kannatab. Iseaalne oleks absoluutselt kõik seesmised plekkpinnad bituumenmatiga katta. Ja siis polstritele vilt vahele. Ja kapoti-pakiruumi luuk seestpoolt, arvati isegi, et lansekate osaline isoleerimine teeb asja veel paremaks.
Mina käisin ja uurisin seda tegevust seal Peoleo kõrtsu vastas asuvas töökojas. Siinsele rahvale peaks too majapidamine suht tuttav paik olema ... on seal läbi aegade USA-raua fännid toimetanud:)
13.11.2003 at 13:42
Ragnar
Müraisolatsioon
-Põrandale võib vabalt laduda 4mm paksust kõige soodsamat pigimatti (pakis 4tk mõõtudega X400mmx500mm = 300.- pakk). Lisaks kui vaiba all puudub tehase poolt paigaldatud elementaarne vilt (v.a. usa sõidukid ;) ), tuleks ka viimase paigaldamisele mõelda (8mm paks 2m lai = 200.- jooksev meeter)

-Ustesse võiks panna vähe kallima 2mm paksuse (1000mmX600mm = 195.- leht). Kleepuvus on märksa parem ja kaalub vähem - ehk suvise päikesepaistelise ilmaga ei hakka viimane maha kooruma(probleem eriti tumeda värviga masinatel).

-Uste aukude katmiseks võib kasutada sama 2mm - kuigi on olemas spetsiaalne pigimatt kaetud alumiiniumiga. Viimane on muidugi ka hinna poolest soolasem (600mmx1000mmm = 315.- leht).

-Polstri alla tuleks mahtuvuse/vajaduse korral paigaldada niiskuskindel liimitav vahtplast (1500mm lai = 245.- jooksev meeter.)

-Lage reeglina iseloorida ei ole mõtet. Kui üldse, siis pigimatti kindlasti mitte kasutada! Midagi kergemat.

-Mootoriruumis kapoti katmiseks on spetsiaalne kuumusekindel 20mm paksune 3 kihiline materjal mingi ~vahtplast -> ~klaaskiudvatt -> alumiinium (~1,5mx1m = hind on natuke alla 1k)



Neid materjale olen kasutanud oma auto isoleerimisel.
13.11.2003 at 13:52 Last edited 14.11.2003 at 10:21 by Ragnar
mrtn
Müraisolatsioon
HR-V fännid teavad rääkida, et auto läheb oluliselt vaiksemaks, kui tagavararatta auk pigimatiga seest ära vooderdada. Selline kauss kumiseb muidugi.
13.11.2003 at 13:53
rustang
  
Moderator
Müraisolatsioon
quote:
Ragnar:
-Lage reeglina iseloorida ei ole mõtet. Kui üldse, siis pigimatti kindlasti mitte kasutada! Midagi kergemat.

Mäletan kellegi kirjutist ee.audios (umbes aasta-poolteist tagasi), kus lae kleepimine bituumenmatiga olulise mürasummutuse andis.
13.11.2003 at 14:00
vvt
  
Müraisolatsioon
quote:
PlyVal64:
Mida isoleerida? Kõik, mis vähegi isoleerimist kannatab. Iseaalne oleks absoluutselt kõik seesmised plekkpinnad bituumenmatiga katta. Ja siis polstritele vilt vahele. Ja kapoti-pakiruumi luuk seestpoolt,

Ja kuhu jääb siis valemi a=F/m rakendus :devil

To rustang- see edukas kleepija oli nähtavasti kodanik Pirita:kill - resümee vist oli ka, et Mitsu Coldist vaikne auto saada, on kõige odavam see maha müüa ja korralikum/kallim mark asemele osta :devil


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
13.11.2003 at 14:02 Last edited 13.11.2003 at 14:04 by vvt
kusjuures
Müraisolatsioon
Muidugi, kui ehitad omale oma "elu autot" ja kavatsed asja p6hjalikult ette v6tta on muidugi Lamm Consult sobivam ja 2000 kr/m2 ei pane 6igel mehel silma pilkuma. Kallitest lahendustest ja soojade soovitustega jutumeestest pole ka 6nneks kunagi puudus. Olen n6us väitega et originaalmatid tasub v6imalusel alati säilitada enne kui ise aretama hakkad. Mina tihendasin oma Oldsil k6igepealt ära praod kust vesi salongi tuli, seejärel katkusin p6randa lahti, kuivatasin ja puhastasin polstri ja p6hja. Polstri panin samamoodi tagasi ja ehitasin lagunenud v6i puuduvad osad ülalnimetatud vatiinist (mis on tehtud muide samal baasil nagu tavaline auto salongi polster, kui ei usu v6ib v6rrelda) ja lisasin paksust veel kuhu tundus vaja olevat. Kulus selleks soe suvine 6htupoolik, 250 kr ja 4 6lut.
Salong sai vaiksem ja mingeid niiskuseprobleeme ka ei tähelda. Samuti ei muretse ma sellepärast et kulunud raha ja vaev tagasi saada kui auto m6nel päeval järgmisele omanikule annan.
13.11.2003 at 14:39
margus61
Müraisolatsioon
Tuleseinas olevatest kasvõi väikestest aukudest tuleb üllatavalt palju mootorimüra salongi. Siis oluline on, et kõik avad oleks kinni või tihendatud, et poleks otsest akustilist seost. Muidu läheb mürasummutusse tehtud investeering osaliselt tühja.
13.11.2003 at 15:57
Vanaisa
  
Moderator
Müraisolatsioon
quote:
margus61: Tuleseinas olevatest kasvõi väikestest aukudest tuleb üllatavalt palju mootorimüra salongi. Siis oluline on, et kõik avad oleks kinni või tihendatud, et poleks otsest akustilist seost. Muidu läheb mürasummutusse tehtud investeering osaliselt tühja.
Puhas kuld! Seepärast tuleb kõik juhtmete/trosside läbiviigud vastavate kummiluttidega ka kinni panna - mis siis, et mõnel juhul see väga keeruline on...

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
13.11.2003 at 16:04
ummiloko
Müraisolatsioon
kas silikon on hea nende juhtmete ja aukude vahe täitmiseks kasutada? (lihtsam ja tihedam kui need kummirõngad)
13.11.2003 at 16:07
Vanaisa
  
Moderator
Müraisolatsioon
quote:
ummiloko: kas silikon on hea nende juhtmete ja aukude vahe täitmiseks kasutada? (lihtsam ja tihedam kui need kummirõngad)
Silikoon kipub lagunema ja siis augu serv juhtmeid läbi hõõruma.
Pealegi pole ta "korrektne" ;)

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
13.11.2003 at 16:11
rabbit rider
Müraisolatsioon
me tegeleme niisikese jamaga, pigimati pakk u.50*60 cm.* neli lehte maksab 300 eeki, paks 4 milli...pluss peale pannakse spets vaipa 100eeki ruut m......sõiduauto loos lae ja kogu autos leiduva pleki üle katmisega maksab koos tööga u.5-8 kilo....teie leitud numbrid on ikka väga kosmilised......uuri asja- www.serwend.ee koht asub tartus
13.11.2003 at 23:38
ylovoitka
Müraisolatsioon
Kas pigimatte enne kuumutatakse tagant fööniga ja siis paigaldatakse?
14.11.2003 at 10:02
hundu
Müraisolatsioon
No vot. Jalutasin siis mina uues töökohas riiulite vahel ja leidsin sellised müramatid (2mm bituumenit+14mm vilti). Nüüd aga küsimus spetsidele: kuidas seda paigaldada?
Nimelt on sellel matil all imeõhuke kile. Kas see kile tuleb enne paigaldust eemaldada või tuleb talle paigaldusel nii palju kuuma anda, et kile ära sulaks? Ja kas mati ja pleki vahele pannakse ka mingit roostekaitset?
Ja siis veel: mille vasu see pigi hea on? Võiks ju ainult vilti kasutada, siis jääks ju auto poole kergem?

____________________________
beetle ´66
deville ´97
14.11.2003 at 14:11
mrtn
Müraisolatsioon
katusekattematerjali paigaldades lasin leeklambiga separaatorkile tagant minema. kas see katusematerjal hakkab autos haisema? mul jäi seda nii palju üle küll, et paar autot vooderdaks ära.
14.11.2003 at 14:14
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Müraisolatsioon   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.