Nagu mainitud, oli vaja hankida oluliselt lisavõimsust.
Samas oli Camaro plaanis jätta 100% tänavaautoks.
Valida oli kas üle 10 liitrine mootor koos naerugaasiga, vahejahutiga
turbo EFI või 8-71 mahtkompressor (blower).
Pärast põhjalikku kaalumist otsustasime 8-71 Roots tüüpi
mahtkompressori kasuks, täpsemalt öeldes hankisime ala ühe
kõige mainekama tootja Blower Drive Service (BDS) 8-71 Stage
2 bloweri, mis on mõeldud agressiivseks tänavasõiduks
üle 7500 p/min mootoritele, ülelaaderõhuga 15+ psi,
ehk üle ühe baari. Kompressor on tugevdatud (hard anodized).
Maht on 7.2 liitrit.
Omavahel vahetatavad rihmarattad võimaldavad kompressorit mootorist
nii aeglasemalt kui ka kiiremini keerutada. Arvestada tuleb aga, et
kuskil 8500 pöörde kandis lähenevad kompressorilabade
otsad ülehelikiirusele ja efektiivsus langeb oluliselt.
Plaanisime 8.0-8.5 surveastmele u. 1 bar boosti selga lasta. Rõhu
tõstmisel plaanitud 1 baari kanti, kulub kompressori käitamiseks
u. 150 hj. Päris iga automootor selle ringiajamisega vast hakkama
ei saagi. Ülelaaderõhul aitab silma peal hoida kapotile
paigaldatud vaakum/boost näidik, mõõtepiirkonnaga
-30 in Hg/20 psi. Miks kapotile paigaldatud? Esiteks on armatuurlaud
juba näidikuid täis, teiseks kiirendamisel pole aega armatuurlauda
vaadata, aga kapotil olevad näidikud on ikka vaateväljas.
Ülejäänud mootoriosad ja ka kõik muu pidi mõistagi
sellele sammule vastama. Täpsemalt öeldes tuli peaaegu kõik
uuesti teha.
Et suuremate jõudude tõttu väntvõll läbi
karteri ei lendaks, tuli hankida 4-poldi plokk, lisaks uued spetsiaalsed
kompressormootori kolvid (SRP/JE), millel sisselaskeklapi jaoks valve
relief, kepsud (Eagle H-beam), pikema, 4.25 tollise käiguga väntvõll
(SCAT), võimsam veepump (Edelbrock Victor), väiksema läbimõõduga
jagaja (MSD), jne jne.
Uueks töömahuks on 496 cid, ehk 8.1 liitrit.
Seejärel kogu kupatus Soome, plokk puurimisele ja hoonimisele
ja muu kama balansseerimisele. Lisaks freesiti väntvõllile
nõutav teine, 1/4 tolline kiilusoon.
Plokikaaned on samuti Soomest hangitud alumiinumist Edelbrock Victor
CNC #7765, mis on töödeldud Chapman Racing'us ning mõeldud
võistlemiseks ja mille 380 cm3 sisselaskekanalitesse võib
rusika sisse lükata. Ega ka väljalaskepool palju kehvem ole,
see aga on ülelaadimisega mootori jaoks väga tähtis.
Neile tuli siis kõik muu juurde osta, klapid, vedrud, retainerid,
lukud, seibid, klapisääretihendid jne. Sisselaskeklapid on
2.30 tolli (ligi 60 mm, ehk kohvitassi alused), väljalaske omad
1.90.
Põlemiskambrid on samuti üsna suured, mis sobivadki ülelaadimise
jaoks. Staatiline surveaste tuli lõpuks u. 8,3.
Nukkvõll - kuna tänavaauto mootor pole pöördemootor,
siis redline jääb kuhugi 7000 pöörde kanti, seega
pidi valima suhteliselt tagasihoidliku nuka. Lisaks otsustasime, et
hüdraulised tõukurid on juba läbikäidud etapp
ja valisime mehhaanilise rullnuka (solid roller).
Põhjusi oli mitu. Esiteks võimaldab see palju agressiivsemaid
nukiprofiile, mis suhteliselt tagasihoidliku nukkvõlliga tänavamootorile
kasuks tulevad, teiseks valitsevad kompressormootori silindris nii suured
rõhud, et hüdrotõukur võib kokku vajuda.
Nukkvõlliks valisime siis spetsiaalselt kompressormootorile
mõeldud Crane Cams 246/254 duration @ 0.050" ja loomulikult
114 LSA nuka, millel klapitõus tänavamootorile kohaselt
tagasihoidlik 0.636 tolli (16 mm). Mõistagi pidi tellima ka uued
õige pikkusega ja tugevdatud tõukurvardad.
Kuna kompressoril on peal kaks auku, siis teise tühiku täiteks
pidi hankima uue karburaatori, samasuguse 850 cfm Speed Demoni. Gaasipedaali
hoovastik on päris keeruline ja rohkete reguleerimisvõimalustega.
Düüsid on vahetatud suuremate vastu. Õhufiltri rolli
täidavad "kärbsesilmad", millel võre all
filtrielement.
Väljalaskekollektorid on vanad, aga sidepipe'ide asemel on nüüd
Hedman X-pipe ühendusega torud ja FlowTech summutid. Need on omapärased
selles mõttes, et kummalgi on ärakruvitav klapp, mis tagab
praktiliselt summutamata vabavoolu võistlustel.
Kütusesüsteemi pidi samuti täiendama, ega's hobused
riidekapist tule, ikka kütusest! Jättes kõrvale keeruka
karburaatorite torustiku on uuenduseks ka BG 280 gph (1060 liitrit tunnis)
reitinguga kütusepump.
6. märtsil saabus siis pidulik moment kui mootor sai esmakordselt
käima pandud. Tea kas kuulutatakse riigipühaks? Kompressorivile
on ikka midagi erilist!
Vabalthingavaga võrreldes läheb see nii hästi pöördesse,
et... Ime, et tahhomeetri seier ei ole kõveraks paindunud.