| Poster |
Message |
Taurus_93 |
Ameeriklaste esituled?
Otsisin aga oma küsimusele vastust ei leidnud. Miks siis ameerika autode esituled nii halva valgusjõuga on? Võrdlen neid mistahes muude autodega. Saan aru, et varem olid neil esituled plastmassist, aga hetklel oman Chrysler 300M ja selle esituled ei anna mistahes 6-7 aastat vana auto lähituledega võrrelda (auto ees tekib kaks valgustriipu normaalse valgusvihu asemel). Veel arusaamatumaks jääb selline asi, et muud tuled (suunad, pargid jne.) on neil paremad kui muudel autodel+veel sidemarkerid. Taurus oli 93 aasta ja pimedas aeglaselt söites tuli panna ohutuled põlema, sest vilkuvad suunad andsid kõvasti valgust juurde. Olen lugenud ka Ameerika Chrysleri 300M foorumitest, et tuuninguks loetakse seal euroopa tulede installimist oma usa tulede asemele. Et siis miks need tuled nii kehvad ikka on, kas seda reguleerib mingi seadus vms.?
____________________________
Cadillac STS 3,6 05´
Subaru Outback 2.5 AWD 07´
Ex: Taurus LX 93´ (4 tükki oli neid lausa)
Ex: Chrysler 300M 00´
Yamaha YZF-R6 |
| 03.11.2004 at 18:40 |
Last edited 03.11.2004 at 18:41 by Taurus_93
|
Dablju |
Ameeriklaste esituled?
Tervist! Vaata seda teemat, sealt peaks aimu saama miks on nii. http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=11112 |
| 03.11.2004 at 20:28 |
|
rrrr
|
Ameeriklaste esituled?
Ilmselt puudub vajadus, kuna neil seal vist valgustamata teid ei ole. Mis puudutab muid tulesid, siis see on juba ohutus.
____________________________
1994 Lumina Minivan
2001 Camaro Convertible
1968 Opio 600
ja doonorid |
| 03.11.2004 at 20:29 |
|
crazycookie |
Ameeriklaste esituled?
Päris hea artikkel tuledest on aadressil
http://www.autoreview.ru/new_site/year2004/n18/svet/1.htm
Palju pilte, keelest ei peagi niipalju aru saama.
Artiklis on eraldi lõik Euroopa ja Põhja-Ameerika autode tulede võrdlusest. Huvitav oleks kuulda kommentaari selle kohta, et kas tõesti alates 1939. aastast on pirn laternaga komplektis, e. siis kas 50-60-70-ndate autodel tuleks pirni läbipõlemisel asendada kogu tuli?
Seal ka näide valgusvihkudest, üleval Euroopa, allpool Ameerika auto lähitule valgusvihk:
|
| 03.11.2004 at 21:25 |
|
Vanaisa
Moderator |
Ameeriklaste esituled?
quote: crazycookie:---Huvitav oleks kuulda kommentaari selle kohta, et kas tõesti alates 1939. aastast on pirn laternaga komplektis, e. siis kas 50-60-70-ndate autodel tuleks pirni läbipõlemisel asendada kogu tuli?
Nii ta kipub olema jah - vanemat, kui 1963 pole küll näinud, aga jah - vähemalt GM sellist varianti kasutas.
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
| 03.11.2004 at 21:45 |
|
foke
|
Ameeriklaste esituled?
quote: Vanaisa: quote: crazycookie:---Huvitav oleks kuulda kommentaari selle kohta, et kas tõesti alates 1939. aastast on pirn laternaga komplektis, e. siis kas 50-60-70-ndate autodel tuleks pirni läbipõlemisel asendada kogu tuli?
Nii ta kipub olema jah - vanemat, kui 1963 pole küll näinud, aga jah - vähemalt GM sellist varianti kasutas.
Ja ega see nii halb mõte ei olegi, saad ühtlasi värske klaasi ja reflektoriga laterna. Hind muide on vaid veidi kõrgem kui pelgalt pirnil. Oleneb ilmselt margist, aga mõnel juhul saad selle Tipp Juppidest vist ca 150-200 kr kätte. Usas siis päris burgerihind. |
| 03.11.2004 at 21:53 |
|
urmas |
Ameeriklaste esituled?
Tipp Jupid |
| 03.11.2004 at 22:04 |
|
PlyVal64 |
Ameeriklaste esituled?
Ka Venemaal tehti ja kasutati lamplaternaid palju. Need olid tunduvalt paremad, kui pirni ja reflektoriga isendid, lausa 20. sajandi lõpu tulede tasemel. Enim võis neid leida GAZ 53 ja Mosse 402-407 küljest.
Mis USA-rauda puudutab, siis näiteks vanadel Dodge ja Willise militaaridel olid kõik tuled autol kinnist tüüpi ehk hõõgniit oli valatud tule korpusesse. K.a. punased tagatuled. Eks sama lahendus oli ka paljudel teistel, ehk tsiviilautodel, kuid neid päris originaale satub ju Eestisse jube harva. Karta võib, et 40te-50te autodel oli väga palju selliseid lampe. Täna teevad uuniklased üle maailma neid ümber vahetatavatele pirnidele, kuid 100% originaal see siis enam pole. |
| 03.11.2004 at 22:45 |
|
amchornet |
Ameeriklaste esituled?
Kahjuks ei oska ma muus osas kaasa rääkida kuid endise "krüsleri" müüjana võin öelda vaid seda, et oma klientidele soovitasime 2-te lahendust ja 1-te neist viimastel aastatel. Esimene oli see, et panna sisse lihtsalt (ärge naerma hakake) Philips Blue Vision pirnid ja teine variant (mida ka päris paljud kasutasid) oli xenon kompl. isnstall (hind oli ca.5-6k koos paigaldusega aga võin ka natuke eksida) mis andis kõige parema effekti. Euroopa ja USA tulede sisu vahet ei ole olemas (vähemalt mina mäletan seda niimoodi) ja vahe on vaid välises kujus, mõlemad kasutasid läätsega tulesid ja suuremosa kliente vingus nende tulede üle kuigi uued autod olid toodetud EU turule ja valgustugevuse vahe oleks pidanud siiski olema 
Kui sa suudad mingi muu valemiga originaal tuledest parema valguse välja pigistada siis anna kindlasti teada, saan ka targemaks |
| 03.11.2004 at 23:13 |
|
LaSa
 Moderator |
Ameeriklaste esituled?
Mul on nii vana auto, et sellele Tipp Jupid ei pakugi laternaid.
Uue laternamooduli saamiseks tuleb mul hoopis minna Veerenni tn asuvasse Zhiguli kauplusesse, osta 80 eegu eest tutikas 01 esilatern, paarikümne krooni eest H4 pirn ja ongi uus DIY laternaelement valmis!
Rats pärineb ilmselt aegadest, mil auto veel Venemaa avarustel vuras ning ilmselt sama 'geenius' installeeris pagassikülge ka 01 tagatuled, mis õnneks tänaseks päevaks on minevik... |
| 03.11.2004 at 23:26 |
|
Jesper
|
Ameeriklaste esituled?
Üldiselt võib nõrga valgusjõu taga olla ka kehvasti organiseeritud vool hõõgniidile: peenikesed juhtmed, releedeta ühendused, ebatihedad ja oksüdeerunud pistikud etc. Kuna autosid toodetakse suurtes seeriates, on iga sent arvel ja kui kliendid veel kurta ka ei oska (igal pool pole lähispolaarööd nagu meil), siis ongi tulemus nõrkade laternate näol käes.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
| 04.11.2004 at 00:17 |
|
BENBEN
|
Ameeriklaste esituled?
Oma aparaadile sain küll Tippjuppidest uued tuled. 300eek/tk ja valgustab küll. Kehvemad kui tänapäeva autodel aga siis tuleb lihtsalt õige sõidukiirus valida. Kogemustele tuginedes arvan, et tuleb odavam kui H7 pirnid(ei pea aastas 6-7 korda vahetama)
____________________________
Ford Maverick`75(Filmiauto:) "Soovide puu", "Free Range") |
| 04.11.2004 at 12:11 |
|
Olds
|
Ameeriklaste esituled?
Ka minu Chargeril tuleb läbipõlemisel vahetada kogu latern. Hind jäi kusagile 400 krooni kanti. Kaugtuli oli natukene kallim kui lähituli
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
| 04.11.2004 at 12:28 |
|
MELKA |
Ameeriklaste esituled?
Jou.
Tasuks proovida pisut kangemate pirnidega, Flösseri toodangus olemas. 9004 tüüpi pirn (45/60W) asendada nt. 9704 Rallye (100/110W) pirniga. Sel juhul tuleb ka tuled madalamale kruttida, sest nende pirnide valgusvihk on kõrgem. MELKA@Dodge Varjul nii tegi, hea sai.
BTW, meie maa tulede stendid ei sobigi hästi meerika autudele, stendijärgselt saab lähitulest midagi kaugtule sarnast.
Plastiktulede puhul aitab ka nende lihvimine/poleerimine.
OT, aga kõige odavam nähtud sealed beam maksis 4.99
____________________________
EagleVision, Ply Arrow |
| 04.11.2004 at 15:47 |
|
Taurus_93 |
Ameeriklaste esituled?
Mul euro tuled. Seega ma ei usu, et seal 9004 (45/60). Kas seda ka netist annab kuskilt uurida, et mis tüüpi pirnid seal sees Muide Euro ja usa tuledel erineva suurusega lääts lähitules sees 300M-il. Tänud. Muide crazycookie pandud pildil küll valgusvihud, aga see usa oma peaks olema mustaga veel üle värvitud, siis saaks aimu ka valgusjõust.
____________________________
Cadillac STS 3,6 05´
Subaru Outback 2.5 AWD 07´
Ex: Taurus LX 93´ (4 tükki oli neid lausa)
Ex: Chrysler 300M 00´
Yamaha YZF-R6 |
| 04.11.2004 at 18:06 |
Last edited 04.11.2004 at 18:08 by Taurus_93
|
LaSa
 Moderator |
Ameeriklaste esituled?
quote: MELKA: Jou.
Tasuks proovida pisut kangemate pirnidega,
.. ja siis jälgida, kuidas kaablid kuumaks lähevad, äkki isegi läheb midagi põlema.. suht si*amekk man sellisel nõuandel. |
| 04.11.2004 at 23:46 |
|
Ragnar |
Ameeriklaste esituled?
quote: Taurus_93:Muide crazycookie pandud pildil küll valgusvihud, aga see usa oma peaks olema mustaga veel üle värvitud, siis saaks aimu ka valgusjõust.
Viisakalt öeldes, ei saa ma nüüd sellisest pahameelest aru...
Terve talve sai kimatud golf III uuemat tüüpi tulede abil, on proovitud Honda Civicut, bla bla bla ning lõpuks sai ka venna saksas eurostatud Firet metsavahel proovitud... Tulemus: meeletu närvikulu, lahe sõimukamber, ning omamoodi "mõnus" üllatus/mõistatusmäng, et huvitav, mis nüüd äkki kuskilt "välja kargab". Ainuke potiivne elamus on olnud vana Volvo. Ülejäänule tõmbaks mõnusalt vee peale.
EU viht on nagu sitavikat asfaldil, ülejäänud mis jääb sellest väljapoole, on must auk. Ei näe sa tee ääres liikuvaid inimesi/loomi, mis/kes iganes seal peaks redutama...
Usa oma valgustab sujuva üleminekuga kõike, lisaks valgustab mõnusa kaarega ka külgedel toimuvat.
|
| 05.11.2004 at 00:46 |
Last edited 05.11.2004 at 00:49 by Ragnar
|
Astro-97
|
Ameeriklaste esituled?
quote: LaSa: quote: MELKA: Jou.
Tasuks proovida pisut kangemate pirnidega,
.. ja siis jälgida, kuidas kaablid kuumaks lähevad, äkki isegi läheb midagi põlema.. suht si*amekk man sellisel nõuandel.
...täpselt!! endalgi olid kogemused, kui lülitid üles sulasid..
|
| 05.11.2004 at 10:14 |
|
Aspelund |
Ameeriklaste esituled?
100w pirnide austajatele meeldetuletuseks, et need peaksid olema Eestis minu teada keelatud. Seega "your own risk".
Teiseks armastavad juhtmed ja lülitid suurema koormuse korral ülesse sulada. Vabalt võivad ka tule autole otsa panna.
Kolmandaks: mõned tuled ei kannata lihtsalt 100w pirne. Kui reflektor seepeale otsad annab ja uue laterna hind tõsiselt rahakotti puistama sünnib, on süüdi vaid see, kes need võimsad pirnid sinna toppis.
Linnas liikuvate sõidukite tulesid vaadates paraneks nende valgusjõud oluliselt, kui tuleklaasid regulaarselt puhtaks teha ja pikemas perspektiivis tulede juhtimine releele panna. Enda mõtted lisalaternate monteerimiseks kadusid pärast releede tekitamist Golf I elektrisüsteemi paugupealt. Lihtsal öeldes on vahe silmaga nähtav. Ei ole tarvis mingeid imepirne.
Asp |
| 05.11.2004 at 10:32 |
|
hellraiser
|
Ameeriklaste esituled?
quote: Aspelund:Enda mõtted lisalaternate monteerimiseks kadusid pärast releede tekitamist Golf I elektrisüsteemi paugupealt. Lihtsal öeldes on vahe silmaga nähtav.
Mida sa täpsemalt seal releedega teed?
____________________________
Porsche 911 Turbo '01
Porsche 951 '86 - Müüdud
Porsche 944 '83 - Müüdud |
| 05.11.2004 at 10:40 |
|
Markko |
Ameeriklaste esituled?
quote: hellraiser: quote: Aspelund:Enda mõtted lisalaternate monteerimiseks kadusid pärast releede tekitamist Golf I elektrisüsteemi paugupealt. Lihtsal öeldes on vahe silmaga nähtav.
Mida sa täpsemalt seal releedega teed?
Tulede ning lüliti vahele relee pannes saad tunduvalt valgema valguse ning säästad lülitit läbipõlemisest.
Paigaldamise juhendi leiad näiteks uute udutulede komplektist või kindlasti võib keegi ka siin joonistada.
Kummaline, et enamustel autodel releed originaalis puuduvad . |
| 05.11.2004 at 10:48 |
|
Aspelund |
Ameeriklaste esituled?
Asi on selles, et tulede vool käib läbi rooli peal oleva lüliti. Relee korral käib läbi lüliti vaid relee juhtimiseks vajalik vool, mitte aga tulede endi vool. Pingelang väheneb ja tuled on heledamad.
Omaette teema on vanadel sõidukitel ka veel roostest tingitud massipuudus. Halval juhul vahe kuni 1V.
Asp |
| 05.11.2004 at 11:07 |
|
deathdog |
Ameeriklaste esituled?
kes Flösseri pirne müütab ...igal poole osram ja phlips ...benis oli ring omad kah .....ring-i omadest ei ole aimugi kuidas need näitavad .....ja kas hella pirne ka kuskilt saada on ..pole ka näinud
Edit : kirjavead (loogika pigem ) |
| 05.11.2004 at 11:21 |
|
MELKA |
Ameeriklaste esituled?
quote: deathdog: kes Flösseri pirne müütab ...igal poole osram ja phlips ...benis oli ring omad kah .....ring-i omadest ei ole aimugi kuidas need näitavad .....ja kas hella pirne ka kuskilt saada on ..pole ka näinud
Edit : kirjavead (loogika pigem )
Jou.
Mustamäe teel, numbrit ei tea, Nissani-Fiati kaupluse kõrval.
BTW, melka@shadowl 4+ aastat 9704 pirnid sees. Unustasin lisamata, et tulede lüliti panin kangema, aga juhtmed ei lähe soojakski mitte. Nojah, igasuguste mittestandardsete vidinate installimisel on double check iseendastmõistetav, NHF
____________________________
EagleVision, Ply Arrow |
| 17.11.2004 at 17:06 |
|
agaa |
Ameeriklaste esituled?
quote: MELKA: Jou.
Tasuks proovida pisut kangemate pirnidega, Flösseri toodangus olemas. 9004 tüüpi pirn (45/60W) asendada nt. 9704 Rallye (100/110W) pirniga.
*******************************************
Ei soovitaks. Osadel uutel autodel on "esituleklaas"
tegelikult plastik ja nö Rallye lampidega muudad oma "plastiku" kollakaks ja ta vähendab tunduvalt nähtavust. Kõigile nö "plastikklaasidega" esituledele PEAB sisse ostma lambi millel on peal UV plokk( tähed UV mahakriipsutatud uv protection vms) . |
| 18.11.2004 at 15:42 |
|