IHRA - International Hot Rod Association
(Norwalk, Ohio, USA)
IHRA on olnud teenimatult NHRA varjus. Samas on just siin ühed atraktiivsemad
ja metsikumad võistlusklassid nagu näiteks Pro Modified, Nitro
Harley-Davidson ja Top Sportsman. Lisaks leiab iga huviline endale sobiva
nishi. Sisuliselt saab võistelda nii Top Fuel'i kui vanaema turulkäimisautoga.
Klassid: Top Fuel Dragster, Mopar Performance Parts Pro Modified, Screamin'
Eagle Nitro Harley, Funny Car, Sunoco Pro Stock, "NOS" Top Sportsman,
"Annihilator" Top Dragster, "Hooker" Modified, "Dominator"
Quick Rod, "Holley Team G" Super Rod, "Weiand" Hot
Rod, "Lunati" Super Stock, "Earl's Stock", GM Performance
Parts Top Stock ja E.T. Bracket.
Pro Modified: Üks kõige populaarsemaid ja atraktiivsemaid
klasse kogu autospordis. Kered on suhteliselt originaalilähedased,
kusjuures uksed avanevad (doorslammer). Mootoriks on kas kuni 711 cid
(11.6L) bensiini ja naerugaasi tarbijad või kompressoriga kuni
527 cid / 8.6L metanoolijoodikud. Võimsused on üle 2000 hj.
Kuna nitrokasutajad kurdavad kompressormootoritega autode ülemvõimu,
siis on neile antud kaalueelis: 2450 vs 2700 naela (1110 vs 1220 kg).
Soodustamaks vähem aerodünaamilisi, kuid see-eest atraktiivsemaid
keresid, on 1959.a. ja vanematel keremudelitel miinimummass 50 naela (23
kg) väiksem.
Nitro Harley-Davidson on V2 mootoriga kaherattalistele, võib kasutada
nii mehhaanilist kui ka elektroonilist kütuse sissepritset. Kütuseks
nitrometaan või naerugaasiga alkohol. Kuna töömahu piiriks
on 175 cid / 2.87L, siis on lubatud ainult ühe mootori kasutamine.
Pro-Stock: IHRA's on lubatud kuni 815 cid / 13.36L töömaht,
NHRA's aga vaid 500 cid / 8.2L, seega rekordid on teisest puust. Miinimumkaal
on 2400 naela (1100 kg).
Top Sportsman: Üks viimaseid "no rules" klasse, mootori
töömaht ja kogu modifitseerimine on vaba. Lubatud laialdane
elektroonika. Väga radikaalsed masinad.
Mõned IHRA rekordid (seisuga 10. august 2001):
|