register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : LT1 käivitusprobleem  
Poster Message
w-cc
LT1 käivitusprobleem
Sai siinse foorumi searchi kammitud ja googeldatud ning ise mõned järeldused tehtud. Küsin nüüd lihtsalt üle, kas olen õigel teel.

Auto mark ja mootor: Chevy Corvette, LT1

Probleemi kirjeldus: keerates süütevõtit, kostab starteri juurest klõps ja kogu lugu, starteri mootor ringi käima ei hakka.

Tingimused ja tähelepanekud: juhtub ainult külma mootoriga ja tundub, et mida kauem on auto seisnud, seda tõenäolisemalt. Pärast nädalast seismist võttis kolmandal-neljandal katsel starteri taha. Nüüd seisis auto 2 nädalat ja käima läks umbes 10. korral. Sooja mootoriga ja pärast paaripäevast seismist siiamaani kõik OK. Auto seisab soojas garaazis. Pull on veel see, et kui lõpuks soostub starteri taha võtma, siis on võtme keeramise ja starteri lülitumise vahel mõningane viivitus - keerad võtit, starteri juurest kostab klõps, ootad sekund-poolteist ja kui joppab, võtab starteri ilusti taha ja auto käivitub momentaalselt n.ö. paugust.

Järeldused: alguses arvasin, et starteri mootori puksid kuidagi kinni kiilunud, aga kuna pärast võtmekeeramist armatuuri tuled ei tuhmu, siis tundub, et suurt voolu taha ei tõmmatagi. Kuna võtme keeramisel kostab klõps, siis starteri relee peaks vist kah toimima. Mina järeldan, et bendix (milline see eesti keelne vaste sellel vidinal on?) hakkab ära väsima. Olen ma õigel teel?
15.10.2004 at 12:25
udu
 
LT1 käivitusprobleem
mul oli LT1 corvettel täpselt sama viga,
aga ei mäleta, mis viga oli :(

____________________________
Chevrolet Corvette '80
Cadillac CTS '06
15.10.2004 at 12:30
LaSa
 
Moderator
LT1 käivitusprobleem
kui klõps käib, siis pendiks (maakeeli tõmberelee) ikka tõmbab. Kõige suurema tõenäosusega on harjad läbi või lihtsalt mähis jukerdab.
15.10.2004 at 12:32
vvt
  
LT1 käivitusprobleem
Pendiks ei ole mitte tõmberelee, vaid vabajooksusidur:D

Kui klõps käib, siis relee tõmbab, aga vool ei jõua starteri mootorini. Eeldusel, et sul aku korras võib viga olla

1. aku klemmide ja kingade vahel ära osküdeerunud/vilets ühendus. Tunnuseks on starteri keeramisel armatuuri tulede kustumine.

2. Starteri lülituse kontaktplaat ära põlenud. See tõmberelee liigutab lisaks starteri hammikale ja ühte suurt vasest plaati, mis ühendab mootori mähise starteri plussklemmiga. Pikal nõkerdamisel võib isegi funktsima hakata..

Sõltuvalt starteri tüübist on fiksimine omaette teema. Nähtavasti tuleb uus relee osta.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
15.10.2004 at 12:42 Last edited 15.10.2004 at 12:44 by vvt
w-cc
LT1 käivitusprobleem
To LaSa: kas starteri relee klõpsatust kõrvaga ei kuule? Harjad, mähised on muidugi hea tähelepanek. Kui auto lõplikult talvekorterisse jääb, siis tuleb starter juppideks kiskuda niikuinii. Eks siis paistab.

To VVT: akuklemmid olid esimene asi, mida vaatasin ja mis ära puhastasin (tegelikult olid puhtad, aga eneserahustuseks tegin need piinlikult puhtaks ja keerasin kõvasti kinni). Aga see starteri solenoidi kulunud vaskplaadi teema tundub jah kuum teema lääne foorumites olema, eks paistab.
15.10.2004 at 12:49
LaSa
 
Moderator
LT1 käivitusprobleem
quote:
w-cc: To LaSa: kas starteri relee klõpsatust kõrvaga ei kuule?
see on ikka päris hästi kuuldav klõps.
15.10.2004 at 12:52
vvt
  
LT1 käivitusprobleem
Huvitav, kas sinna vanakooli Boschi starteri relee ei istuks? Uuemal ajal tehakse seal ka rämpsu nagu plastmassbendiksid :kill aga vanaste olid need küll kõvad ja plaadid ei põlenud naljalt ka 10 aastaga.

Autol võib sul vabalt olla mingi renoveeritud starter, kus renoveerimine seisneb uutes Hiina harjades ja pesumasinast läbi laskmises. Renoveeritud genekates küllalt nt vene kuullaagreid nähtud (selle kategooria omi, mida vene ajal põllumajandustehnikale pandi).

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
15.10.2004 at 13:05
Crwq
LT1 käivitusprobleem
Katkine pendiks ei haagi starterit taha ja teeb koledat raginat. Sellele vaskplaadile on 2 kontakti kus ühe kulumise korral lihtsalt teinepool keerata. Kui mootoris on katkestus siis ei tohiks ka pendiksile voolu peale tulla ja midagi klõpsuda. Aga ühenda nad mingi mutrivõtmega omavahel ära ja vaata mis teeb. Täpselt samasugune viivitus oli mul ka mõnda aega millele varsti järgnes ühe rootorimähise täielik ja igavene voolukatkestus.
15.10.2004 at 13:12 Last edited 15.10.2004 at 13:13 by Crwq
pisike99
LT1 käivitusprobleem
Üks variante on tõmbereleesse on sattunud õli vms. Külmast peast see hangub ära ja ei lase kohe tööasendisse tõmmata. Paar korda keerates mähis soojeneb ja südamik hakkab liikuma. Siit ka selline nähtus kui võtit keerates starter rakendub viibega.
To: vvt. see auto on sõitnud minu teada alla 150 000 km, mis tähendab, et pole vaja rääkida hiina harjadest.

____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999
15.10.2004 at 20:23 Last edited 16.10.2004 at 09:13 by pisike99
Heiti
LT1 käivitusprobleem
Minu Vettel oli sama häda ja rohi suht lihtne kui viitsid starteri maha võtta.Telefonitsi on seda lihtsam seletada kui kirja panna,kui huvi on helista.Starteri pead nagunii maha võtma varem või hiljem,sest ükskord keeldub ta sul lõplikult käivitumast.
15.10.2004 at 21:05
w-cc
LT1 käivitusprobleem
Tundub vist Vette spetsiifiline kiiks olema, Udul ja Heitil sama jama olnud (palju Eestis üldse C4 Vettesid on...kaks-kolmkümmend heal juhul?).

To Heiti: kui starter maas ja mul silme ees on, siis tõmban traati. Nii saab Sinu hüvast nõust vast paremini aru.
16.10.2004 at 12:09
Heiti
LT1 käivitusprobleem
quote:
w-cc: Tundub vist Vette spetsiifiline kiiks olema, Udul ja Heitil sama jama olnud (palju Eestis üldse C4 Vettesid on...kaks-kolmkümmend heal juhul?)

C-4 ligikaudu18tk arvelolevaid.
16.10.2004 at 19:16 Last edited 16.10.2004 at 19:17 by Heiti
max
LT1 käivitusprobleem
Mul oli analoogne jama tutika Powermasteri starteriga, mis on sarnane LT1 starterile. Tõmberelee tõmbas (klõps), aga käivitust ei järgnenud. Lähemal uurimisel selgus, et tõmberelee tõmbab liiga nõrgalt st ei jõua hambasse tõmmata ja seega ei ühendata ka starterit. Põhjuseks saab olla kas kehva ühendus tõmbereleeni või tõmberelee enda kiiks. Minu puhul oli jama tõmberelee klemmi külmjootes. Tõmberelee mähisest väljuv traat oli lihtsalt tinaplönni sees ja sealt ta siis poolenisti ühendas, täpselt niipalju, et hoorattani lõi, aga hambumiseks jõudu enam polnud. Kontrollida saad nii, et pane tõmberelee klemmi külge traat otse ning vajuta see aku + klemmile. Kui eksimusi enam pole, siis järelikult viga juhtmetes, vastasel korral tõmberelees.
17.10.2004 at 19:59 Last edited 17.10.2004 at 20:00 by max
peep
 
Moderator
LT1 käivitusprobleem
Minu autol oli hiljuti täpselt sama jama ja olin juba starteri kallale minemas aga kuna ka aku tundus tüma, siis vahetasin selle enne ära ja probleem oli lahendatud.

Samamoodi kostus võtit andes klõps ja kellade tuled tuhmiks ei läinud, seepärast polnud ma alguses kindel, et aku on läbi.

Sinu probleemi esinemise asjaolude kirjeldus viitab just aku probleemile.
17.10.2004 at 20:05 Last edited 17.10.2004 at 20:08 by peep (Moderator)
vvt
  
LT1 käivitusprobleem
Nõrga akuga ei lähegi tuled tuhmiks. Viletsa ühendusega on see vahe, et see oksiidijama sulab seal klemmi vahel hetkega üles (kui lähedalt vaatad, siis nagu keeb) ja omandab hetkega meeletu takistuse. Voolu jõuab tuledele mingi 2 volti.

Vähegi voolu sisaldav aku korralike ühendustega annab niipalju alati välja, et tuled põleks, kuid starterit ringi ei võta. Eks konstruktor on mõelnud ka dumbuseri peale ja et starterit üle ei koormataks, siis n voolust alates tõmberelee lihtsalt ei tõmbagi ning starterit ei tulegi.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
18.10.2004 at 08:36
w-cc
LT1 käivitusprobleem
Selle nõrga aku võimaluse peaks jah enne ära elimineerima, kui midagi lammutama hakkan. Jätsin praegu auto õue seisma, mõnel külmal hommikul proovin käivitada ja juhul kui ei lähe, siis viskan laadija külge ja proovin uuesti. Pagan, sinna ei saa ju mõne teise auto pealt korralikku akut proovimiseks peale visata, esimest korda näen sellist külgmiste klemmidega versiooni.

Ja muidugi tänud kõigile vastajatele.

EDIT: Esmapilgul tundub, et aku peaks üks igavesti standartne tükk olema, aga mul enda autodel on neid juba kolme erinevat sorti klemmidega. Kellel sellist trikitamist vaja on :(.
18.10.2004 at 10:44 Last edited 18.10.2004 at 10:50 by w-cc
vvt
  
LT1 käivitusprobleem
Kui sa maarjamaal autoga oled, siis on otstarbekas panna siinsete klemmidega aku - neid klemme on igas autopoes müüa.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
18.10.2004 at 10:51
peep
 
Moderator
LT1 käivitusprobleem
Llemmi adapter on jah mõttekas asi, neid külgklemmidega akusid ei kannata hinna poolest osta.
18.10.2004 at 10:55
w-cc
LT1 käivitusprobleem
Sai täna siis loomkatseid tehtud ja kisub sinna poole, et tõenäoliselt on Peebu pakutud nõrga aku variant õige. Süüte sisse keeramisel oli aku pinge 11.8 V ja ainult tuttav klõbin kostis kapoti alt - starterit taha ei võta. Laadija külge ja pooleteise tunni pärast pinge 12.6 V ning matsust käima. Florida kliimaga harjunud akule on vist isegi meie suhteliselt soe sügis juba liig mis liig :).
21.10.2004 at 17:45
anti
 
LT1 käivitusprobleem
Mul eelmisel talvel esimese -10C aku ära suri ja käivitusel sümptomid olid samad. Üleminekuklemmid sain 50.-/tk viimases postituses kirjeldatud kohast.
Edit: kirjavead
21.10.2004 at 18:28 Last edited 21.10.2004 at 18:29 by anti
ammi
 
LT1 käivitusprobleem
Kui suur siis hinnavahe nendel erinevate klemmidega akudel on???
Ostsin ca 2 nädalat tagasi uue aku(külgklemmidega)...ja hinnavahe oli umbes paarsada Eesti krooni...
Või oleneb see kaa mis firmaga on tegu?



w-cc:Probleemi kirjeldus: keerates süütevõtit, kostab starteri juurest klõps ja kogu lugu, starteri mootor ringi käima ei hakka.
Sama jama oli ka mu autol!
21.10.2004 at 19:00 Last edited 21.10.2004 at 19:07 by ammi
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : LT1 käivitusprobleem  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.