| Poster |
Message |
Astro-97
|
taas KAT-i teemal
et siis taas katalüsaatorivärgist. ehk targemad seletavad
teema lahti: kuidas suhtuda nendesse legendidesse a,la
"kat on umbes"?? millest seda nagu järeldada ja millised
on sellisel juhul autol haigusnähud? kas sellisel juhul
võib olla variandiks ka mingi anduri valeinfo andmine?
enda autol asjandus all siis 17a. lamda vl-kollektoris.
tahaks ka täit selgust variandist "otse läbi lüüa"...
|
| 25.06.2004 at 18:07 |
|
kkerem |
taas KAT-i teemal
Sai just sellel teemal testitud asja ja põhimõtteliselt, kui ei ole mingit andurit sul seal taga, siis võid selle minema visata. Seda, kas on umbes või mitte näed, kui selle oled alt võtnud...
Ideeliselt mingid legendid räägivad, et vastusurve läheb nigelemaks, kuid sellele aitab "search" natuke vastust anda. |
| 27.06.2004 at 16:56 |
|
Willie |
taas KAT-i teemal
Kuidas suhtuda nendesse legendidesse a,la "kat on umbes".
Katalüsaatorid vahel tõesti ummistuvad, seda tänu kas purunenud kärjele, vaigusele bensiinile või väljalaskekollektorisse sattunud õlile. Muid variante pole ette tulnud. Vaigune bensiin ise-enesest ei ummista, kuid aitab ladestada tahmaosakesi.
Millest seda nagu järeldada ja millised on sellisel juhul autol haigusnähud?
Kui on ummistus väike, siis madalatel pööretel vahet polegi, suurematel pööretel on tunne nagu mootor jookseks hingest kinni, pole jõudu ja töötab raskelt. Suure ummistusega on mootori jahutus üle koormatud, kuna põlenud kuumad gaasid ei pääse välja ning ringlevad väljalaskeklapi ja kati vahel. Benakulu on pisut suurem, küünlad on põlenud valgeks ja võivad olla purunenud keraamikaga, pika aja jooksul kipuvad klappide servad minema karvaseks (põlevad krobeliseks).
Üks esmane tundemärk on kerge plärin katalüsaatoris, mis viitab purunenud kärjetükkidele. Seda on kuulda tavaliselt peale pöörete järsku langetamist. Asja teeb segasemaks veel see, et vahel need tükid ennast pööravad ja alati polegi tunda midagi puudulikku. Kui on viitsimist, siis katt maha ja loksuta: kui ei krõbise on kas tühi(tühjaks löödud) või terve.
Tühjaks löömine pole hea variant keskkonnaseisukohast lähtudes (just smile), kuid kui mootor niikuinii üle 350 cid-i siis pole see oluline. Vastusurve praktiliselt ei muutu, küll aga muutub hääl madalamaks, võib tekkida kerge podin, võimsus kasvab kuni 3% (kui lambda-andur ära petta).
Kokkuvõtteks, kui Sa pole väga tõsine roheline aktivist, siis löö tühjaks seda enam, et katt on olnud töös üle 10 aasta ja mootori kuluvus niikunii üle keskmise. Ideaalseks peetakse kativahetust 7-10 aasta tagant. Katalüsaatori tööpinnad kuluvad nagu kõik muu.
Edit: sõnastus. |
| 27.06.2004 at 17:16 |
Last edited 27.06.2004 at 18:16 by Willie
|
Astro-97
|
taas KAT-i teemal
quote: kkerem: Sai just sellel teemal testitud asja ja põhimõtteliselt, kui ei ole mingit andurit sul seal taga, siis võid selle minema visata. Seda, kas on umbes või mitte näed, kui selle oled alt võtnud...
Ideeliselt mingid legendid räägivad, et vastusurve läheb nigelemaks, kuid sellele aitab "search" natuke vastust anda.
ainuke andur on lamda ja see nagu
mainitud, on enne katti.
|
| 27.06.2004 at 17:52 |
|
Astro-97
|
taas KAT-i teemal
see kokkuvõttejutt oli hariv...
samas kaalun seda teha oma autol (Astro). vahet pole, sest passis pole kirja BENSIIN-KAT ja seega savi mis toru
sinna kati asemele panna või siis lihtsalt peab puhtaks
lööma.
aga mismoodi sel juhul L-andur ära petetakse?? |
| 27.06.2004 at 18:06 |
|
ylovoitka |
taas KAT-i teemal
Teatud aastatest alates on katalüsaator märgitud ARK'i arvutisse, tehnilises passis selle kohta märge puudub (kogemused).
Kui kahtlustad ummistumist, aga kindlaid tundemärke pole, siis ära seda kat'i puutu.
Puruks peksmise järel tuleb katalüsaatori kopsiku asemele sirge toru panna, muidu tekib plekine rõve kolin- turbulents tühjas kopsikus ja jõudu jääb vähemaks, mitte ei tule juurde. Kui paned sirge toru, on ilmselt mõningane võimsuse kasv. |
| 27.06.2004 at 18:13 |
|
Astro-97
|
taas KAT-i teemal
ma esialgu kahtlustan seda kativärki, kuna viimasel ajal
on sõitmise ajal selline tunne nagu oleks käru miski
staffiga järel...
ja lisaks tundub mulle et el-jahutus vent on hakanud ka
sagedamini tööle... tempi kohta ei tea suht midagi kuna
Astrol puudub osutiga näidik,selle asemel on mingi
kraadiklaasikujutisega ruuduke. |
| 27.06.2004 at 19:10 |
|
mave |
taas KAT-i teemal
Aga kuidas suhtuda sellesse, et hommikul külma mootoriga vaikselt autot soendades lööb mõnusa mädahaisu ülesse? |
| 27.06.2004 at 19:11 |
|
ylovoitka |
taas KAT-i teemal
quote: mave: Aga kuidas suhtuda sellesse, et hommikul külma mootoriga vaikselt autot soendades lööb mõnusa mädahaisu ülesse?
1) Vaheta salongi filter ära
2) Niiskus on autos
3) Kui mädakas on väljas, siis on tegu kondensiga väljalaskes, mis seguneb rikka segu tekitatud heitgaasidega.
4) Heitgaas ongi mädalõhnaline!
5) Peab ise nägema/nuusutama, et täpselt diagnoosida saaks. |
| 27.06.2004 at 19:15 |
|
13piisab
|
taas KAT-i teemal
quote: ylovoitka:4) Heitgaas ongi mädalõhnaline!
5) Peab ise nägema/nuusutama, et täpselt diagnoosida saaks.
nagu näha, katiga masinad on võõrad
enne kati soojenemist ta evitabki haisu. Kati võib tinglikult nimetada järelpõletiks (ärge nüüd tähe kallal norige), vajab töötamiseks mingit temperatuuri (nii kopsiku enda kui heitgaaside!). Enne soojakssaamist haiseb.
____________________________
vanem on parem |
| 27.06.2004 at 19:29 |
|
ylovoitka |
taas KAT-i teemal
Lihtsalt teoretiseerin 
Kat'ga on nii palju kogemusi, et kui Mercury'l selle alt ära tagusin, selgus, et see oli vägagi puhas. Hiljem võrdlesin uuega ja see nägi samasugune välja.
Ma ei pannud toru asemele ja tuli ebameeldiv lõrin. Lisaks näidati ülevaatusel keskmist sõrme, mis sest, et passis kat'i pole, arvutis on andmed olemas..
Minu katalüsaator ei eritanud mädalebrat. |
| 27.06.2004 at 19:40 |
|
drag racer |
taas KAT-i teemal
sobib ehk siia see küsimus.
Kui anda gaasi peaaegu, et punase alani ja siis järsult gaasipedaal lahti lasta kostub kergelt nagu ralliautol, selline kolin pragin(paar praks, pauku kiirelt ja kõik).Kusjuures sõidu ajal vist ei olegi mingit heli, või siis ei kuule 
Kas on ka kati jama ?
Kas tohin ta vahelt ära võtta ja "suka"(nagu restist toru, painduv) asemele panna ?
Teab keegi aidata, mis selle lambdaga siis saab, kui see seal üldse on (sry autost eemal hetkel veel), kuidas seda petta vms ?
Autoks siis 1998 camaro 3.8 L
Tänud ette. |
| 27.06.2004 at 19:40 |
Last edited 27.06.2004 at 19:42 by drag racer
|
pyssikas |
taas KAT-i teemal
Kat läheb umbe küll. Katalüsaatri ärarikkumiseks polegi palju rohkem vaja kui rikkis toite või süüte süsteemi. Põlemata küttesegu jookseb katini ja süttib seal.Selle tagajärjel võib kati sees olev kärg isegi üles või klimbiks sulada.Tavaliselt hakkab ta siis püti sees ka kolisema. Üks variant kontrollimiseks on :mine auto alla ja põruta rusikaga vastu katalüsaatori pütti, kui kuuled kolinat siis on selge et selle kati aeg on läbi. Kati asemele tasuks alati panna mingi resonaatori pütt muidu tekib vastik plekine hääl autole. |
| 27.06.2004 at 20:50 |
|
drag racer |
taas KAT-i teemal
Kåsimus.
Et plaanis siis katkine kat eemaldada ja ehk siis toru jupp asemele panna, aga mis teha Lambda anduriga, tohib teda åldse eemaldada vms 
Kui eemaldada, mis juhtub mootori tøøs ? vï ei juhtu midagi ?
|
| 08.07.2004 at 15:55 |
|
Jutulind |
taas KAT-i teemal
quote: drag racer: Kåsimus.
Et plaanis siis katkine kat eemaldada ja ehk siis toru jupp asemele panna, aga mis teha Lambda anduriga, tohib teda åldse eemaldada vms 
Kui eemaldada, mis juhtub mootori tøøs ? vï ei juhtu midagi ?
No lambdat nüüd küll eemaldada ei soovita. See annab Su auto ajule infot segu kohta. Aju suudab küll ka ilma selle infota edasi toimetada, kuid jõus tunned nähtavasti kohe erinevust ja kütusekulu viskab ka lakke - aju keerab end mingisse "kõigile pööretele sobivasse" optimaalsesse rezhiimi. ei tohiks eriti raske olla torusse auk puurida ja sinna mutter keevitada, mille sisse siis lambda keerata.
____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4 |
| 08.07.2004 at 16:01 |
|
Quattro
|
taas KAT-i teemal
Kat-i asemele torujuppi küll ei tasuks panna, pigem sobilik resonaator, või veel parem lasta Kat ümber ehitada resonaatoriks-nii nagu mina lasin peale Kat-i lagunemist teha. Siis ei saa ülevaataja ka visuaalselt vaadates aru, et oled Kat-i ära visanud. Üks märksõna on veel mootorile vajalik vastusurve.
____________________________
Passat,R1100GS |
| 08.07.2004 at 16:27 |
|
LaSa
 Moderator |
taas KAT-i teemal
Nii uuel printsega autol on kindlasti lambda olemas.
quote: veel parem lasta Kat ümber ehitada resonaatoriks-nii nagu mina lasin peale Kat-i lagunemist teha. Siis ei saa ülevaataja ka visuaalselt vaadates aru, et oled Kat-i ära visanud.
Kati eemaldamisega pigem hakkab see krutski tekkima, et väljaheitegaasid ei vasta enam katiga autodele kehtestatud normidele.
tiba OT küll, aga milleks see vastusurve vajalik on ikkagist, arumaeisaa? |
| 08.07.2004 at 20:24 |
|
Yll |
taas KAT-i teemal
Minu teada on meil täiesti saadaval universaal katid,tootjateks Walker,Bosal peaks leiduma igas vähegi asjalikus summuti töökojas ja kunagi nägin ka Benis(Järve autopood)hinnaks tiba alla 2K. |
| 09.07.2004 at 07:57 |
|
anti
|
taas KAT-i teemal
Astrole 1900.- universaalkatalüsaator (väidetavalt kuni 5,7 l mootorile) siseneva toru läbimõõduga 63,5 mm) pakkus Morgen Tartus, TopParts pakkus B-osana täpselt 4,3 l-le sobivat katalüsaatorit 2 400.- |
| 09.07.2004 at 08:05 |
|
Mart ja auto |
taas KAT-i teemal
Kat ongi katalüüs- järelpõleti. Omal olnud kogemus ,kus auto töötas ainult tühikäigul ,sest kat oli seest sulanud. |
| 10.07.2004 at 10:00 |
|
|