register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Müstika  
Poster Message
vvt
  
Müstika
2003. talvel sai muude modimistööde kõrval tehtud sellised rutiinsed kapremondi tööd - kolvirõngad, hoonimine, saaled, uued klapipuksid, kõik tihendid (sh klapisääretihendid). Sellest on nüüd möödas ca 15 000 km.

Muidu on kõik tore, aga mõnda aega on kummitanud suht soolane õlikulu ja põhja andmisel lendab väike sinine vine ka tagant välja. Õlikulu 10 000 peale oli viimase seisuga 5
liitrit :uhoh Samuti on tagumine number pisikesi kärbses'tta meenutavaid õlipritsmeid täis. Enamus aega liigub auto siiski alla 3000 rpm. Lendab tossu just coastdownil - so järsul mootoriga pidurdamisel.

Eile siis mõtlen mina, et talv ees, kisume lahti ja mis valesti, see uuesti. Liialtigi sai seal kasutatud selliseid vanakooli võtteid nagu spetsist vähe suurem lukuvahe jne.
Hoonitud sai käsitsi selle abrasiivhooniga.

Et mitte tühja tööd teha, panen peale (usaldatava) kompressioonimõõtja ning sellise garaazis 10 min töötanud mootoriga (so poolkülm) oli kompressioon 15 (surveaste on kuskil 11,5). Vot siis lõppes mõistus otsa&(

Rahaliselt see kulu ei morjenda. Küll aga tahaks väga teada selle põhjust. Korras kompressiooniga ma mootorit lahti võtma ei hakka. Ka ei ole see vine seljataga just hea reklaam.

Ise asja üle järele mõeldes tekkis selline versioon - et äkki on selles kompressioonist kõrgendatud karterituuled ja kuna autol on suht primitiivne õlieraldus (lihtsalt pleki tagant toru) ja karterituulutuse toru sisselaskesse on vast 15 cm pikk (loomulikult tilkus see õlist), siis mahalaskmisel tekib sisselaskesse ju meeletu vaakum, mis tõmbab need tuuled endale sisse. Sa sealt see sinine. Kuna mootori hooratas täidab rohkem starteri hammasratta rolli, siis annab pöördeid väga kiiresti muuta.

Kas on keegi taolise jamaga enne kokku puutunud???




____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
19.09.2004 at 08:18
ollo
Müstika
Nu seda peaks olema ju lihtne kontrollida, kas õli tõmmatakse karterituulutusest sisselaskesse - võta tuulutuse toru sisselaske küljest lahti, topi auk sisselaskes kinni, areta tuulutuse poole midagi filtritaolist ette ja tee proovisõit. Kuhu see tuulutuse toru sul üldse ühendub? Enamusel autodel vist õhufiltri ja throttle body vahele, seal ei ole ka mootoriga pidurdades erilist vaakumit (õhusiiber kinni).

Kui ma midagi nüüd jälle sassi ei aja, siis õlivine mootoriga pidurdamisel vihjab vanakoolimeeste jutu järgi rohkem klapisääretihendite lekkele, kui kolvirõngastele.
19.09.2004 at 18:16
Astro SS
Müstika
Klapisääretihenditele viidates peaks käiguvahetusel ka siniseid suitsurõngaid viskama.



____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
19.09.2004 at 18:19
Astro SS
Müstika
Järsku on probleem karteri tuulustusest tuleva õli kogunemisega sisselaskesse.

Klapatsit andes või mootoriga pidurdades veab õli silindrisse.

Millises olukorras on õhufilter?

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
19.09.2004 at 18:23
vvt
  
Müstika
Õhufilter seal pilli ei puhu, asub teine pea meeter eemal. Klapisääretihendite jaoks kipub õlikadu tiba suur olema - mul teine autu (klapisääretihendid väsind) ei võtagi nagu õli sellest. Kusjuures sai ju pandud kõik uued klapipuksid (logisevad klapid rikuks tihendid) ja uued tihendid.

Minu loogika ütleb, et kui õli tuleb rõngastest üles, siis läheb surve sama teed alla ka. Ehk sellise kuluga peaks siis asi kohvi olema. Aga kompressioon on 5+ ja on püsinud viimased 1,5a muutumatuna.

No kui see müstika jätkub, siis tuleb vist asi ebapädevasse karterituulutusse kirjutada ja parem õlipüüdja leiutada. Kõige hullem on see, et mootori füüsilised parameetrid on piisavalt head, et sportlikust huvist mitte lammutama hakata...:(

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
19.09.2004 at 18:53
zeke
Müstika
quote:
vvt: Klapisääretihendite jaoks kipub õlikadu tiba suur olema - mul teine autu (klapisääretihendid väsind) ei võtagi nagu õli sellest.
Sierra 2.3 V6 võttis metsikult õli(1l/1000km) kui klapisääretihendid läbi olid.

____________________________
MX-5, 116
19.09.2004 at 19:11
vvt
  
Müstika
siis tundub, et müstika vol2 - kuidas said vähem kui 20 000 km-ga korraliku firma tihendid õhtale minna:uhoh

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
19.09.2004 at 19:15
zeke
Müstika
quote:
vvt: siis tundub, et müstika vol2 - kuidas said vähem kui 20 000 km-ga korraliku firma tihendid õhtale minna:uhoh
Klapisääre tihendid? Üks kord liiga palju kuuma ja ongi tihend õhtal.

____________________________
MX-5, 116
19.09.2004 at 22:07
hirax
  
Müstika
quote:
zeke: Sierra 2.3 V6 võttis metsikult õli(1l/1000km) kui klapisääretihendid läbi olid.
Ohh, on ka hullemaid juhtumeid. Asi meenutas vana Jawa-ga sõitu kui õlikulu oli 1L-100km:D ja mis eriti imestama pani oli et sinist tagant ei tulnudki...:uhoh


Aga vvt-le pakuks ka kõigepealt varianti, et panna karterituulutus kasvõi 3 ltr purgist läbi käima, et näha kas ja kuipalju sinna õli koguneb ka.

____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981
20.09.2004 at 00:18
13piisab
 
Müstika
kas sa klapivedrude vahelt sääretihendite "terviklikkuse kontrolli" saad teostada?

mul paar aastat tagasi pärast kaanega jamamist kõigest 7/8 tihenditest oma tööd tegi - ning siis maitses kah mootorile õli heaste (250Mm vanad juhtpuksid andsid sellesse kindlasti oma osa).

____________________________
vanem on parem
20.09.2004 at 12:57
Virko
Müstika
On ka võimalus et sääretihend on tulnud juhtpuksi otsast maha,kogemus isa autoga.8 tihendist oli korralikult küljes 5 TK.

____________________________
65 Deville
20.09.2004 at 14:26
vvt
  
Müstika
Praegu ka muud mõistlikku seletust ei paista kui klapisääretihendi (mõne üksiku) mehhaaniline vigastus või jalga laskmine. Sest hõreda kolvigrupi korral oleks küünlad põlenud õli täis. Mida ei olnud. Klapisääretihendid aga reeglina küünlast ei paista ja kui, siis on lihtsalt õlised.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
20.09.2004 at 14:37
zeke
Müstika
Müstika lahendatud?

____________________________
MX-5, 116
22.09.2004 at 15:14
gets
Müstika
Kuskilt kirjutisest on meelde jäänud, et lasid mootoril paar korda nitroga vee paisukast välja, eks seal see kuumus oma töö teha võiski. Lahja segu korral temperatuur tõuseb ülikiirelt.
22.09.2004 at 17:10
vvt
  
Müstika
Ma otsustasin, et võtan niiehknaa kaane maha. Ja eks siis vaatan lähemalt. Ja edasi vastavalt olukorrale. Klapivedrude vahelt need tihendid ei paista, sest autol on topeltvedrud.

Ise olen ka vaikselt sääretihendeid kahtlustama hakanud.

Vett lasin välja ainult üks kord ja temp üle 100 ei tõustnud (norm 80). See suitsujama oli juba enne seda.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
22.09.2004 at 17:21 Last edited 22.09.2004 at 17:22 by vvt
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Müstika  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.