» muskelautod » ford mustang » 

I põlvkond (1964½-1973)

Väheste autode puhul on juhtunud see, et nad saavad juba müüki ilmudes kultusautodeks. Ford Mustang on kindlasti üks neist. Mustang, esimene "ponycar", oli Detroidi suurim õnnestumine kuuekümnendatel.

 

Esitletud kuus kuud enne 1965. mudeliaastat, purustas Mustang kõik senised müügirekordid. Polnud kahtlust, et Mustang meeldis kõigile: veoautojuhid põhjustasid avariisid, vahtides möödasõitvaid Mustangeid; koduperenaised mängisid tunduvalt aktiivsemalt loteriid, et see tõeline iludus koju tuua; diileritel oli raskusi klientide soovide täitmisega - ühe auto kohta oli 15 soovijat.

See müügihit sai teoks tänu Lee A. Iacocca'le, mehele, kes alustas lihtsa Fordi müügimehena Pennsylvanias ja lõpetas Ford Motor Company presidendina. Tõsi, sellel ametipostil ta väga kaua töötada ei saanud - juhatuse esimees Henry Ford II vallandas ta mõne aja pärast. Kuid Iacocca polnud veel lõpetanud - ta asus ümber Chrysler Corporation'i, kus temast sai jälle tõeline tegija.

 

Mustangi loomise plaan oli Fordil juba ammu meeles mõlkunud. Taheti ehitada suhteliselt odav igapäevasõiduk, millel ei puuduks ka dünaamilisus. Loodeti saada midagi ka Thunderbirdi asemele - seda näitab asjaolu, et muuhulgas kaaluti ka nimesid nagu "Thunderbird II" ja "T-bird II". Lõpuks jäi nimeks siiski "Mustang" - seda II Maailmasõjas tuntust kogunud "P-51 Mustang" hävituslennuki järgi.

Esimene "Mustang" oli madal kaheistmeline rodster, mille teljevahe oli 2286 mm. Mootoriks oli kaheliitrine Saksa Fordi toodetud V4, mis pakkus 90 hobujõudu. Kahekohalisena oli see aga ilmselgelt liiga ebapraktiline oma sihtgrupile - noortele peredele. Peale tosinate mudelite visandamist ja mõnede valmisehitamist otsustati 2743 mm teljevahega variandi kasuks. Sellest sai Ford Mustang 1964½.

Kuni 1973. aastani pakuti Mustangit kolmes keretüübis: kõvakatus-kupee, kabriolett ja fastback. Kabrioleti müüginumbrid vähenesid peale esimest paari mudeliaastat kiiresti, levinuim oli kõvakatus-kupee ja populaarsust kogus ka fastback (nn. 2+2).

Standardvarustuses olev mootor (170 kuuptolli) oli pärit Ford Falcon'ilt ja suutis arendada 101 hobujõudu. Valikus oli ka 260-kuuptolline 164-hobujõuline Challenger V8, mis kasvas peagi 289 kuuptollini ja andis oma teravaimas (nn. "K-code") versioonis 271 hj. Et konkurentidega sammu pidada, pakuti alates '67 mudeliaastast ka big block'e, millest pigistati välja 320-375 hobujõudu.

Mustangi edu üheks aluseks oli tema mitmekülgsus: vastavalt vajadustele võis osta kas stiilse ökonoomse poeskäimiseauto, ülimalt äkilise ja kiire drag-racer'i või hoopis luksusvariandi. Valida oli võimalik kas 3- või 4-käiguline manuaal- või hoopis automaatkast. Lisaraha eest olid saadaval roolivõim, eesmised ketaspidurid, konditsioneer ning tahhomeeter. Mudeligammast ei puudunud ka GT mudel, millega kaasnes parem juhitavus, täisvarustuses näidikutepaneel ja eriline märgistus.

Mustangile oli iseloomulik pikk kapoti- ja lühike tagaosa, millest sai kiiresti Detroidi de rigueur. Mustangi kujundust hakkasid kasutama ka teised autotootjad, ja nii sündinud autoliik nimetati Mustangi auks ponycar'iks.

Esimesel neljal aastal suuri muudatusi sisse ei viidud. 1965 ja '66. aastal muutusid vaid pisidetailid, 1967. aasta mudelil venitati radiaatorivõre veidi rohkem välja ja töödeldi küljepaneele, mis said endale senisest suuremad õhukogujad.

Kuid see pidev traditsioonidele truuks jäämine ei meeldinud tarbijale. Peale selle täitus ponycar'i turunish teiste tootjate mudelitega ja Ford oli sunnitud midagi uut välja mõtlema - selleks oli Mustang 1969.

1969. aasta Mustang tõi kaasa palju uuendusi: ta oli pikem, laiem, madalam ja vihasema välimusega. Uuel Mustagil puudus õhukolmnurgaga küljeklaas, lisandusid aga kahekordsed esilaternad ja paremini viimistletud armatuurlaud. Ei puudunud ka nõudlikuma kliendi soove rahuldavad mudelid: sportlik Mach1 ja luksuslik Grande.

Hoopis omaette klass oli mudelid Boss 302 (toodeti 8253 tükki) ja 429 (toodeti 858 tükki). Esimene neist oli varustatud kuni 350 hj andva (kuigi reiting oli vaid 290 hj) small-block'iga, lisade hulka kuulusid eriline striping, eesmised ja tagumised spoilerid ning tagumise akna ribakatik. Boss 429 jõuallikaks oli NASCARi radadele mõeldud big-block, mille nimi kõneleb iseenda eest. Boss 429'd ehitati osaliselt käsitööna, kuna auto esiosa tuli ulatuslikult muuta - et massiivne 429 ära mahuks! NASCARi siiski Mustangitega ei sõidetud, selleks kasutas Ford oma kesksuuri mudeleid.

1970. aasta mudelite puhul piirduti facelift'iga ja kabriolettide tootmine vähenes. Samuti kahanesid müüginumbrid (191 000-ni). Oli vaja midagi uut. Selleks oli Semon E. "Bunkie" Knudseni Ford Mustang 1971.

Kui siiani oli nurisetud vähese siseruumi üle, siis uus Mustang oli kõige suurem Mustang üldse. Vaatamata sellele, et teljevahe kasvas vaid 25 mm, suurenes kaal rohkem kui 245 kg, mis muutis ka kütusekulu suuremaks. Oma osa selles on muidugi ka big-block V8-tel, mille Cobra Jet versioonid pakkusid võimsust kuni 370 hj, kiirendust 0-100 km/h 6,5 sekundiga ja veerandmiiliaega 14,5 sekundit.

1972-73. aasta Mustang muutus vähe, üritati kergitada nigelaid müüginumbreid. Valdavalt olid muudatused suunatud auto üldilme parandamisele: näiteks Sprint-varustustasemel oli sini-punane striping, valgete kirjadega rehvid, võidusõiduvedrustus jne. Turvalisuse ja heitgaaside osas pidi arvestama ka valitsuse uute määrustega. Kuid ikka ei rahuldanud Fordi kasin müügiarv - vaid 125 000. Aeg oli küps järgmise põlvkonna väljatoomiseks. Paljude arvates jäid tõelised Mustangid siiski esimesse põlvkonda ja väärilisi järglasi neile ei tekkinud.

 
 
1964½ Mustang
teljevahe 108", pikkus 181.6", laius 68.2", kogutoodang 121 538
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 hardtop coupe 2583 lbs (1172 kg) 2372 92 705
 convertible coupe 2789 lbs (1265 kg) 2614 28 833
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 170 CID 1bbl OHV I6 3.50x2.94 101 hj @ 4400 156 lb-ft @ 2400  
 260 CID 2bbl OHV V8 3.80x2.87 164 hj @ 4400 258 lb-ft @ 2200  
 289 CID 4bbl OHV V8 4.00x2.87 210 hj @ 4400 300 lb-ft @ 2800  
 289 CID 4bbl OHV V8 4.00x2.87 271 hj @ 6000 312 lb-ft @ 3400 K-code
       
1965 Mustang
teljevahe 108", pikkus 181.6", laius 68.2", kogutoodang 559 451
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 hardtop coupe 2583 lbs (1172 kg) 2372 409 260
 convertible coupe 2789 lbs (1265 kg) 2614 73 112
 fastback coupe 2633 lbs (1194 kg) 2589 77 079
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 200 CID 1bbl OHV I6 3.68x3.13 120 hj @ 4400 185 lb-ft @ 2400  
 289 CID 2bbl OHV V8 4.00x2.87 200 hj @ 4400 282 lb-ft @ 2400  
 289 CID 4bbl OHV V8 4.00x2.87 225 hj @ 4800 305 lb-ft @ 3200  
 289 CID 4bbl OHV V8 4.00x2.87 271 hj @ 6000 312 lb-ft @ 3400 K-code
       
1966 Mustang
teljevahe 108", pikkus 181.6", laius 68.2", kogutoodang 607 568
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 hardtop coupe 2488 lbs (1129 kg) 2416 499 751
 convertible coupe 2650 lbs (1202 kg) 2653 72 119
 fastback coupe 2519 lbs (1143 kg) 2607 35 698
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 200 CID 1bbl OHV I6 3.68x3.13 120 hj @ 4400 185 lb-ft @ 2400  
 289 CID 2bbl OHV V8 4.00x2.87 200 hj @ 4400 282 lb-ft @ 2400  
 289 CID 4bbl OHV V8 4.00x2.87 225 hj @ 4800 305 lb-ft @ 3200  
 289 CID 4bbl OHV V8 4.00x2.87 271 hj @ 6000 312 lb-ft @ 3400 K-code
       
1967 Mustang
teljevahe 108", pikkus 183.6", laius 70.9", kogutoodang 472 121
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 hardtop coupe 2568 lbs (1165 kg) 2461 356 271
 convertible coupe 2738 lbs (1242 kg) 2698 44 808
 fastback coupe 2605 lbs (1182 kg) 2592 71 042
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 200 CID 1bbl OHV I6 3.68x3.13 120 hj @ 4400 185 lb-ft @ 2400  
 289 CID 2bbl OHV V8 4.00x2.87 200 hj @ 4400 282 lb-ft @ 2400  
 289 CID 4bbl OHV V8 4.00x2.87 225 hj @ 4800 305 lb-ft @ 3200  
 289 CID 4bbl OHV V8 4.00x2.87 271 hj @ 6000 312 lb-ft @ 3400 K-code
 390 CID 4bbl OHV V8 4.05x3.78 320 hj @ 4800 427 lb-ft @ 3200 esimene big-block
       
1968 Mustang
teljevahe 108", pikkus 183.6", laius 70.9", kogutoodang 317 404
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 hardtop coupe 2635 lbs (1195 kg) 2602 249 447
 convertible coupe 2745 lbs (1245 kg) 2814 25 376
 fastback coupe 2659 lbs (1206 kg) 2712 42 581
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 200 CID 1bbl OHV I6 3.68x3.13 115 hj @ 3800 190 lb-ft @ 2200  
 289 CID 2bbl OHV V8 4.00x2.87 195 hj @ 4600 288 lb-ft @ 2600 kuni 07.68
 302 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.00 210 hj @ 4400 310 lb-ft @ 2800 alates 01.68
 302 CID 4bbl OHV V8 4.00x3.00 230 hj @ 4800 310 lb-ft @ 2800  
 390 CID 2bbl OHV V8 4.05x3.78 280 hj @ 4400 403 lb-ft @ 2600  
 390 CID 4bbl OHV V8 4.05x3.78 325 hj @ 4800 427 lb-ft @ 3200  
 428 CID 4bbl OHV V8 4.13x3.98 335 hj @ 5600 445 lb-ft @ 3400 Cobra Jet, alates 01.04.68, tegelikult u. 400 hj
       
1969 Mustang
teljevahe 108", pikkus 187.4", laius 71.3", kogutoodang 299 842
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 hardtop coupe 2798 lbs (1269 kg) 2635 128 458
 convertible coupe 2908 lbs (1319 kg) 2849 14 746
 fastback coupe 2822 lbs (1280 kg) 2635 59 187
 Grande hardtop  coupe 2873 lbs (1303 kg) 2866 22 182
 Mach 1 fastback  coupe 3175 lbs (1440 kg) 3139 72 458
 Boss 302 fastback  coupe 3210 lbs (1456 kg) 3588 1934
 Boss 429 fastback  coupe 3600 lbs (1633 kg) 4798 859
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 200 CID 1bbl OHV I6 3.68x3.13 115 hj @ 3800 190 lb-ft @ 2200  
250 CID 1bbl OHV I6 3.68x3.91 155 hj @ 4000 240 lb-ft @ 1600  
 302 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.00 220 hj @ 4600 300 lb-ft @ 2600  
 302 CID 4bbl OHV V8 4.00x3.00 290 hj @ 5800 290 lb-ft @ 4300 Boss 302, tegelikult u. 350 hj
351 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.50 250 hj @ 4600 355 lb-ft @ 2600 Windsor
351 CID 4bbl OHV V8 4.00x3.50 290 hj @ 4800 385 lb-ft @ 3200 Windsor
 390 CID 4bbl OHV V8 4.05x3.78 320 hj @ 4800 427 lb-ft @ 3200  
 428 CID 4bbl OHV V8 4.13x3.98 335 hj @ 5200 440 lb-ft @ 3400 Cobra Jet, tugevama väntmehhanismiga Super Cobra Jet ja nende Ram Air versioonid
 429 CID 4bbl OHV V8 4.36x3.59 375 hj @ 5200 410 lb-ft @ 3400 Boss 429
       
1970 Mustang
teljevahe 108", pikkus 187.4", laius 71.7", kogutoodang 190 727
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 hardtop coupe 2822 lbs (1280 kg) 2721 82 569
 convertible coupe 2932 lbs (1330 kg) 3025 7673
 fastback coupe 2846 lbs (1291 kg) 2771 38 422
 Grande hardtop  coupe 2907 lbs (1319 kg) 2926 13 581
 Mach 1 fastback  coupe 3240 lbs (1470 kg) 3271 40 970
 Boss 302 fastback  coupe 3227 lbs (1464 kg) 3720 7013
 Boss 429 fastback  coupe 3600 lbs (1633 kg) 4798 499
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
 200 CID 1bbl OHV I6 3.68x3.13 115 hj @ 3800 190 lb-ft @ 2200  
250 CID 1bbl OHV I6 3.68x3.91 155 hj @ 4000 240 lb-ft @ 1600  
 302 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.00 220 hj @ 4600 300 lb-ft @ 2600  
 302 CID 4bbl OHV V8 4.00x3.00 290 hj @ 5800 290 lb-ft @ 4300 Boss 302, tegelikult u. 350 hj
351 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.50 250 hj @ 4600 355 lb-ft @ 2600 Windsor
351 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.50 250 hj @ 4600 355 lb-ft @ 2600 Cleveland
351 CID 4bbl OHV V8 4.00x3.50 300 hj @ 5400 380 lb-ft @ 3400 Cleveland
 428 CID 4bbl OHV V8 4.13x3.98 335 hj @ 5200 440 lb-ft @ 3400 Cobra Jet, tugevama väntmehhanismiga Super Cobra Jet ja nende Ram Air versioonid
 429 CID 4bbl OHV V8 4.36x3.59 375 hj @ 5200 450 lb-ft @ 3400 Boss 429
           
1971 Mustang
teljevahe 109", pikkus 189.5", laius 74.1", kogutoodang 149 678
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 hardtop coupe 2982 lbs (1353 kg) 2911 65 696
 convertible coupe 3102 lbs (1407 kg) 3227 6121
 fastback coupe 2950 lbs (1338 kg) 2973 22 150
 Grande hardtop  coupe 3006 lbs (1363 kg) 3117 17 406
 Mach 1 fastback  coupe 3220 lbs (1461 kg) 3268 36 499
 Boss 351 fastback  coupe 3281 lbs (1488 kg) 4124 1806
         
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
250 CID 1bbl OHV I6 3.68x3.91 145 hj @ 4000 232 lb-ft @ 1600  
 302 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.00 210 hj @ 4600 300 lb-ft @ 2600  
351 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.50 240 hj @ 4600 350 lb-ft @ 2600 Cleveland
351 CID 4bbl OHV V8 4.00x3.50 285 hj @ 5400 370 lb-ft @ 3400 Cleveland, kuni 05.71
351 CID 4bbl OHV V8 4.00x3.50 280 hj @ 5800 350 lb-ft @ 3800 Cleveland, alates 05.71
351 CID 4bbl OHV V8 4.00x3.50 330 hj @ 5400 370 lb-ft @ 4000 Cleveland, Boss 351
 429 CID 4bbl OHV V8 4.36x3.59 370 hj @ 5600 450 lb-ft @ 3400 Cobra Jet
 429 CID 4bbl OHV V8 4.36x3.59 375 hj @ 5600 450 lb-ft @ 3400 Super Cobra Jet
           
1972 Mustang
teljevahe 109", pikkus 189.5", laius 74.1", kogutoodang 125 093
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 hardtop coupe 2983 lbs (1353 kg) 2729 57 350
 convertible coupe 3099 lbs (1406 kg) 3015 6401
 fastback coupe 2952 lbs (1339 kg) 2786 15 622
 Grande hardtop  coupe 3008 lbs (1364 kg) 2915 18 045
 Mach 1 fastback  coupe 3046 lbs (1382 kg) 3053 27 675
võimsused alates sellest aastast netohobujõududes
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
250 CID 1bbl OHV I6 3.68x3.91 99 hj @ 3600 184 lb-ft @ 1600  
 302 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.00 141 hj @ 4000 242 lb-ft @ 2000  
351 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.50 177 hj @ 4000 284 lb-ft @ 2000 Cleveland
351 CID 4bbl OHV V8 4.00x3.50 266 hj @ 5400 301 lb-ft @ 3600 Cleveland
351 CID 4bbl OHV V8 4.00x3.50 275 hj @ 6000 286 lb-ft @ 3800 Cleveland
           
1973 Mustang
teljevahe 109", pikkus 193.8", laius 74.1", kogutoodang 134 867
Mudelid baasmudeli mass baasmudeli hind toodetud
 hardtop coupe 2983 lbs (1353 kg) 2760 51 480
 convertible coupe 3099 lbs (1406 kg) 3102 11 853
 fastback coupe 2952 lbs (1339 kg) 2820 10 820
 Grande hardtop  coupe 3008 lbs (1364 kg) 2946 25 274
 Mach 1 fastback  coupe 3046 lbs (1382 kg) 3088 35 440
võimsused alates sellest aastast netohobujõududes
Mootorid bore x stroke võimsus pöördemoment märkused
250 CID 1bbl OHV I6 3.68x3.91 99 hj @ 3600 184 lb-ft @ 1600  
 302 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.00 141 hj @ 4000 242 lb-ft @ 2000  
351 CID 2bbl OHV V8 4.00x3.50 177 hj @ 4000 284 lb-ft @ 2000 Cleveland
351 CID 4bbl OHV V8 4.00x3.50 266 hj @ 5400 301 lb-ft @ 3600 Cleveland
 
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2024. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.