» Üritused » 

American Car Show Tallinnas
 

17.-18. aprillil korraldasid BHRA ja FHRA Saku Suurhallis Eesti esimese "American Car Show"; Soomes toimus sama nimega näitus sellel aastal juba 27. korda - loodetavasti kujuneb ka siinsel näitusel välja sama pikk traditsioon.

Nagu loota oli, võis ilusaid autosid näha nii näitusesaalis kui ka parklates, lisaks oli mõlemal näitusepäeval kavas ka Burnout Show - sellest kõigest võib leida valiku pilte allpool. Lõpetuseks veelkord suur aitäh BHRA-le ja külalistele Soomest, et selline üritus teoks tehti.

 
Paarikümne Tallinnast ja mujalt Eestist tulnud auto kohtumispaigaks oli Ülemiste Keskuse parkla.
Sealt edasi kruisati juba Saku Suurhalli juurde, kus...
...saadi kokku päris korralik rivi erinevat usarauda.
Päeva jooksul veeres parklasse veel ilusaid autosid, nagu need kaks uuemat Camarot.
Kohe näitusehalli uksel olid külalisi tervitamas Eesti kaks kiireimat veerandmiiliautot.
Kapoti alt turritav särav kompressorimürakas paistab ka auto omanikku veel mõtlikuks tegevat.
Siin Erkki Camaro selle hooaja mootor täies hiilguses.
Auto on saanud ka nõuetekohase turvakaare.
Eeldatavalt üle 700-hobujõulise Camaro rooli kätteistumist said proovida ka nooremad näitusekülastajad. Loodetavasti ei lepi poiss tulevikus vähemaga :)
Näitusepõrandal ootas vaatamist korralik valik customeid, klassikuid ja muskelautosid...
... ja peagi said näituseautod veelgi lisa, kui Mustangid oma sünnipäevakruisilt näitusele jõudsid...
... ja ennast hallis üles rivistasid. Huvilistele olid lugemiseks väljas ka Mustangi ajalugu tutvustavad artiklid.
Ilusaid Mustangeid oli kohale tulnud ka Soomest, nagu see 351 CID mootoriga '71 Mach 1.
Juubelile kohaselt oli väljas ka kõige esimese aastakäigu mudel, '64-1/2 Convertible.
Mustangitest efektseim oli see '68 GT Fastback.
Fastback Mustangid on mõnevõrra vähem levinud ja entusiastide hulgas kõrgemalt hinnatud kui nurgelisema katusejoonega hardtopid.
On vist vähe autosid, mille alla selline Torque Thrust II velg ei sobi - hoolega viimistletud Mustangile sobis see igatahes kui valatult.
Mootoriks 302 CID V8.
Sama velg on kodus ka näituse parimaks hot rod'iks valitud '28 Chevy all. Mootoriks tunnel ram'iga varustatud small-block.
Teinegi võitjaauto leidus samast "aedikust" - see '62 Cadillac Coupe deVille oli parim customite klassis.
Vähem efektne polnud ka see '59 Chevy Impala, eriti sellises teostuses. Ja üles ehitas selle auto kena punapäine tütarlaps - ilmselt seletab see ka värvivalikut.
'59 mudel on kõige isikupärasem tagantvaates - "bat wing" tagatiivad ja "cat's eye" tagatuled olid tootmises vaid ühe aasta. Sellele Impalale läks Autolehe auhind.
Teine huvitav Impala leidus aga kohalike autode hulgast - seda väga kena joonega ja 454 CID big-blockiga '73 mudelit nägi ilmselt nii mõnigi kohalik harrastaja esimest korda.
Nagu Cobra replicale kohane, liigutab seda autot Fordi V8.
Veatu viimistluse ja ilusa värvkatte poolest paistis silma ka see kohalik '74 Corvette - tulemuseks publiku lemmiku auhind.
Kohalikest autodest võis näitusel näha veel sellist V-Dream Garage'i Camarot.
Paarilt varasemalt kiirendusvõistluselt peaks tuttav olema ka see Chevy Nova.
Pro-street stiilis ehitatud '56 "Fat Air" Chevyt liigutab 454 CID big-block.
Juba 1988. aastal alustatud projektist saab lähemalt lugeda V8 Magazine'i 1997. aasta 7. numbrist.
Selliste autodega sõitsid 50-ndate lõpus kõige varakamad ameeriklased - pildil kaks Cadillac'i ja Lincoln.
'58 Lincoln Premiere'i - nagu ka kõiki teisi selle aasta Lincolne - liigutas vaikselt ja väärikalt 375 hj 430 CID V8.
'57 Cadillac Coupe de Ville tuli toime veidi nõrgema 365 CID mootoriga. Auto võitis näitusel klassikute kategooria.
50-ndate lõpuga hakkas otsa saama ka "tiivuliste" autode ajastu.
Hoopis teise ajastu auto on see '69 Pontiac GTO Convertible; selle auto jõuülekannet on tugevdatud 9" Fordi tagasilla ja 5-käigulise manuaalkastiga.
Sama GM-i A-body platvormi jagas GTO-ga veel Buick Skylark (pildil 455 CID '70 Convertible) ...
...ja Chevrolet Chevelle.
See veatu '70 Chevelle SS 454 hinnati näitusel parimaks muskelautode kategoorias.
Mootoriks järeleaidatud 454 CID big-block.
Ka sisu ei jätnud midagi soovida.
Teiste muskelautode hulgas võis ennast koduselt tunda ka Dodge Challenger. Selline äratuntav kapotiscoop kuulus algselt vaid Challenger T/A-de varustusse, mis olid välja töötatud võistlemiseks Trans Am seerias.
Soliidse musta Firebirdi toorikuks oli '72 Firebird Esprit. Omaniku lisatud on Trans Am-i aerodünaamilised detailid, natuke uuemalt mudelilt pärit T-topid ja Chevy small-block.
See pilt, nagu näha selle üsna radikaalse '68 Corvette'i tagarehvidest, on tehtud pärast burnout show'd :)
Vahejahutiga twin-turbo big-block Chevy - neljakohalised võimsusnumbrid ei tohiks probleemiks olla.
Näha sai ka Soome edukamaid võistlusautosid - Vesa Raiski 600 CID Super Gas '55 Chevy Nomadi karikate hulk räägib iseenda eest.
Kuigi Stock-klass lubab auto juures teha vaid üsna piiratud muudatusi, tõmbab see Pontiac Firebird stardis esirattad pool meetrit maast lahti ja sõidab 10.3 aegu.
USA-s ehitatud üsna süütu ilmega 358 CID LS1 annab üle 500 hj 6700 pöörde juures. Autost on artikkel 2/2003 V8 Magazine'is.
Näitusel võis kohata ka muud kui mehaanilist ilu :)
Käesolev t-shirt ei väljenda BHRA ametlikke seisukohti :)
Burnout Show tõotas üsna tagasihoidlikuks jääda, kuid siiski olid rahva ette valmis astuma kaks Pontiaci ja üks Corvette.
Firebird keerutas üles korraliku suitsupilve...
...ning sillaluku puudumisest ja tehasekorras 350 CID mootorist ei lasknud ennast heidutada ka Pontiac LeMans.
Seepeale otsustas show'ga liituda ka '88 Trans Am GTA, mille piiratud libisemisega differ ja hästiväänav 350 CID TPI mootor tegid mõlema rehvi eluea tuntava lühendamise üsna hõlpsaks.
Kõige äkilisemalt muutusid rehvid kummivinguks aga Pisikese kätes, kuna tema Corvette oli ainsana varustatud manuaalkastiga.
Siin üritab juht läbi kerge suitsuvine kindlaks teha showplatsi piiritähiste asukohta :)
Üsna äkiliselt suunda vahetavas Corvette'is said end läbi loksutada lasta ka Miss Hot Rod'i kandidaadid.
Vaatemänguline sõit kahel päeval tõi teenitud võidu - auhinnaks kinkekaart rehvipoes :)
Näituse teine päev tõi võistlusplatsile veel autosid - Top Partsi kastiauto näitas, et lõbutseda saab ka kuue silindriga.
Suitsetamiseks kõlbuliku rehvipaari sai alla veel kolmaski Firebird ja nähtavus showplatsil muutus jälle natuke halvemaks :)
Siin aga tutvustab PlyVal64 kõige oodatumat osavõtjat - rahvast tuli lõbustama soomlaste twin-turbo Corvette.
Vette ei raisanud aega ja peatselt sai väikesest suitsupilvest...
...natuke suurem pahvak...
... ja sellest omakorda päris muljetavaldav suitsupilv, millest hakkas sadama kummitükke - jäänuseid Goodyearide mustrist.
Ning võiski halba nähtavust arvestades navigeerida rahulikult tagasi näitusesaali, kus põlenud kummide lõhn jäi autot ümbritsema näituse lõpuni.
Siin veel üks pilt Corvette'ist ja tema tagarehvidest, mis leidsid valuliku, kuid üsna kiire lõpu.
Kerge polnud rehvide põli ka sinise Firebirdi all - lõpuks oli märgatav osa kummist sadestunud tagatiivale ja rehvist olid traadid väljas.
Vahest kõige kenam vaatepilt avanes siis, kui autod näitusesaalist juba minema veerema hakkasid - palju ilusaid sõidukeid eestimaisel asfaldil õhtupäikese käes. See '59 Buick LeSabre on õnneks (vähemalt veel praegu) kohalik auto...
... kuid selliseid Firebirde....
... ja Chevelle'e on kurb jälle Eestimaa pinnalt lahkumas näha.
Loodetavasti peab ootama kõige rohkem aasta jagu, et selliseid autosid taas Eestis näha....
...kuna '59 Cadillaci kõrval tundub enamus muid autosid üsna kahvatuna :)
 
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.