register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Jahutusvedelik kadunud...  
Poster Message
LaSa
 
Moderator
Jahutusvedelik kadunud...
Kogu Jama sai siis alguse sellest, et eile kord Tartu maanteel möödasõitu tehes peale kickdowni tõmbas arvatavasti mootori piisavalt viltu, et salongiradikast tulev voolikujupats sikutada mootori küljest lahti ja tulemuseks oli korrektselt märjaks kastetud kapotialune. Kuna konkreetne Auto ei evi eriti mootori tervislikust seisukorrast rääkivaid "kellasid", siis muidugi seilasin edasi, teadmatagi kapotiall toimuvast.. kuniks siis mõni aeg hiljem tekkis mingi kahtlane kiuks kapotialla gaasi vajutamisel, lisaks kerge uduvine esiklaasile. Sai siis auto kinni peetud, maruuhke aurupilve saatel... :( Peale pikka aurupilve vahtimist ja ootamist, et asi rahuneks, sai siis lõdvikujupp uuesti kinni kruvitud käepäraste vahendite (loe: meintzi taskunuga) abil. Radiaatoris toimuvast eriti sotti ei saanud; käega katsudes tundus igatahes, et vedelikku on sees küll, paisupaak oli loomulikult tühi.

Sellest, kuidas ligumärja jagajaga ning süütepooliga Auto käivitumast keeldub, ma parem ei räägi.. Igatahes lõpuks sai uuesti teele asutud: tunne oli, et arvestatav hunnik silindreid on tagant ära, mis oli ka märja kapotialusega usutav. Igatahes too kiuks oli endiselt kuulda, kapotiall revvides paraku ta vaikis ja oma asukohta ei reetnud, ainult gaasi juurdevajutades sõiduajal oli kuulda. Sai siis seilatud päästva veevaruni Lukoili jaamas Jürikandis. Kiuksimine muutus tugevamaks, seal vett peale luristatud kõvasti ning veel korra kõikvõimalike juhtmeid ja värke kuivatades õnnestus saavutada lõpuks ilus ja ühtlane mootori töö. Paisukase sai valatud vett ilusti joonte ADD ja FULL vahele. Sealt sai siis edasi Nõmmepoole kruisatud, seal jälle korra kapotialla tsekatud: paisupaak tühi :eek Lisaks märkasin ühte pisikest jahutusvedeliku immitsemist veepumba ja sisselaske kolle vahelt.. Aga mis siis muud, kui vett peale jälle. Siis sai edasi Garagesse sõidetud, seal vaadates oli vee tase jällegi müstiliselt roninud üle FULLi. Igatahes oli asi marusegane minujaoks, jätsin Auto reisiväsimust puhkama ning plaaniga homme (st täna) üleliigne veekogus välja valada. Täna garagesse jõudes vaatan: paisupaak - tühi, radikas - kah tühi; samas auto all loiku kah pole. Täielik anomaalia..

Any ideas? Plokikaanetihend kutu? Mootor pulkadeks?
12.04.2004 at 22:45
wax
 
Jahutusvedelik kadunud...
quote:
LaSa:Plokikaanetihend kutu? Mootor pulkadeks?
enne kruti õlikork maha, ja vaata, kas jahutusvedelik on ikka tõesti õli sisse suplema läinud :)
kui ei, siis on tõesti müstika :D
jahutusvedeliku taseme kõikumine võib muidugi tuleneda ka õhumullist, mis sul jahutussärgis võib olla "tänu" kuuma mootorisse vedeliku juurdevalamisele ;)
12.04.2004 at 23:47
LaSa
 
Moderator
Jahutusvedelik kadunud...
Õlitase on normikohane ja õli näeb endiselt hea välja.
12.04.2004 at 23:56
bels
Jahutusvedelik kadunud...
quote:
LaSa: Õlitase on normikohane ja õli näeb endiselt hea välja.

no siis ära stressa. suurest mootorist tuleb õhk peris pikka aega välja. kord olin Buick'iga samas olukorras. el. vendi mootor oli tuksis ja asi läks nii konkreetselt keema, et us partsi hoov oli aurust valge. lasin mootoril tunnikese jahtuda ja siis kallasin miskit 5 liitrit vedelikku juurde. paari päevaga loksub asi paika.
hästi must stsenaarium on see, et ploki kaanele tekkis kuskile väike mõra (klappide vahele näiteks) ja vedelik kärsab koos benaga silindris.

____________________________
Ford Explorer
13.04.2004 at 06:48
silver
Jahutusvedelik kadunud...
Tegemist siiski vist sooja õhu mulliga, sest jahutussärki täidetakse siiski külmalt. Esialgne effekt et vesi kadus-lihtsalt radikas oli nii tühi. Peale sõitu oli paak nii täis-keetis õhumull koos veega nii palju. Tõenäoliselt kui lähed täna Garage ja kontrollid, siis vett jälle vähe.
13.04.2004 at 07:39
rustang
  
Moderator
Jahutusvedelik kadunud...
Lasa, ühenda antifriisi sisse kallates mingi kõrgem voolik lahti, soendusradikas vms, siis saad süsteemi korralikult täis. Antifriis paisub päris hoolega, seega taseme kõikumised paisupaagis ei ole midagi erilist mille pärast südarit saada.
13.04.2004 at 08:38
Olds
  
Jahutusvedelik kadunud...
LaSa-lugesin Sinu kirjutatut ja süda jättis takti vahele. Tundub, et siiski pole asi hull ja mu eksplekkpruut on varsti jällegi liikvel. Uhh...ära hirmuta inimesi.
Soovitan Sul ära vahetada soojendusradiaatori lõdvikud. Nad on (üks kindlasti) suhteliselt pinges ja seda enam kui mootoripadi on asendamata, siis mootori liikumine venitab ka kaasa ülemist lõdvikut...sa pidid ikka väga kõvat kickdowni andma kui nii juhtus. Mnjaa...vääga raske jalaga;)

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
13.04.2004 at 10:43
vvt
  
Jahutusvedelik kadunud...
LaSa: sul oli nähtavasti paljas vesi sees :devil
Tosooli lekkega on sekundiga rõve magus hais autos sees....selles mõttes on hää see Eestis tehtud Polar'i tosool- see haiseb lekkides ikka kõvasti ja lööb kohe salongi oma aroomid sisse. Need igasugu eurotosoolid ja zero-d ei lõhna ja kui välisõhk kinni on, siis ei pruugi lõhna tunda......Polari või Kamoili tosoolil piisab supilusikatäiesti kuumale mootorile kui rõõmus lõhn toas on. Töötab.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
13.04.2004 at 11:01
LaSa
 
Moderator
Jahutusvedelik kadunud...
Kui aus olla, siis mul pole eriti aimu, et mis vedelik seal mootoris oli.. Mahlu polnud jõudnud veel vahetada.Igatahes kergelt rohekat ja veidi roostepruuni karva ta oli. Hetkel igatahes lajatan tavalise puhta vee sisse ja vaatan mis saama hakkab lekete ja vedeliku kadumisega. Ilmselt ka vaja mootorile 'sisepesu' teha, radikas näeb seestpoolt ikka suht kole välja.
13.04.2004 at 11:10
mrtn
Jahutusvedelik kadunud...
palja veega pikemat aega sõita pole hea, kuna tal puuduvad veepumba laagrit määrivad omadused. kui radikat läbi pesta tahad, siis ikka auto pealt maas, ummistab veel midagi ära ja tõmbab jahutuse kinni.
13.04.2004 at 11:13
Jutulind
Jahutusvedelik kadunud...
quote:
LaSa:Hetkel igatahes lajatan tavalise puhta vee sisse ja vaatan mis saama hakkab lekete ja vedeliku kadumisega.
Pane kasvõi lahja tosoolisegu pigem. Kui su masin just öösiti garaashis ei seisa võib Sul muidu probleeme tekkida ( öösiti siiski veel kuni -7 C lubatakse :( )

EDIT: No ei saa viimasel ajal tüpodeta, mitte kohe ei saa ...

____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4
13.04.2004 at 11:17 Last edited 13.04.2004 at 11:17 by Jutulind
LaSa
 
Moderator
Jahutusvedelik kadunud...
vell, lähen sis nüd garagesse ja vaatan mis juhtuma hakkab...
13.04.2004 at 11:32
MELKA
Jahutusvedelik kadunud...
quote:
rustang: Lasa, ühenda antifriisi sisse kallates mingi kõrgem voolik lahti, soendusradikas vms, siis saad süsteemi korralikult täis. Antifriis paisub päris hoolega, seega taseme kõikumised paisupaagis ei ole midagi erilist mille pärast südarit saada.
Jou.
Hea oleks seejuures termostaat mingi vidinaga nats lahti lükata.
13.04.2004 at 11:58
vvt
  
Jahutusvedelik kadunud...
quote:
mrtn: palja veega pikemat aega sõita pole hea, kuna tal puuduvad veepumba laagrit määrivad omadused. kui radikat läbi pesta tahad, siis ikka auto pealt maas, ummistab veel midagi ära ja tõmbab jahutuse kinni.
'
:lol vanasti igatahes tehti veepumpa sedasi, et veest eraldas laagreid tihend. Või on usa pumpadel määrijaks vesi???

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
13.04.2004 at 12:29
Olds
  
Jahutusvedelik kadunud...
quote:
vvt: LaSa: sul oli nähtavasti paljas vesi sees :devil
Tosooli lekkega on sekundiga rõve magus hais autos sees....selles mõttes on hää see Eestis tehtud Polar'i tosool- see haiseb lekkides ikka kõvasti ja lööb kohe salongi oma aroomid sisse. Need igasugu eurotosoolid ja zero-d ei lõhna ja kui välisõhk kinni on, siis ei pruugi lõhna tunda......Polari või Kamoili tosoolil piisab supilusikatäiesti kuumale mootorile kui rõõmus lõhn toas on. Töötab.
Vesi sees!? Kelleks sa mind pead...kas tõesti arvad, et jätan auto garaazi talvituma ja vee jätan sisse? Sinna sai segatud u. -15 kraadine tosool loomulikult.

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
13.04.2004 at 13:36
vvt
  
Jahutusvedelik kadunud...
Olds=LaSA??? Isiku kahestumine, mitmestumine :uhoh :uhoh

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
13.04.2004 at 13:41
Olds
  
Jahutusvedelik kadunud...
Nagu Sa ei teadnud, et see oli varem minu auto ja LaSa selle hiljuti ostis...

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
13.04.2004 at 14:14
mrtn
Jahutusvedelik kadunud...
quote:
vvt::lol vanasti igatahes tehti veepumpa sedasi, et veest eraldas laagreid tihend. Või on usa pumpadel määrijaks vesi???

see oli raamatutarkus, nagu kõik su enda omadki.
13.04.2004 at 14:30
orikas3
Jahutusvedelik kadunud...
Ei ole palju aega tagasi kui omal autol sai jahutus süsteemist õhu välja, tõstes auto esiotsa ~1.5 m maast lahdi. ;)
13.04.2004 at 14:58
mms
Jahutusvedelik kadunud...
Nagu ma aru saan käib jutt LeMansist? Ka stal termostaat sai sisse Olds? Kui mina talle oma õnneliku omanikuksolemise aja jooksul termostaati installisin, siis läks mootor ruttu keema. Sai see siis välja võetud. Põhjus jäi minu poolt avastamata, termostaat oli igal juhul õige.
Veega pole eriti mõtet jurada, tekivad pahad soolad mis kanaleid ummistavad.

____________________________
Buick Electra Estate 86
13.04.2004 at 15:11
LaSa
 
Moderator
Jahutusvedelik kadunud...
Garagest tagasi lõpuks. Õnneks _vist_ tõesti oli tegu suure (õhu)mulliga, igatahes peale korralikku jahutussüsteemi täitmist ja õhu väljasussutamist toimis taas kõik nagu peab... uhh :) Veepump kah elus, kaanetihendite kohta veel ei tea...... :uhoh Suures "tuunimishoos" sai väljalaset veel veidi remonditud, siinkohal special thanks to Jaanus. Ja muide, linna parim summutitorupood on Troost Auto, nemad ainsana suutsid pakkuda mulle vajalikult hetkel õige jämedusega summutitoru. Väike tagasilöök pärast õhtuveeres oli tõsiasi, et radikas hakkas lekkima...

Ja Olds ei ole LaSa, kaks täitsa erinevat tegelast oleme.

Ning jutt käib jah Le Mansist. Hetkel on sees mõned kuud tagasi installitud 90C termostaat, senimaani pole keema läinud veel kordagi ja soojaks läheb imeruttu. Suveks soovitas isand Kuriks küll tiba jahedam 'staat installida.. aga elame-näeme, et mis juhtuma hakkab.
14.04.2004 at 00:54 Last edited 14.04.2004 at 07:01 by LaSa (Moderator)
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Jahutusvedelik kadunud...  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.