» Üritused » 

Tampere Hot Rod and Rock Show 2002
 

FHRA Tamperen Seudu ry korraldas aprillikuu viimasel nädalavahetusel Pirkkahallis näituse, kus tooni andsid Hot Rodid. Lisaks neile oli restaureeritud klassikalist USA rauda, custom stiilis vanemat ja uuemat tehnikat, tiivulisi autosid ja HD tsikleid igale maitsele.

Reis sai planeeritud ühepäevasena. Mitme sõbra ja oma järeltuleva põlve ära kukkumise tõttu leidsin end laupäeva hommikul üksinda autost. Läksin tühja tiiburiga Helsingisse ja autopiloodi juhtimisel mööda E12 kiirteed Tamperesse, kus Pirkkahalli juures ootas megapikk järjekord.

 
 Näitus oli seda väärt
..aga lihtsam on siiski veidi varem kohale tulla
 

Selle poole tunni jooksul, kui sabas tuli seista, kasvas see veel neli korda pikemaks. Väike elevus tekkis ka, kui mingi mõnusa lörinaga Boss Hoss suvatses end järjekorras igavlevatele piltnikele poseerima tulla.

 
 Boss Hoss - mootorratas nagu mootorratas ikka - ainult Chevy small-blockiga
 
 

Seekordne Hot Rod & Rock Show toimus juba 23. korda. Põhitegevus ja parimad maiuspalad olid A-hallis: klubide tehnika, külaliseksponaadid Rootsist ja USA-st, HD koppel, uuemad sportautod, automudelid, mitmed jupi- ja nänniletid ja muidugi õllekraanid. B-hallis astusid lavale tunniste vahedega bändid. C-halli oli paigutatud drag race tiimid, valik klassikalist euroopa sportautot, maalingutega vedukautod, kivide otsas turnimise tehnika ja eurotuuning e. ratastega soundikastid.

 
David ja LaVonne Pygeorge'i (USA) Street Rod "Phat 39" ehitamisel on osalenud mitmed kuulsad firmad Scott Graham’i dirigeerimisel. Race tehnika asjatundjana on tema poolt konstrueeritud ka selle auto esisild ja vedrustus. Värvitöö on teinud “Hall of fame” Art Himsl.
Pärlmutter-leegid välispinnal, nahast leegid sisepolsterdusel. Ohhh! Jõnks käis läbi, kui ’39 Chevy ainetel ehitatud cabriot esmakordselt nägin.
SBC oli Mike Dargie Race Engines & Bobby Allison Motorsports'i eritellimuslik käsitöö. Käigukastiks oli Vette 6-käiguline manuaal. Auto tituleeriti näituse parimaks Street Rodiks.
Eriti kena disain ja viimistlus oli Magnus Lindbergi '32 Ford Tudoril. Auto on valitud aastal 2000 Rootsi kauneimaks Rodiks.
Kummaline, et auto vedrustus ja pidurid on ehitatud ringrajavõidusõitudeks! Austatud zhürii arvas auto olevat Kustom Car teise koha vääriline.
Punane '51 Mercury pidi olema näituse nael, kuna korraldava klubi embleemiltki sellise leida võib. Zhürii muidugi andis sellele oma aktsepti ja John Barris'e (USA) ehitatud “The Rose” tuli Show üldvõitjaks ja sai esimese koha Custom Car klassis. Kapoti all on 430hp 351cid Fordi mootor. Ehitatud on see sõiduk Johni isa Sami mälestuseks. Eks rodifännid tea oma jumalaid paremini, kuid Sam Barris peaks olema legend, ta oli juba viiekümnendate alguses tutikatel autodel katuseid madalamaks lõikamas. Mind jättis selline radikaalselt chopatud-shavetud auto suht külmaks.
Eriliselt futuristliku olemisega auto oli '38 Ford Tudor "The Stroemliner" (C-A Strömmer, Rootsi).
Mõistmatuks jäid auto eurotuuningu elemendid: LCD videopaneelid keskkonsoolis ja külgseintes tagaistmetel. Väiksel lapsel ehk paras kõhuli olla, jalgu siputada ja multikaid vahtida. Igatahes West Coast Kustom Winneri tiitliga pärjati just see auto.
 

Näitusel sai pikalt trambitud. Mõnda ilusat autot võis jäädagi vahtima ja nii ununes paar strateegilist pilti tegemata: Chevy 2D Sedan Belair, mis oli detailideni viimistletud drag race tehnikal sleeper ja mille madalast tagakoopast piilus kohutavalt lai kets; tigeda olemisega ja madaldatud vedrustusega Chevrolet Pickup 454 SS. Kahju, aga ma luban, et tulen kunagi jälle Tamperesse autosid luurama. Ehk siis on teravam silm. Lõpetuseks veel tähteksponaate:

 
'31 Ford 5W Coupe, Sven Ericsson, Rootsi
'32 Ford Roadster, Micke Fors, Rootsi
'32 Ford, Allu Kaario, Soome
'32 Ford Roadster, Tommy Grytegard, Rootsi
'34 Ford Tudor Deluxe, Ingemar Becker, Rootsi
'35 Ford Tudor, Ari Hiltunen, Soome
'38 Chevrolet, Sami Tolvanen, Rootsi
'49 Chevy Fleetline Special Deluxe, Mika Sivenius, Soome
'49 Chevy Fleetline Special, Mika Vesalainen, Soome
Customi toorik ei pruugi olla USA-raud, see Lasse Mäenpää '64 Mercedes 220 on isepärase välimuse saavutamiseks laenanud juppe nii Edselilt kui Pontiacilt.
Kuigi '49 Cadillac on ehk sobivam algmaterjal.
Traditsiooniline on ka '50 Fordidest customite ehitamine.
Tundub, et selle raami peal hakkab liikuma kiirepoolne hot-rod, selle eest kannab hoolt Chevy small-block.
Small-blockist veelgi kiiremini liikuda aitab aga big-block.
Lisaks rodidele ja customitele oli üritusel ka tehasekorrale lähemal autosid, nagu see '56 Mercury Montclair.
Kena vaatapilt oli ka see veidi vanem Fordi truck.
Tugev esindatus oli fullsize autodel, pildil Mopari luksusdivisjoni - Imperiali - '69 LeBaron.
Aasta vanem Chrysler on Imperialiga üsna sarnane.
Lahtine '60 Buick Invicta oli rannarahva lemmik.
See 60-ndate alguse Chrysler oli aga lausa mehaaniku kätte saanud.
Veidi rahumeelsem oli '57 DeSoto Fireflite.
'59 Ford Galaxie Skyliner Retractable uhkusega demonstreerimas, et allakäivat kõvakatust osati USAs juba 50-ndate teises pooles teha.
Vaatamata näituse nimele ei olnud puudust ka muskelautodest, pildil '70 Oldsmobile Cutlass Supreme.
Ja mõistagi võis näha ilusaid poniautosid, lisaks vanematele Mustangidele jäi silma selline '69 Sportsroof.
Ja kus Mustang, seal tihti ka Camaro, pildil 71. aasta mudel.
Ja mis oleks kaks ilma kolmandata, poniautovaliku tegi täielikuks see '76 Trans Am.
Pilkupüüdev võib olla ka lihtne sääreväristaja, kui see vaid ilusa värvi peale ja '59 Cadillaci tagatule külge saab.
Veelgi kindlam viis tähelepanu pälvida on mootorrattale Chevy small-blocki paigutamine.
Aga vaatamistväärt tsikleid oli väljas teisigi...
..isegi päris arvukalt.
American Car Show'l meeldis tütarlastele Vette'i otsas turnida, Tamperes aga paistsid mootorrattad paremini peale minevat.
 
 
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.