register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Jeepi mootori kohta küsimus   1 2  
Poster Message
kkerem
Jeepi mootori kohta küsimus
Tere,

Mure selline, et mootor hakkas "lonkama", õigemini seda ka väidetavalt varem esinenud, kuid mitte nii hullusti. Tegu siis 4.0 R6 jeepi mootoriga. Täpseid sümptomeid on raske kirjeldada, kuid sisuliset ühtlasel sõidul ja aeglasel kiirendamisel jätab vahele või poob kinni. Samas jõuliselt kiirendades on täiesti normaalne ja mingitel ühtlastel kiirustel ka (pöörete vahemik ei ole sama). Muud ma pole teinud, kui kontrollisin sädeme olemas olu, mis oli ok, samas nagu bensu pealevool on ka olemas, kuna vahepel (lonkamise ajal) oli kuulda summutis kerget lahingut. Tühikäik ok ja linnakiirusel sõita ka ok, kuid maanteel on täiesti võimatu sõita ja ka 70 ei ole tunnistatav kiirus.

Auto ise siis 89 välja lastud ja automaat kastiga.

Kuna olen värske Jeepi omanik ei tea ma selle mootori hinge-elust midagi, siis ehk keegi saab aidata mind eelpool kirjeldatud probleemi lahendamisel. Kui kellegil on hea ülevaade erinevatest anduritest, mis selle mootori tööks vajalikud ja nende parameetritest, siis oleks ka sellest suur abi.
12.06.2004 at 19:28
tfr
 
Jeepi mootori kohta küsimus
Mu Subarul olid täpselt samad sümptomid siis, kui Haapsalu Lukoili bena oli lambda-andurist lõplikult jagu saanud.
13.06.2004 at 17:37
mr. RocknRoll
 
Jeepi mootori kohta küsimus
MErcuryl lahenes säärane viga mõrase küünla vahetusega. Ilmsiks tuli katkumisega madalatel pööretel, kõrgetel töötas normaalselt, kuid oli vähem jõudu.

____________________________
44269
13.06.2004 at 18:49
kkerem
Jeepi mootori kohta küsimus
Ma ise just mõtisklesin lambda üle, küünal muidugi võiks ka olla. Äkki kellelgi veel midagi analoogset juhtunud. Lugesin ka siit kõik lambdaga seonduva läbi, yunnuseid oli muidugi seinast-seina.

Sama värk ilmnes täna ka vaiksel ühtlasel kiirendamisel. Kui kaks jalga gaasile pann läks edasi küll nii, et mühises... Kuid ühtlane sõit, vaikne kiirendus ja madalad pöörded ei meeldi talle eriti...
13.06.2004 at 19:48
kkerem
Jeepi mootori kohta küsimus
Heh, nüüd tuleb rida lolle küsimusi...

1) Ei tuvastanud ma sellel autol üldse sellist asja nagu lambda, muidugi seal kapoti all ei ole ka liiga palju just ruumi, et ringi vaadata ja kogu sisselase jääb ette ja sinna alla ei näe... pigem küsimus. Samas ka Chiltoni manualist seda ei lugenud välja, et tal oleks selline asi.

2) Kas see võib olla seotud kuidagi katalüsaatoriga? Ja selle mitte töötamisega, paistab, et see on mingi aretis seal all, mis ei kuulu kindlasti mitte selle autoga komplekti.
13.06.2004 at 21:59
reimo
Jeepi mootori kohta küsimus
'93 Grand Cherokeel on lambda kollektori küljes (või see kohe peale jätku järgmine toru?) kohe peale pükse, selleks, et seda näha, tuleb läheneda altpoolt(ja sealtki on üsna kehvasti näha). Sinu omal võib muidugi olla kuskil mujal, vähemalt '87 Cherokee kollektor oli erinev.
Minu omal on kat üldse alt ära võetud, aga mingit sellist jama küll pole. Kontrolli küünlajuhtmed ja jagaja kaan-rootor üle, minu omal olid need ostes sellised, et tundus imelik, kuidas see mootor töötab. Sümptomiks oli küll ainult kõikuv tühikäik.

____________________________
Grand Cherokee ´93 - müüdud
Grand Cherokee ´12
14.06.2004 at 17:11
urmas
Jeepi mootori kohta küsimus
'89 R6 küll, aga ütle täpsemalt, millega tegu. Viitab sisselaske õhu koguse anduri peetis olemisele (näitab kogu aeg maksimumi). Mul on miskine manuaal, saaks sealt vaadata.
14.06.2004 at 18:08
kkerem
Jeepi mootori kohta küsimus
Täna sai käidud seda aparaati näitamas, soovitati minna Veerenni diagnostikasse. tegin ka uue topicu, et uurida, kus Tartus seda teha saaks.
Lambda ma tuvastasn, võtsin juhtme maha, kuid ei muffigi. Katkub sama moodi. Maanteel plahvatab ainult summutis, kui kiiruseks mingi 100-110. Alla selle jõnksutab nii, et tapab.
Võimalik, siis tõesti et värk seotud õhuvõtu anduriga.
Urmas, kui sa saad kuidagi aidata oleks abiks küll, tegu siis neljaukselise part-time 4wd r6 89 autom.kast variandiga. Rohkem nagu ei taipa täpsustada.
15.06.2004 at 21:30
urmas
Jeepi mootori kohta küsimus
Kuku pikali! Riiulis vedelevast Chiltonist tuli välja 6 lk pikkune Six sylinder cec system diagnostic charts . See on JA/EI vormis vea otsing sinu mootorile. Priva mulle oma postiaadress. Lihtsam on kopida sulle kogu Driveability and emission controls peatükk 40 lk ja posti panna, kui siin midagi oletama hakata.
15.06.2004 at 22:47
kkerem
Jeepi mootori kohta küsimus
Eile sai kõik andurid läbi käidud ja tundus asi ideaalne. Lõpuks sai endal mõistus otsa ja läksin teenindusse, kus mõõdeti ka kõiksuseid asju. Leiti, et viga võib olla katalüsaatoris...( ?) Tõesti autol on Mersu katalüsaator vahel ja eelmine omanik ka rääkis, et pärast kati vahele panemist kadusid tal need mured ära. Nüüd ilmselt on see katalüsaator, kas must või lihtsalt peetis.

Aga küsimus on selles, kas seda tüüpi autodel on võimalik ajule öelda, et tal ei ole enam katalüsaatorit. Ei tahaks seda uut ostma hakata. (Saan aru kõikidest rohelistest maailmavaadetest, kuid raha mängib oma rolli ja see järeldus, kati kohta ei pruugi ka õige olla).
19.06.2004 at 11:17
urmas
Jeepi mootori kohta küsimus
Kas kati taga ka andur on? Kui ei ole, siis ei tohiks aju midagi aru saada ja võib torujupi vahele panna.
19.06.2004 at 12:32
kkerem
Jeepi mootori kohta küsimus
Ma ise eile sinna alla enam ei pugenud, kuid Hitechi vanake ütles, et sellel tuleks panna uus kat või öelda ECU-le, et kati enam ei ole.

Kuna mu enda mõistus piirdub katalüsaatori toimimisest minimaalse arusaamaga, siis selline küsimus, et eeldame, kui ei ole andurit, kas siis üldse kati olemasolu või mitte olemasolu saab kuidagi mõjutada selle auto käitumist?
19.06.2004 at 13:36
Peeter82
 
Jeepi mootori kohta küsimus
Oeh, minu autol on täitsa sarnane viga - puterdab ja paugub ühtlasel sõidul 1500-2000 rpm. Kiirendab normaalselt ka ainult gaas põhjas.
Veakoode ei näita. Proovitud on teise auto jagaja kaant, chipi, O2 andureid. Järgmine asi oleks jagaja vahetus.
Sai eile põhjalikult netis kaevatud ja selgus, et viga võib olla ka throttle position anduris. Et mingil kiirusel annab see ajule valesid signaale.
Jama võib peituda ka "ignition control modules" , mis asub jagajas.

____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
19.06.2004 at 17:59
ABL.V6
Jeepi mootori kohta küsimus
oli kunagi ammu sarnane probleem ja lahendus oligi kati asendamises toruga. Kat oli läbi ja seest olid metallitükid lahti ja väljaminev auk umbes. Kui pöördeid vaikselt tõstsin siis oskas üks tükk nagu uks toru ette tõusta aga järsku pöördedid tõstes ja seal hoides ta ei liikunud. Mingeid kõrvalnähte kati eemaldamine endaga kaasa ei toonud.

19.06.2004 at 18:04
kkerem
Jeepi mootori kohta küsimus
quote:
Peeter82: Oeh, minu autol on täitsa sarnane viga - puterdab ja paugub ühtlasel sõidul 1500-2000 rpm.
Noh jah, mul kipub nii olema, et üle 2000-2500 sõita üldse ei saa. Kui vedu ei ole, siis vahest harva laseb hoida pööret, vahest mitte... Kuskil 100-ga sõites, toimub plahvatus juba summutis ja nii liigeldes on nagu II maailmasõda.

Proovin lasta kuskilt katalüsaatori vahelt maha lõigata ja siis vaatab, mis saab.
20.06.2004 at 15:23
Peeter82
 
Jeepi mootori kohta küsimus
eks siis anna teada, mis sai. Ise peaks küll kati niikuinii minema viskama.

____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
20.06.2004 at 20:31
kkerem
Jeepi mootori kohta küsimus
Veel üks küsimus, ega kellelgi ei ole eelolevate pidustuste ajaks laenata dlc kaablit (PC võ pocketPC-le) vastav tarkvara on olemas... Variandina võiks ka ollagi veakoodi lugeja, kuid sellest kõvasti vähem abi. DLC peaks olema 6/15 pini otsaga.

:beer

EDITED: Selle ülemise lõigule sain juba vastuse, et kõlbab ka indikaator...
21.06.2004 at 09:35 Last edited 21.06.2004 at 19:40 by kkerem
kkerem
Jeepi mootori kohta küsimus
Kaks küsimust veel. Otsisin siit selle EGR ja katalüsaatori kohta. Jooksin kogu oma väljalaske süsteemi otsast-lõpuni läbi. Leitud: üks tagasi minev toru EGR-i, üks lambda ja üks mersedese katalüsaator.

Tekkinud küsimused, mis siis juhtub, kui egr peetis on (EGr-ist siin varem juttu olnud, kuid vigadest mitte)? Tühikäigul kõik CO-d ja jäägid paigas, kuid pöördesse (alates 2000rpm) on asi jama.
Lambda ei tohiks sellist jama küll tekitada. Tema lahtiühendamine ei parandanud asja ja mootor katkus edasi. Kuna sealt ümbert oli hirmus rokane, siis korraliku mõõtmistulemust testriga ei saanud, kuid tundub, et on normis ja veakoodi ta pole ka sellele andnud.
Kas on võimalik, et vale katalüsaator mõjutab mootori nii palju käiku. Ühtegi andurit tal peal ei ole. Ja pärast katalüsaatorit ei suutnud ma ka tuvastada ühtegi andurit...

Põhimõtteliselt ilmingud sellised nagu oleks süüde ikka väga hiline, kuid tühikäigul on asi ok. Mida suuremaks pöördeid ajada seda hilisem kipub olema ja kui koormus veel taga on, siis veel hullem...(viimases väies pole kindel)
21.06.2004 at 19:40 Last edited 21.06.2004 at 19:48 by kkerem
kkerem
Jeepi mootori kohta küsimus
Niih, tänast õhtut sai siis auto kallal veedetud...

Tulemus "null"

1) Egr maha (seal oli ka mingi mebraan ees, mis polnud kinnitatud ja saand siis teine kuuma kahjustusi
2) Kat maha... Nothing, jätab endiselt vahele
3) Mõningate andurite teistkordne kontroll... Tulemusetu..
4) Kat tagasi

ohh jah, on kellelgi veel mingeid ideid...? Ah jaa, veel küsimus, mida teeb vaakumklapp paisupaagi ja salongi minevaradika lõdviku vahel? Läks puruks ja nüüd ilma klapita kolmik vahel...
23.06.2004 at 01:37
kkerem
Jeepi mootori kohta küsimus
Autol endiselt sellised jamad. Ega kellegil ei juhtu olema laenata/müüa diagnostika kaablit, siis chrysleri tolleaja konnektorile-pesale.

04.07.2004 at 23:09
kkerem
Jeepi mootori kohta küsimus
Niih... minu mõistus on otsas. Auto jukerdab endiselt...

Vahetatud on bensufilter, küünlad, juhtmed, MAP jne... Sai ka otsitud laiast maailmast murekaaslasi ja siis vastvalt nende tarkusele testitud igasuguseid asju (genekas õigemini dioodplokk, akud, vaakumid jne)...

Äkki keegi oskab öelda selliseid asju:
1) Kuidas ma saan kindlaks teha, et EGR valve, mis küll lahti ühendatud on ei lase väljalaskest seda pahna uuesti ringlusse. Lihtsalt selle klapi vaakmuvoolik oli käinud vast väljalaset ja augu sisse põletanud. Võtsin vahelt ära. Kas see viga võiks üldse olla sellega seotud ja kas see klapp saab jääda avatud asendisse?
2) Kas on selline võimalus, et kui lambda alt ära võtta, ei taipa aju võtta "keskmist"?
3) Kas võiks olla tegu sellega, et jagaja rootori laager läbi on? Kuidas sellest aru saada? (Nimelt kuskil US foorumis keegi kurtis, et tal just sinna koer oligi maetud)
4) On kellegil aimu, kuidas sellel süüdt saab regullida, jagajat keerata ei saa....

Sümptomid endised, et jõnksutab suurematel ühtlastel pööretel ja ühtlasel sujuval kiirendusel, tühikäik on okei ja bensiini võtab min 20-30L sajale sõltumata maast või linnast, gaasi andes, tühjalt, poob hetkeks kinni ja kui kohe lahti lasta sureb välja (nagu süüde oleks hiline)... Täpsid pöördeid tahhomeetri puudumisel selle jõnksutamise osas ei oska anda.
31.07.2004 at 20:37
Astro SS
Jeepi mootori kohta küsimus
Mul oli kunagi üks riisikäkk (loe :Nissan Silvia) sama veaga. Lõpuks avastasin,et jagaja püsimagnet oli pooleks(tänud põhjanaabritele).

See auto käis ka igasuguste posijate juures (ka esinudses),kus viga ei leitud.

Uuri jagajat,järsku on seal midagi korrast ära.

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
31.07.2004 at 21:05
Peeter82
 
Jeepi mootori kohta küsimus
Minu autol oli viga samuti jagajas. (99% kindel)
Tõstsime teise auto pealt ringi, ja viga kadus.
Uus on tellitud.

____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93
01.08.2004 at 19:55
kkerem
Jeepi mootori kohta küsimus
Niih sai välja selgitatud, et jagaja töötab täiesti normaalselt. O2 andur on ka täie elu ja tervise juures... MAP on TPS on ok...

Kontrollimata on veel bensupump.... Kas see on reaalne, et kiirendab "raske jalaga" täiesti normaalselt, kuid muidu mitte, sama ka ühtlasel sõidul. Samuti on diagnostikud selgitanud välja, et liiga palju on hapniku väljalaskes...

Juhtmed tuleks ka muidugi ka üle vaadata, kuid hetkel tundub, et need on täiesti bueno...
09.08.2004 at 12:19
kkerem
Jeepi mootori kohta küsimus
Tõstaks natuke teemat. Pole nagu veast seni lahti saanud. Eelmine post on veel täiesti kehtiv.
Veel selline küsmus, kas keegi oskab mõne sõna kosta Tartu Silberauto kohta, plaan ikka septembris millaski auto sinna siis viia, kui muud üle ei jää (eeldan miskipärast, et nad võiks/peaks mingi lahenduse pakkuma).

Küsimus ka vedrude kohta, olen siin erinevaid variante uurinud ja kohalikud Partsud läbi helistanud. Pean kurbusega tunnistama, et hinnad olid küllalt soolased :(. Tegin siis siin ka kiire otsingu ja leidsin Lehtvedru OÜ, kas on kellegil mingeid uusi kogemusi nendega? Hind oli igatahes väga mõistlik. Pärast tõsisemat offroadi tekkis ka vajadus esimesed vedrud välja vahetada, ega siin kellegil pole pakkuda (odavalt):) normaalseid vedrusid.
Ilmnes ka selline asi, et esimene kardaanirist läbi, kas kellegil on selle vahetamisega kogemusi, keeruline/lihtne, kallis/odav ettevõtmine?
30.08.2004 at 19:26
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Jeepi mootori kohta küsimus   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.