register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Üritused : Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival  
Poster Message
Jörm
 
Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival
Tere vägi!

Seoses vajadusega luua odav võidusõidu võimalus, kus igamees võiks oma võimed proovile panna, on mõtted hakanud järjest konkreetsemat kuju võtma. Meie mootorispordi ajaloos on olemas Estonia vormelitel väga oluline koht ning maailma mastaabis on neid toodetud ikka müstiliselt palju, sestap korraldame järgmisel suvel ülemaailmse Estonia vormelite kokkutuleku, kus lisaks võidusõidule saab ka muud nalja teha.
Tehniliste tingimuste poolest peab kõikidel Estoniatel olema standard Lada mootor, standard karburaatori, nuka ja siduriga, ehk kogu mootori võib endale muretseda umbes 3000 krooniga. Estonia 21-d maksavad tänapäeval alates 5000 kuni 30 000 kroonini. neid ei ole meil enam teab kui palju, aga Venemaal, Lätis, Leedus ja Poolas on neid palju. Turvavarustus peab olema kunagi FIA normidele vastanud, ehk vanad rihmad, kiivrid jms on lubatud. Ühesõnaga, katsume need tehnilised teha sellised, et asi võimalikult odav oleks.

Kuna siit foorumist on nii mõnedki meil juba vormeliga sõitmas käinud, siis mõtlesin teiegi arvamusi asja kohta kuulda. Autod tulevad veidi aeglasemad, kui meie omad praegu on, aga selle võrra on ka vastupidavamad ja palju odavamad. Amper korrigeerib oma 21-d igatahes nendesse reeglitesse, olgu see mootor siis 1300 või 1600 ja ilmselt tuleme kõigi nendega ka rajale. Kui osalejate arv ületab 15 potentsiaalset masinat, siis võib koos EMV võistlustega pidada ka eraldi starte Estoniatele, nii et siis saab rohkem kui korra aastas nendega kihutada.

____________________________
Amper Racing
20.11.2003 at 11:28
BlueStang
 
Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival
Päris lahe - Ply siin ju ajaski seda rida, et vormel võiks täiesti üks hobbyautodest olla ja siis nendega vahel võistlemas käia - just for fun:)
Niiet palun mulle üks Estonia21 5000 eest (loodetavasti on seal kast ka peal) ja üks mootor 3000 eest:)

____________________________
http://www.mustangandfords.com/news/1305-top-10-svt-cobras/ no more
Dream car for family, who needs to go FAST!
new: Grand-dad of all offroad cars
20.11.2003 at 14:22
tfr
 
Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival
Sama siin. Kuigi see suvi erinevatel põhjustel katsetama ei jõudnudki, siis mõtted ja mahlad pani see teade siin liikuma küll. :)
20.11.2003 at 14:26
ollo
Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival
Jah, palun mulle ka 8kEEK eest komplektne vormel:) OK, rehvid, kütuse ja aku võin juurde osta...
Kuhu ülekanne teha:D
Idee iseenesest hea. Mingi reaalsem rahanumber oleks muidugi abiks teada ... ise tõenäoliselt küll sõitma ei hakkaks, aga KST, never say never...

20.11.2003 at 14:29
Riho
Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival
Sellise suht väikese raha eest sõidaks ju küll.
Alati on variant mootorispordi huvilise sõbraga jagada vormelit. Üksi seda anyway ära ei koorma.
20.11.2003 at 15:00
vkx
 
Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival
Need rahanumbrid kõlavad päris ahvatlevalt, mind isiklikult selline võimalus isegi päris huvitaks.

____________________________
Seville STS `02
20.11.2003 at 17:17
Motorsport
Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival
Kui juba jagatakse siis siin oleks ka paar huvilist!!
Siinkohal sooviks jõudu ka toreda ettevõtmise vedajale...
20.11.2003 at 18:53
peep
 
Moderator
Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival
Küsiti Teie arvamust, mitte ei palutud siia mingit suvalist mula postitada !

Idee on hea aga mina näen probleemina nende vanade Estoniate vastupidavust reaalses võistlusolukorras. Seal on ju piisavalt unikaalseid juppe küljes mida suvalisest lammarist ei osta. Lisaks vana asi on vana asi ja laguneb ehk mehaanikut on ikka vaja ja tehnilise masinat. Kui kulumaterjalid ka juurde arvata, siis kui palju see "lahjem mootor" asja reaalselt harrastajale lähemale toob ???

Historic festivali korraldamine on väga hea mõte, ainult ehk peaks laiendama kogu ajaloolise ida võidusõidutehnika peale ?
20.11.2003 at 20:31 Last edited 20.11.2003 at 20:34 by peep (Moderator)
PlyVal64
Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival
Väga unikaalseid juppe on vaid pidurites ja ka Estonia roolikarp. Nojah, käigukast kah, kuid see on "teine teema". Plasti annab peaaegu alati taastada ja vist olid mingid vormid veel alles ka. Lisaks saab vajadusel ju alati uued vormid teha, kuniks veel üksainumas õige detail alles on.
Endise ida tehnika? Estonia ja Melkus, muud olid absoluutselt episoodilised vormelid. Kerega tehnikat oli rohkem, kuid seda vist pole üldse järel. Vast Ladasid on, kuid Volgasid? Viimast nägin u.8-9 aastat tagasi Lastekodu uulitsa automüügiplatsil ja see oli Noode viimane meistrikstuleku auto. Mis sellest nüüdseks saanud, ei oska aimata. Ahjah, Tartu 2 võiks ju ka veel arvesse tulla, Tartu 1 leiti loomulikult Lätist:( üles(kuradi odavad Eestlased, vakk) ja sellest pidi vaid mõtteline osa säilinud olema.
Vat selline auto on kah kiluvarastele rännanud, raudsel varastasid ära, nagu ühe ketiveoga veoautogi (pane tähele, kuspool rool on:)):

Mingeid venemaa vormeleid pole küll vaja, Mossed olid üksikeksemplarid ja mõned, mis sõitsid, ... oi jumal, pole hetkel ühtegi pilti panna. Põhimõtteliselt meie Tatikate "Lowrideriga" ülimalt sarnased. Ringraja"pill" oli ikka ja ainult Estonia.
20.11.2003 at 01:08
CoachMan
 
Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival
Tegelikult ei olnud eriti plaani siin topicus Estoniaid massiliselt müüma hakata. Ja hind 5 000 - 30 000 tähendab ikka seda, et rajale sobivad aparaadid jäävad sinna 30 K poole, 5 K eest saab aastaid räästa all vedelenud tooriku. Aga kui kellegi jutt Estonia ostu osas on päris tõsine siis helistagu ette ja astugu Amperist - hetkel vist Baltimaade suurimast vormelitehasest - läbi.

Kes tahab aga lihtsalt mõne korra võidu sõita sel äkki ei olegi väga mõtet enesele masinat soetada vaid see kusagilt :rolleyes rentida. Tehnika odavuse tõttu võiks hinnad olla suurusjärgus alates 10 K / võistlus täisteenuse eest s.t. sõitja tuleks kohale käed taskus.

Estoniate vastupidavus on jah nii, nagu ta on aga suuremat osa varuosi on veel võimalik kusagilt hankida. Ja kui Estonia sari käima läheb lubasid Kavori mehed äkki veel mõned paksu tolmukorra all olevad liinid käima lükata :) Lahjem mootor aitab vastupidavuse koha pealt päris kõvasti - põhiline murelaps peaülekanne peab kõvasti kauem vastu ja ka kolvid tulevad tunduvalt harvemini värske õhu kätte. Plaanituga umbes sama kõva mootor oli sel aastal peal meie puna-mustal õppeautol ja kogu suve jooksul pidime ainult ühe korra suurema parandustöö ette võtma (peaülekande vahetus). Ehk kui harrastaja hangiks endale Estonia ja viiks selle enne hooaega väga heasse korda siis on teoreetiline võimalus, et hooajal tuleb tegeleda ainult jooksva hooldusega. Muidugi kui mõne teise Estoniaga liiga lähedalt tutvust ei tee...

21.11.2003 at 09:12
smr
Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival
OT - mosse-vormeleid natukene ikka tehti , näiteks sellist :)



Nõuka autospordi riistvarast teeb ülevaate näit see leht : http://www.autosoviet.altervista.org/ENGLISH-automotorusse-formula.htm

Edit - kirjavead
21.11.2003 at 09:24 Last edited 21.11.2003 at 09:31 by smr
Jörm
 
Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival
Ma arvan, et festival on ikka eelkõige Estoniatele, kui keegi mingite muude preparaatidega kohale imbub, siis minema ei aeta, aga eelkõige oleks see mõeldud ikka nendele autodele, mis siin maal tehtud on. Kuna meie vabariigis teisi vormeleid vanadest aegadest lihtsalt ei ole, siis seda lihtsam. Ma kujutan ette, et soomlased tahaks oma igivanade fordidega kah kohale tulla ja muude historicega, aga see on juba eraldi teema. Tähtis oleks ikka Estoniate ülemaailmne kogunemine.

____________________________
Amper Racing
21.11.2003 at 10:33
Jörm
 
Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival
Ahjaa vastupidavusest.
Mede 1600 võidukal oli 35-st stardist 5 katkestamist, nendest kaks mootoririket, kaks käigukasti riket ja asjahuvilised nägid viiendat Tallinna Linnaringil, kus Jaak ühe soomlase alla ajas. See oli nüüd 1600 mootoriga, millel on umbes 160 hj. Nende kahe aasta jooksul sai vahetatud neli või viis peaülekannet, mõnikümmend komplekti piduriklotse ja muidugi ohjeldamatult igasugu pisiasju. Ja kõik need Estonia osad ja detailid on ikkagi inimeste tehtud, et neid on võimalik ka ise järgi teha, kui originaale ei saa.

____________________________
Amper Racing
21.11.2003 at 10:48
Lembit
Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival
See on ju praktiliselt ideaalne võimalus:
Siin on seitse huvilist juba sõna võtnud. 3 autot on teil endil ka ju. Kokku 10.
Saate sõidukorras masinad 30k kätte ja panete sinna veel 20 k per masin raha sisse. Siis on vaja ainult 350K sponsorraha leida, et terve sari püsti panna ;).
Kui praegu alustada, siis peaks järgmiseks hooajaks jõudma küll.
21.11.2003 at 11:15
ollo
Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival
15 autot ei ole iseenesest ju võimatult suur arv, aga selle kokkusaamiseks on vaja asjast selgem pilt luua. Kui konkurentsis püsimiseks on vajalik külili kaheksale lähenev eelarve, siis ei tule asjast head nahka. Peavad olema selged reeglid ja arengusuunad tulevikuks. Kui eesmärk on lihtsalt kokku koguda olemasolevad Estoniad ja need lõpuni sõita, on tegemist ette surmale määratud tegevusega, kuna autode kogus järjest väheneb. Igasugu purunevate pulkade saadavuse tagamine on oluline, ei ole mõeldav et kõik neid kodus põlve otsas treivad. Tuleb leida firma(d), mis on võimeline vajalikke pulki väikeseerias tootma.
Vastupidavus on oluline, nagu Peep ütles. Kui eesmärk on harrastajateklass (=üle 3 osaleja), ei ole normaalne et peale iga võistlust tuleb auto aatomiteks võtta või peaülekannet vahetada. Selles suhtes on ülesanne päris keeruline. Lahjem mootor (stock 1300?) aitab kindlasti, aga kas sellest piisab?
Käimavedamisel on probleemiks kindlasti ka see, et vähesed on nõus lambist omale vormeli ostma ja siis ootama-vaatama, kas tuleb 15 autot kokku, et sarja sõita. Group buy on vaja organiseerida:D
21.11.2003 at 11:31
CoachMan
 
Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival
15 potentsiaalsest autost oli juttu ainult sellega seoses, et siis on võimalik sarja etappe pidada koos EMV eteppidega s.t. samal päeval. Meie jaoks oleks see tegelikult nightmare - ühel võistlusel olla väljas kuni 6 autoga! Sari võib iseenesest toimida ka vähema arvu sõitja osavõtul aga sel juhul eraldi päevadel. Vaevalt et kõik nüüd koos läheksid kuuride tagant Estoniaid otsima aga kui asi käima läheks siis tekiks täiesti unikaalne võimalus saada enneolematult väiese rahaga piisavalt funi ja adrenaliini.

Hetkel käib kõva töö tehniliste tingimuste kallal ja soov on tõesti teha masinad selliseks, et sõidurõõm jääks aga samas peaksid autod terve hooaja vastu. Stock 1300 mootori puhul ei tohiks küll tehnika oluliselt laguneda aga kas ta natuke liiga aeglaseks ei jää... Seetõttu kaalumisel ka stock 1600, mis tegelikult kah veel muud autot ei tohiks lõhkuda. See klass PEAB jääma odavaks s.t. nii varuosade kui ka mehhaaniku (või sõitja enda) töötundide osas.

Vaevalt et me suudame tekitada endale lao, kus kõik Estonia jupid oleks riiulis rivis aga niikaua kui autosid piisavalt palju liigub ei tohiks ühegi tüki saamine päris võimatuks osutuda. Sellised firmad ja inimesed, kes suudavad pulki toota (näiteks Kavor) on kah täiesti olemas.

Lõppude lõpuks sõltub lagunemine ikkagi kõige rohkem sellest kuidas masin on ette valmistatud ja kuidas temaga sõita. Küsimus ei ole mitte selles kui kiiresti vaid kui oskuslikult. Meie üritustel hävivad käigukastid põhiliselt selle tõttu, et sõitjad ei oska käike vahetada. Olles selle kord ära õppinud võib ilma probleemideta sõita üsna kaua.

Ja ühtegi Estoniat surnuks sõita ei ole kavas (ei tohi) mingil juhul, paljude jaoks on kohad juba valmis loodavas Eesti Autospordi muuseumis.
21.11.2003 at 13:06
tqhq.ee foorum : Üritused : Estonia vormelisari ja ülemaailmne festival  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.