| Poster |
Message |
JustMe |
Nukad üle keevitada?
Küsimus selline, et kes/kus tehakse antud töid ehk keevitatakse nukad uute specside järgi üle?
Tean , et Liguri kaudu on see võimalik aga temal on ajaga nati halvad lood, ehk alles Juunis oleks võimalik.
Ning küsimus ka veel selline, et tänapäeval peaksid antud tööga üle käidud nukad kestma ju , vanasti räägiti et ei kesta?
____________________________
www.evonet.ee - EVO 9 RS |
| 10.05.2004 at 12:43 |
|
PlyVal64 |
Nukad üle keevitada?
Teoreetiliselt peaks seda kindlasti tegema Balti Laevaremonditehas. Vanasti olid lisaks Dvigatelile just laevaremondi firmad selle ala spetsid. Seal nimelt tuleb sõuvõllidele kapremondi käigus pulbermetalli peale keevitada ja see on täpselt see õige tehnoloogia. Ise nad nimetavad seda tsementeerimiseks ... vähemalt kunagises Kolhoosidevahelises Laevatehases nimetati nii. Aga seda asutist pole juba ammu |
| 10.05.2004 at 13:59 |
|
Quattro
|
Nukad üle keevitada?
quote: PlyVal64: Teoreetiliselt peaks seda kindlasti tegema Balti Laevaremonditehas. Vanasti olid lisaks Dvigatelile just laevaremondi firmad selle ala spetsid. Seal nimelt tuleb sõuvõllidele kapremondi käigus pulbermetalli peale keevitada ja see on täpselt see õige tehnoloogia. Ise nad nimetavad seda tsementeerimiseks ... vähemalt kunagises Kolhoosidevahelises Laevatehases nimetati nii. Aga seda asutist pole juba ammu
Tsementeerimine on Metalli pinnakihi rikastamine süsinikuga. Mis hiljem karastatakse ja noolutatakse.
____________________________
Passat,R1100GS |
| 10.05.2004 at 15:16 |
|
kalev35
|
Nukad üle keevitada?
kui hästi läheb , andke teada!
____________________________
96 Lincoln Town Car
We've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. |
| 10.05.2004 at 16:52 |
|
hirax
|
Nukad üle keevitada?
Õigus, Ply Eesti laevad kasutavad selle firma: http://www.reneko.ee/index.jsp teenuseid. Põhiliselt teevad nad küll tavalisi võlle. Kas ka nukkvõlliga hakkama saavad - ei tea.
____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981 |
| 10.05.2004 at 19:18 |
|
eerikkarts |
Nukad üle keevitada?
Endalgi väga huvitav teada kus ja kui kallilt teeb, endal vedeleb kulunud nukkvõll nurgas ja maru kahju minema visata. Mõte ehk keevitada see pisut järsemaks... |
| 11.05.2004 at 12:57 |
|
vvt
|
Nukad üle keevitada?
Mehed, see kõlab nagu 
Laeva sõuvõll (mis töötab alla 150 pöörde minutis) laagritel või löökkoormusi saav nukk (keskmiselt 2500 lööki minutis) on ikka piisavalt eri maailmad, et esimene automaatselt teise sobiks. Pealegi Lada nukkvõlle võivad nad seal datsas käiguks taastada. Mis on vahet Lada ja normaalse auto nukkvõllil, selleks piisab näiteks väiksest proovisõidust ühe ja teisega. Tänapäeva auto nukkvõll on siiski peenem teadus ja sügav kahtlus, kas ikka Eestis keegi Schricki või Crane tasemel asja teha saab/oskab.............
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 11.05.2004 at 13:20 |
Last edited 11.05.2004 at 13:22 by vvt
|
PlyVal64 |
Nukad üle keevitada?
Vvt, mõjuvad KOORMUSED on teoorias auto nukkvõllile ja leava sõuvõllile suurusjärgus samad, seega on materjal ning tehnoloogia igati sobilikud. Sa kujutad ju ise ka ette, milline koormus mõjub sõuvõlli liugpinna ühele pindala ühikule, kui 15 000 Hj mootor "täiskäik edasi" peal "täiskäik tagasi" üle läheb? Laeva kaal 130 000 tonni ja kruvi läbimõõt 4 meetrit.
Omaette küsimus on teadmised, mida laevameestel ei pruugi olla. Aga üldiselt on nii, et neid peeneid metallitöö mehi ei tasu alahinnata. Nende peades võib mõnikord väga palju peidus olla. Ja üldiselt on nukkvõll väga lihtne element, mida on sigakerge mõõta ja voolida. Võlli enda tegemine on käkitegu aga tema õigete parameetrite välja mõtlemine teine asi. Ja tihtipeale ei ole ka rahaliselt kasulik ise nukkvõlle teha Kasvõi kolb on tunduvalt keerulisem detail metallitöötluse seisukohast... |
| 11.05.2004 at 13:50 |
|
vvt
|
Nukad üle keevitada?
Ah ärme siin teoretiseeri, muidu on karikas platsis 
Kui natuke asju silma ette manada, siis nukkvõllil on esmane nõue pinnatöötluse kulumiskindlus. Laevavõllil aga
vastupidavus väändele ja murdumisele. Ehk siis võrdluseks sobilik detail automootoris on üldsegi väntvõll. Kuivõrd nukk on toetatud suht tihedate laagrite poolt, siis painet praktiliselt pole ja väändele vastupidavus on suht marginaalne. Seega laevavõllil on siiski oluline materjali struktuur tervikuna, nukkvõllil pinnatöötlus (kui kuivalt materjale vaadata. Suur koormus, millest räägid langeb hoopistükkis dedvudi torule ja laagritele. Võllile pannakse laagrid istuga ning need istukohad koormuste all ei kulu seal kuidagit pidi. Seda pinnatöötlust on nähtavasti vaja hoopis selleks, et peale vana kulunud laagri eemaldamist istupinna mõõt normi viia, et laager logisema ei jääks. Istepinna materjali kõvadus on teisejärguline ja pehmem pinnakate ongi parem, kuna siis deformeerub laager vähem. Seega- see tehnoloogia ikkagi nukkvõllile ei sobi....
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 11.05.2004 at 14:05 |
Last edited 11.05.2004 at 14:06 by vvt
|
PlyVal64 |
Nukad üle keevitada?
vvt, ehk tegelikult "mine poodi ja osta õige asi". Eks ta vist nii on jah. |
| 11.05.2004 at 14:07 |
|
vvt
|
Nukad üle keevitada?
Jajah, teatud asjad on kasulik spetsialistidele jätta. Me ei ehita ise katuseplekist auto keret, ravi iseendal hambaid ning ei valmista kummikindaid
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 11.05.2004 at 14:12 |
Last edited 11.05.2004 at 14:13 by vvt
|
Jutulind |
Nukad üle keevitada?
Eero Pesuri käest võiks küsida - usun et teab kuskohas ja mis hinnaga tehakse ( kuuldavasti TTÜ-s keskid ... ).
____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4 |
| 11.05.2004 at 14:35 |
|
JustMe |
Nukad üle keevitada?
Olen jõudnud juba järeldusele , et üle keevitamine pole see kõikse parem variant aga nüüd küsimus:
Kui mul on toorikud olemas, siis kes nendest mulle õigetesse mõõtmetesse nukad teevad?
Ehk müüakse täpselt Mazdale mõeldud nukkasid mille nukad on siis lihtsalt suured ümmargused, mis tuleks õigetesse mõõtmetesse treida.
____________________________
www.evonet.ee - EVO 9 RS |
| 11.05.2004 at 14:56 |
|
foke
|
Nukad üle keevitada?
krt, nukkvõll ei maksa ju palju |
| 11.05.2004 at 15:11 |
|
JustMe |
Nukad üle keevitada?
quote: foke: krt, nukkvõll ei maksa ju palju
krt kui saada pole :P
____________________________
www.evonet.ee - EVO 9 RS |
| 11.05.2004 at 15:26 |
|
Astro SS |
Nukad üle keevitada?
Vanarahva tarkus: ei maksa mängida selliste mootoritega,milledele pole performance juppe saada!!!
kõige rohkem juppe on saada Chevydele ja Hondadele
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
| 11.05.2004 at 15:32 |
|
vvt
|
Nukad üle keevitada?
No need matsahuutade tjuunimise jupid kipuvad ikka väga soolase hinnaga ka olema - nagu tavajupidki 
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 11.05.2004 at 15:44 |
|
JustMe |
Nukad üle keevitada?
quote: Astro SS: Vanarahva tarkus: ei maksa mängida selliste mootoritega,milledele pole performance juppe saada!!!
kõige rohkem juppe on saada Chevydele ja Hondadele
Järelikult pole vana rahvas nii tark ühtitki 
____________________________
www.evonet.ee - EVO 9 RS |
| 11.05.2004 at 15:50 |
|