register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : NOS  
Poster Message
vvt
  
NOS
Saatsin hiljaaegu Holley tehnilise toe mailile väikse kirjakese, kus küsisin, kuidas saaks paberite järgi 70 hp andvat dry kit'i upgradeda 100 hp-ni. Vastus tuli et ei saa ja tuleb konvertida wet süsteemiks:(

Mina aga omas kanguses ei jätnud jonni. Kuna neid spetsdüüse võtta polnud, siis sai lahti võetud üks peadüüside komplekt ning kuna loeb vaid sisemine auk, siis nendest tehtud sobivad düüsid. Kuna kõige väiksem oli seal nr 64, siis saigi sellest tehtud. Originaalis on süsteemil nr 36. Hoides sama suhte sai ka nr 75-st tehtud bypassi düüs senise nr 42 asemele. Panin siis pudeli täis. Bensu vajaduse lahendab ära sedaviisi, et lisan teise bensiinipumba ning surveregulaatorist timmin paari proovisõiduga sobiva surve, millega detonatsiooni ega tühje kohti ei ole.

Lähen siis maanteele proovima:uhoh. No niimoodi natuke, et pärast väntvõlli asfaldist mitte korjata ega muid rumalusi teha. Nojah, lasin vist megashoti, igatahes - minek senikaua kui bensiinipump pumbata jõudis...:eek

Aga mis muret tegi - auto viskas mõne sekundi järel paar liitrit tosooli välja (so kuumenes üle), kuigi jahutus on paremas korras. Kas pingutasin vähe üle või hakkabki nii
juhtuma???

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
12.05.2004 at 14:08
Jutulind
NOS
Kui sul segu lõpus lahjaks jäi ( kütuse/N2O suhe paigast ära ) siis tõuseb temp ülikiirelt. See võib halvemal juhul sul ka kolvid mootoris vedelasse olekusse viia või rõngad ära põletada ...

____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4
13.05.2004 at 09:36
vvt
  
NOS
Ma õhtul muideks proovisin uuesti-keerasin regulaatori nii peale kui sai (surve 4.5 bar) ning siis täitsa toimis ja seda veesadu ega kuumenemist ei tulnudki. Panen täiendava pumba, kruvin veel natuke ja siis peaks töötama. Muidu sellel mootoril on sepistatud tehasekolvid nii paksud, et kolvipõhi ulatub välja alumiste rõngasteni (3 cm :eek), niiet nii kergesti nad ei sula. Aga mootor õhku lasta on lihtne ja seni, kui asi 100% ei tööta, pole saatust mõtet trotsida.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
13.05.2004 at 10:18
Indrek
NOS
Selle asjaga on veel nii, et kontrolli küünlaid pidevalt, kui Sa jätad peale samad küünlad ja ei vaheta neid "külmemaks", on oht, et küünalde elektroodid sulavad ära.
Mis bensiiniga Sa neid katseid teed?
Arvesta veel sellega, et nitro soodustab detonatsiooni ja tänu sellele peaksid süüdet suurema paigu puhul varasemaks sättima ja bena oktaanarvu tõstma.
13.05.2004 at 10:22
Vanaisa
  
Moderator
NOS
Ära unusta, et oluline roll bensu kättesaadavusel on ka torustikul - standardläbimõõt jääb kindlasti väikseks, kui juba suurt pumpa panna tahad...

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil
13.05.2004 at 10:24
vvt
  
NOS
Küünlad on standardsed NKG-d. Arvan, et panen plaatinad, kuivõrd need kestavad paremini.

Bensiin on 98. Süüdet kahjuks sättida ei saa, sest seda teeb selline Motronicu kirjaga karp:(

Aga detonatsiooni puhul sätiti ikka vanasti süüdet hilisemaks---või ma eksin???

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
13.05.2004 at 10:25
jaanus
 
NOS
Plaatina küünlaid ei soovita. Kasuta täiesti harilikke külmi küünlaid.
13.05.2004 at 10:36
Astro SS
NOS
Samas liiga külmade küünaldega on käivitamine paras peavalu (kõik pütad ei pruugi töödata).



____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
13.05.2004 at 10:39
vvt
  
NOS
Iseenesest tuleb siis enne üritust vahetada 6 küünalt, millele ei ole just eriti lihtne ligipääs:(

Palju nt see hõõgarv erinema peaks? Praegu on 6.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
13.05.2004 at 10:41
Indrek
NOS
quote:
vvt: Küünlad on standardsed NKG-d. Arvan, et panen plaatinad, kuivõrd need kestavad paremini.


Plaatina küünlaid nitro puhul ei soovitata.
Peab valima tavalised küünlad, aga aste või paar külmemad. See on selline mängimise küsimus, et tavaolukorras jälle ära ei tahmaks.
Süüte puhul eksisin, tulebki seada hilisemaks.
Kunagi mõned aastad tagasi sai ka ise nitroga mängitud natuke nii Jeebi kui Vette peal.
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=2638
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=2153

13.05.2004 at 10:41
foke
 
NOS
Kas on plaan tulla ka ET'd mõõtma?
13.05.2004 at 12:09
partel
  
NOS
100 hj laksu korral on vähemalt V8'l süüde 4 kraadi hilisemaks ja küünlad aste külmemad.

Tech info on ju NOS'i lehel olemas ???

____________________________
_
13.05.2004 at 12:30
vvt
  
NOS
Süüdet ma keerata ei saa, aga kuna kavatsen natuke nukka hilisemaks sättida, siis keerab süüde niikunii. Muidu läheb igapäevaselt tagakumme liiga palju;)

Aga mis on 6-hõõgarvust külmem - kas 5 või 7???

ET tuleks mõõta jah. Siis saab teada, kas konstruktorivaist on auto loojatest parem (stock ET on sellel 15,6).

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
13.05.2004 at 14:50 Last edited 13.05.2004 at 14:51 by vvt
-fred-
 
NOS
mida suurem hõõgarv, seda kuumem küünal
13.05.2004 at 14:53
anti
 
NOS
Niisama heatahtliku tögamise korras mainin, et sa vvt suudad igas tehnikarubriigi teemas meid paika panna ja musta valgeks rääkida ja nüüd korraga omaenese auto ja tehnikaga hädas :)
13.05.2004 at 14:58 Last edited 13.05.2004 at 14:58 by anti
jaanus
 
NOS
hõõgarv näitab soojusjuhtivust (keraamilise osa pikkust), st. mida suurem arv seda külmem küünal
13.05.2004 at 14:58
vvt
  
NOS
Pean tunnistama iseenda degradeerumist &(, sest olen küünlaid ostnud kas letist või on olnud sellised autod, kus pole vaja osta.

Nüüd hakkas mõistus ühtäkki tööle ja meelde tuli :rollin -et
midagi nüüd ei klapi siin - suurem arv ja külmem küünal ei pea paika juba praktika näitega- vene autod sõitsid 7-ga ja bemu mootor 6-ga....loogika järgi peaks siis 6 olema külmem......ehk mida suurem arv, seda kuumem ikkagi....

Edit: ehk siis soojusjuhtivuse näitaja suureneb->küünal kuumeneb kiiresti-> küünal kuumem???

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
13.05.2004 at 15:16 Last edited 13.05.2004 at 15:22 by vvt
devilc
Moderator
NOS
quote:
vvt:ehk mida suurem arv, seda kuumem ikkagi....
Irw, vvt jääb ikka iseendaks. :) Usu inimesi, suurem number on külmem.
13.05.2004 at 15:24
-fred-
 
NOS
quote:
jaanus: hõõgarv näitab soojusjuhtivust (keraamilise osa pikkust), st. mida suurem arv seda külmem küünal
jah, suurema hõõgarvuga küünal kuumeneb rohkem st. sobib mootori "külmema" töörežiimi jaoks
13.05.2004 at 15:27 Last edited 13.05.2004 at 15:28 by -fred-
vvt
  
NOS
ok ok, lähen poodi, võtan kataloogi ette ja otsin sealt välja näiteks 3.5T küünlad - peaks idee poolest nagu kärama...

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
13.05.2004 at 15:28
jaanus
 
NOS
Suurema hõõgarvuga küünal on võimeline lihtsalt paremini soojust juhtima. Mida kõrgem on silindris töötemperatuur seda külmem küünal tuleks võtta, et küünal jõuaks ennast maha jahutada. Küünal ise ei kuumene mitte kuidagi, seda kuumutatakse ning kõik see kuumus tuleb kusagile ära panna. Suurema hõõgarvuga küünlal on keraamiline osa rohkem seotud välise pinnaga, ehk soojust kantakse rohkem kaantesse ja küünal suudab ennast paremini hoida töötemperatuuris. Liiga kuum küünal põleb lihtsalt ära, kuna ei suuda soojust ära kanda. Liiga külm küünal hakkab aga saasta korjama, kuna ei temp on liiga madal jääkide ära põletamiseks.
Nitro puhul tuleks ka sädevahet vähendada.
13.05.2004 at 15:47
Aspelund
NOS
Vaidlus ühes teises foorumis, aga ehk on abiks: http://www.august.ee/forum/viewthread.php?tid=1705

Asp
13.05.2004 at 15:48
inka
 
NOS
Küünaldega on see kamm, et erinevatel tootjatel tähendab eri number erinevat hõõgarvu. Osade on mida väiksem arv, seda külmem ja osadel täpselt vastupidi. Nii et jõudu vaidlejatele :-)

____________________________
Dodge Ram Van 250b '88
14.05.2004 at 10:24
diesel
NOS
kuna nummerid võivad jah tont teab, mis pidi käia, siis võta poodi minnes vana küünal kaasa ja siis vali uued selle portselani pikkuse järgi. vajadusel siis võta kas pikemad või lühemad.
14.05.2004 at 10:29
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : NOS  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.