register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus   1 2  
Poster Message
ylovoitka
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
Su chevyl on võimas mootor ja toruväljalase mis võbiseb mõnusalt auto põhja all. Sa oled just lõpetanud burgeripeatuse pärast pöörast linnas kruisamist ja astud rahulolevalt oma metslase poole. Avad ukse ning keerad süütevõtit.... vaikus, nothin' happens..

Kui sul on kunagi olnud selline probleem, siis teretulemast Kuumalt Mittekäivituva Chevy Klubisse.. Vaatamata sellele, kui lahedad chevy'd on, anna natukene kuuma starteri solenoidile (header'ite või lähedalt mööduva väljalasketoruga) ja veidi aega ning võidki kogeda mittekäivitumise sündroomi.

Kuumus suurendab elektritakistust ja väljalaskesüsteemid on kõrge temperatuuriga. Kui keerata süütevõtit sooja mootori käivitamiseks, saab elektrivoolule osaks suur takistus ja ta ei suuda aktiveerida mootori ning väljalaske kuumuses küpsenud starterit.

Kuidas probleemist võitu saab on võimalik lugeda Chevy High performance ajakirjast.
Hea meel oli leida lahendus anomaaliale, mis mu masinat vaevab..
04.12.2003 at 22:01
Astro SS
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
Minu Astro kitsukese kapotialuses suutsid Corvette pikad headerid ära kärsatada starteri pendiksi klemmid.
Starterit eemaldamiseks tuleb varuda 2 kingalusikat (starter on lõelises urus) ja paigaldamiseks tuub vaseliini ja 4 kingalusikat. Kingalusikal on soodumus puruneda mittesihipärasel kasutamisel.
:evil

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
04.12.2003 at 22:26
vvt
  
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
Mul õnneks kõik sellised autod, kus starter on vasakul ja torud paremal. Probleeme pole;)
Vähemasti tehasest pärit Boschi starterite tõmbereleel on täiesti mingi kuumaekraan peal...

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
06.12.2003 at 20:43
kaimex
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
Kellegil mingit head käivitus nippi? Ootan juba päris kaua parklas ja käima ei saa 6.2d. Koduni veel 200km...
03.07.2016 at 00:53
ranno24
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
Mis täpsemalt juhtus? niisama lampi ei oska midagi pakkuda ju. Võin ju pakkuda et küte otsas. :D
04.07.2016 at 09:25
kaimex
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
quote:
ranno24: Mis täpsemalt juhtus? niisama lampi ei oska midagi pakkuda ju. Võin ju pakkuda et küte otsas. :D
Soojalt ei käivitu. Lihtsalt ei vea ja kõik. Sai oodatud kõvasti ja siis läks jälle ilusti käima. Jõudsin 5 aeg koju. Enam pole ahet, läheb juba juppideks ära see nädal. :)
04.07.2016 at 11:37
kaedoo
 
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
Kas auto läheb juppideks või starter? Hiljuti lahati seda starteri kuumusekraani värki.
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=44707&page=3

Edit 1: Ja teel olles(sellise hädaga) tuleks ronida auto alla ja kruvipöörajaga ühendada tõmberelee + starteri +ga(juhul kui tõmberelee nöögib) või koputada vasaraga starteri pihta. Vahest on aidanud. :beer
04.07.2016 at 21:45 1 edit. Last edited 04.07.2016 at 22:01 by kaedoo
kaimex
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
Läks 2h enne kui maha jahtus, aga koju ma taga sain. Auto läheb jah osadeks, kuna 70+% endal sealt vaja. Sain lihtsalt liiga hea hinnaga, et mitte osta. Omanik hoiatas küll, et kuuma mootoriga ei taha käima minna. Läksime naisega öösel mcdonaldsist läbi ja siis sinna platsile jäimegi. Jätsin seisma, et teise autoga siis drive minna. Suur viga. Oleks võinud parem käia koha peal ja oleks säästnud aega ja raha. :) Täna siin vaatasime ja tundub, et pendiks vms väsinud seal, et teise pealt jätan starteri sinna, mootor läheb ümber. Liiga palju paremas korras mootor lihtsalt. :)
04.07.2016 at 00:15 1 edit. Last edited 04.07.2016 at 00:31 by kaimex
anryo
  
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
Mul on mõistus otsas - aidake Typhooni osas kaasa mõelda.

Hiljuti vahetatud starter, äsja hoolduse läbinud genekas, kõik voolujuhtmed korralike kaablikingadega ja jämedad, paigaldatud lisamassid, lisaplussid jms, aku kontrollitud ja korralik. Aku on taga pagassis ja tagant jookseb otse starterile pöidlajämedune 35mm2 kaabel (vahel 250A kaitse) ning sealt edasi nõksa peenem (20mm2?) kapoti alla "harukarpi" ja sealt otse genekale, mass kohe aku kõrval samajämeda kaabliga. Lisaks kapoti all veel väiksem hooldusvaba lisaaku, millelt ka jämedad kaablid nii massi kui otse genekale.

Anomaalia:
Genekalt mõõtes tühikäigul 13.8V (pööretel üle 14V nagu vaja), kuid tagant akult mõõtes tühikäigul vaid 13V. Seega ei lae akut?

Probleem:
Vahel ei lähe soojast peast käima ja "poob kinni". Täpselt selline tunne, nagu aku oleks tühi (mis ühtib eelneva hüpoteesiga, et ei lae). Veab pool pööret ringi ja kõik. Ja niimoodi võin võtit kruttida kasvõi 20x järjest, ilma et akupinge langeks. Kui nüüd anda täkku eest harukarbist, läheb veerandpöördest käima. Külmast peast ei ole sellist asja juhtunud kunagi ja läheb ilusti käima ja starter veab väga tugevalt/kiiresti. Sama ka enamus aegadel kuuma mootoriga.

Küsimus:
Milles on probleem?
Mul on omal veel paar teoorit - aga ootan mis teil meeles mõlgub enne ja ei hakka teid suunama meelega...

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
05.10.2016 at 08:31 3 edits. Last edited 05.10.2016 at 08:33 by anryo
v6sa
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
Palju on kuumal mootoril starteri jõuklemmil pinge siis, kui starter vedada ei jõua? Palju samal ajal aku klemmipinge on?

Kas akuklemmil on 13V täpselt või näituseks 13,49V? Viimane peaks suutma aku elus hoida küll.

Ma ei välistaks labast aku koolemist. Aga tõenäolisem on mõni tobe kontaktiprobleem. Mis peaks ka peale n-kümnekordset üritsut endast elektrilõhnaga teada ja ebameelivalt sooja tundega tundma andma.

Kas see "pööretel korras laadimine" on ikka mõõdetud kõigi parasjagu toimetavate tavapäraste tarbijatega (gigavõimud tümpsutamas, megavalgustus leekimas täies ilus, hüperIT täisvõimsusel huugamas)?
05.10.2016 at 11:21
anryo
  
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
quote:
v6sa: Palju on kuumal mootoril starteri jõuklemmil pinge siis, kui starter vedada ei jõua? Palju samal ajal aku klemmipinge on?
Seda pole mõõtnud, kuna kusagil poe ees seistes pole auto alla ronima hakanud ja pole ka multimeetrit kaasas olnud. Nüüd viskasin autosse ja saan mõõta, kui tekib olukord jälle. Sest nagu ma ütlesin, 10s't korrast vähemalt 9'l läheb ilusti käima. Ka kuumast peast.
quote:
v6sa:Kas akuklemmil on 13V täpselt või näituseks 13,49V? Viimane peaks suutma aku elus hoida küll.
Pigem 12.8...13.0V. Pööretel pole mõõtnud, kuna seda üksi raske teha. Proovin täna ära mõõta.
quote:
v6sa:Aga tõenäolisem on mõni tobe kontaktiprobleem. Mis peaks ka peale n-kümnekordset üritust endast elektrilõhnaga teada ja ebameelivalt sooja tundega tundma andma.
KÕIK vastava ahel kaablid/kontaktid/klemmid on üle käidud ja korralikult puhastatud/hülsitud/kaitstud jne. Kuumaks ei lähe midagi. Kui starter ise läheb, siis seda töösooja mootoriga ju aru ei saa.
quote:
v6sa:Kas see "pööretel korras laadimine" on ikka mõõdetud kõigi parasjagu toimetavate tavapäraste tarbijatega (gigavõimud tümpsutamas, megavalgustus leekimas täies ilus, hüperIT täisvõimsusel huugamas)?
Mul ei ole autos mingeid tarbijaid (veel) ja mõõdetud oli see genekaremondis 130A(!!!) koormustakistuse taga. (Genekas ise on mul muide mitteoriginaal ja 180A ning genekal sai ka sidur uus ja rihm on ka suht värske, seega selles asi ka ei tohiks olla.)

Lisaks.
Viskasin täna prooviks äsja täislaetud (13.9V) teise auto aku peale, vaatame, kuidas sellega toimetab. Ainuke vahe oli sellega, et hommikul ei vedanud nii reipalt starterit ringi, kui senini. Mis nagu vihjaks sellele, et minu oma vana aku on paremas seisukorras ja teine just väsinum. Vaatame, kuidas peale tööd käima läheb.
Vägisi on selline tunne, et vool ei jõua eest taha ja tagant ette, nagu oleks põhikaablis mingi suur takistus/pingelang. Aga kuidas see võimalik on?
Kui starter ise oleks pekkis ja tekitaks suure koormuse, siis peaks taga aku ees olev 250A põhikaitse kasvõi soojakski minema ju? Aga ei lähe!

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
05.10.2016 at 11:35 6 edits. Last edited 05.10.2016 at 11:42 by anryo
margus61
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
quote:
anryo:Anomaalia:
Genekalt mõõtes tühikäigul 13.8V (pööretel üle 14V nagu vaja), kuid tagant akult mõõtes tühikäigul vaid 13V...
Peaks ju saama käia (ühe pikendatud juhtmega) voltmeetriga plussi mööda akuklemmist genekani ja massi mööda tagasi ning mõõta, kuhu 0,8...1V ära kukub. Või on selle lisaakuga mingi tšombe - see oleks nagu teist tüüpi ja pagassi akuga sisuliselt paralleelselt, kui saan õigesti aru. Paralleelselt julgeksin panna ainult võrdseid akusid, aga see on vist isetühjenemise vms teema. Testiksin, mis toimub ühe või teise aku lahtiühendamisel.
05.10.2016 at 12:52
v6sa
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
quote:
anryo:
quote:
v6sa:Aga tõenäolisem on mõni tobe kontaktiprobleem. Mis peaks ka peale n-kümnekordset üritust endast elektrilõhnaga teada ja ebameelivalt sooja tundega tundma andma.
KÕIK vastava ahel kaablid/kontaktid/klemmid on üle käidud ja korralikult puhastatud/hülsitud/kaitstud jne. Kuumaks ei lähe midagi. Kui starter ise läheb, siis seda töösooja mootoriga ju aru ei saa.
...


Kui streikiva käivituse ajal on starteri jõuklemmil akupinge olemas (ja jutu järgi võiks seda eeldada), siis on tegemist ostetud omadusega. Aitab ilmselt fooliumist müts. Starteri ja mootori vahele siis.
05.10.2016 at 13:24 1 edit. Last edited 05.10.2016 at 13:24 by v6sa
anryo
  
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
No ma saaks aru, kui kogu aeg kuuma mootoriga jamab, et siis jah küpsetab läbi ja fooliummüts aitab.
Peab vist starteri ka kontrolli viima ikka, kuigi ka see on suht värske.
Aga lisaaku kapoti all on tõesti paralleelselt ja teist marki. Samas, mis seal "ise" tühjeneb sõidu ajal, kui korralik volt peale tuleb. Ja miks ta siis vaid kuuma mootoriga vahepeal käima ei lähe. Tundub just risti vastupidi loogikale, et öö läbi "tühjenenuna" läheb pöördest käima aga vahetult sõidust tulnuna "laetud" akuga, ei jaksa vedada.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
05.10.2016 at 16:24
max
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
Uus starter võib vabalt pekkis olla. Higistasin aegu tagasi ühe Powermaster'iga, mis kah vahel toimis, vahel mitte. Kahtlustasin ja vahetasin jupikaupa kogu elamise välja. Lõpuks jõudsin tõmbereleeni...

Antud juhul ei tundu see suure tõenäosusega probleem olevat, aga ümberpaigutatud akudega on ka varem hädas oldud, ka siinsed kõige kõvemad mehed.
05.10.2016 at 17:15
franz125
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
Kas kaablikingad on ainult pressitud või on ka joodetud?Omal on juhus olnud kui kõik ühendused sai tehtud by the book-Kaablid,ühendused ja tangid valitud õiged ja sellest hoolimata mingi poole aasta pärast hakkas sama jama pihta.Külmalt läks laksust aga sõidetud mingi 5-6 km ja enam starter vedada ei jõudnud.Jootsin kõik kingad ja muud ühendused üle ja korras oligi.
05.10.2016 at 18:12 1 edit. Last edited 05.10.2016 at 18:13 by franz125
anryo
  
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
Ainult pressitud. A see ongi ju by-the-book soovitus jootmise asemel?
Igatahes täna hommikul läks poolest pöördest ka selle teise auto akuga käima, millega eile natuke nagu venitas. No vaatame, sõidan mõned päevad nii ringi ja vaatan, kas muutub midagi.
Eile Marguse jutu peale hakkasin mõtlema, et ka see teine aku mis ees on, võib tõesti ka asja iva olla, ses mõttes, et genekas reguleerib ju oma pinget vastavalt vajadusele/tarbijatele. Kui kapotialune aku on aga täis saanud (kuna on väiksema mahutavusega), siis tõmmataksegi pinge maha ja tagumine aku jääb vinduma. Igatahes, proovin seda mõne aja pärast järgmisena, et ühendan eest aku lahti.
Uus starter võib jah pekkis olla, aga vaevalt et mitmes järjest juba.... Muude (kokkulangevate) põhjuste tõttu on see juba kolmas mul.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
06.10.2016 at 07:52 2 edits. Last edited 06.10.2016 at 07:54 by anryo
franz125
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
Selle bythebooki all ma mõtlesin õiged ristlõiked+õiged hülsid-kingad-õige numbriga tangid.
06.10.2016 at 09:07
margus61
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
Mul igasugu seletamatute (elektri)anomaaliate lahendamiseks 2 esmast rusikareeglit:
- ära eelda uutelt ja remonditud asjadelt töökorras olekut;
- mõõda üle massiühendused geneka-mootori, mootori-(raami, raami-)kere, kere-akuklemmi vahel mitte oommeetri vaid voltmeetriga kui ühendust läbib mõistliku suurusega vool. Need ühendused alati ei soojene märkimisväärselt ega hakka haisu ajama. Pingelang ühendusel reedab kehvapoolse kontakti.
06.10.2016 at 09:50
kaedoo
 
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
Mu autol ka uus starter ja vead hakkasid tekkima aasta peale paigaldamist, just sooja mootoriga. Praeguseks pole veel midagi teinud aga kahtlustan ühendusi. Sooja mootoriga poob, soojana bensiinipumba hääl muutub, suunda näidates voltmeeteri osuti kõigub. Vaatasin aku klemmidesse sisseminevaid juhtmeid, need rohekad. Plaanin kõik massi ja põhilised + ühendused kontrollida/määrida. Ehk abi.
06.10.2016 at 19:33
anryo
  
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
On õiged ristlõiked ja hülsid ning kasutusel olid ka õiged ja väga korralikud tangid. Tagant mass on mul küll kevadel väga korralikult tehtud, kuid jah, võib üle vaadata igaks juhuks uuesti. Eile õhtul läks poolest pöördest käima, täna hommikul aga taaskord jälle vähe vaevaliselt. Mingi muster hakkab kooruma.

____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
07.10.2016 at 08:25 1 edit. Last edited 07.10.2016 at 08:25 by anryo
anryo
  
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
No vägisi tekib kahtlus, et seesama jäme peakaabel eest taha on vigane. Kuidas küll see võimalik on, ei tea.
Eile leidsin ühe kahtlase ühenduse peakaabli kaitsmebloki küljest, parandasin ära (pinge taga aku juures tõusis, kuid on ikka 0.5V madalam kui genekalt mõõdetuna) ja auto läks poolest pöördest käima - mõtlesin, et täitsa pekkis, kui nüüd see üks lahtine kruvi mind mitu kuud torpedeeris. Kuid võta näpust, pool tundi hiljem poe ees jälle käima ei läinud! Sümptomid samad, et nagu aku oleks tühi.
Kui nüüd ühendada krokodillidega lisaaku tagumise aku külge, siis natuke muutub paremaks, kuid kiiresti ringi vedada ikka ei jaksa ja käima ei lähe. Kui ühendada lisaaku ette nö "harukarpi", läheb poolest pöördest käima. Ja mis on eriti sürr - kui nüüd mootor seisata ja lisaaku lahti ühendada, siis läheb mootor ka põhiaku pealt nüüd poolest pöördest käima! Kasvõi mitu korda järjest!
Minu mõistus on otsas. KÕIK on välja vahetatud ja kontrollitud va. peakaabel ise. Starteri ma ikkagi veel välistaks, tulenevalt viimasest kirjelduses ja sellest, et juba kolmas starter käitub täpselt samamoodi.
Või jääb mul midagi väga lihtsalt kahe silma vahele?
(Proovisin ka ilma kapotialuse teise akuta sõita. Võimatu - voolu jääb väheks ja tühikäigul kipub vahele jätma ja tahab välja surra. Loogiline ju ka, tagant vool ette ei jõua ja kapoti all ka aku lahti ühendatud).


____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars.
'93 GMC Typhoon 4.3V6 Turbo
'70 Plymouth Supercharged Hemi 'cuda
10.10.2016 at 15:02 2 edits. Last edited 10.10.2016 at 15:04 by anryo
Yll
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
quote:
anryo: No vägisi tekib kahtlus, et seesama jäme peakaabel eest taha on vigane. Kuidas küll see võimalik on, ei tea.
Eile leidsin ühe kahtlase ühenduse peakaabli kaitsmebloki küljest, parandasin ära (pinge taga aku juures tõusis, kuid on ikka 0.5V madalam kui genekalt mõõdetuna) ja auto läks poolest pöördest käima - mõtlesin, et täitsa pekkis, kui nüüd see üks lahtine kruvi mind mitu kuud torpedeeris. Kuid võta näpust, pool tundi hiljem poe ees jälle käima ei läinud! Sümptomid samad, et nagu aku oleks tühi.
Kui nüüd ühendada krokodillidega lisaaku tagumise aku külge, siis natuke muutub paremaks, kuid kiiresti ringi vedada ikka ei jaksa ja käima ei lähe. Kui ühendada lisaaku ette nö "harukarpi", läheb poolest pöördest käima. Ja mis on eriti sürr - kui nüüd mootor seisata ja lisaaku lahti ühendada, siis läheb mootor ka põhiaku pealt nüüd poolest pöördest käima! Kasvõi mitu korda järjest!
Minu mõistus on otsas. KÕIK on välja vahetatud ja kontrollitud va. peakaabel ise. Starteri ma ikkagi veel välistaks, tulenevalt viimasest kirjelduses ja sellest, et juba kolmas starter käitub täpselt samamoodi.
Või jääb mul midagi väga lihtsalt kahe silma vahele?
(Proovisin ka ilma kapotialuse teise akuta sõita. Võimatu - voolu jääb väheks ja tühikäigul kipub vahele jätma ja tahab välja surra. Loogiline ju ka, tagant vool ette ei jõua ja kapoti all ka aku lahti ühendatud).



No aga kui see kaabel eest taha on terve(st mingeid mulijumisi ja muid vigu näha ei ole ja ühendus on hea),siis mina oma lolli talupoja mõistusega vaataks ikkagi kriitilise pilguga selle tagumise aku pihta,piisab sellest kui üks pott akus on lühises ja tõmbabki pinge maha.Ei pretendeeri lõplikule tõele,kuid võimalik siiski!
10.10.2016 at 16:01
v6sa
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
quote:
anryo: No vägisi tekib kahtlus, et seesama jäme peakaabel eest taha on vigane.
...
(Proovisin ka ilma kapotialuse teise akuta sõita. Võimatu - voolu jääb väheks ja tühikäigul kipub vahele jätma ja tahab välja surra. Loogiline ju ka, tagant vool ette ei jõua ja kapoti all ka aku lahti ühendatud).


Kaabelduse või tagumise aku viga ju selgelt. Palju on pardapinge sõidu ajal "jaotuskastis"?

Kas tagaaku asendamisel jama jätkub või kaob?

Mul on paar korda elus olnud kokkupuudet akujuhtmega, mis oli pooleks ussitanud. Aga need olid kõik n-kümmend aastat meil "libeduse tõrjeks" pruugitavas lögas marineerinud, mitte poeuued...
10.10.2016 at 17:57
max
Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus
Ma saan aru, et akut sa juba proovisid vahetada. Seega pane prooviks uus (ajutine lisa-) kaabel - kui pahalast kätte ei saa, saad vähemalt ühe asja veel välistatud.
11.10.2016 at 08:47
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Chevy kuumkäivituse probleemid ja lahendus   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.