|
|
|
|
Sissejuhatus |
|
|
|
|
|
Lühidalt sellest, kuidas GM poniautodega tegelema hakkas, millised olid Pontiaci algsed plaanid Mustangile vastu astumiseks ja kust Firebird oma lõpliku kuju ja nime sai. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1967 |
|
|
|
|
|
Juba esimesel mudeliaastal oli Pontiacil sihikule võetud poniautode absoluutne tipp - GTO loojad ei saanud leppida vähemaga. Viis Firebirdi mudelit pakkusid kõike alates klassi võimsaimatest kuuesilindrilistest mootoritest kuni suurima sellel aastal poniautos pakutud big-blockini. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1968 |
|
|
|
|
|
Teiseks mudeliaastaks viimistleti Firebirdi välimust ja väiksemate mootorite töömahud kasvasid veelgi. Edasi arendati ka Ram Air seeria mootoreid, millega varustatud Firebirdid kuulusid muskelautoajastu kiireimate autode hulka. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|
|
|
1969 |
|
|
|
|
|
I põlvkonna viimase mudeliaasta suurim uudis oli Firebird Trans Am - auto, mis big-block muskelautode juhitavuses uusi standardeid seadis, ja ühtlasi nimi, mis oma ainulaadse järjepidevusega V8 muskelauto järgmisesse sajandisse kandis. |
|
» Vaata lähemalt... |
|
|
|