register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Ford V6 tugevusvaru  
Poster Message
mr. RocknRoll
 
Ford V6 tugevusvaru
Tekkis selline küsimus, kui suur on Ford V6 tugevusvaru stockis? Pean rohkem silmas 3,8L, siit sealt netist pole vastust eriti leidnud.

____________________________
44269
17.11.2004 at 13:42
max
Ford V6 tugevusvaru
madise läbielamistest olen aru saanud, et tugevusvaru on natuke vähem kui selle mootori tehasevõimsus.

jaanusel pidas kompressoriga variant Thundeka vahel mid 13 ajad vastu, siis lendas pilbasteks. Palju seal veel varu oli, oskab ehk jaanus ise öelda.
17.11.2004 at 13:48
vvt
  
Ford V6 tugevusvaru
:D

Tugevusvaru tähendavat tavaliselt seda, palju plokk kannab. Sest ameerikamaal on kõik ülejäänud jupid treitavad-freesitavad. Kui seal on mingi pooletoobine valuväntvõll, siis hea, et niigi palju vastu pidas. Kuigi kepsud on tänapäeval sepistatud.....aga mine sa tea, võib olla on seal valukepsud ka.

Valmistamismenetluse tunned ära valujääkide järgi. Valuvända valujääk on kitsas ja terav. Sepistatud (forged)
vända valu (õigemini pressijääk) on madal, umbes 1-2 cm lai riba. See joon asub töötlemata vända vastukaalude keskel, kepsudel külje peal.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
17.11.2004 at 13:59
jaanus
 
Ford V6 tugevusvaru
quote:
max:jaanusel pidas kompressoriga variant Thundeka vahel mid 13 ajad vastu, siis lendas pilbasteks. Palju seal veel varu oli, oskab ehk jaanus ise öelda.
SC ja tavaline 3.8 mootor on 2 täiesti erinevat asja. Põhiline erinevus on just vänt/kepsud/kolvid combos. Plokk on sama, kaaned on pisut erinevad jahutussärgi osas. Midagi oli veel...
17.11.2004 at 16:07 Last edited 17.11.2004 at 16:10 by jaanus
mr. RocknRoll
 
Ford V6 tugevusvaru
Jaanus, oli sul SC või tavaline? Ise pidasin silmas tavalist ning on plaanis kevadeks masin vähe võimsamaks saada, ehk 140-170 hp tehase 120 vastu. Peast on läbikäinud erinevaid mõtteid, kas vabalhingavana või väike puhur külge pookida, kuid kas ka stock alumine osa sellele vastu peab.

____________________________
44269
17.11.2004 at 20:00 Last edited 17.11.2004 at 20:08 by mr. RocknRoll
jaanus
 
Ford V6 tugevusvaru
SC oli ikka.
SC kannatab miski 500/600hp välja, tavalisest ei tea aga pidi suht saasta pöörleva osaga olema. Arvan, et selle 140-170 peab vastu ja saab kätte ka ilma puhurita.
17.11.2004 at 23:29
Lembit
Ford V6 tugevusvaru
quote:
jaanus: Plokk on sama, kaaned on pisut erinevad jahutussärgi osas. Midagi oli veel...

Plokk vist ka ei ole päris 100% sama. Kaaned on tugevamad ka lisaks natuke teise kujuga veesärgile
17.11.2004 at 23:40
mr. RocknRoll
 
Ford V6 tugevusvaru
Tänud vastajatele. Esimene samm juba tehtud-tellisin summuti torud ära:), nüüd veel vaja reso leida kusagilt, samuti nukk jne.
Edit, mis sellest õhku lennanud SCst sai, ehk midagi huvitavat ripakile jäänud?

____________________________
44269
17.11.2004 at 23:44 Last edited 17.11.2004 at 23:49 by mr. RocknRoll
mrtn
Ford V6 tugevusvaru
3.8 taurusele on ka blower peale pandud, pidas mingi aja vähemalt vastu, pikemat ajalugu ei tea.
17.11.2004 at 23:47
LaSa
 
Moderator
Ford V6 tugevusvaru
quote:
mr. RocknRoll: ... nüüd veel vaja reso leida kusagilt, ...
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=12068 :)
18.11.2004 at 00:05
kristjan_l
  
Ford V6 tugevusvaru
Herr BlueStangil on ju üks turbo üle...Turbocharged Ford V6 oleks päris huvitav:)

____________________________
56 Packard Clipper
66 Ford Mustang HT
76 VAZ 2103
18.11.2004 at 00:08
mr. RocknRoll
 
Ford V6 tugevusvaru
Tegelt oli endalgi turbo leitud, samuti on kompre. olemas, vaja lihtsalt liisku tõmmata;). Tegelt peaks asi arvatavasti vabalthingav välja nägema. Thänks LaSa, kui hind minujaoks hetkel suurevõitu.

____________________________
44269
18.11.2004 at 00:17
Lembit
Ford V6 tugevusvaru
Kui sul on alla 97a. mootor, siis ära sellele peale puhuma hakka. Kaaned on nõrgad.
Kui on vaja ilmtingimat just V6'ga "Palju Jõudu" saada, siis lase mõnel kohalikest ametlikest usarauaimportööridest endale komplektne SC mootor tuua.
Samas, kuna toomiskulud on väga sarnased, siis miks mitte juba V8....
18.11.2004 at 08:46
mr. RocknRoll
 
Ford V6 tugevusvaru
eee.... mootor on 86a. nagu autogi. Peaks olema malm vms kaantega veel.

____________________________
44269
18.11.2004 at 11:54
madis
Ford V6 tugevusvaru
Fordi stock V6 on selline huvitav mootor ;)

Jaanuse juppidest on kaaned minu exi peal, sisselase on vist lembitu riiulis ja kompressor koos intercooleri ja torudega kellegi argo käes, kes tahtis selle vanile peale aretada. Eelnevalt liikus kogu kola marsruudil jaanus->bluestang->mina ja siis mina jagasin kola kahte ossa ja müüsin edasi. Arvan et niipea need jupid rahu ei saa :)

Osta parem turu alt 460 ära, jäta vahepealsed katsed tegemata. Neid on ennegi tehtud (mina, bluestang, jaanus) ja tulemus on ikka sama - bussiga sõitmine ja unistus suuremast mootorist või siis vettest :)
18.11.2004 at 12:01
mr. RocknRoll
 
Ford V6 tugevusvaru
quote:
madis: Fordi stock V6 on selline huvitav mootor ;)

Jaanuse juppidest on kaaned minu exi peal, sisselase on vist lembitu riiulis ja kompressor koos intercooleri ja torudega kellegi argo käes, kes tahtis selle vanile peale aretada. Eelnevalt liikus kogu kola marsruudil jaanus->bluestang->mina ja siis mina jagasin kola kahte ossa ja müüsin edasi. Arvan et niipea need jupid rahu ei saa :)

Osta parem turu alt 460 ära, jäta vahepealsed katsed tegemata. Neid on ennegi tehtud (mina, bluestang, jaanus) ja tulemus on ikka sama - bussiga sõitmine ja unistus suuremast mootorist või siis vettest :)


Viimases osas on sul õigus. Paraku pole hiidmootori(pärtlil mitte kommenteerida) peale istutamine ega 13 sek ajad eesmärk (küll oli kodanikul kasutajanimega Rok3 selline eesmärkmingil ajal), vaid stockist natuke erksam, kuid mitte oluliselt janusem masin...ehk igapäevasõiduk siis. Algseim plaan nägi ette kaante portimist, surveastme tõstmist, sisselaske kollektori paigaldamist/olemasoleva töötlemist ning ka nukkvõlli vahetus. Siit ka küsiks, mis jaanuse nukvõllist sai? Olen küll siit-sealt uurind V6 nukkade kohta, kuid ega eriti neid ei pakuta.
Mis takistus kaaned ette toovad? Jahutus?

____________________________
44269
18.11.2004 at 19:53 Last edited 18.11.2004 at 19:57 by mr. RocknRoll
mr. RocknRoll
 
Ford V6 tugevusvaru
Teab keegi, kas näit. vanema(83-88) 3,8L kaaned istuvad uuema(89-up) plokile?

____________________________
44269
22.11.2004 at 21:45
madis
Ford V6 tugevusvaru
sobivad, viili kasutamine võib vajalik olla.
3.8 on nukkasid küll, comp. camsil on isegi paar tükki.
Küsi Top-ist, kirtsutavad nina küll aga põhimõtteliselt peaks saama.
23.11.2004 at 10:34
mr. RocknRoll
 
Ford V6 tugevusvaru
Nuka idee matsin maha, mõtetult palju raha kulub selle peale, kuid tulemus pole väga hea. Lisaks vaja sinna juurde kaaneport, sisselase kui väga palju tahta siis ka keerlev osa. Küsisin seda seepärast, et oli üks 92aasta 3,8 pakkuda, katsun oma kaaned sinna peale istutada ja litsalt sõita:)

Väike arvutus näitas, et parem 5,0 peale osta, esialgselt teeb peaaegu sama hinna välja, kui võimsust ja torki rohkem.

____________________________
44269
23.11.2004 at 11:50 Last edited 23.11.2004 at 11:51 by mr. RocknRoll
vvt
  
Ford V6 tugevusvaru
Enne kaante kallale asumist tasuks veenduda, kas see tegevus üldse efekti annab. Enamik seeriamootoreid kipuvad oleva valve-restricted, mitte port-restricted. Ehk siis portide suurendamine annab marginaalse efekti ülemises otsas, kuid arvestatava kadumise alumises+võimalikud langenud voolukiirusest tingitud heitgaasiprobleemid.

Klappide voolavust parandavad oluliselt klapitõusu suurendamine ja klapipesa siseava suurendamine (nn curtain area kasvab, see on mõttelise silindri külgpind, mille läbimõõt võrdub klapipesa sisemõõduga ning kõrgus klapitõusuga.

Kuna on võimalike probleeme pööretekindlusega, siis võimsuse kasvatamine 1000 lisapöörde arvelt kõne alla ei tule. Ehk siis tuleb üritada suurendada võimsust ilma pöördeid tõstmata. Curtain area suurendamine on üks võimalus tänavamootori jaoks. Sellesama "area" suurus ongi põhjus, miks samasuguste momendinäitajatega 8V 2.0 mootor annab 130 hj ja 16V 150 hj.

Võib-olla on sellel mootoril muidki ehituslikke möödalaske, aga üldiselt saadakse kaheklapilisest 3,5 mootorist kätte tänavakõlbulikud 250 hj no problemo. Ilma imeasjadeta.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
23.11.2004 at 15:17 Last edited 23.11.2004 at 15:21 by vvt
mr. RocknRoll
 
Ford V6 tugevusvaru
Ajasin ennist segamini, 94a. mootor on. Ehk 86a. kaante sobivus 94a. mootorile?

____________________________
44269
24.11.2004 at 00:04
mr. RocknRoll
 
Ford V6 tugevusvaru
Teab keegi vastust viimasele kúsimusele?


Timo

____________________________
44269
27.11.2004 at 10:34
Lembit
Ford V6 tugevusvaru
Kas sa remondid või tuunid?
Mul on '95 a kaan sahvris olemas. Võid tulla võrdlema.
29.11.2004 at 12:57
mr. RocknRoll
 
Ford V6 tugevusvaru
Ei tuuni, pole mõtet. Oleks võimalus saada 94a 3,8 mootor, kuid sisselaske kollektor tuleb ära vahetada ning sellega koos ka kaaned. Arvan, et kaane sisselaske kollektoripoolsed avad pole 86a. mootori kaantega samad. Võib ka loota, et kaaned samad. Jahutuse ja muus osas peaksid klappima.

____________________________
44269
29.11.2004 at 16:09
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Ford V6 tugevusvaru  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.