| Poster |
Message |
Madman
|
Fiero mootori remont
Nii, nüüd sai siis jälle poole ööni garaažis oldud. Laupäeval õnnestus mootor koos raamiga autole külge saada, täna said jahutus-, elektri-, süüte-, toitesüsteemid paika. Ikka hea tunne üle pika aja autos istuda Midagi on küll veel puudu, nimelt bensupumbale ei tule kas toidet või ei saa massi. Igatahes pump häält ei tee. Aga ööseks on mõistus juba otsas niiet homme uue hooga. Kui aega saan siis riputan remondist pilte ka üles koos lühikirjeldusega, mis ja kuidas tehtud sai. Lootsin täna häält kuulda aga peab veel natuke kannatama.
3 päeva tagasi nägi asi välja selline
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 26.10.2004 at 02:49 |
|
pisike99 |
Fiero mootori remont
Väga ilus ja roosa.
____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999 |
| 26.10.2004 at 08:19 |
|
Fog
|
Fiero mootori remont
quote: Madman: ...Midagi on küll veel puudu, nimelt bensupumbale ei tule kas toidet või ei saa massi. Igatahes pump häält ei tee...
1. kontrolli kaitset, kui see katki, vaheta, kui pole siis...
2. kontrolli pumba pistikust massi ja voolu olemasolu(asub kaassõitja pool mootori 'taga' 3e otsaline (mass, benakell, + täpset järjestust ei tea.))
kui voolu on, siis pistik->pump yhenduses kala, kui pole siis...
3. kontrolli pumba releed. Kas süüte sissekeeramisel 'plõks' käib(asub juhipool õhufiltri kopsiku taga.)
kui plõksub, siis kontrollida kas relee kahe otsa peal on vool vahetult pärast süüte sisselülitamist. (1 on juhtvool ECU'st, 2 on 'kõva' vool kaitsmealt.)
kui juhtvoolu pole, kontrollida ECU->relee ühendust.
kui kõva voolu pole, kontrollida Kaitse->relee ühendust
kui mõlemad on, kontrollida relee lülituvust, kui see ka korras, siis kontrollida ühendust relee ja 'pistiku'(p.2) vahel.
äkki aitab.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
| 26.10.2004 at 08:45 |
|
-fred-
|
Fiero mootori remont
Fierol ei saa bensiinipump voolu enne kui õlirõhk on olemas, rõhu kadumisel jääb ka pump vooluta.
Mul oli kunagi Fierol õlivõtutorul mõra sees ja starterit sai tükk aega käiata alati kuni õlirõhu seier liikuma hakkas ja pärast seda mootor kohe käivitus. |
| 26.10.2004 at 10:00 |
|
Fog
|
Fiero mootori remont
quote: -fred-: Fierol ei saa bensiinipump voolu enne kui õlirõhk on olemas, rõhu kadumisel jääb ka pump vooluta.
Mul oli kunagi Fierol õlivõtutorul mõra sees ja starterit sai tükk aega käiata alati kuni õlirõhu seier liikuma hakkas ja pärast seda mootor kohe käivitus.
Seljuhul oli sul relee peetis. Õlisurve lüliti on releega paraleelselt, mitte järjest. Süüte sissekeeramisel käivitub pump aju impulsi peale 3-5 sek et rõhk üles saada. Pärast seda paneb aju pumba uuesti tööle siis kui süütemoodulist impulsid hakkavad tulema. Õlirõhu andur on ainult backup, ehk kui sõidu ajal relee või aju väljundtranss ära kõrbeb, saab edasi sõita.
Teoreetiline alus: Minimumil olid kunagi skeemid oma kodukal, seal oli see benapumba osa väga hästi näha.
Praktiline alus: Mul oli ka fiero, millel õlisurve andur 'on' asendis kokku oli jäänud, seega pump käias 24H. lahendus oli imelihtne, õlisurve anduri juhe pooleks, ja kõik toimis aju enda loogika peal ideaalselt.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
| 26.10.2004 at 10:09 |
|
kenu |
Fiero mootori remont
quote: -fred-: Fierol ei saa bensiinipump voolu enne kui õlirõhk on olemas, rõhu kadumisel jääb ka pump vooluta.
Mul oli kunagi Fierol õlivõtutorul mõra sees ja starterit sai tükk aega käiata alati kuni õlirõhu seier liikuma hakkas ja pärast seda mootor kohe käivitus.
Mul akkab küll kohe süüte keeramisel pentsupump lärmama, mingit õlirõhku sääl vaja ei ole.
Ju on viga ikka kaitsmes, relees või pistikus või on pump ise läbi |
| 26.10.2004 at 11:02 |
|
Riho |
Fiero mootori remont
quote: kenu: [
Mul akkab küll kohe süüte keeramisel pentsupump lärmama, mingit õlirõhku sääl vaja ei ole.
Ju on viga ikka kaitsmes, relees või pistikus või on pump ise läbi
Sul ei ole pump originaal ka. See on isearetatud.
|
| 26.10.2004 at 11:19 |
|
Madman
|
Fiero mootori remont
quote: pisike99: Väga ilus ja roosa.
Tegelikult nii roosa pole kui paistab, seebikarp valetab veidi. Selline oranžikas on.
Tänud teistele voolu kadumise põhjuste leidmisel. Üks juhe on ka üle ei ole sellele veel rakendust leidnud. Skeemid kõik kataloogis olemas, vaja neis tuhlama hakata.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 26.10.2004 at 11:37 |
|
-fred-
|
Fiero mootori remont
quote: Fog: quote: -fred-: Fierol ei saa bensiinipump voolu enne kui õlirõhk on olemas, rõhu kadumisel jääb ka pump vooluta.
Mul oli kunagi Fierol õlivõtutorul mõra sees ja starterit sai tükk aega käiata alati kuni õlirõhu seier liikuma hakkas ja pärast seda mootor kohe käivitus.
Seljuhul oli sul relee peetis. Õlisurve lüliti on releega paraleelselt, mitte järjest. Süüte sissekeeramisel käivitub pump aju impulsi peale 3-5 sek et rõhk üles saada. Pärast seda paneb aju pumba uuesti tööle siis kui süütemoodulist impulsid hakkavad tulema. Õlirõhu andur on ainult backup, ehk kui sõidu ajal relee või aju väljundtranss ära kõrbeb, saab edasi sõita.
Teoreetiline alus: Minimumil olid kunagi skeemid oma kodukal, seal oli see benapumba osa väga hästi näha.
siin teemas Minimum ise ütleb nii:
õlirõhu andur on benapumba releega samas ahelas, ehk kui mingil x põhjusel õlirõhk peaks kaduma, siis bena pumpamine katkestatakse ja mootor sureb välja.
Sellest mootori shutdown funktsioonist Fierol õlirõhu kadumisel kirjutas M.H.Kuuse kunagi 80ndate keskel ka TT-s, sealt see meelde jäi. |
| 26.10.2004 at 11:47 |
|
minimum
|
Fiero mootori remont
panin skeemid tagasi
haynes'i manuaalis millegipärast kõiki pilte pole, pealegi värviliselt parem vaadata
____________________________
- |
| 26.10.2004 at 11:50 |
|
-fred-
|
Fiero mootori remont
Sellel skeemil on tõesti see õlisurve lüliti pumbareleega paralleelselt. Tundub, et see Fiero mul käiski ilma bensupumba releeta, selle aset täitis siis see lüliti. Kindlalt ei julge väita, kuid kusagilt on meelde jäänud, et see autoshutdown tehti aju poolt siis, kui õlisurve kellale tulev pinge liiga madal oli. |
| 26.10.2004 at 12:01 |
|
Fog
|
Fiero mootori remont
quote: -fred-:...Sellest mootori shutdown funktsioonist Fierol õlirõhu kadumisel kirjutas M.H.Kuuse kunagi 80ndate keskel ka TT-s, sealt see meelde jäi.
vaata siit alumist skeemi kus paremal ääres on alates pumba releest kuni pumbani. Mida sa näed? relee kontaktid ja õli press. andur on ühendatud PARALEELSELT mitte JADAMISI. Seega kui neist vähemalt 1 on toimiv, siis ka pump töötab.
Tõestame siis veel teile:
quote: Scott Backer
I think this is the problem we are having trying to understand the oil pressure/fuel pump relay. The fuel pump is not subsequently kept running by the circuit made through the oil pressure switch..... unless the fuel pump relay fails.
The ECM energizes the fuel pump relay again after startup (after it "reads" a certain RPM from the distributor).
The oil pressure switch is a back-up for the fuel pump relay circuits
To prove this I want you all to go out and start your Fieros and unplug the oil pressure switch. Your Fiero will now still be running.
URL
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
| 26.10.2004 at 12:03 |
|
Madman
|
Fiero mootori remont
Käisin ajasin näpuga järge miks pump ei tööta. Ära on kadunud juhtvool mis tuleb pumba releele läbi aju süütevõtme keeramisel. Ajust ei tule midagi välja kuna aju enda mass on puudu. See on skeemil küll näha kuskohast ta välja tuleb aga kuhu ta mootori juures peaks massi minema ei ole veel üles leidnud, samuti juhet ennast. Teine asi on et ajule peale tulev vool on millegipärast ainult 6 V.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 26.10.2004 at 15:21 |
|
Madman
|
Fiero mootori remont
Asi niikaugel et pump töötab ja pumpab aga kusagil on mingi kala. Sümptomid järgmised:
1. Mootor käib ilusti ringi starterist
2. Ilma gaasi vajutamata teeb ühe pöörde ajal 1 - 2 matsu
3. Gaas põhjas läheb käima ja ilusti pöördesse siis sureb kohe välja
4. Säde on olemas
5. Aju näitab temp. anduri viga (kood 15) kontrollisin, juhe peal.
6. Korraks hakkas ilusti tööle, ühtlaselt kuni isegi 1500 rpm/min pöördeid alla lastes
7. Väljalaskest tuleb liiga palju musta
8. Paremini käib kui ei ole summutit all ehk ainult Y-toru
9. Üks voolik on lahti, ei tea kuhu läheb. Tuleb välja EGR klapi otsas olevast õhufiltrist termostaadi juures (selline ümmargune must plast kobakas, teises otsas 2 vaakumvoolikut ja keskel juhtmed). Panin sinna voolikule pimeda ette, siis oli nagu väiksemaid pöördeid ka.
10. Üldiselt käima läheb vaid gaas põhjas suurtel pööretel 4000 rpm/min ja rohkem ja seal käis rahuldavalt kui käis.
11. Mul mõistus otsas hetkel.
12. Vajaks nõuandeid 
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 29.10.2004 at 15:19 |
|
Astro-97
|
Fiero mootori remont
ei ole suurem suupaotaja, kuid mul nt. Astro ei läinud
käimagi kui temp.andur katki oli.. piisas ka sellest kui
uuel anduril sai lihtsalt korra pistik maha võetud ja siis
putras hirmsasti.. |
| 29.10.2004 at 16:55 |
|
Madman
|
Fiero mootori remont
Fierol käib ilma küll. Olen seda enne proovinud kui andurit vahetasin. Arvan et viga võibolla hõrendusanduris. Keerasin ta maha aga kas seda mingit viisi kontrollida ka saaks? Küünlad kõik ühtlaselt tahmased.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 29.10.2004 at 17:27 |
|
minimum
|
Fiero mootori remont
see must kopsik vasakul õhupuhasti lähedal on fuel vapor canister ning sellel asjal peaks küll voolikud küljes olema
mul vähemalt kogu vaakumvoolikute skeem kapotikaane siseküljel
kaks voolikut FVC juurest lähevad mööda pagasiruumi seina, dogbone juurest EGR'i alla. peast kahjuks ei mäeta, kuhu nimelt
kui ise välja ei nuputa, võin homme valges mõne pildi teha, sh ka skeemist
____________________________
- |
| 29.10.2004 at 17:59 |
|
Madman
|
Fiero mootori remont
Mitte seda kopsukut ma ei mõelnud. Seda mis on tagant vaates paremal pool ehk termostaadi juures kohe. Sinna tuleb sisse EGR- klapist Y-torul üks vaakum ja teine tuleb Throttle body küljest, mõlemad vaakumid tulevad üle mootori sisselaske kollektori alt. Seal küljes on ka juhtmed ja vaakumi teises otsas õhufilter ja sealt tuleb välja ca 7mm avaga ca 20 cm pikk kummivoolik. Selle vooliku teise otsa asukohta tahaks teada.
Nüüd näitas aju koodi 34 "Indicates MAP sensor voltage too lowproblem, check wiring and sensor" Ma kardan et seesama voolik võib seda põhjustada.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 29.10.2004 at 18:45 |
|
Madman
|
Fiero mootori remont
EGR vacuum solenoid

Seda musta kopsikut mõtlesin ja noole juurest tuleb voolik välja.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 29.10.2004 at 18:55 |
|
minimum
|
Fiero mootori remont
edit: duh
selle musta kopsiku otsast peab minema egr'i solenoidi alla, sellega seda avatakse-suletaksegi... samas, käimist tühikäigul see ei mõjuta
pidurivõimu poole peaks ka mingi voolik minema
egr'il peaks sisse tulema +5 ja mass ning näit läheb välja, testriga peaks olema üsna mõõdetav
____________________________
- |
| 29.10.2004 at 19:13 |
Last edited 29.10.2004 at 19:21 by minimum
|
Madman
|
Fiero mootori remont
quote: minimum: aha sealt läheb egr'i klappi, mis y-toru peal peaks olema 
EGR klapi otsas seal on mul üks teine voolik praegu, võibolla ongi hoopis sealpool midagi sassis. See voolik ise sinna ei ulata, peab vist sisselaske korraks maha harutama...
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 29.10.2004 at 19:20 |
|
Madman
|
Fiero mootori remont
Nii vahepeal jälle natuke mootorit piinatud. Võtsin sisselaske kaane maha ja kõik vaakumi voolikud/torud on õige koha peal. Selline imelik asi veel. Kui lühistada aju diagnoosi jaoks arvuti klemmid, siis hakkab "IAC Valve" sumisema. Sumiseb seni kuni diagnoosimine katkestada. Aju selle kohta mingit koodi ei näita. Võtsin siis selle klapi välja ja kontrollisin, tuleb välja et ei tööta. IAC Valve ehk Idle Air Control Valve ehk tühikäigu klapp. Kas see võib ka suurematel pööretel käimist segada?
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 29.10.2004 at 20:43 |
|
minimum
|
Fiero mootori remont
ei, sellest ainult tühikäik sõltub.
2 varianti - kas külmalt muidu ei käi kui gaasi peal ei hoia või on pöörded üleval
____________________________
- |
| 30.10.2004 at 00:10 |
|
Madman
|
Fiero mootori remont
quote: minimum: kui ise välja ei nuputa, võin homme valges mõne pildi teha, sh ka skeemist
Sellest skeemist oleks küll hea kui pildi saaks. Igasugu muid skeeme on küll igal pool aga vaakumit pole kusagilt leidnud.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 30.10.2004 at 00:11 |
|
Madman
|
Fiero mootori remont
SIIT leidsin head materjali kus on kõik puust ja punaselt lahti seletatud. Kõik andurid, tööpõhimõte ja kontrollimine.
____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85
|
| 30.10.2004 at 00:14 |
|