| Poster |
Message |
Madman
|
Vajaks nõu vedrude teemal
Nimelt asi varsti niikaugel et hakkan Fiero mootorit kokku lappima aga ei taha vanu vedrusid alla jätta. Hetkel ei ole finantse ka terve ringi sportvedrude jaoks ja ei taha ka paari originaale vaid mõneks ajaks ajutiselt osta.
Niisiis küsimus selline et kui püha lehm on üldse vedru? Kas spetsiaalselt Fiero'le või suvalisele teisele masinale tehtud vedru ei võiks millegipärast sobida millelegi muule?
Kas erinevad vedrud on erinevad vaid mõõtude poolest (läbimõõt/kõrgus/materjal) või ka materjali koostise poolest?
Põhimõtteliselt vist ei saa midagi hullu juhtuda kui leida sama kaaluga auto vedrud mis mõõtudelt sobivad või läheb see väga puusse?
Sry kui lollid küsimused aga mis teha, pagana palav ilm ka mõjub juba. 
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 09.08.2004 at 18:46 |
|
rustang
Moderator |
Vajaks nõu vedrude teemal
Ei ole üldse püha lehm 
Ole ettevaatlik vedrutraadi jämedusega, kui mälu ei peta siis on vedru jäikus sõltuvuses traadi jämedusest astmes 4. Kui väga vaja siis võin kuskilt raamatust vedru jäikuse valemi välja otsida, mis hobiautode puhul piisavalt täpne on. Oma Escortile selle valemi järgi poest sobivad vedrud leidsin (arvutuslikult 2x jäigem kui stock) ja päris hea sai oma arust. |
| 09.08.2004 at 21:31 |
|
Madman
|
Vajaks nõu vedrude teemal
Sellest valemist oleks väga abi küll. Mul on muidu terve hulk uusi Volga vedrusid mille traadi ja keeru läbimõõt on täpselt sama aga jäävad vist natuke lühikeseks.
Selles ka vahe et Volga oma on ühtlane spiraal aga Fierol läheb alt koonusesse (keeru läbimõõt väiksemaks siis). Loogiliselt võttes peaks koonuseks minev vedru pehmem olema.
Kui palju vedru peaks üldse väljas olevast amordist pikem olema? Volga oma siin vist mingi 1 cm, Fiero originaali tuleb ikka vähemalt 5 cm kokku tirida enne kui mutri amordile peale saab. Tegelikult see vist ei omagi tähtsust, see peaks muutma auto kõrgust ainult mitte vedru tööd.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 09.08.2004 at 23:07 |
|
rustang
Moderator |
Vajaks nõu vedrude teemal
OK USA mõõtühikutes valem, tulem lbs-in.
d on vedrutraadi läbimõõt tollides
D on vedru sisediameeter tollides
N on efektiivsete keerdude arv (vabad keerud + /2)
Valem:
((d astmel 4)*11500000)/(8*N*(D+d) astmel 3)
kus katus tähendas astendamist, * korrutamist ja / jagamist.
Amordist ei pea idee järgi üldse pikem olema, tänavasõidukil aitab kui ratta alumises seisus vedru kausist ise omatahtsi välja ei hüppa.
Mis puutub otsast "koonuseks" minevat vedru, siis mida väikesem on vedru diameeter seda jäigem ta on, seega selline muutuva diameetriga vedru jäikus muutub kokku surudes - enne surutakse kokku suuremad (pehmemad)keerud ja siis järjest väiksemad (=jäigemad).
Edit: valemi kirjutamise peavalu |
| 10.08.2004 at 19:22 |
Last edited 10.08.2004 at 19:24 by rustang (Moderator)
|
Madman
|
Vajaks nõu vedrude teemal
Suured tänud Nüüd läheb siis arvutamiseks.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 10.08.2004 at 19:30 |
|
Madman
|
Vajaks nõu vedrude teemal
Nii kui ma nüüd matemaatikat õieti mäletan siis on tulemused sellised:
Fiero: 75 lb/in
Volga: 467 lb/in
Volga vedrule raskust peale ladudes võib see isegi õige olla. Fiero omad on veel amortide küljes, ei saa hetkel katsetada.
Kas võib olla loogiline nii suur erinevus?
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 10.08.2004 at 20:55 |
|
minimum
|
Vajaks nõu vedrude teemal
http://www.fiero.nl/forum/Archives/Archive-000001/HTML/20020825-2-020192.html
quote: A couple years ago I took some springs into a race shop to have them measured. I brought in the front and rear springs from an '88 Formula (front was ARD, rear was PUC). I also brought in the front and rear springs from an '85 GT. I don't recall the codes for those springs.
The front springs for both cars were 175 lb / in.
The rear spring for the Formula was 100 lb / in.
The rear spring for the '85 GT was too wide to fit in the spring rate checker. I did some measurements with a bathroom scale and a tape measure and it looked to be the same as the '88 rear spring.
samas, WCF pakub hoopis teise jäikusega aftermarket vedrusid:
http://www.westcoastfiero.com/suspension/Springs.html
West Coast Fiero 1.5 Inch Drop Springs
These Springs Have the following Specs:
Front - 292 Pounds
Rear - 237 to 300 Pound (Proportional)
$268.50
West Coast Fiero 1.0 Inch Front / 0.75 Inch Rear Drop Springs
These Springs Have the following Specs:
Front - 286 Pounds
Rear - 131 to 308 Pound (Proportional)
$295.00
stock nende andmetel siis:
Stock 4 Cyl. | 6 Cyl.
FRONT 1984 - 1987 179.5 lb/in | 208.1 lb/in
REAR 1984 - 1987 228.0 lb/in | 250.8 lb/in
____________________________
- |
| 10.08.2004 at 21:09 |
Last edited 10.08.2004 at 21:15 by minimum
|
Madman
|
Vajaks nõu vedrude teemal
quote: minimum: The rear spring for the Formula was 100 lb / in.
Tuleb välja et väga valesti ei arvutanudki. Originaalid ikka väga pehmed kui aftermarket tootjad pakuvad kuni 3 korda jäigemaid. Volga omad vist natuke liiga jäigad alla panekuks.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 10.08.2004 at 21:21 |
|