register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Fiero käiguvahetus  
Poster Message
Madman
 
Fiero käiguvahetus
Kas kellelgi on tegemist olnud Pontiac Fiero käiguvahetuse süsteemiga. Originaal tundub väga kahtlane, käib kahe trossiga, on väga pika käiguga ja käigud lähevad sisse üsna raskelt kuna igasugu liigendeid on väga palju. Kui ei läinud sisse tahapoole minevad käigud 2. ja 4. siis sai reguleeritud nõks ettepoole ja nüüd siis ei taha minna 1. ja 3. käik. Äkki kellelgi mingit infi kuidas vahetust kiiremaks, mugavamaks teha.
26.08.2003 at 23:23
minimum
Fiero käiguvahetus
käigukasti küljes oleva selektorhoova raadius tuleb lühemaks saada ja trossidest-liigenditest lõtkud välja.
selle selektorhoova modimisega peab olema ettevaatlik kuna on väga haprast materjalist ning ei kannata mingit painutamist. variant on lasta relakaga umbes 30-40 mm pikk ja 10 mm lai lõige sisse hoovale. ja tross kinnitada nö selle hoova küljele.

____________________________
-
27.08.2003 at 08:23
Madman
 
Fiero käiguvahetus
quote:
minimum: käigukasti küljes oleva selektorhoova raadius tuleb lühemaks saada ja trossidest-liigenditest lõtkud välja.
selle selektorhoova modimisega peab olema ettevaatlik kuna on väga haprast materjalist ning ei kannata mingit painutamist. variant on lasta relakaga umbes 30-40 mm pikk ja 10 mm lai lõige sisse hoovale. ja tross kinnitada nö selle hoova küljele.


Tänud, peab järgi proovima!
27.08.2003 at 14:54
gharbad
Fiero käiguvahetus
Mul jama selline, et esimene käik ei taha paigal seistes sisse minna. Teiste käikudega ja liikudes aga läheb. Milles võiks olla viga ja "odavaim" lahendus sellele?
08.06.2004 at 20:18
Madman
 
Fiero käiguvahetus
Mis ta siis täpselt teeb et ei taha sisse minna? Kuidagi ikka saab sisse või, on mingit raginat kuulda äkki?

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
08.06.2004 at 21:40
Fog
 
Fiero käiguvahetus
quote:
gharbad: Mul jama selline, et esimene käik ei taha paigal seistes sisse minna. Teiste käikudega ja liikudes aga läheb. Milles võiks olla viga ja "odavaim" lahendus sellele?

esimesel käigul pole sünkrot, standardviga fierol, mul sama jama.

____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
08.06.2004 at 22:13
Madman
 
Fiero käiguvahetus
quote:
Fog: esimesel käigul pole sünkrot, standardviga fierol, mul sama jama.

Kas Sa millegagi puusse nüüd ei pane, mul kataloog lahti ja täitsa olemas. Minu omal küll esimese käiguga mingit probla pole.

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
08.06.2004 at 22:42
Fog
 
Fiero käiguvahetus
quote:
Madman:Kas Sa millegagi puusse nüüd ei pane, mul kataloog lahti ja täitsa olemas. Minu omal küll esimese käiguga mingit probla pole.

jah, sorry, reversil polnud.

info siit

quote:

First Gear problem:

Basically the synchronizers in your trans are little clutches. When the clutch (engine clutch, not synchro clutch) is disengaged, the clutch disk stops spinning. When the car is moving, the output side of the trans is turning (because it's attached to the wheels) but the input side is stopped (because the clutch is dis-engaged). The synchro has to speed up the input side to match the output side and this may be difficult since first is a pretty low gear (input side turns a lot for 1 turn of output side), so there is a mechanical disadvantage when trying to overcome things like friction, the inertia of all the trans parts, and the inertia of the clutch disk. Similarly, if the car is stopped but you just disengaged the clutch, it may be hard to shift into 1st because the shychro is trying to slow down everything that's still spinning. Other gears engage easier because they have less of a mechanical dis-advantage for spinning up (or slowing down) the input side.

Reverse Gear Problem:

Reverse is not synchronized. When you shift into reverse, you are physically engaging two straight cut gears. They will grind if either one of them is moving -- output (because the car is moving) or input (because you just disengaged the clutch and it hasn't spun to a stop yet). If you sit still, shift the car into neutral, disengage the clutch, and wait long enough, it will shift into reverse without grinding. What you're doing when you shift into 3rd then R, is stopping the input shaft. This is because you're matching the input shaft speed to the output shaft speed (which is zero if the car's not rolling). Once they're both stopped -- no grinds




____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
08.06.2004 at 22:48
Madman
 
Fiero käiguvahetus
quote:

First Gear problem:

Similarly, if the car is stopped but you just disengaged the clutch, it may be hard to shift into 1st because the shychro is trying to slow down everything that's still spinning. Other gears engage easier because they have less of a mechanical dis-advantage for spinning up (or slowing down) the input side.



See seletus välistab võimaluse auto käivitamisel esimese käigu raskesti sissemineku. Kuna siduri pedaali all on lüliti mis ei lase lahutamata siduriga autot käivitada siis seisab sidurivõll paigal, samuti rattad ei liigu seega käigukastis ei toimu üldse mingit liikumist ja ei tohiks olla üldse probleeme käikude sisse saamisega. Sünkro tuleb mängu kiiruste ühtlustamisel.

Pakuks näiteks et käigukasti peal olevate shift ja selector hoovad logisevad ja otse esimesele lükata üritades poob midagi kinni, hooga teiselt üle neutraali esimesse läheb lihtsamalt. Aga seda peab keegi teine kapoti all vaatama kui teine siis käike vahetab.


____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
08.06.2004 at 23:08
gharbad
Fiero käiguvahetus
quote:
Madman:

Pakuks näiteks et käigukasti peal olevate shift ja selector hoovad logisevad ja otse esimesele lükata üritades poob midagi kinni, hooga teiselt üle neutraali esimesse läheb lihtsamalt. Aga seda peab keegi teine kapoti all vaatama kui teine siis käike vahetab.


Tundub, et asi hakkab selgemaks saama, sest tõesti ei ole vahet, kas mootor töötab või ei - 1. ei taha hästi sisse minna.
Kas asjale on ka mingil kujul leevendust võimalik leida?
Mida olete Teie teinud?
Tänud juba praeguse eest :)
09.06.2004 at 20:44
Madman
 
Fiero käiguvahetus
Kõigepealt vaata kas probleem on logisevates hoobades. Kui nii siis nad kulunud aga kogu see kupatus seal käigukasti peal on alumiiniumist ja ära võtmine on pagana tülikas töö, see jääb raudpoldi peale nii hästi kinni et võib vabalt midagi ära lõhkuda. Ise ajasin gaasileegiga soojaks, aga seda peab väga tunde järgi tegema et asi ära ei sulaks. Kui kätte saad siis on variant augud üle puurida ümmarguseks ja täpne jämedam polt panna.

Viga võib olla ka trossi pikkuses. Kui paned kangist käigu sisse aga käik tegelikult sees pole (seda saab siis käsitsi tagant sisse lükates kontrollida) siis järelikult vaja trosse reguleerida. Seda saab teha nii et võtad käigukangi katte ja selle kandilise konsooli kaitsme maha, seal all on reguleermutrid.

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
10.06.2004 at 19:50
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Fiero käiguvahetus  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.