| Poster |
Message |
T_P_B |
Järelkärud ja automaatkastid
Kuidas siis selle värgiga on?
Kui ma tahan oma 2,5l Dodge Spiritile taha panna 600kilo kaaluva majakese siis mis on sellega kaasnevad ohud? Kas käigukast saab kurjaks ja laseb mahlad välja? Või on see täiesti normaalne lisakaal ja ei tekita mingeid probleeme?
|
| 10.08.2004 at 12:07 |
|
kristjan_l
|
Järelkärud ja automaatkastid
Auto passis on ju kirjas kui palju võib taha haakida. Eraldi on märgitud, kui palju on käru max mass piduritega ja kui palju ilma.
Ise olen Žiguliga (ma jumaldan seda automarki) vedanud ka 800 kg piduriteta käru. Edukalt pidas vastu
____________________________
56 Packard Clipper
66 Ford Mustang HT
76 VAZ 2103 |
| 10.08.2004 at 12:25 |
|
Kloss |
Järelkärud ja automaatkastid
Auto tehandmetes (registritunnistusel näiteks) on ju selline mõiste nagu haagise suurim lubatud mass.
600 kg peaks veel päris ok olema igasugusele autole. |
| 10.08.2004 at 12:27 |
|
tfr
|
Järelkärud ja automaatkastid
600-kilose haagise peale ei tohiks kast küll teist nägugi teha mitte veel.
Enda Subaru taha olen probleemideta kuni ~1500kg riputanud. Ainus kord, kui kast natuke virises, oli siis, kui sõbra rallikat sai veetud keset südatalve Noa-Rootsist Haapsallu selle käruga, kus auto tagarattaid pidi ise veereb ja Linnamäe ristil (kus kinnisõidetud lumi asfaldiga asendus) selgus, et senised 15-20km oli veetaval autol käik sees olnud |
| 10.08.2004 at 12:30 |
|
margus61 |
Järelkärud ja automaatkastid
600 kilost haagise tolknemist sabas ei tohiks selline vedur eriti märgata jah.
Hiljuti sõitsin 3,0L Patroliga 3000 km maha, sabas 1600 kg. 2,5m lai hütt. Patroli automaat ei teinud küll sellist nägu, nagu asi ei meeldiks.
Mul ühe tuntud saksa firma auto kasutusjuhendis on suurimad lubatud haagise massid automaadile ja manuaalile täpselt samad. Seega ei pea tehase ka automaati nõrgemaks.
Enne, kui ise vedurit ostsin, lugesin Soome karavaniajakirjadest, et mõned automaatkastid tahavad täiendava õliradika installeerimist suure maja veoks. Täpsemat infot pidavat saama esindusest. Mina küll ei saanud, lõin vedelaks ja võtsin manuaali. Nüüd kahetsen. |
| 10.08.2004 at 13:18 |
|
Indrek |
Järelkärud ja automaatkastid
Tõesti tahavad mõned autod täiendava õliradika lisamist.
Eriti nõrgad on selles suhtes BMW ja Honda masinad.
Kui soovid niisama aiakäru vedada, pole probleemi, aga suurtemate raskuste puhul tuleb automaat kastile lisa õliradikas installida, muidu läheb kast keema.
Lisa õliradika hind on näiteks Honda(Shuttle) puhul kuskil ~6000 EEK, mis siis konksu hinnale lisandub (konks ise ~ 4500 EEK). |
| 10.08.2004 at 14:13 |
|
LaSa
 Moderator |
Järelkärud ja automaatkastid
thanks hoiatuse eest!
Mul esivanematel just automaadi ja kärukonksuga Honda... Kui passis märgitud lubatud massiga haagist vedada, tea kas siis peaks kah mõtlema lisajahutile.. ? |
| 10.08.2004 at 14:22 |
|
Indrek |
Järelkärud ja automaatkastid
Hoitas kehtib just siis haagissuvilate vedamiseks eelkõige (eriti siis pikkadel euroopa reisidel), kuigi 500 sarja BMW kaste on ka väiksemate koormatega õhtale lastud.
Sellepärast ongi mõnede autode puhul(just automaatkastiga) tehase hinnakirjas konksu hind mõtlema panev ( alates <~12 000 EEK), kui loogiliselt peaks konks poole odavam olema. Asi nimelt selles, et esindus lubab installida vaid siis konksu koos lisajahutiga, sest kui konks on taga, ei garanteeri enam keegi, mis raskust veeti. Siis pannakse kohe lisajahuti ja konksu pistiku keskmine juhe (mõeldud siis haagissuvila toiteks) ja sellisel puhul jääb auto garantii jõusse, aftermarketi konksu puhul võivad taganeda kasti remondist uue auto puhul. |
| 10.08.2004 at 14:29 |
|
tfr
|
Järelkärud ja automaatkastid
Huvitav point. Subaru tehasekonks oli ka ~11K, huvitav, kas selle eest siis pandi õliradikas ka või olid lihtsalt Subaru-hinnad.
Muidu on Subaru-insenerid vähemalt nii palju mõelnud, et automaatkasti õlil on eraldi temperatuuriandur koos hoiatustulega armatuuris. Kuigi käru vedamist päiksesirmi peale kleebitud hoiatuses ei mainita, seal on erinevates keeltes kirjas, et "avoid hard driving when AT OIL TEMP warning light is on". |
| 10.08.2004 at 15:11 |
|
vvt
|
Järelkärud ja automaatkastid
Minumeelest on vara kahetseda või hõisata - pidev haagisevedu tapab kõige paremagi kasti suht kiiresti. Küsimus on vaid selles, kas jõuab omanik enne auto müüa või mitte. Mitte selles, kas laguneb või mitte. Temperatuur on omaette teema, kuumeneb asi rohkem kindlasti. Hullem on aga koormus, mille saab mehhaanikaosa - haagise vedamise mõju on suurem kui dragrace'l. Reeglina räägib haagiseveost (ka manuaalil) lekkiv kardaanisimmer. Miks?
Suure massiga kiirendades tekivad kastis päris korralikud radiaalsuunalised jõud omavahel liikuvates paarides - väljundvõllil ongi see õlilekke tekitaja. Need jõud asuvad kiiresti kulutama laagreid-pukse. Ja siin tulevad kastide vahed välja. Kui Mercedes paneb nõellaagreid ja tavalisi laagreid, sinna panevad odavamad firmad (Ford, riisid) pronkspukse, plastikut ja teflonit. Ja kui see pauk ükskord käib, siis remontida pole enam suurt midagi -enamik hõõrdepaare loksuvad üle lubatu ja tööle asi enam ei hakka. Miks ta aga kohe katki ei lähe - on see jaapanlaste koostamise kvaliteet, kus iga tihendiraas on korralik ja õigesti paika pandud. Tundub totter, aga käru vedamise autodel on nähtud väljundvõlle, mis loksuvad oma 5 mm laagrite/pukside peal.
Niiet kui keegi natuke sõitis, ei maksa järeldusi teha - 100 000 jooksul käib pauk niikuinii
See BMW kasti jutt ei päde. Lagunevad ainult uuemad 5-käigulised. 4-käiguliste kohta pole küll midagi kuulda olnud.
Pealegi on automaatkastiga BMW-l jahuti KÕIGIL autodel konksust sõltumata.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 10.08.2004 at 17:28 |
Last edited 10.08.2004 at 17:29 by vvt
|
Taavi |
Järelkärud ja automaatkastid
quote: Kui Mercedes paneb nõellaagreid ja tavalisi laagreid, sinna panevad odavamad firmad (Ford, riisid) pronkspukse, plastikut ja teflonit.
Enamus kaste tuleb autotootjatele allhankijatelt, seega automarkide või autotootja päritolumaa lõikes mingeid üldistusi teha on suht lühinägelik.
http://www.ajovalo.net/automaattivaihteistot.htm
Saksalaisen ZF:n vaihteistoja käyttävät ainakin osassa mallejaan Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Jaguar, Peugeot, Land Rover, Skoda ja VW.
Japanilaisen Aisin AW:n (ent. Aisin-Warner) vaihteistoja löytyy kaikista automaattivaihteisista Toyotista, Lexuksista, Saabeista, Volvoista (ei 6-syl.) ja Fiateista sekä joistakin Hyundaista, Mitsubisheistä, Opeleista, Renaulteista ja Suzukeista.
Japanilaisen Jatcon suurina asiakas on Nissan. Lisäksi Jatco löytyy joistakin Audeista, Fordeista, Jaguareista, Land Rovereista, Seateista, Skodista, Subaruista ja VW:stä.
GM myy Turbo-Hydramatic -vaihteistojaan joihinkin BMW-malleihin sekä BMW:n dieseliä käyttäviin Range Roveriin ja Opel Omegaan. |
| 10.08.2004 at 22:25 |
|
vvt
|
Järelkärud ja automaatkastid
Ei ole lühinägelik. ZF (mida kasutavad sakslased) on valmistatud märgatavalt parematest materjalidest ja kallimate lahendustega. Aisin Warner jms on klass tagapool. Usu, olen neid sisemusi piisavalt näinud, et oma arvamust omada. AW ja Jatco tüüphäda on "eluaegsus" - so ei ole eriti remonditav ja kasutatava metalli kvaliteet ei vasta tihti margile, samuti kuluvate osade kosmiline hind. Ma ei ole näinud ühtegi ZF planetaari, mis vahetamist kunagi vajaks (kõik on väga kvaliteetsete nõellaagritega), küll aga muudes logisevad asjad üle piiri igas teises kastis.
Omaette nähtus ise on Mercedes, mis kuni viimase ajani konstrueeris ja valmistas automaatkastid ise.
Tõsi - kuna ZF on AW-st poole keerulisem (5 vs 6 või 7 käiku), siis esineb seal kalasid rohkem, samas on analoogilised autodega põhilahendus tugev ja kauakestev. Idamaine kast kestab ühegi tõrketa esimese pauguni. Ja siis on oi oi...(loe osta uus)
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 11.08.2004 at 08:45 |
|
mrtn |
Järelkärud ja automaatkastid
ülaltoodud lingi alt leidsin lausa täpse nimekirja: http://www.ajovalo.net/automaattivaihteistot2.htm.
mina ei pea isiklikult paljuks üks 5000,- lisaradiaator paigaldada, kui tõesti kärutada vaja on. |
| 11.08.2004 at 09:20 |
|
Taavi |
Järelkärud ja automaatkastid
ZF kastid on ka Peugeoti ja Citroëni peal. Ma ei oska küll kasti sees olevate osade kvaliteedist rääkida, aga näiteks uue Peugeot 407 aut kastiga sõita on õudusunenägu. AW kastidega on see hea asi, et väga suure tõenöosusega korraliku hoolduse puhul seda esimest pauku ei tulegi kunagi |
| 11.08.2004 at 09:41 |
|
vvt
|
Järelkärud ja automaatkastid
Peugeot on ju &(
No eks omajagu sõltub asi sellest, kuidas tehas on viitsinud koostööd teha kasti sobitamiseks ja häälestamiseks. Jaapani kastid töötavad uuel autol muidu 5+, aga nt Liana automaadi häälestus sobiks kuskile remontijatele kursustele näidiseks, kuidas töötab vale modulatsiooni ja kickdowniga kast. Kickdown on hirmus närviline (kod Ply kinnitab seda kohe ) ja viskab mittevajalikus kohas 2 käiku alla, modulatsioon on jälle liiga uimane (kui seda üldse seal on) ja gaasi järele laskmisel viivitab ülesvahetusega viimase hetkeni ja siis paneb robaki.
Kallite autode all pole eriti kriitikat kuskil - kus on viitsitud asja sättimisega vaeva näha. Ainuke kriitika ZF teemal on BMW ja kasti koostöö - aga pigem on seal küsimus automaadi otsa vähesobivas mootoris, mis töötab meelsasti suurematel pööretel.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 11.08.2004 at 16:04 |
|
|