| Poster |
Message |
foke
|
K: Starteri tõmberelee
Oskab keegi öelda, mis mõõdus on tõmberelee kaane kinnituspoldid.
Kes ABCS kiirendusel käis, nägi kuidas sir Sarv küünarnukkideni kollektorivahel puukaikaga releekorpust kokku pressis. Põhjus siis poltide lahkumises.
Ehk kellelgi vedeleb õiges mõõdus polte? Või kust neid võiks hankida?
Nihikuga oli augu mõõt ca 5 mm, mis see tollis teeb? |
| 13.09.2004 at 09:38 |
|
Olds
|
K: Starteri tõmberelee
Ava läbimõõdu puhul 5 mm = 0,197 tolli
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
| 13.09.2004 at 10:48 |
|
foke
|
K: Starteri tõmberelee
Peab otsima, kuskil kindlasti tabelid olemas tollmõõdus keermetest. ma ise kah oskan jagada aga nii neid mõõte ei anta. nt. 10 mm padruniga saab keerata 9.525 mutrit, see teatavasti 3/8 tolli on.
Aga kas toll-mõõte nt. balti poldis on?
Edit:
3/4 1/2 3/8 1/4?? 3/16?? |
| 13.09.2004 at 11:38 |
Last edited 13.09.2004 at 11:43 by foke
|
rustang
Moderator |
K: Starteri tõmberelee
quote: foke:
Aga kas toll-mõõte nt. balti poldis on?
Jah on. |
| 13.09.2004 at 11:54 |
|
tfr
|
K: Starteri tõmberelee
quote: foke: 3/4 1/2 3/8 1/4?? 3/16??
3/16 teeb (3/16*25.4) 4.7625mm, ehk võiks nagu olla. |
| 13.09.2004 at 11:57 |
|
foke
|
K: Starteri tõmberelee
ma peast ise pakkusin 3/16 välja, kas sihukest tegelikult üldse on? |
| 13.09.2004 at 12:02 |
|
tfr
|
K: Starteri tõmberelee
Täitsa olemas. |
| 13.09.2004 at 12:22 |
|
Yll |
K: Starteri tõmberelee
quote: foke: Oskab keegi öelda, mis mõõdus on tõmberelee kaane kinnituspoldid.
Kes ABCS kiirendusel käis, nägi kuidas sir Sarv küünarnukkideni kollektorivahel puukaikaga releekorpust kokku pressis. Põhjus siis poltide lahkumises.
Ehk kellelgi vedeleb õiges mõõdus polte? Või kust neid võiks hankida?
Nihikuga oli augu mõõt ca 5 mm, mis see tollis teeb?
Kui sa nihikuga mõõtes said keermega ava läbimõõduks ca 5mm,siis poldi läbimõõt peaks olema 5mm+keerme samm,seega üsnsa tõenäoline,et poldi läbimõõt on 1/4=6,35mm(toll mõõtudes antakse keerme samm niitide arv tolli kohta) |
| 13.09.2004 at 12:42 |
Last edited 13.09.2004 at 12:44 by Yll
|
foke
|
K: Starteri tõmberelee
quote: Yll: quote: foke: Oskab keegi öelda, mis mõõdus on tõmberelee kaane kinnituspoldid.
Kes ABCS kiirendusel käis, nägi kuidas sir Sarv küünarnukkideni kollektorivahel puukaikaga releekorpust kokku pressis. Põhjus siis poltide lahkumises.
Ehk kellelgi vedeleb õiges mõõdus polte? Või kust neid võiks hankida?
Nihikuga oli augu mõõt ca 5 mm, mis see tollis teeb?
Kui sa nihikuga mõõtes said keermega ava läbimõõduks ca 5mm,siis poldi läbimõõt peaks olema 5mm+keerme samm,seega üsnsa tõenäoline,et poldi läbimõõt on 1/4=6,35mm
ei see on jäme, mõõtmine oli suht umbkaudne. Sai proovitud ka auto küljest ära keeratud erinevaid polte, nt. tuleregullimise polt on ilmselt sinna 1/4 kanti ja see oli liiga jäme, geneka korpuse polt oli jälle nagu diemeetrilt õige, keere aga mingi jube karm ja suure sammuga (?!), meeter aga sisse ei läinud... Eks ma lähen balti polti ja ostan kõik ligilähedased mõõdud kokku.
|
| 13.09.2004 at 12:50 |
|
ylovoitka |
K: Starteri tõmberelee
Kui kusagilt ei leia, siis võin sulle originaalpoldid anda. |
| 13.09.2004 at 12:51 |
|
rustang
Moderator |
K: Starteri tõmberelee
Ma arvan, et oma aegade jooksul kogunenud polditagavarast leiaks ka paar-kolm sobilikku tollimõõdus polti. |
| 13.09.2004 at 12:54 |
|
Crwq |
K: Starteri tõmberelee
1/4-20 UNC samm 1.27mm; mõõdetav "poldi auk" siis 4.793mm
1/4-28 UNF samm 0.907mm; .......... 5.237mm
1/4-32 UNEF samm 0.794mm; ........ 5.377mm
Et siis üks neist vist.
|
| 13.09.2004 at 13:20 |
|
vvt
|
K: Starteri tõmberelee
Elu lihtsustamiseks on sügavalt soovitav augud kasvõi üle puurida ja mingi meeterkeermega keermestada uuesti. Pärast kaob sul mingi polt ära ja siis on jama majas - neid poldipoodides just palju ei ole
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 13.09.2004 at 13:49 |
|
foke
|
K: Starteri tõmberelee
Krt, tee või uus teema - keermed
Asi suht segane, Balti Poldis ei olnud kohapeal suurt midagi. Tellida sai, aga tabeleid on mitmeid...
Ma pole varem eriti viitsinud süveneda sellesse temaatikasse, esmapilgul näivad asjad segased. Tuleb välja, et on olemas täitsa paralleelselt kehtivaid standardeid, milles ühikud samad, mõõdud erinevad ja kui sama ühikuga eri standardi kohase mutri ja poldi võtad, siis nad võivad nagu siga ja kägu olla . Jutt kõikvõimalikest B.S., N.P.T. GAS, JAPY torukeermetest, lisaks veel trapetskeermed jne.
Tollkeermetest leidsin siis kaks tabelit:
brittidel on keermenurk 55* USA 60*, ok, sellesse B.S. (British Standard) tabelisse ma ei viitsi süübida, aga USA tabelis on siis keermetel mõõdud N' 0 kuni N' 12 ning neil millimeeter-vasted taga ja 3/16 pole olemaski (see on brittidel). Kõige lähem on N' 10 = 4,826 mm. Kust tulevad need N' 0,1,2,3,..12, sellest on raske aru saada, valemilist seost justkui pole.
Edasi hakkab juba mingi loogika N' 12 (=6,350) järgneb 1/4" = 6,35, siis 5/16, 3/8, 7/16, 1/2, 9/16, 5/8, 3/4, 7/8, 1 jne.
Lisaks on kõigil mõõtudel olemas nn. hõre ja tihe samm, ehk UNC ja UNF. Ma kaldun arvama, et enamast on kasutusel see tihe ehk UNF, ..ee.. aga ega ma ei tea kah. Nt sellel N' 10 keermel on valida kas 24 (UNC) või 32 (UNF).
nuvot siis.. |
| 13.09.2004 at 14:01 |
Last edited 13.09.2004 at 14:04 by foke
|
vvt
|
K: Starteri tõmberelee
usu, kuluta praegu 300 eek lukksepale maksmiseks säästad tulevikus 1000 korda rohkem närvirakke
Mina ei saanudki nende küttevoolikute ja stutside imekeermetest aru, et neid tellida (huupi ei telli ju nii kalleid asju) ja treial treis 200 eek eest valmis tollivindiga voolikustutsid pumbale ja karpadele. Ja 8 mm voolik ka klambrid on igas poes saada
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
| 13.09.2004 at 14:05 |
|
rustang
Moderator |
K: Starteri tõmberelee
quote: foke: Balti Poldis ei olnud kohapeal suurt midagi.
Ma olen 2 korda BP-s käinud tundmatu tollkeermega polt näppus ja mõlemal korral ka saanud mis vaja. |
| 13.09.2004 at 14:12 |
|
foke
|
K: Starteri tõmberelee
quote: rustang: quote: foke: Balti Poldis ei olnud kohapeal suurt midagi.
Ma olen 2 korda BP-s käinud tundmatu tollkeermega polt näppus ja mõlemal korral ka saanud mis vaja.
ma sain seekord huvitavaid tabeleid, aga küprokikruve jm pudi-padi olen seni laitmatult saanud
einoh, loogiline, et polnud, selliseid mõõte maruharva keegi sealt soovib
Edit: soovitati originaal tuua, nad mõõdavad kammiga ära ja tellivad. Pole originaali.. või peab minema Kiltsi lennuväljale käpuli maad mõõtma |
| 13.09.2004 at 14:17 |
Last edited 13.09.2004 at 14:19 by foke
|
rustang
Moderator |
K: Starteri tõmberelee
Foke, kui saad sõida minu juurest läbi vast leiame poldiämbrist mõne sobiva siis selle abil lihtsam edasi toimetada. |
| 13.09.2004 at 14:20 |
|
5.0 |
K: Starteri tõmberelee
tere tulemast klubisse!
ja kui veel endale sobivaid võtmeid hakkad ostma, siis saad kohe klubi kuldliikmeks.
ja kui enda arvates sobiva asja ära tellid oma parima äranägemise järele, siis täht- ja muud ajad teevad klubi briljantliikmeks |
| 13.09.2004 at 14:30 |
|
Crwq |
K: Starteri tõmberelee
Kui nüüd väga mööda ei pane siis need N1, 2, 3, 4.... on 1/4 tollist väiksemad keermed. (1 on see kõikse väiksem keere) Miks nummerdatud pole aimugi. See 24 ja 32 on keerde tolli kohta ehk samm. (Nagu jämekeere, peenkeere). Igasugused toru ja trapetskeermed kuuluvad aga hoopis teistesse valdkondadesse. |
| 13.09.2004 at 14:52 |
|
foke
|
K: Starteri tõmberelee
quote: Crwq: Kui nüüd väga mööda ei pane siis need N1, 2, 3, 4.... on 1/4 tollist väiksemad keermed. (1 on see kõikse väiksem keere) Miks nummerdatud pole aimugi. See 24 ja 32 on keerde tolli kohta ehk samm. (Nagu jämekeere, peenkeere). Igasugused toru ja trapetskeermed kuuluvad aga hoopis teistesse valdkondadesse.
kõikse väiksem on N'0 - s.o. 1,524 mm (sammuga 64 või 80),
aga B.S. järgselt on kõige väiksem N'14 - 1 mm ja N'0 on 6 mm, edasi juba 1/4, 5/16, 3/8 jne.
Seal veel selline tore järjekord:
...
N'8=2,2mm
3/32"=2,381mm
N'7=2,5mm
N'6=2,8mm
1/8"=3,175mm
N'5=3,2mm
N'4=3,6mm
5/32"=3,969
N'3=4,1mm
N'2=4,7mm
3/16"=4,762
N'1= 5,3mm
7/32"=5,556mm
N'0=6mm
1/4"
...
Lisaks on inglastel samadel mõõtudel 55* ja 47,3* ning 55* jaguneb omakorda suurematel mõõtudel tihedaks ja hõredaks sammuks.
No pea-asi, et vinti üle ei keera |
| 13.09.2004 at 15:16 |
|
Crwq |
K: Starteri tõmberelee
quote: foke: quote: No pea-asi, et vinti üle ei keera
Ega siit enam palju puudu pole . Iga asi on ilus ja lihtne kuniks sa sellest täpsemalt teada ei taha.
|
| 13.09.2004 at 15:25 |
|
diesel |
K: Starteri tõmberelee
kas keermekammiga ei õnnestu augus keeret tuvastada?
ja würth muide kaupleb ka usinalt tollmõõdus vidinatega. |
| 13.09.2004 at 20:41 |
|
foke
|
K: Starteri tõmberelee
Poldid olemas, täname Rustangit, kes vanad karbid läbi sorteeris.
Probleem aga lahendamata, tuleb nüüd välja, et korpuse kinni keerates käib mootor küll ringi, aga tõmberelee hambumisse ei tõmba, ei teagi, mis viga. Rustangiga väheke laiutasime käsi ja filosofeerisime.. võimalik, et kaas oli juba ammu lahti ning kehva ühenduse tõttu on kontaktid haiget saanud, peab starteri uuesti maha kiskuma ja lammutama hakkama, praegu ei oska midagi öelda.
Et enne kaikaga togides haakis, võis olla tingitud sellest, et kui polte sees ei olnud, andis kaas kuidagi viltu vajutada ja kontaktid veel läbi häda juhtisid/toimisid.
Saa ju liigelda kah teisega kuhugi heasse sooja kohta kanali peale - käima ei lähe kurask |
| 13.09.2004 at 20:57 |
|
diesel |
K: Starteri tõmberelee
no vot, ja lükata ka pole asja.
eks siis poldid uuesti välja ja kaikaga togima. |
| 13.09.2004 at 21:04 |
|
|