| Poster |
Message |
tambet
|
camaro esisilla seaded
Sai autole (IROC, '87) suveks uued rattad alla pandud.
Eesmised 245-50-16.
Kuna kasutatav velg on C4 oma, offsetiga 38mm,
siis see koos vahetükiga annab võrreldes õige IROC-i
veljega (16x8, offset 0mm in front)
ratta nihke väljapoole 12mm.
Väljanägemine asjal kena, kuid sõiduproov veenis, et vaja
midagi esisillaga ette võtta- auto käitumine vähegi vagudega
teel äärmiselt närviline.
Siit ka küsimus: netis kohtab infot igasuguste alternatiivsete
esisillla seadete kohta.
On kellelgi siit foorumist kogemust sarnase probleemiga ja välja pakkuda mingeid konkreetseid numbreid?
|
| 13.04.2004 at 09:36 |
|
camsist
|
camaro esisilla seaded
Mul juhtus sama asi, kui ma sügisel 265ed ette panin. Mööda rööpaid oli vilets sõita aga siis tuli juba talv ja sinnapika ta jäi. Ma küll ei tea täpselt, mis ja kuidas aga keegi tark väitis, et laiemate kummide puhul peaks lahtijooksu suuremaks sättima?
____________________________
'86 Camaro |
| 13.04.2004 at 10:40 |
|
tambet
|
camaro esisilla seaded
quote: camsist: Mul juhtus sama asi, kui ma sügisel 265ed ette panin. Mööda rööpaid oli vilets sõita aga siis tuli juba talv ja sinnapika ta jäi. Ma küll ei tea täpselt, mis ja kuidas aga keegi tark väitis, et laiemate kummide puhul peaks lahtijooksu suuremaks sättima?
Camarol on vist ikka kokkujooks? |
| 14.04.2004 at 19:47 |
|
mrtn |
camaro esisilla seaded
suva tagaveolisel on kokkujooks, lahkujooks on reeglina esiveolise tunnuseks. |
| 14.04.2004 at 20:02 |
|
peep
Moderator |
camaro esisilla seaded
4 põlve autol on tehase ja soovitatavad näitajad järgnevad:
Camber (dgr) Caster (dgr) Toe (dgr)
Stock +0.4 +5.0 0
Modified -0.4 +3.5 0
Ise kasutan modified seadeid ja olen rahul. |
| 14.04.2004 at 20:34 |
Last edited 14.04.2004 at 20:34 by peep (Moderator)
|
tambet
|
camaro esisilla seaded
quote: peep: 4 põlve autol on tehase ja soovitatavad näitajad järgnevad:
Camber (dgr) Caster (dgr) Toe (dgr)
Stock +0.4 +5.0 0
Modified -0.4 +3.5 0
Ise kasutan modified seadeid ja olen rahul.
Näitaja "camber" - kumb on sissepoole kaldenurk - kas "+" vôi "-" märgiga? |
| 14.04.2004 at 21:02 |
|
peep
Moderator |
camaro esisilla seaded
- tähendab, et rataste vahe on ülevalt väiksem. |
| 14.04.2004 at 21:04 |
|
Garfield
|
camaro esisilla seaded
quote: tambet: Sai autole (IROC, '87) suveks uued rattad alla pandud.
Eesmised 245-50-16 ratta nihke väljapoole 12mm.
Sinu probleem selles, et lai (245) ratas meie teedel ja soontes ongi "närviline" - see tuleb sellest, et pidevalt on mingi ratta serv kuskil pikivao serva peal. Silla seaded seda ei mõjuta nii, et sul tulemus tuntav oleks. Aga üks asi, mis võidusõidus kasutatakse. Sul vist sai nüüd esimeste rataste offset 12mm suuremaks aga taga? Kas sul on tagarataste vahe suurem kui esiratastel. Üldiselt muutub auto rahulikumaks siis, kui ees/taga rattavahe enam-vähem võrdne on (aga mitte päris võrdne). See, kumbapidi suhe parem on (ees laiem/taga kitsam või ees kitsam/taga laiem) sõltub juba baasist (telgede vahest) ja sillakonstruktsioonidest.
Aga selle "ujumise" vastu on kõige parem rohi pikivaod ära parandada... 
____________________________
Focus RS |
| 15.04.2004 at 08:49 |
|
tambet
|
camaro esisilla seaded
quote: Garfield: quote: tambet: Sai autole (IROC, '87) suveks uued rattad alla pandud.
Eesmised 245-50-16 ratta nihke väljapoole 12mm.
Sinu probleem selles, et lai (245) ratas meie teedel ja soontes ongi "närviline" - see tuleb sellest, et pidevalt on mingi ratta serv kuskil pikivao serva peal. Silla seaded seda ei mõjuta nii, et sul tulemus tuntav oleks. Aga üks asi, mis võidusõidus kasutatakse. Sul vist sai nüüd esimeste rataste offset 12mm suuremaks aga taga? Kas sul on tagarataste vahe suurem kui esiratastel. Üldiselt muutub auto rahulikumaks siis, kui ees/taga rattavahe enam-vähem võrdne on (aga mitte päris võrdne). See, kumbapidi suhe parem on (ees laiem/taga kitsam või ees kitsam/taga laiem) sõltub juba baasist (telgede vahest) ja sillakonstruktsioonidest.
Aga selle "ujumise" vastu on kõige parem rohi pikivaod ära parandada... 
Vahetükid on valitud nii,et rataste rööbe suurenes mõlemal
sillal sama suuruse võrra: vahetükk ees 2", taga 1.5".
Camarol on teatavasti tehasevelgedel ees ja taga eri offsetid: ees 0mm, taga 16mm. |
| 15.04.2004 at 08:57 |
|
Garfield
|
camaro esisilla seaded
quote: tambet:Vahetükid on valitud nii,et rataste rööbe suurenes mõlemal sillal sama suuruse võrra: vahetükk ees 2", taga 1.5".
Camarol on teatavasti tehasevelgedel ees ja taga eri offsetid: ees 0mm, taga 16mm.
Eee...mmm...kui vahetükk ees on 2" ja taga 1.5" siis ei suurenenud ju SAMA suuruse võrra? Ees suurenes rohekem ja taga vähem aga sa mõtlesid vist nii, et "suurenesid võrdeliselt". Aga et asi lihtne oleks, säti auto kuhugi siledale pinnale seisma (rool otse) ja mõõda esirataste ja tagarataste vahe ära. Maksimaalselt veerepinna lähedalt ja nö. rehvi keskkohast. Kui vahe kuskil 5-10mm ühele või teisele poole on, siis peaks hea olema.
____________________________
Focus RS |
| 15.04.2004 at 09:13 |
|
vvt
|
camaro esisilla seaded
Enne vahetükkide/suure ofsetiga velgede valimist on soovitatav mõelda hoolega oma auto esirattalaagrite eluea peale. Eriti kriitilised on need ühe suure esilaagriga autod. Pannes näiteks Hondale alla tiba suurema ofsetiga veljed, peedistuvad laagrid juba 15-30 000 kilomeetriga, odavab B-osad nähtavasti veel kiiremini. Kahelaagrilise rummuga (enamik RWD autosid) autodel saab kõvasti pihta välimine (so väiksem) laager. Omaette teema on veel sillajuppide eluiga, kui omanik on omast tarkusest suurendanud sarniiridele kanduva väändekoormuse jõuõlga väljaulatuvate velgede või vahetükkide abil üle kahe korra.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 15.04.2004 at 09:32 |
Last edited 15.04.2004 at 09:33 by vvt
|
tambet
|
camaro esisilla seaded
quote: Garfield: quote: tambet:Vahetükid on valitud nii,et rataste rööbe suurenes mõlemal sillal sama suuruse võrra: vahetükk ees 2", taga 1.5".
Camarol on teatavasti tehasevelgedel ees ja taga eri offsetid: ees 0mm, taga 16mm.
Eee...mmm...kui vahetükk ees on 2" ja taga 1.5" siis ei suurenenud ju SAMA suuruse võrra? Ees suurenes rohekem ja taga vähem aga sa mõtlesid vist nii, et "suurenesid võrdeliselt". Aga et asi lihtne oleks, säti auto kuhugi siledale pinnale seisma (rool otse) ja mõõda esirataste ja tagarataste vahe ära. Maksimaalselt veerepinna lähedalt ja nö. rehvi keskkohast. Kui vahe kuskil 5-10mm ühele või teisele poole on, siis peaks hea olema.
Suurenes ikka sama suuruse võrra: nagu öeldud, on IROC-i
õige velje offsetid erinevad, ees ja taga , 0 ja 16mm (väljapoole, ehk positiivne).
Hetkel all on Corvette C4 veljed, millel offset kõigil sama +38mm.
Seega , kui lisame ette vahetüki 2", siis saame velje tsentri
väljapoole nihke, võrreldes originaaliga 12mm .Tagarattal on offsettide erinevused originaal- ja uue velje vahel 38-16=22mm.Lisades sinna vahetüki 1.5" (38mm) saame tsentri nihke väljapoole 38-22=16mm, ehk 4mm rohkem ,kui ees . |
| 15.04.2004 at 09:36 |
|
Garfield
|
camaro esisilla seaded
quote: tambet: ...saame tsentri nihke väljapoole 38-22=16mm, ehk 4mm rohkem ,kui ees .
OK, selge. Aga mõõda tulemus üle nagu eelmises kirjas juttu ja vaata, mis numbrid saad.
Minu ringraja autol (Lada-2105) oli tavaliselt ees 5mm lisaflants, taga 25mm. Siis oli päris hea. Kui aga ühed ekspromt-veljed nõudsid ette laiemat lisaflantsi (tagumine ette) ja taha sai panna ainult 10mm, siis muutus auto tagaosa kuidagi ebastabiilseks ja hakkas kergemini libisema.
Numbriliselt: std. rattavahe ees/taga 1365/1321 ehk tagarataste vahe kitsam 44mm.
"Racing" seades ees 1365+10=1375 ja taga 1321+50=1371 ehk tagarataste vahe kitsam ainult 4mm.
____________________________
Focus RS |
| 15.04.2004 at 09:50 |
|
devilc
Moderator |
camaro esisilla seaded
quote: Garfield:
Sinu probleem selles, et lai (245) ratas meie teedel ja soontes ongi "närviline" - see tuleb sellest, et pidevalt on mingi ratta serv kuskil pikivao serva peal. Silla seaded seda ei mõjuta nii, et sul tulemus tuntav oleks.
No ikka mõjutab küll, vähemalt minu autol 225 laiusega rallisliki korral, mis on 245 tänavarehviga üsna sama laiusega.
Tambet, enne kui mingite imeviguritega tegelema hakkad, proovi esisillal paar mm kokkujooksu (st 1 mm mõlemal rattal). Minu auto, mis 0 kokkujooksu korral kõik vaod üles leidis ja omatahtsi rada vahetama kippus, jäi küll ülimalt rahulikuks peale väikse kokkujooksu kasutuselevõttu. |
| 15.04.2004 at 10:50 |
|
anryo |
camaro esisilla seaded
Kas sama loogika peab paika ka Mustangi puhul? Minu omal sama haigus küljes...
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
| 15.04.2004 at 11:19 |
|
tambet
|
camaro esisilla seaded
quote: devilc: quote: Garfield:
Sinu probleem selles, et lai (245) ratas meie teedel ja soontes ongi "närviline" - see tuleb sellest, et pidevalt on mingi ratta serv kuskil pikivao serva peal. Silla seaded seda ei mõjuta nii, et sul tulemus tuntav oleks.
No ikka mõjutab küll, vähemalt minu autol 225 laiusega rallisliki korral, mis on 245 tänavarehviga üsna sama laiusega.
Tambet, enne kui mingite imeviguritega tegelema hakkad, proovi esisillal paar mm kokkujooksu (st 1 mm mõlemal rattal). Minu auto, mis 0 kokkujooksu korral kõik vaod üles leidis ja omatahtsi rada vahetama kippus, jäi küll ülimalt rahulikuks peale väikse kokkujooksu kasutuselevõttu.
Kokkujooksu suurendamist on jah soovitatud.Proovib selle kôigepealt siis ära.
Leidsin netist thirdgen -i kohta mingi lehe, kus toodud eri aastakäikude esisilla tehaseseaded.Osadel on kokkujooks 0.0, osadel mitte.
http://www.fl-thirdgen.org/alignmentspecs.html
|
| 15.04.2004 at 11:28 |
|
5.0 |
camaro esisilla seaded
quote: anryo: Kas sama loogika peab paika ka Mustangi puhul? Minu omal sama haigus küljes...
oma stangil sain üpris heaks kahe operatsiooni läbitegemisel- järelturu jäik ühendus rooli ja roolilati vahel ja tugeva kuusemustriga kitsad (225) rehvid ette. Veel kitsama (205)puhul oli asi ka rooliühenduseta enam-vähem. Samas näiteks proovisin 225 Michelin Pilot (oli vist nii) rehvi ja mõne kilomeetri peale oli selg märg. Tõsisest rooliväänamisest ja hirmust. Ehk siis rehvivalik väga oluline. Continentali Sport Contact, vaatamata mitte just eriti kuusemustrile, oli ka üpris hästi jooksev ja seda veel 235 puhul, 245 oli huvitaval kombel juba palju kehvem. Seega mulle tundub, et 225 on kõige laiem, mis rahulikult Tallinnas sõita laseb.
|
| 15.04.2004 at 11:47 |
|
anryo |
camaro esisilla seaded
Mul on just need "kuusemustriga" Michelin Pilot Spordid. Laius on 235. Ja kisub nii mis hirmus. 195 laiuse kummiga oli jumala rahulik see-eest. Ma proovin mujalt foorumitest otsida, kas sellele on rohtu sillaseadete muutmise näol.
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
| 15.04.2004 at 12:00 |
|
Garfield
|
camaro esisilla seaded
quote: devilc: quote: Garfield:
Sinu probleem selles, et lai (245) ratas meie teedel ja soontes ongi "närviline" - see tuleb sellest, et pidevalt on mingi ratta serv kuskil pikivao serva peal. Silla seaded seda ei mõjuta nii, et sul tulemus tuntav oleks.
No ikka mõjutab küll, vähemalt minu autol 225 laiusega rallisliki korral, mis on 245 tänavarehviga üsna sama laiusega.
No jutt käibki ju LAIADEST rehvidest, sinu 225 ja tambeti 245 on pea sama laiusega...
quote: Tambet, enne kui mingite imeviguritega tegelema hakkad, proovi esisillal paar mm kokkujooksu (st 1 mm mõlemal rattal). Minu auto, mis 0 kokkujooksu korral kõik vaod üles leidis ja omatahtsi rada vahetama kippus, jäi küll ülimalt rahulikuks peale väikse kokkujooksu kasutuselevõttu.
Kas MX-5 tõesti on ette nähtud 0-kokkujooks? Minu kogemused ütlevad, et esirataste 0-kokkujooksuga tagaveoline auto on ka SILEDAL teel närviline. Eriti peaks tunda andma gaasi-piduriga mängimine. Et sinu effekt oli sellest, et piltlikult valesti häälestus sai lihtsalt õigeks pandud. 
____________________________
Focus RS |
| 15.04.2004 at 12:25 |
Last edited 15.04.2004 at 12:26 by Garfield
|
tambet
|
camaro esisilla seaded
quote: vvt: Enne vahetükkide/suure ofsetiga velgede valimist on soovitatav mõelda hoolega oma auto esirattalaagrite eluea peale. Eriti kriitilised on need ühe suure esilaagriga autod. Pannes näiteks Hondale alla tiba suurema ofsetiga veljed, peedistuvad laagrid juba 15-30 000 kilomeetriga, odavab B-osad nähtavasti veel kiiremini. Kahelaagrilise rummuga (enamik RWD autosid) autodel saab kõvasti pihta välimine (so väiksem) laager. Omaette teema on veel sillajuppide eluiga, kui omanik on omast tarkusest suurendanud sarniiridele kanduva väändekoormuse jõuõlga väljaulatuvate velgede või vahetükkide abil üle kahe korra.
Ilmselt minu probleemi puhul pole see jôu suurenemine nii drastiline: taga moodustab uus velg koos vahetükiga sisuliselt 0 offsetiga velje (jôu ôlg liitepinna suhtes 0) ning
ees saame jôu ôlaks 12mm algse 0 asemel. |
| 15.04.2004 at 13:26 |
Last edited 15.04.2004 at 20:36 by tambet
|
tambet
|
camaro esisilla seaded
No nii.
Sai prooviks keeratud camber 0 -ks ning suurendatud kokkujooksu ja on juba hoopis rahulikum.
Eks peab veel vähe proovima eri seadeid, aga tundub, et
saab asja korda. |
| 17.04.2004 at 12:24 |
|
devilc
Moderator |
camaro esisilla seaded
quote: Garfield:No jutt käibki ju LAIADEST rehvidest, sinu 225 ja tambeti 245 on pea sama laiusega...
Seda ma ju rääkisingi
quote: Kas MX-5 tõesti on ette nähtud 0-kokkujooks?
Tehasesetingud on 0 kuni 2 mm kokkujooksu, nii et kuidagi mahub sinna ära küll.
|
| 17.04.2004 at 19:54 |
|
tambet
|
camaro esisilla seaded
Sai veel setinguid muudetud, toon need siinkohal ära, ehk on
kellelegi abiks:
Caster +4 deg
Camber -0.5 deg
Toe Total (in) 3/32
Auto käitumine igatahes tunduvalt parem.
Need on soovituslikud seaded tänavasôiduks,andmed saidilt
http://www.v6fbody.com/v6fbody_version_02.shtml
|
| 21.04.2004 at 12:10 |
|
zetec |
camaro esisilla seaded
quote: mrtn: suva tagaveolisel on kokkujooks, lahkujooks on reeglina esiveolise tunnuseks.
sry OT.
aga kas tõesti võib esiveolistel olla lahkujooks? Saan aru, et loogiliselt võttes, tõmbavad vedavad rattad, tänu sillapukside järele andmisele, niigi kokku aga mis juhtub pidurdamisel ja ajal kui vedu ei toimu? Lahkujooksu puhul peaks hakkama auto sel juhul ju teed otsima? Pale selle muutub lahkujooksuga esiveoline kurvis ebameeldivalt alajuhitavaks. |
| 21.04.2004 at 14:13 |
|
mrtn |
camaro esisilla seaded
seda kõike rääkis mulle ledoviini sillamees, sillareguleerimisarvuti näitas sama. |
| 21.04.2004 at 20:20 |
|
|