| Poster |
Message |
Madman
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
Nüüd on mind suudetud päris segadusse ajada. Kas keegi näitaks puust ja punaselt mis neil vahet on. Väidetavalt on torsioonvedru siis spiraalvedru asemel aga kas torsioonvarras ja stabilisaatorivarras on üks ja seesama asi. Ja mis juhtub kui peale spiraalvedrude tagavedrustuses ühtegi väändele töötavat varrast pole. Küsin sest Fiero'l tagumise otsa teelpüsivus väga kehv. Ka üks vedru on teisest veidi kulunum aga see ei ole peamine põhjus.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 10.05.2004 at 12:44 |
|
BENBEN
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
Minu mäletamist mööda torsioonvarras asendab teatud liiki rasketel maastikusõidukitel nii vedru kui amordi ülesannet( kogemus NL armeest), stabilisaatorvarda ülesanne on autot teega 90kraadise nurga all hoida, torsioonvedrust ei tea midagi.
____________________________
Ford Maverick`75(Filmiauto:) "Soovide puu", "Free Range") |
| 10.05.2004 at 13:31 |
|
minimum
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
sildade kalded/nurgad paigas? puksid/sharniirid ei logise? kummid pole liiga laiad?
p.s. 88-aasta mudelitel juba tuli tagumise stabikavardaga ning vähe jämedama esimese vardaga kui eelmised mudelid. põhimõtteliselt istub esimene stabikavarras ka taha kui väheke nikerdada
____________________________
- |
| 10.05.2004 at 13:48 |
|
-fred-
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
Torsioonvedru on väändele töötav vedru. Stabilisaatorivarb oma olemuselt on ka torsioonvedru. Fierol on ikka keerd-, mitte trosioonvedrud. Kui stabilisaatorit pole siis kaldub auto kurvides liialt.
|
| 10.05.2004 at 14:29 |
Last edited 10.05.2004 at 14:31 by -fred-
|
diesel |
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
torsioonvedrusid näeb näiteks haagiste all sageli. |
| 10.05.2004 at 14:34 |
|
-fred-
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
quote: BENBEN: Minu mäletamist mööda torsioonvarras asendab teatud liiki rasketel maastikusõidukitel nii vedru kui amordi ülesannet( kogemus NL armeest), stabilisaatorvarda ülesanne on autot teega 90kraadise nurga all hoida, torsioonvedrust ei tea midagi.
Asendab ainult vedru, mitte amorti ja mitte ainult rasketel maastikuautodel. F.Porsche oli minu meelest esimene, kes selle autodel kasutusele võttis. Põrnikatel oli see algul nii ees kui taga (hiljem ainult taga) kasutusel. Tänapäeval kasutab näiteks Peugeot selliseid vedrusid. |
| 10.05.2004 at 14:36 |
Last edited 10.05.2004 at 14:37 by -fred-
|
BENBEN
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
Nojah, lisasingi extra, et (kogemus...) sest tollel aparaadil, mis lahingvarustuses kaalus 32 tonni, ei esinenud peale torsioonvarraste mingeid pehmendavaid tegureid, varraste pinge oli reguleeritav.
____________________________
Ford Maverick`75(Filmiauto:) "Soovide puu", "Free Range") |
| 10.05.2004 at 14:48 |
|
Raceboy
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
....torsioonvedrustust (taga) kasutati kõikidel Porsche 924/944/968 mudelitel, 911-del nii ees, kui taga, oli vist kuni 88a. Seda on kasutanud ka Alfa Romeo mitmetel mudelitel.
Samuti 80-ndate Honda Civicutel.
____________________________
www.vems.ee |
| 10.05.2004 at 14:57 |
|
Madman
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
quote: BENBEN: Nojah, lisasingi extra, et (kogemus...) sest tollel aparaadil, mis lahingvarustuses kaalus 32 tonni, ei esinenud peale torsioonvarraste mingeid pehmendavaid tegureid, varraste pinge oli reguleeritav.
Olen ka kuulnud et üks NL sõjaväest pärit roomikautol pidi vedrustuses vaid torsioonvardad olema ja väga pehme sõita maastikul. Esisillal siiski olid rattad.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 10.05.2004 at 15:10 |
|
Madman
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
quote: -fred-: Torsioonvedru on väändele töötav vedru. Stabilisaatorivarb oma olemuselt on ka torsioonvedru. Fierol on ikka keerd-, mitte trosioonvedrud. Kui stabilisaatorit pole siis kaldub auto kurvides liialt.
Selles asi ongi et kaldub ja mitte ainult kurvides vaid ka ebatasasel teel.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 10.05.2004 at 15:12 |
|
Madman
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
quote: minimum: sildade kalded/nurgad paigas? puksid/sharniirid ei logise? kummid pole liiga laiad?
p.s. 88-aasta mudelitel juba tuli tagumise stabikavardaga ning vähe jämedama esimese vardaga kui eelmised mudelid. põhimõtteliselt istub esimene stabikavarras ka taha kui väheke nikerdada
Kalded ja nurgad on paigas, peale amortide vahetust sai paika lastud panna. Enne seda oli asfaldil sõites tunne kui kiilasjääl. Rehvid taga 205/65/15. Ei logise ka miskit. Ilmselt tuleb otsida parajat stabilisaatorivarrast. Ei ole ühtegi teist Fierot proovinud ka et vahet tunda aga tagumine ots peaks ikka tunduvalt jäigem olema. Samas terava muhu otsas ta vedrusid kinni ei löö vaid suurem probleem on küljelt küljele õõtsudes.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 10.05.2004 at 15:18 |
|
minimum
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
quote: Madman:suurem probleem on küljelt küljele õõtsudes.
ma pakuks ikka, et puksid on vedelad
____________________________
- |
| 10.05.2004 at 16:05 |
|
PlyVal64 |
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
Torsioonvedrusid kasutatakse näiteks Plymouth Valiantidel-Barracudadel esivedrustuses. Ok!, Fr.Porsche väljamõeldud autodel kah. Prantsuse kökapunnid jätame välja(kuigi ise ühe sellisega ju liiklen ).
Lisaks kasutatakse torsioonvardaid väga palju vanemate autode mootoriruumi- ja pakiruumiluukide avamiseks/fikseerimiseks.
Ehk näiteks minu Valiant:
- esivedrustuses kaks torsioonvedru koos kahe amordiga(piki auto telge).
- esiverdustuses üks stabilisaatorvarras (risti auto pikiteljega)
- kapotti hoiab üleval torsioonvarraste paar. Samasugune, kuid suure eelpingega, avab ja hoiab pakiruumi luuki. Kummagi varda üks ots toetab vastu hinge ja teine vastu kere. Vaadates tekib hästi lame X.
Tagasillal puudub igasugune torsioon ja stabilisaator.
Edit: VSL annab seletuse - torsioon: füüsikas, tehniline vääne, ühest otsast kinnitatud keha pööramine. Seega stabilisaatorvarras ei ole torsioon ... kuigi vahepealne tööpõhimõte ju on sama. |
| 10.05.2004 at 18:15 |
Last edited 10.05.2004 at 18:20 by PlyVal64
|
Fog
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
Kas keegi on vahetanud endal puksiringi mõlemal sillal, enda jublakal kah õõtsapuksid viimase veerandi peal, ja tahaks kogu puksiringi ära vahetada. Huvitaks just, et kust ostetud puksid ja mis maksid?
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
| 11.05.2004 at 14:19 |
|
minimum
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
Fierostorest
ise panin poly'd aga nendega rohkem jama kui kummipuksidega, peab tihti määrima
Edit: kogu kummipuksiring $97.76
kui neid seal ilusasti paluda, märgivad tollipaberitele $60-70, siis tuleb juurde ainult saatekulu - usps air hinnaks pakuks nii $35-45
____________________________
- |
| 11.05.2004 at 14:39 |
Last edited 11.05.2004 at 14:54 by minimum
|
Madman
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
Aga mis kogemused on polydega võrreldes stock.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 11.05.2004 at 14:53 |
|
minimum
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
quote: Madman: Aga mis kogemused on polydega võrreldes stock.
kui ei määri, siis kägiseb nagu puust vanker. ning kui pikemat aega ei määri siis keskel olev metallpuks läheb rooste, pind saab rikutud ning siis puksid lõppevad väga kiirelt
tõenäoliselt tänavasõidus suurt vahet ei märka (vanade vedelate kummipukside ja uute polyde vahe on muidugi nagu öö ja päev)
____________________________
- |
| 11.05.2004 at 14:58 |
Last edited 11.05.2004 at 14:58 by minimum
|
NOmad_MADno |
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
mina vaat 206 või 307 me alla seal torsoon varras asendab vedru (sõltumatu vedrustuse puhul) stavika varras hoopis teine asi torsoonvarras = sirge vedru
spiraal vedru töötab samal põhimätttel mis torsoon
võta ymar latt ja keera seda yhest otsast nagu pesu väändad välja sama põhimõte ongi
kui eksin .... parandege |
| 12.05.2004 at 00:35 |
|
Madman
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
Eksimuse parandamiseks peab kõigepealt aru saama mis kirjutatud on 
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 12.05.2004 at 03:23 |
|
Fog
|
Torsioonvarras/torsioonvedru/stabilisaatorivarras?
Pukside kuhapealt, sai täna ülevaatus tehtud ja kommentaar on sobiv: õõtshoovapuksid pehmed.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
| 12.05.2004 at 16:37 |
|