register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : rooste   1 2  
Poster Message
rustang
  
Moderator
rooste
Lappasin nädalavahetusel Rustangit lahti ja tõesti, auto on oma nime vääriline. Siit ka kysimus: kas pinnaroostet saab kuidagi kodustes tingimustes ohjeldada? Selles mõttes, et OK, päris äraroostetanud plekk lõigata välja ja asja asemele keevitada uut metalli. Aga need kohad põhja all, rattakoobastes, karpide sees jne. mis lihtsalt pindmiselt kergelt roostetavad?
28.10.2001 at 17:44
peep
 
Moderator
rooste
Kerge aga ohtlik meetod - liivaprits. Higine aga autot säästvam meetod - keemia.

28.10.2001 at 18:47
unistaja
rooste
Liivapritsi tööga olen kooku puutunud aga siis seoses tunduvalt massisvsema rauaga. Olekski huvi küsida mis võib olla sõiduautol ohtlik - mõlgib, kulutab liiga palju, vms?

Kodus kui pole pritsi siis peaks hea tulemuse saavutamiseks ikka vist keemiat kasutama. Rahuldava tulemuse võib saada kui rällaka otsa traathari ..... ja kruntima.
28.10.2001 at 19:10
Ragnar
rooste
Ise plaanisin liivapritsi. Selle terasharjaga ainult ajad rooste läikima.
Mis selle keemia all mõtlete?
28.10.2001 at 19:29
Kalju
rooste
Liivapritse on mitmeid. Mul kodu on väike punktprits, see suht ohutu relv. Väikseid roosteplekke on väga mõnus sellega eemaldada. Ja ei sodi ka teab mis palju. Suurte pritsidega saab plekid ilusasti kõveraks, omal kogemus olemas. Aga kui sa leiad miski koha kus viitsitakse mängida survega ning passid ise kõrval, siis ehk saab ka suure pritsiga.
28.10.2001 at 21:49
LaSa
 
Moderator
rooste
mh.... kas siis liiv või al. oksiid?
28.10.2001 at 23:33
rustang
  
Moderator
rooste
quote:
Kalju wrote:
Liivapritse on mitmeid. Mul kodu on väike punktprits, see suht ohutu relv. Väikseid roosteplekke on väga mõnus sellega eemaldada.

Kas sellist laenutada ei anna kusagilt? Olen pildi peal näinud sellist, mis pritib ja siis lahtise sodi kohe ka sisse imeb nii, et liivatolmu ja muud sodi ei tekigi.
29.10.2001 at 11:57
Ragnar
rooste
liivapritsist niipalju ,et rääkisin küll mingisuguste Vaanjadega Vana-Narva mnt. lõpust. Lubasid maa ja taeva kokku viia - aga mis nagu mõtlema pani, oli nende jooveseisund. Hakkasin kahtlema, kas nad üldse objektile pihta saavad oma pritsiga , jah kui saavadki, see juu suht täpne ja närvesööv töö. Neil tundus sygavalt pohhui olevat. Peaasi, et viinaraha saaks ;). Laineline külg nagu mind eriti ei köida. On äkki kellelgi soovitada. Või äkki saab Kaljuga jutule?
29.10.2001 at 12:23
LaSa
 
Moderator
rooste
quote:
rustang wrote:
Kas sellist laenutada ei anna kusagilt? Olen pildi peal näinud sellist, mis pritib ja siis lahtise sodi kohe ka sisse imeb nii, et liivatolmu ja muud sodi ei tekigi.

proovi tööriistalaenutusi.. ehk saad abi.
29.10.2001 at 12:26
LaSa
 
Moderator
rooste
quote:
peep wrote:
Higine aga autot säästvam meetod - keemia.

äkki räägid keemiast pikemalt natuke?
29.10.2001 at 12:26
Kalju
rooste
Nii Al oksiid kui liiv töötavad. Mu pisike ongi selline, millel on kinnine süsteem.
29.10.2001 at 17:15
CoachMan
 
rooste
Väiksemate pindade puhul töötab pisike liivaprits ikka sigahästi. See punktprits, mis sodi sisse tagasi imeb, on ainult roostetäppide jaoks aga on olemas ka selline vahepealne (poolkõva) variant. Kompressorist suruõhk taha ja voolik liivakotti. Enda oma ostsin Punase tänava alguses olevast tööriistade poest. Maksis ca 400 EEK ja olen investeeringu üle tõsiselt õnnelik. Isegi esisilla tala sai sellega puhtaks lastud. Võttis aega küll 5-6 tundi aga muude vahenditega (kettad, liivapaber vms.) oleks samavõrra päevi kulunud ja tulemus oleks kindlasti nigelam olnud.
______________________________
CoachMan
Chrysler New Yorker 5th Avenue
29.10.2001 at 17:44
Kalju
rooste
Vahepealne ajab sodi ikka kõvasti, see on mul ka olemas. Eraldi ruumi vaja ja soovitavalt auto osandada. Ja jutule ehk ikka saab :D

[Edited by Kalju on 29.10.2001 at 19:07 GMT]
29.10.2001 at 19:06
PlyVal64
rooste
No siia pean küll pikema arvamuse kirjutama, sest vanade autodega tegelejatel on see rooste iseenesest mõistetav teema. Praktiliselt ainus paksema rooste eemaldamise vahend, mis mõistlikusse hinda jääb, on liivaprits. Ohud: metalli õgvendumine, kulumine, koheselt vaja katta pinnakattega. Ei tohi kasutada enne pulbervärvimist(liivaterad võivad ahjus lõhkeda ja pinna rikkuda. Velgede värvimisel pole nii suur probleem). Võib kasutada ka käiamist või lamellkettaga puhastamist, kuid see on oluliselt aeganõudvam ja pind ebaühtlasem. Traatketas eemaldab ainult lahtise sodi, uss jääb ikka sisse. Alati peale puhta pinna saamist abiks roostesurmaga üle käia(Buvanol helkel parim neist).
Pindmise rooste, ehk siis mitte eriti sügava puhul(rustangil vist sellise probleem), abiks liivapaber ja roostesurm. Väga õrna roostet eraldab ka ortofosforhape.
30.10.2001 at 18:50
rustang
  
Moderator
rooste
quote:
PlyVal64 wrote:
Pindmise rooste, ehk siis mitte eriti sügava puhul(rustangil vist sellise probleem), abiks liivapaber ja roostesurm.

Ilmselt ei saagi sellest roostest lahti. No näiteks punktkeevitusega kaks metalli kokku lastud, see kokkupuutepind roostetab. Põhja alt roostetab igalt poolt. Eks ma vist pyyan niipalju maha kraapida kui saan. Täielik liivapritsimine eeldaks kõigi voolikute, torustike, juhtmete, klaaside jne jne s.t. absoluutselt kõige eemaldamist!
30.10.2001 at 23:02
rustang
  
Moderator
rooste
Plyval, Kalju jt.

See tavalune prits töötab ikka ainult õues ja kuiva ilmaga, eks? Kodugaraazhis tekiks kohe mingi suurem liivauputus, kui ma nyyd asjast õieti aru saan?

Uurisin poes, liivapritsi otsik on myygis, kompressori saaks laenata. Vaja oleks veel siis sobivat kohta ja sobivat liiva!
31.10.2001 at 15:44
CoachMan
 
rooste
quote:
rustang wrote:
See tavalune prits töötab ikka ainult õues ja kuiva ilmaga, eks? Kodugaraazhis tekiks kohe mingi suurem liivauputus, kui ma nyyd asjast õieti aru saan?

Uurisin poes, liivapritsi otsik on myygis, kompressori saaks laenata. Vaja oleks veel siis sobivat kohta ja sobivat liiva!

Tavalist pritsi saab ka garaazhis sees kasutada kui õnnestub mingi nurk (näiteks presendiga) üsna tihedalt eraldada. Hoovipeal muidugi parem, liivatorm on päris tugev. Muiteks, mask ja prillid kohustuslikud, ei soovita jätta ühtki ruutsentimeetrit paljast nahka - väga valus hakkab.

Liivaks kasutan mina harilikku peenikest (0-0,4 mm.) ehitusliiva. Parem oleks 0,1-0,5 aga seda ei müüda eriti.
_____________________________
CoachMan (tegelikult kah Avo)
Chrysler New Yorker 5th Avenue
31.10.2001 at 16:06
Kalju
rooste
Garaa?i nurk isegi parem, saab liiva nii mõnedki korrad kasutada (seda vahepealse pritsi korral). Tolmu ajab kõvasti. Kuiv liiv tuleb paremini läbi jah, aga kui märg on korra läbi käinud siis on ta ka juba üsna kuiv. Suure pritsi kohta kogemust niipalju, et viisin auto sinna ja tõin haljalt tagasi st. kruntimisele.
31.10.2001 at 16:15
rustang
  
Moderator
rooste
quote:
Kalju wrote:
Suure pritsi kohta kogemust niipalju, et viisin auto sinna ja tõin haljalt tagasi st. kruntimisele.
Oli Sul siis kere selline, et paljas plekk ja _absoluutselt_kõik_ asjad maha katkutud?
31.10.2001 at 16:40
Kalju
rooste
Oli jah, välja arvatud roolisamas ja see oli viga. Pärast sain selle üksipulgi lahti võtta, läbipesta/puhastada, uuesti määrida ja kokkupanna.

Oli Sul siis kere selline, et paljas plekk ja _absoluutselt_kõik_ asjad maha katkutud?

31.10.2001 at 18:15
Georg79Fire
rooste
Tänu Martin460-le leidsin väga hea liivapritsi koha forelli tänaval.Viisin terve kotitäie GAZ 21 pisividinaid (väga haprad ja õrnad) sinna puhastada.Väga hea töö-ühtegi jubinat ei lastud kõveraks ja maksma läks kokku 100 eeku!
Tegelase nimi on Marek ja number on tal 05119842
01.11.2001 at 16:49
Ragnar
rooste
quote:
Georg79Fire wrote:
Tegelase nimi on Marek ja number on tal 05119842
kui ma ei eksi, siis lasin selle mehe juures veljed üle lasta 400.- küsis, ytles, et laseb selle raha eest ainult esimesed küljed. Ma rohkem ei olnud nõus maksma... Hiljem selgus, et oli siiski kõik absol. puhtaks lasknud... Millegipärast, ei tea kelle kapsaaeda kivi visata, kuid mõnest kohast läksid mõnel veljel peale pulbervärvimist ääred mullitama
01.11.2001 at 23:30
rustang
  
Moderator
rooste
quote:
LaSa wrote:
äkki räägid keemiast pikemalt natuke?
Käisin eile Vihuris konsultatsioone saamas keevituse tehnoloogia ja roostetõrje alal, seal soovitati yhte roostesurma, eks ma proovin ära ja pärast jagan kogemusi.
Oleks autoks 1 põlve Mustang, siis ei kõhkleks, tiriks viimase mutrini lahti ja pritsiks liivaga yle aga kuna fox on nii levinud kere, siis ei viitsi ... :)
02.11.2001 at 08:52
LaSa
 
Moderator
rooste
quote:
rustang wrote:
seal soovitati yhte roostesurma
milline see oli?
02.11.2001 at 10:16
rustang
  
Moderator
rooste
quote:
LaSa wrote:
milline see oli?
Kule kui ma nyyd seda pudelit uurisin siis selgus, et seesama buvanool mida PlyVal soovitas :)
02.11.2001 at 12:30
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : rooste   1 2  
Log in:
Account recovery
 
muskelautod | kiirendusvõistlused | tehnika | üritused | autoesitlused | foorum | sõnastik | kalkulaatorid
tqhq'st | sisukaart | e-mail
© tqhq.ee 2000 - 2025. Loe meie materjalide linkimisest ja kopeerimisest.