register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
ukraina
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Ettevaatust autokeemiaga!  
Poster Message
Indrek
Ettevaatust autokeemiaga!
Üldiselt teada tuntud tõde, et autos tuleb kasutada määrdeaineid, mis valmistajatehas ette näeb, mitte PAREMAID ega halvemaid.
Tihti pannakse autosse parem(ja kallim) õli kui ette nähtud, ja siis imestatakse, miks auto on hakanud õli võtma või miks kuskilt õli jookseb.
Nüüd tegin ise sellise vea, ärge viga korrake.
Pidurisüsteemi täites panin H-D esipidurisse õli DOT 5.1, kuna see sattus kätte ja spets. oli kirjas, et parim ja mägedes sõiduks ja plä, plä edasi. Tegelikult juhtus see, et paljudel USA tehnikal on ette nähtud DOT 3 või DOT 4 MINERAALÕLI baasil, kuna DOT 5.1(ka mõned DOT 3-d ja DOT 4-d) on vaömistatud sünteetilise õli baasil, juhtus see, et peasilindri mansett paisus sünteetilise õliga kokku puutudes ligi 1 mm pikemaks ja silges pealevoolu ava peasilindris. Vaatan, mis jama on, ei saa pidurit kudagi õhutatud, isegi alt vaakumiga tõmmates. Küsisin ühe tuttava käest, kel samalaadseid kogemusi USA tehnikaga, tal sama asi juhtunud. Võtsin siis peasilindri lahti, ja lõikasin manseti uuesti natuke väiksemaks ziletiga, õli hakkasin ilusti jälle peale voolama, isegi pidur toimib mingil määral, aga mansett tuleb muidugi ikka kohe kui saan ära vahetada.
Üldiselt olen jälle aru saanud USA tehnika puhul, et tuleb vältida mitte manuaalis lubatud keemiat, eriti kus on kirjas sõnad full syntetic või ultramoodne.
21.05.2001 at 18:27
peep
 
Moderator
Ettevaatust autokeemiaga!
Jah, DOT 5 on no-no ka minu auto puhul.
21.05.2001 at 19:13
rustang
  
Moderator
Ettevaatust autokeemiaga!
quote:
peep wrote:
Jah, DOT 5 on no-no ka minu auto puhul.

OK, DOT5 on see, mis ei segune 4 ja 3-ga aga see on kyll uudis, et ka DOT 5.1 jama võib põhjustada, mul just seesama vedelik systeemis. Ei tea kas peaks ää vahetama??
21.05.2001 at 19:27
max
Ettevaatust autokeemiaga!
Kas DOT-3 -e pähe/peale võib DOT-4 valada? (minu auto puhul, manualis on ainult DOT-3 märgitud)
21.05.2001 at 19:32
peep
 
Moderator
Ettevaatust autokeemiaga!
Võib küll 3 ja 4 segada aga miks Sa peaksid peale kallama, kas süsteem lekib ?
21.05.2001 at 23:22
LaSa
 
Moderator
Ettevaatust autokeemiaga!
ot, kas dot5 on see, mille purgipeal kipub olema kiri 'abs'?
22.05.2001 at 08:31
Indrek
Ettevaatust autokeemiaga!
Kellel juba on DOT 5 sees ja pidur töötab hästi, pole küll mõtet seda jälle välja lasta ja vahetada. Kui aga mingil põhjusel on vaja pidurit remontides uuesti süsteem täita, siis soovitan manuaalist täpeslt vaadata, mis õli ette on nähtud, kui on DOT 5, siis tuleb ka sisse panna DOT 5, kui on aga DOT 3 või DOT 4, siis neid võib segada omavahel küll, aga kuna neid valmistatakse nii süntees- kui mineraalõli baasil, siis seda tuelb kindlasti kontrollida. Kui on sees sünteesõli baasil valmistatud piduriõli ja peale valada mineraalõli baasil valmistatud õli, siis ei tohiks midagi hullu juhtuda, aga vastupidi võivad mansetid sünteetilise õliga kokku puutudes paisuda, siis võib olla kuri majas. Kindlasti tuleb vaadata kui on ABS, et pidurivedelik on ette nähtud ABS süsteemidele. Kindlasti on manuaalis täpselt kirjas, seda tuleb lihtsalt lugeda ja isearetamine võib kulukamaks minna.
22.05.2001 at 10:25
max
Ettevaatust autokeemiaga!
quote:
peep wrote:
Võib küll 3 ja 4 segada aga miks Sa peaksid peale kallama, kas süsteem lekib ?
Ei leki, õhutamisel oli vaja kunagi peale valada ja siis pandi DOT3-le DOT4 peale. Tundub, et pidurid ei käitu pärast seda nii nagu vaja. Ehk peaks veel korra õhutama... Spetsialistid räägivad, et 3. genneri pidurite õhutamine on paras PITA ja aega/õli nõudev töö.
22.05.2001 at 11:06
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Ettevaatust autokeemiaga!  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.